Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-04, 13:53   #16
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sjukstuga i Färjestad – och
ny spelare däckad i Brynäs
Prestberg – en av många sjuklingar i FBK.


Brynäs Magnus Kahnberg och Jonas Nordquist drabbades tidigare i veckan av magsjuka.

Nu har även Jörgen Sundqvist insjuknat.

Men värst är läget i Färjestad – fem spelare saknas på grund av sjukdom.

HV 71-Färjestad


Lance Ward har tagit timeout från ishockeyn, Jesper Fasth och Jesper Thörnberg spelar JVM. André Petersson är borta på grund av ryggproblem. Däremot väntas Teemu Laine spela igen.

Det är sjukstuga i Färjestad. Sedan tidigare saknas Rickard Wallin (nyckelben), Anton Grundel (höft/rygg), Jonas Junland (förkylning), Sanny Lindström (förkylning) och Dick Axelsson (rygg). Nu har även Oscar Klefbom (magsjuka), Pelle Prestberg (magsjuka) och Dragan Unmicevic (feber) tvingats lämna återbud.

– Jag tror aldrig jag varit med om att så många varit borta ur laget, säger Tommy Samuelsson till klubbens hemsida.
Salak och Frögren tillbaka

Positivt för Karlstadslaget är att målvakten Alexander Salak är spelklar igen efter förkylning. Även Jonas Frögren har gett klartecken för spel efter käkskadan.

Laget behåller Magnus Nygren (utlånad till Bofors) och lånar in Niclas Edeman från Skåre som ersättare för Klefbom. Dessutom har FBK blixtinkallat Adam Rundqvist från Borås och Henrik Björklund från Rögle.

Skellefteå-Timrå

Skellefteås Tim Erixon, Oscar Lindberg och Adam Larsson spelar JVM. Christian Söderström tränade inte i går på grund av sjukdom men han har gett klartecken för spel.

– Han spelar i kväll. Alla är friska och krya, det ser ut som det blir samma lag som senast, säger tränaren Anders Forsberg till Norrans hockeyblogg.

Timrå saknar Magnus Åkerlund, Antti Halonen, Fredrik Hynning, Anton Axelsson och Per Hallin. Förkylde Sebastian Erixon följde med laget upp till Skellefteå men det är osäkert om han spelar i kväll. Anton Lander spelar JVM.

Linköping-Brynäs

Mikael Håkansson är skadad och Klas Dahlbek spela i JVM. I övrigt har LHC alla spelare tillgängliga.

Jonas Nordquist och Magnus Kahnberg drabbades i veckan av magsjuka. Nu har även Jörgen Sundqvist insjuknat. Alla tre missar kvällens match. Niklas Svedberg får nytt förtroende i kasse.

Gävlelaget har fyra spelare på JVM: Sebastian Wännström, Johan Larson, Simon Bertilsson och Calle Järnkrok.

Södertälje-Modo

SSK:s Pekka Saarenheimo lånas ut till Tingsryd. Hemmalaget saknar Petri Pakaslahti och Martin Chabada.

Modo saknar skadade Ole-Kristian Tollefsen och sjuke Per Hållberg. Daniel Josefsson (fotproblem) tränade för fullt i går och räknar med spel mot SSK. Tuomas Tarkki står i mål.
Frölunda-Luleå

Johan och Carl Klingberg samt Johan Sundström representerar Sverige i JVM. Christian Bäckman och Andreas Karlsson är skadade.

Luleås landslagscenter Niklas Olausson har varit sjuk, men spelar i kväll.

Cam Abbott och Mats Lavander saknas fortfarande. David Rautio fortsätter i målet.

– Vi spelar med samma lag som senast, säger Luleås assisterande tränare Thomas Berglund.


Aftonbladet
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 16:14   #17
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 89
Sharp$: 822
Standard

Hann inte med spelet på HV till oddsen som erbjöds. Trist! Men men... Här tror jag på allvar att HV kan vinna med ett par puckar. Är ju en jävla massa viktiga spelare som saknas i FBK ikväll och med ett HV i medgång som har fått näta lite senaste matcherna så kan nog båda HCP och över 5.5 vara intressant. Enda orosmolnet är väl att FBK kan spela ruggigt tight ibland.
__________________
It's just a game. Until you bet it.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
IlDuce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 16:24   #18
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

oddsen är nere i låga 1.60 på hv nu.
Sitter nöjd med 2.00
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 17:21   #19
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
Hur lirar ni idag? Själv har jag hittat några matcher att spela på:

Frölunda- Luleå -0.5 1U
Linköpping - Brynäs -1,5 1U
Skellefteå - Timrå -0,5 3U
Södertälje - Modo -0.5 2U

Skriver motiveringar senare
här kommer lite korta motiveringar:

Frölunda spelas för att dom har börjat vakna till, inga större avbräck idag heller.
Starka på hemmaplan. Luleå har börjat svikta lite och har två raka förluster, hemma mot SKaik, och nu senast blev man nollade mot Brynäs på bortaplan och imponerade inte alls.

Linköping spelas för att Brynäs saknar viktiga spelare samtidigt som LHC är ett riktigt bra hemmalag.

Skellefteå: Topplag, starkt hemmalag möter ett Timrå som saknar flera spelare och har haft det riktigt jobbigt sista tiden. har även lagt in -1,5 här.

Modo har två raka vinster och fått ett litet uppsving, nyförvärven har börjat riktigt bra och här tror jag man har riktigt god chans att ta hem alla 3 poängen mot ett SSK som inte är i bra form.

har även lagt in HV71, motivering behövs knappast...bara läs inläggen ovanför

Full pott ikväll va?
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 17:32   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 6492
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
här kommer lite korta motiveringar:
Tack för det!
erek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 17:35   #21
 
RedXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 165
Sharp$: 201

Kryssa lugnt
Stats: 10 - 10 - 0
ROI: 208.55%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Oddset är för dåligt på Skellefteå. Själv lirar jag endast Frölunda till 2,05 ggr pengarna. Modo lockar också, men man vet f*n inte var man har dem riktigt...
RedX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 17:36   #22
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Prestberg borta = lottning på H2H på Powerplay

hmm...
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 17:46   #23
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RedX Visa inlägg
Oddset är för dåligt på Skellefteå. Själv lirar jag endast Frölunda till 2,05 ggr pengarna. Modo lockar också, men man vet f*n inte var man har dem riktigt...
Jo, ser att oddset på skellefteå rasat endel, jag tog det i förrgår till 1.85.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 18:02   #24
 
Berras avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 123
Sharp$: 618

Pure Math
Stats: 85 - 68 - 11
ROI: 109.11%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Många verkar gilla Modo, jag är inte en av dem. Södertälje har inte gjort bort sig i de två senaste hemmamatcherna trots 0 poäng och närmar sig helt klart en hemmaseger. Oddset är bra i mina ögon!
Berra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 18:41   #25
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
Många verkar gilla Modo, jag är inte en av dem. Södertälje har inte gjort bort sig i de två senaste hemmamatcherna trots 0 poäng och närmar sig helt klart en hemmaseger. Oddset är bra i mina ögon!
Många vet jag inte....bara hört ett par förutom jag som är på modo. 2.40 på Modo som är i god form tyckte jag var bra. men visst, blir nog en jämn match.

1-1 efter 1:a.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 19:40   #26
 
fishys avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

8 u på Hv hoppas dom håller i ledningen nu så det blir lite klirr i kassan,
däremot Modo blev en besvikelse. men allt kan hända i hockey..
fishy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:09   #27
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fishy Visa inlägg
8 u på Hv hoppas dom håller i ledningen nu så det blir lite klirr i kassan,
däremot Modo blev en besvikelse. men allt kan hända i hockey..
Den är klar . Sitter på både hv, hv hcp och överspel. Nervöst värre är det med luleå nu
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:23   #28
 
fishys avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hade en fyrling med Modo menmen, bara att ta nya tag!
fishy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:24   #29
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

4-2 idag då, helt okej. Men besviken på modo och Frölunda som inte kunde göra sitt jobb. Men man ska inte klaga när man går plus
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:31   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
4-2 idag då, helt okej. Men besviken på modo och Frölunda som inte kunde göra sitt jobb. Men man ska inte klaga när man går plus
Precis samma resultat här. grymt besviken på luleås avslutning, 3-3 målet kom som en käftsmäll..
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td