Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-13, 10:36   #1
 
bettalents avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 41
Sharp$: 414

NHL 2011-2012, Bettalent.c
Stats: 318 - 242 - 0
ROI: 108.24%
Vinstprocent: 56.79%

Standard

Hockeytorsdag 13/10


Elitserien (Sverige)
19:00 Växjö Lakers -AIK
19:00 Färjestads BK -Timrå IK
19:00 Frölunda HC - HV71
19:00 Skellefteå AIK - Luleå HF
19:00 Djurgårdens IF - Linköpings HC

Div1B (Sverige)
19:00 Örnsköldsvik Hockey - Njurunda SK

Div1C (Sverige)
19:00 Surahammars IF - Borlänge HF

NHL (Nordamerika)
01:00 New Jersey Devils - Los Angeles Kings
01:00 New York Islanders - Tampa Bay Lightning
01:00 Pittsburgh Penguins - Washington Capitals
01:30 Montreal Canadiens - Calgary Flames
01:30 Ottawa Senators - Colorado Avalanche
02:00 Detroit Red Wings - Vancouver Canucks
02:00 Nashville Predators - Phoenix Coyotes
02:00 Minnesota Wild - Edmonton Oilers
02:30 Chicago Blackhawks - Winnipeg Jets
02:30 Dallas Stars - St. Louis Blues

SM-Liiga (Finland)
17:30 Jyp Jyvaskyla - Lukko Rauma
17:30 Tappara Tampere - Karpat Oulu

Extraliga (Tjeckien)
18:10 Mlada Boleslav - Sparta Prague


Ja som ni ser så är det många matcher i Elitserien samt NHL idag/natt. Underbart!

Jag har inte kollat igenom alla matcher ännu, men kommer senare med hur jag kommer att spela.

Kom igen nu! Mer hockeysnack!


Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
  • Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
donpen (+5), Shell Peppe (+1)
bettalent är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 11:03   #2
 
erixons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 309
Sharp$: 1152


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

19:00 Skellefteå AIK - Luleå HF

skellefteå har alla spelare tillgängliga på värmningen idag utom Styrman!
I luleå saknas fortfarande Wallin,Abbott, Kim karlsson, jonas berglund.

Hemma plan har spelat stor roll i tidigare matcher och Luleå har inte vunnit efter fulltid i Skellefteå på väldigt väldigt länge!

Måste medge att jag är väldigt gul och svart färgad och ska själv dit men tror vi kan vara numret för stort idag och lirar en slant på hemma vinst.

även en liten slant på

Ogiltigt spel-ID: 556249


Ogiltigt spel-ID: 555824


Ogiltigt spel-ID: 555823

__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av erixon den 2011-10-13 klockan 11:20.
erixon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 11:04   #3
 
donpens avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 29
Sharp$: 1257
Standard

Har bara hunnit få in ö4.5 mellan Frölunda - HV till 1.826 på pinnacle.

Kommer nog inte bli en målrik historia detta, men runt 5 mål tycker man dom borde lyckas med. HV har lyckats peta in 13 mål borta hittills på fyra matcher och släppt in lika många. Frölunda har gjort 16 och släppt 6 hemma.
Enligt skribenten på frölundas svenskafans sida så är detta den roligaste matchen på året och brukar bjuda på målrika tillställningar säger han. Det håller jag inte med om man kollar statistik.

Ett 6 måls snitt över 121 drabbningar är det.

Ogiltigt spel-ID: 555868

donpen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 11:09   #4
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Kul att det startas en tråd utan vettigt spel i sig, nå väl!

JYP vs Lukko Over 5

Tycker oddset på överspelet här är lite för högt här så blir att testa det till 2.05 hos SBOBet med 2/5 Units.

Lukko spelade match igår, förlust med 5-2 mot KalPa och JYP spelade senast i tisdags då man förlorade 3-2 (efter OT) mot Blues. Tycker oddset på över 5 är lite för högt här, dels för att Lukko är kapabla att trycka in en del mål samt att JYP har en del försvarsproblem. Lukko fick lite småskador igår så tror säkert dom kan släppa in en 2-3 mål idag så nog ska det finnas sannolikhet att detta går över idag. Om inte så tar vi en push på exakt 5 mål.

JYP snittar 2,00 gjorda samt 2,64 insläppta.
Lukko snittar 3,00 gjorda samt 2,70 insläppta.

EDIT: sjunkit nu så finns till 1.99, fortfarande spelvärt dock enligt mig.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.

Senast redigerad av Pacman den 2011-10-13 klockan 11:12.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 12:07   #5
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donpen Visa inlägg
Har bara hunnit få in ö4.5 mellan Frölunda - HV till 1.826 på pinnacle.

Kommer nog inte bli en målrik historia detta, men runt 5 mål tycker man dom borde lyckas med. HV har lyckats peta in 13 mål borta hittills på fyra matcher och släppt in lika många. Frölunda har gjort 16 och släppt 6 hemma.
Enligt skribenten på frölundas svenskafans sida så är detta den roligaste matchen på året och brukar bjuda på målrika tillställningar säger han. Det håller jag inte med om man kollar statistik.

Ett 6 måls snitt över 121 drabbningar är det.

Ogiltigt spel-ID: 555868

Frölunda har slagit den linan en gång på fem hemmamatcher och HV har slagit linan en gång på fyra bortamatcher och det i den lite halvsvängiga matchen mot Gnaget. Runt 1.80 är för dåligt för den linan, enligt mig.

Senast redigerad av Valleyo den 2011-10-13 klockan 12:41. Anledning: Klargörande av ståndpunkt
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 12:13   #6
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Detta blir mitt frsta spel ikvällens hockey.


Växjö- AIK: 2 (3.05) @ Pinnacle
Nykomlingarna Växjö är svårslagna just nu. Fick med sig 4 av 6-poäng på sina två bortamatcher mot FBK och HV. Ligger på samma poäng som AIK. Fortsätter med Oscar Alsenfelt i målet efter att ha spelat bra mot HV. Vilar alltså duktiga Gerber igen. Jan Urmas fortfarande axelskadad.

AIK såg jag spela senast mot Frölunda. Gjorde ingen höjdarmatch, men visade bra moral då man hämptade upp 2-0 till 2-2 i slutet av matchen. Förlorade sen i förlängningen, men att få med sig en poäng hem från Göteborg är starkt. Ganska bra form på AIK också med 1-2-0 i dom tre senaste matcherna. Mot bra lag också i HV, Skellefteå och Frölunda. Fredrik Carlsson var borta senast och kommer inte till spel ikväll heller.

Visst Växjö har bra form. Men AIK är svåra att göra mål på med Fasth i målet. Tycker tre gånger pengarna på AIK är bra betalt. Denna match kan passa Växjö dåligt då man är favoriter och måste föra spelet på hemmaplan.

Ner till 2.80 tycker jag man kan spela AIK.



Insats: 3/10 Units
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 12:35   #7
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

2011-10-13 Färjestads BK - Timrå IK (Elitserien)



Datum: 2011-10-13
Tid: 19:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: Färjestads BK - Timrå IK
Period: ft

Spel: Färjestads BK -1.5
Insats: 3.00
Odds: 2.190
Bolag: betsson

Motivering:
Folk kommer nog tycka jag är helt ute och cyklar nu när jag rekar Färjestad i det läge dom är i.

Men...Färjestad gjorde en riktigt bra bortamatch senast mot Linköping och förlorade bara med uddamålet (0-1), dock är deras stora problem just nu, målskyttet. Inför matchen mot Timrå har man nu nästintill fullt lag, bara långtidsskadade Jonas Frögren som saknas.
skulle vara förvånad om detta lag ligger kvar här i botten länge till...

Nu möter man Timrå, ett Timrå som också har det mycket jobbigt nu, skillnaden här är dock att man förmodligen inte är är/eller kommer bli mycket bättre än så här i år. Kommer bli en lång säsong för Timrå... Man är dessutom fortfarande skadedrabbade. Anti Hallonen är dock tillbaka och gör säsongsdebut idag (enl aftonblader).

Jag tror det här är den "perfekta" matchen för Färjestad att studsa tillbaka till vinnarspåret och få igång målskyttet och självförtroendet igen.
Resultat: 4-1 kanske?

3/5 U spelas.

Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 12:37   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Valleyo Visa inlägg
Frölunda har slagit den linan en gång på fem hemmamatcher och HV har slagit linan en gång på fyra bortamatcher och det i den lite halvsvängiga matchen mot Gnaget. Runt 1.80 räcker iallafall inte för mig för det spelet.
Magnus Kahnberg är sjuk och kommer inte till spel, om det är så att ni hoppats att han ska producera nåt..
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 12:50   #9
 
donpens avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 29
Sharp$: 1257
Standard

3 av 5 senast har linan slagits av lagen. inbördes 4 av 5 OT räknat, det ska gälla enligt pinnacles regler.
donpen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 12:55   #10
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donpen Visa inlägg
3 av 5 senast har linan slagits av lagen. inbördes 4 av 5 OT räknat, det ska gälla enligt pinnacles regler.
Är du helt hundra på att Pinnacle har OT inkl. på Elitserien. Har nämligen för mig att det inte är inräknat.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 12:57   #11
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg

Jag tror det här är den "perfekta" matchen för Färjestad att studsa tillbaka till vinnarspåret och få igång målskyttet och självförtroendet igen.
Resultat: 4-1 kanske?

3/5 U spelas.


Tycker du är helt rätt ute här. Innan LHC-matchen hade de ju faktiskt poäng fyra matcher i rad..

Enda kruxet är att matchen spelas i LLA. Snackade med ett par av spelarna inför LHC-matchen och de känner verkligen av pressen på hemmais.
Kraven på mycket mål, en rolig och vinnande hockey är en extra börda på truppen..

Dock är det verkligen dags för en seger. Ett regerande mästarlag kan inte gå fler än 10 matcher utan fullpoängare!
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 13:59   #12
 
donpens avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 29
Sharp$: 1257
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Valleyo Visa inlägg
Är du helt hundra på att Pinnacle har OT inkl. på Elitserien. Har nämligen för mig att det inte är inräknat.
inte när du säger det nu, jag kollade och det stog att det är det om inte annat sägs. men det är möjligt att det bara gäller nhl, i så fall tar jag tillbaka och kryper under täcket och hoppas på det bästa.
donpen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 14:22   #13
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 72
Sharp$: 674
Standard

Pinnacle
Citat:
Please note:

Effective immediately, hockey games will be graded on the results of regulation time only, unless explicitly stated otherwise in the line offering.
NHL har en specifik flik med OT Included, vad gäller Elitserien så är det 1x2 som gäller om du inte kör PK eller liknande.
roon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 14:50   #14
 
Forshems avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götene
Inlägg: 187
Sharp$: 1564


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
Tycker du är helt rätt ute här. Innan LHC-matchen hade de ju faktiskt poäng fyra matcher i rad..

Enda kruxet är att matchen spelas i LLA. Snackade med ett par av spelarna inför LHC-matchen och de känner verkligen av pressen på hemmais.
Kraven på mycket mål, en rolig och vinnande hockey är en extra börda på truppen..

Dock är det verkligen dags för en seger. Ett regerande mästarlag kan inte gå fler än 10 matcher utan fullpoängare!

Dom ändrar nu även en del i formationerna för att få lite mer fart på det hela.

1) Per Åslund, Rickard Wallin, Mikael Johansson.
2) Hannes Hyvönen, Anders Bastiansen, Christian Berglund.
3) Marcus Paulsson, Patrik Lundh, Erik Thorell.
4) Marius Holtet, Joakim Hilding, Fredrik Sjöström.
13:e forward: Robin Sterner

Plus att man flyttar på Grundel från första PP uppställningen och sätter dit Hyvönen istället.

Jag hoppas att detta ska få fart på FBK till sist, börjar bli dåligt med bortförklaringar på jobbet nu varför vi aldrig vinner.
Forshem är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 15:33   #15
 
alexTs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 25
Sharp$: 322
Standard

Någon som har några tankar kring DIF-lhc? Sugen på att spela ML på Djurgårn. Har inte läst speciellt mycket men ett lhc som har gått dåligt borta och tror DIF är revanschsugna efter de senaste bortamatcherna..

Någon med mer koll?
alexT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td