Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-28, 11:36   #1
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 44
Sharp$: 322
Standard

Ska börja rygga och har lite funderingar!


Hej!

Är helt ny på sportsbetting och jag tänkte börja rygga lite spel.

Vad är det jag behöver tänka på när jag ryggar förutom moneymanagement?
Jag ska försöka rygga sådana som har visat sig vara vinnande över ett större sample, helst mer än 200 spel.
Har kollat lite på mackyy, nhlgambler, nhlkungen och kaffepengar (på flashback)

I min tanke så känns det ganska "säkert" att bara spela exakt som etablerade spelare gör.
Är det nån variabel jag missat?

Tack på förhand.
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 11:40   #2
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 86
Sharp$: 524
Standard

Agera innan oddsen sjunker.
kropotkin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 11:41   #3
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

positiva/negativa oddsförändringar kan ske
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 12:29   #4
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 44
Sharp$: 322
Standard

Vad exakt innebär det?
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 12:39   #5
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Ska du rygga nån så ska ju dina odds vara hyfsat exakt samma som den du ryggar annars är det tämligen meningslöst...vad Fondell menar är ju att oddsen kan gå upp eller ner innan du har hunnit rygga spelet så då får du ju ta en funderare vad du ska göra.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 12:47   #6
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 44
Sharp$: 322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Ska du rygga nån så ska ju dina odds vara hyfsat exakt samma som den du ryggar annars är det tämligen meningslöst...vad Fondell menar är ju att oddsen kan gå upp eller ner innan du har hunnit rygga spelet så då får du ju ta en funderare vad du ska göra.
Om jag ryggar spel som är lagda på samma sida som den jag ryggar kör på. (ex. bet365) , så bör väl oddsen vara relativt lika?

På de jag har kollat på så lägger de oftast ut spelen någon/några timmar innan det börjar. Så frågan är ju hur mycket oddsen hinner förändra sig på de timmarna, och om det är så mycket så det blir relevant i det långa loppet?
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 13:28   #7
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snabbmakaroner Visa inlägg
Om jag ryggar spel som är lagda på samma sida som den jag ryggar kör på. (ex. bet365) , så bör väl oddsen vara relativt lika?

På de jag har kollat på så lägger de oftast ut spelen någon/några timmar innan det börjar. Så frågan är ju hur mycket oddsen hinner förändra sig på de timmarna, och om det är så mycket så det blir relevant i det långa loppet?
Oddsen kan droppa väldigt snabbt och det brukar oftast vara så när det kommer till populära rekare som man följer.

Om det blir relevant att spela till sänkta odds? Givetvis, varje gång du spelar ett odds som droppat x antal punkter från utgångsoddset som rekaren spelade till, så förlorar du ju pengar beroende på sänkningsstorleken i längden.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 13:33   #8
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 44
Sharp$: 322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Oddsen kan droppa väldigt snabbt och det brukar oftast vara så när det kommer till populära rekare som man följer.

Om det blir relevant att spela till sänkta odds? Givetvis, varje gång du spelar ett odds som droppat x antal punkter från utgångsoddset som rekaren spelade till, så förlorar du ju pengar beroende på sänkningsstorleken i längden.
Nu är det här en väldig nybörjarapproach men; Är det inte så att det odds som gäller när jag väljer att spela på en match - det oddset får jag utbetalning på? Om det är så, så ska jag ju bara se till att lägga mina spel samtidigt som den jag ryggar lägger sina spel (åtminstonde så tidsmässigt nära det går..)

Med relevant menade jag om det har betydelse för om jag blir en vinnande eller förlorande spelare i längden. Att jag inte vinner så mycket som jag "borde" bryr jag mig inte om alls. Är jag vinnande i längden så är allt annat irrelevant.
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 13:47   #9
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Jo det är ju det oddset du spelat du får utbetalning på men ponera detta. Den du ryggar lägger fyra spel på 1 unit till oddset 2.00 och du ryggar dessa till 1.90. Två av dessa spel sitter då han rekaren gått +/- 0 och du ligger back 0.3 units. Så fortsätter du så i längden så är du ingen vinnare fastän rekaren kanske är det.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 13:49   #10
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Det stämmer att du får det oddset du har lägger ditt spel till. Det dom säger är att oddsen justeras väldigt snabbt ibland, och när det gäller vissa populära/duktiga rekare så är det nästan på pricken de släpper spelet.
Så för att du ska kunna kolla på en rekare som har över 200 spel (vilket egentligen är väldigt lite) och förvänta dig de resultaten du ser att han får så måste du ju också alltid spela till exakt samma odds, detta är det ju ingen som gör men man vill såklart ligga så nära som möjligt.

Det är små marginaler som kan avgöra om du är vinnande eller förlorande om du kollar på det långsiktigt, mindre än du tror märker jag. Alla s.k. punkter (0.01) är viktiga.

Best of luck!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snabbmakaroner (+5)

Senast redigerad av dNa den 2012-01-28 klockan 13:50.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 13:56   #11
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 44
Sharp$: 322
Standard

Då förstår jag, tack för svaren

Så det optimala är att hitta egna spel, att föredra är kanske mindre populära spel dessutom.


Om jag tar rygg på somliga spel och samtidigt utvärderar odds, om det är värt det.. Så bör jag öka min winrate någon nano-pixel?
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 14:33   #12
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snabbmakaroner Visa inlägg
Då förstår jag, tack för svaren

Så det optimala är att hitta egna spel, att föredra är kanske mindre populära spel dessutom.


Om jag tar rygg på somliga spel och samtidigt utvärderar odds, om det är värt det.. Så bör jag öka min winrate någon nano-pixel?
Beror på vad du menar med optimalt, hitta egna spel i större volym kräver mycket tid. Samtidigt om du har det stort intresse eller ser det som är jobb så är det kanske inte något problem. För mig däremot som inte vill lägga samma tid framför burken längre eller för den delen varit en grym rekare så är det mer värt att rygga.

Om du är bra på att värdera så Ja, allt handlar ju om att du ska ligga närmare den verkliga sannolikheten än bookien.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 09:41   #13
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 44
Sharp$: 322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Beror på vad du menar med optimalt, hitta egna spel i större volym kräver mycket tid. Samtidigt om du har det stort intresse eller ser det som är jobb så är det kanske inte något problem. För mig däremot som inte vill lägga samma tid framför burken längre eller för den delen varit en grym rekare så är det mer värt att rygga.

Om du är bra på att värdera så Ja, allt handlar ju om att du ska ligga närmare den verkliga sannolikheten än bookien.
Menade optimalt endast sett till vinstprocent och ROI%.

Samma här, tycker att NHL är ganska roligt men har inte ork eller lust att sätta mig in i det. Vill egentligen bara ha en liten investering vid sidan om som inte tar upp mycket tid eller tankekraft alls.

Yes. Ska se hur bra det funkar det här med betting, värt att prova!
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 09:47   #14
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snabbmakaroner Visa inlägg
Menade optimalt endast sett till vinstprocent och ROI%.

Samma här, tycker att NHL är ganska roligt men har inte ork eller lust att sätta mig in i det. Vill egentligen bara ha en liten investering vid sidan om som inte tar upp mycket tid eller tankekraft alls.

Yes. Ska se hur bra det funkar det här med betting, värt att prova!
Tid och tankekraft kommer du att behöva lägga ned. Swings och bad streaks kan ta enormt på psyket, speciellt i början så det behöver du vara medveten om. Sen tidsmässigt så går det åt så mycket mer än vad man kan tänka sig. Lägga spel, vara på standby hela tiden för att rygga, invänta oddsrörelser, planera in- och utbetalningar, tjaffsa med bookies, läsa på forum, läsa sportnyheter osv. Listan kan göras lång.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 11:28   #15
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 44
Sharp$: 322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Donald Visa inlägg
Tid och tankekraft kommer du att behöva lägga ned. Swings och bad streaks kan ta enormt på psyket, speciellt i början så det behöver du vara medveten om. Sen tidsmässigt så går det åt så mycket mer än vad man kan tänka sig. Lägga spel, vara på standby hela tiden för att rygga, invänta oddsrörelser, planera in- och utbetalningar, tjaffsa med bookies, läsa på forum, läsa sportnyheter osv. Listan kan göras lång.
Varians är jag beredd på, har spelat poker i många år innan så det är inget nytt.

Okej, jag kommer dock rygga nhlmatcher innan jag går och lägger mig på kvällen. Har inga planer på att läsa på forum, läsa sportnyheter osv. Om det blir mitt fall, så får det bli så. Det blir orimligt om det ska ta för mycket tid och energi av ens liv.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dNa (+5)
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td