Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-28, 16:04   #1
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hockeytorsdag 29/9


SM-liiga 2011/2012
17:30 Jyp Jyväskylä - Assat Pori 2.10 4.30 2.95

NHL 2011/2012 - Pre-season
02:00 Nashville Predators - Washington Capitals 2.45 4.00 2.45
02:30 Chicago Blackhawks - Detroit Red Wings 2.26 4.20 2.60
02:30 Winnipeg Jets - Carolina Hurricanes 2.22 4.20 2.75
03:00 Colorado Avalanche - Los Angeles Kings 2.50 4.00 2.45
04:00 Anaheim Ducks - Vancouver Canucks 2.50 4.00 2.45 18

Club Friendly 2011
19:00 Sparta Prague - New York Rangers 7.00 6.00 1.40

Elitserien 2011/2012
19:00 AIK - Lulea 2.35 4.30 2.60
19:00 Farjestads - Djurgardens 2.15 4.40 2.90
19:00 HV 71 - Modo 1.70 4.72 4.50
19:00 Timra - Linkopings 2.85 4.40 2.20

Mina tre spel för torsdagens Elitserie hittar ni här https://www.sharps.se/forums/speldagb...-3/#post143060

Ha en trevlig hockeytorsdag


Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
  • Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 21:12   #2
 
Raimonds avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Finland
Inlägg: 181
Sharp$: 4518


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Chicago - Detroit

Detroit torde vila bl.a.
Zeta, Dats, Cleary, Filppula, Hudler, Lidstr, White, Kronner, Stuart och Howard

Detta står på Detroits hemsida:
"TONIGHT’S LINEUP: The Wings will deploy a bevy of youngsters against the Blackhawks, including six players – forwards Joakim Andersson, Landon Ferraro and Gustav Nyquist, defensemen Brendan Smith and Travis Ehrhardt, and goalie Jordan Pearce – who haven’t yet played in an NHL regular-season game."

Blackhawks:
FORWARDS
29 Bickell
36 Bolland
15 Burnette
67 Frolik
81 Hossa
88 Kane
22 Mayers
85 Olesz
43 Saad
28 Smith
25 Stalberg
19 Toews
DEFENSE
4 Hjalmarsson
2 Keith
8 Leddy
20 Lepisto
6 O'Donnell
7 Seabrook
GOALTENDERS
50 Crawford
53 Salak
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Matteb (+2)
Raimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 05:53   #3
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har en riktig magkänsla för mitt Färjestad idag, MEN 2.15 är alldeles för lågt för min smak
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 08:26   #4
 
yertles avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 1177

yertle - Hockey 12/13 Pres
Stats: 115 - 125 - 1
ROI: 99.54%
Vinstprocent: 47.92%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMorgan Visa inlägg
Jag har en riktig magkänsla för mitt Färjestad idag...:
Helt enig!

När man besitter ett sådant manskap som FBK gör, ska man inte ligga på den undre halvan av tabellen. Det har gått troll i målskyttet(även denna säsong) och de gör en värvning av Hyvönen. Detta är en spelare som kan vara perfekt för fbk, då han besittet ett skott utan dess like och vet hur man gör mål. Ett andra scenario är att han drar ner dem ännu längre i skiten med sin attityd, nu kan ju den ha förändrats sen sist han lirade i fbk men om jag inte minns fel så blev han hemskickad då efter ett bråk på träning med Berglund.

Det jag vill ha sagt är att någon gång vänder det och magkänslan säger att det är ikväll det gör det!
yertle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 08:53   #5
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En Färjestad förlust ikväll skulle ju knappast skada oddset borta mot MODO (lör.), eller Frölunda (tis.).

Men mycke talar väl för Färjestad ikväll (hence the odds). Kanske FBK -1 vore ett bra spel?

De måste ju börja göra mål någon gång (1.4 per match håller ju inte) och Djurgården har ju haft ganska stora hål bakåt, sedan derbyt har man släppt in 4.33 mål per match.


Å andra sidan har ju Difs målskytte varit ganska oberäkneligt så det kan ju lika gärna bli en jämn match med många mål...


Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 12:39   #6
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Så här har jag lirat idag:
Lagt mina spel tidigare, så vissa odds har nog ändrats..men lite korta tankar om mina spel iaf:

2011-09-29 19:00ElitserienFärjestads BK vs Djurgårdens IF -0.5 FT 3 2.230

2011-09-29 19:00ElitserienFärjestads BK vs Djurgårdens IF UNDER U 5 FT 3 2.030


Två formsvaga lag som möts, FBK har varit den stora besvikelsen hittils i elitserien, men det kommer att vända. Jag tror på trendbrott här när man tar emot DIF som inte heller har bra form. Spelar även underspelet då båda lagen haft svårt att göra mål på slutet.

2011-09-29 19:00ElitserienTimrå IK vs Linköpings HC -0.5 FT 3 2.150

kan inte annat än att spela bortalaget här. LHC har spelat bra på sista tiden och blir att räkna med i år. Timrå helt under isen, och får som väntat mycket jobbigt iår.

2011-09-29 19:00ElitserienHV 71 vs Modo Hockey -1 FT 3 2.040


HV71 riktigt bra nu efter en jobbig start på serien. Men nu har man kommit igång ordentligt. Man tar emot ett Modo som varit väldigt upp och ner hittils. Men jag tror att även om Modo skulle göra en bra match idag får man det riktigt tungt ikväll.

AIK-Luleå U5 @1.96

Två lag som är riktigt målsnåla både bakåt och framåt. Fasth i AIK är i strålande form, Luleå nollade FBK senast…
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 14:28   #7
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 534637


Jag tror att tiden är inne för Timrå att ta sin första 3:a ikväll. De va verkligen inte helt borta sist de lirade hemma (Dif) och efter ett rejält bottennapp mot Frölunda tror jag man e rejält pressade nu. Alla i Timrå lär ju inse att något måste göras och varför inte göra det ikväll? HV71 har jag svårt att hitta en bra plats åt än så länge, senast mot SAIK var ju visserligen bra, två matcher innan såg det också bra ut, hemma mot Färjestad - men de har knappast gått som tåget, hur taggade är man inför ikväll och hur står sig det mot ett Timrå som har sitt massiva poängkrav i ryggen? Lägg därtill peptalk med sportchef och två tillskott i form utav Hagos och Larsson... Tycker det skulle vara trevligt med en skräll ikväll!

Ogiltigt spel-ID: 534646


AIK har haft problem på sistone, man har spelat avslaget och helt utan edge.
Frölunda var ju den tråkigaste matchen någonsin just tack vare att det inte fanns någon som helst precision, varken i uppbyggnad eller avslut. Samma dilemma var framträdande mot Linköping - här var ju dock målvakts-historian en avgörande faktor. Hade Fasth fått stå från start hade vi nog fått se en nästan lika tråkig match som den mot Frölunda.

Hur som helst så brukar R. Melin vara duktigt snabb på att åtgärda problem i laget och man har en frisk och kry trupp - till skillnad från Luleå som har en hyfsat fin skadelista.

Vinner inte AIK ikväll blir det en intern miniatyrkris och det tror jag inte på.

Ogiltigt spel-ID: 534639


Färjestads kris kan ju inte sitta i hur länge som helst, nu är det dessutom bara Frögren som sitter på skadelistan. Man måste ju vara hur taggade som helst nu, annars sitter de rejält i skiten.

Dif har snubblat sig lite fram hittills och kan FBK bara få fart på målskyttet så har ju Dif bevisligen vad som krävs för att släppa in en hel del. Dif som dessutom har en ganska gedigen frånvarolista.

Färjestad måste vinna ikväll, +1 helst.

--

Så hade i alla fall jag tänkt lira ikväll. Satte 5 av 6 sist det skulle liras hockey (27:e), går det lika bra idag får det nog bli en vända på bolaget innan helgen



Senast redigerad av Enroth den 2011-09-29 klockan 14:36.
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 14:46   #8
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

stackars modo som inte får möta hv ikväll
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 14:46   #9
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enroth Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 534637


Jag tror att tiden är inne för Timrå att ta sin första 3:a ikväll. De va verkligen inte helt borta sist de lirade hemma (Dif) och efter ett rejält bottennapp mot Frölunda tror jag man e rejält pressade nu. Alla i Timrå lär ju inse att något måste göras och varför inte göra det ikväll? HV71 har jag svårt att hitta en bra plats åt än så länge, senast mot SAIK var ju visserligen bra, två matcher innan såg det också bra ut, hemma mot Färjestad - men de har knappast gått som tåget, hur taggade är man inför ikväll och hur står sig det mot ett Timrå som har sitt massiva poängkrav i ryggen? Lägg därtill peptalk med sportchef och två tillskott i form utav Hagos och Larsson... Tycker det skulle vara trevligt med en skräll ikväll!




Timrå möter LHC
__________________
# 27 Ivan Turina 1980-2013
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5)
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 14:54   #10
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Ja du, Enroth. Maxinsats på en match där du inte ens vet vilket lag som Timrå spelar mot?
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 15:17   #11
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Spelen på Färjestad blir tyngre efter Djurgårdens nya problem.

Marcus Nilson insjuknade på bussresan till matchen och kommer inte till spel.
Sedan tidigare saknas ju avstängde Ölvestad, och spel blir det inte heller för Brodin, Printz och Holmqvist.

Jätteläge för FBK att ta första trean.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 15:50   #12
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08 Visa inlägg
Timrå möter LHC
Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Ja du, Enroth. Maxinsats på en match där du inte ens vet vilket lag som Timrå spelar mot?

Ja ni

Flaskan åker väl fram fort ibland, vart lite förbryllad när det stod HV i spreadsheetet å tänkte lite snabbt att ja blandat ihop lagen och ändrade lite i texten

Så här såg det iaf ut innan jag gick in och ändrade inlägget:

Jag tror att tiden är inne för Timrå att ta sin första 3:a ikväll. De va verkligen inte helt borta sist de lirade hemma (Dif) och efter ett rejält bottennapp mot Frölunda tror jag man e rejält pressade nu. Alla i Timrå lär ju inse att något måste göras och varför inte göra det ikväll? Linköping har jag svårt att hitta en bra plats åt än så länge, senast mot AIK var ju visserligen bra - men hur mycket berodde på ett svagt AIK och hur mycket berodde på ett starkt LHC? Hur taggade är man inför ikväll och hur står sig det mot Timrå med ett massivt poängkrav i ryggen? Lägg därtill peptalk med sportchef och två tillskott i form utav Hagos och Larsson... Tycker det skulle vara trevligt med en skräll ikväll!


--

Tyckte att det inte blev samma sak när jag bytte LHC mot HV, å de va ju inte så konstigt

Nu får man väl bara hoppas att man gjort bort sig tillräckligt för den här (lång)helgen. Åter till flaskan, cyaa


Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td