Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-28, 02:28   #1
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Hockeyallsvenskan 2011/2012 Outrights


Japp, redan såhär innan sommaren ens har börjat har ett fåtal bolag redan släppt oddsen för HA 11/12. Syftet med denna tråd är att om man märker att ett bolag släppt sina odds då dela med sig av detta till oss övriga intresserade (möjligtvis bara jag ) eftersom det skulle vara någorlunda tröttsamt att kolla varenda bolag varje dag.

Mitt intresse personligen ligger i jag hoppas att något bolag kommer släppa ett vinnarodds på Leksands IF till omkring 5.00 vilket jag isåfall kommer spela direkt. Jag är såklart väldigt färgad som supporter, men LIF med Tjockis-Salo (vore oerhört komiskt om han värvade Ledin någon gång ) i spetsen har värvat klart intressant hittills i år med tydliga poänggörare och vassare spets än förra årets ganska misslyckade säsong. Samtidigt gör Malmö en storsatsning i Skåne vilket borde få bolagen att pressa ner oddset på dem som favoriter vilket såklart gynnar oddset på Leksand. Personligen tror jag inte riktigt att Malmös satsning kommer bära så långt som serieseger första året då de kommer mönstra ett i stora drag nytt lag bestående av stjärnspelare (med allsvenska mått mätt). Chansen att de precis som förra stjärn-MIF (innan babyhawks) kan ha svårt att hålla fokus under den långa vinterns alla bortamatcher i avkrokar som Oskarshamn och Karlskoga känns rimligt stor. I övrigt är Örebro och Rögle också att räkna med i toppstriden.

De bolag jag sett som släppt odds hittills är Betsafe och Unibet. Betsafes odds på 4.25 finner jag något intressant, men hoppas och tror på högre släpp under sommaren. Oddsen för topplagen är som följer:

..........LAG..........Betsafe....Unibet
Malmö Redhawks....2,75........3,00
Örebro HK.............4,25........5,00
Leksands IF...........4,25........3,00
Rögle BK...............8,00.........7,50
Södertälje SK........8,00........10,00
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end

Senast redigerad av DamageINC den 2011-05-28 klockan 02:43.
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 12:24   #2
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vi är i varje fall minst två som älskar denna serie:-) Sveriges roligaste hockeyserie,som Qirren säger ;-) ska skriva lite mer här när jag orkar,men jag vill redan nu varna för att jag tror att ni Leksandfans,som vanligt,har överhypeat laget,och då även Salo. Det enda han gjort är ju att varit en totalt misslyckad tränare,och med en för stor lönebudget + EGNA pengar gjort Oskarshamn till ett mittenlag ;-) Hur som helst, RÖGLE BK!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 13:11   #3
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Vi är i varje fall minst två som älskar denna serie:-) Sveriges roligaste hockeyserie,som Qirren säger ;-) ska skriva lite mer här när jag orkar,men jag vill redan nu varna för att jag tror att ni Leksandfans,som vanligt,har överhypeat laget,och då även Salo. Det enda han gjort är ju att varit en totalt misslyckad tränare,och med en för stor lönebudget + EGNA pengar gjort Oskarshamn till ett mittenlag ;-) Hur som helst, RÖGLE BK!
Hehe inför ifjol när vi hade värvat halva Rögle så överhypeade vi inte laget i alla fall, så mycket kan jag säga Trodde inte mycket på Salo när han togs in, men han har verkligen haft en skön approach till sitt uppdrag och laget ser intressant ut. Vet väl inte om jag tror helhjärtat på serieseger, men som sagt så tycker jag helt klart att det är spelvärt om odds upp emot 5.00 dyker upp. Den 17/9 smäller det f.ö. direkt i premiären, RBK-LIF
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-29, 07:05   #4
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Tycker Malmö har värvat med en tanke i år, får de bara in en riktig förstakeeper nu ser jag inga som ska kunna hota dem. Mycket kompetent tränare i Strömberg också.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 07:00   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Som SSK:are (färgad, blind, you name it) så tror jag INTE SSK står i 10.00 när pucken släpps i premiären.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 09:47   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 251
Sharp$: 811


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker Malmö har för taskig defensiv annars ser det bra ut.
__________________
Västerås IK, Västerås SK, IFK Norrköping, Arsenal FC.
Wanghao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 10:52   #7
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wanghao Visa inlägg
Tycker Malmö har för taskig defensiv annars ser det bra ut.
Dock ska ju där in två ytterligare backar, samt en uttalad förstemålvakt. Att få 3 gånger degen på miffona som seriesegrare tycker jag låter väldigt bra. Dock kommer allsvenskan i år bli väldigt tajt och jämn. Det är inte bara lagen som tas upp där uppe som har satsat, utan även Västerås och Almtuna kommer få ihop intressanta lag....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 10:54   #8
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Hehe inför ifjol när vi hade värvat halva Rögle så överhypeade vi inte laget i alla fall, så mycket kan jag säga Trodde inte mycket på Salo när han togs in, men han har verkligen haft en skön approach till sitt uppdrag och laget ser intressant ut. Vet väl inte om jag tror helhjärtat på serieseger, men som sagt så tycker jag helt klart att det är spelvärt om odds upp emot 5.00 dyker upp. Den 17/9 smäller det f.ö. direkt i premiären, RBK-LIF
Hehe jo det kan man ju skriva under på, kul hur ni plockade upp överskottet från Rögle och ansåg de vara "grymma" värvningar

Likväl, tycker nästan att det är jämt skägg mellan Rögle,Öjebjo och Leksand, dock ska ju ytterligare två backar in i Rögle....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 11:02   #9
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Hehe inför ifjol när vi hade värvat halva Rögle så överhypeade vi inte laget i alla fall, så mycket kan jag säga
Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Hehe jo det kan man ju skriva under på, kul hur ni plockade upp överskottet från Rögle och ansåg de vara "grymma" värvningar
Det var väl just det jag menade, att vi inte ansåg att de var grymma värvningar
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 11:12   #10
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Det var väl just det jag menade, att vi inte ansåg att de var grymma värvningar
Ah klart ni gjorde....ni värvar överskottet från ett annat lag i serien, och anser ändå att det är fiasko att komma efter dem
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 11:57   #11
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Ah klart ni gjorde....ni värvar överskottet från ett annat lag i serien, och anser ändå att det är fiasko att komma efter dem
Nu vet jag inte vilka leksingar du snackade med inför fjolåret då väldigt få trodde på oss som topplag. Vet heller inte vem som skulle vart dum nog att tycka att det var ett fiasko att komma efter Rögle, men det är klart det var surt att tappa tredjeplatsen så som vi gjorde i slutet.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 15:03   #12
 
Bookmakerns avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 82
Sharp$: 434

Bookmakern rekar europa
Stats: 1 - 4 - 1
ROI: 51.25%
Vinstprocent: 20.00%

Standard

Storsatsning på HockeyAllsvenskan
Ännu mer av HockeyAllsvenskan. Det blir följden av att Viasat Hockey förlänger rättigheterna för serien till och med 2016.

Med start kommande säsong inleds en storsatsning med fyra, fem direktsända matcher i veckan.

Viasat har sedan tidigare ett avtal med HockeyAllsvenskan till och med säsongen 2012/13, men har redan nu valt att förlänga avtalet i ytterligare tre säsonger, till och med 2015/16.

Från och med nästa säsong kommer Viasat Hockey att producera fler direktsändningar från HockeyAllsvenskan än någonsin tidigare. Redan i fjol direktsände Viasat Hockey en match/omgång, sammanlagt 73 matcher från grundserien, playoff och kvalserien.

I år kommer det antalet att stiga till omkring 125 matcher då antalet matcher per omgång fördubblas till två. Dessutom kommer veckans match i TV10 bli ett återkommande inslag på fredagar.

– Nu tar vi nästa stora steg i HockeyAllsvenskans utveckling. Det utvidgade avtalet med Viasat är en viktig pusselbit, och vi kommer med fler nyheter framöver, säger Stefan Bengtsson, VD för HockeyAllsvenskan.

Nytt från och med nästa säsong är att Viasat Hockey kommer att kunna erbjuda höjdpunkter och mål från samtliga matcher i HockeyAllsvenskan.
– Det ger oss bästa möjliga förutsättningar att kunna erbjuda tittarna en komplett redovisning av hela HockeyAllsvenskan, säger Per Tellander.

Samtliga tv-matcher kommer dessutom att sändas via webb-tv på Viaplay.
Bookmakern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 15:09   #13
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bookmakern Visa inlägg
I år kommer det antalet att stiga till omkring 125 matcher då antalet matcher per omgång fördubblas till två. Dessutom kommer veckans match i TV10 bli ett återkommande inslag på fredagar.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 21:59   #14
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Daniel Sondell klar för tre år i Rögle. Helt klart en hyfsad ersättare för Vic. Nu ska det in en defensiv back till så är laget färdigt!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!

Senast redigerad av kingscania den 2011-05-30 klockan 22:01.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-31, 11:04   #15
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Då slipper du ju som Leksand-fan att skaffa något annat mer än tv10. Är väl som vanligt bara Leksand som kommer vara veckans-match
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td