Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-10, 13:21   #46
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Pinnen har inte till 90% marknadshögsta. På 10120 spel på varierande marknader (bl.a. 665 spel på NHL, 314 på NBA, 322 på EPL, 191 på ES i ishockey samt diverse andra stora och små marknader) till i princip uteslutande marknadshögsta så har jag lagt 23.27% av mina spel på Pinnacle.

Nu är jag inte en vinnande spelare utan snarare +/-0, så det är möjligt att andelen ser annorlunda ut för konsekventa vinnare. Men jag tror inte det skiljer sig så enormt.

Noterbart är även att Pinnacle står för den överlägset största minusposten i min bokföring. Hur jag ska förklara det vet jag dock inte
Helt enkelt för att Pinnen konsekvent sätter mest korrekta odds och de ser till att du torskar.

De flesta som spelar på pinnen torskar, sist jag kollade boores mackapär så var det sheetet back på SBO, 188bet, Pinnen och betfaur gemensamt, detta kan dock ha ändrats då det var ett tag sedan.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 14:24   #47
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Helt enkelt för att Pinnen konsekvent sätter mest korrekta odds och de ser till att du torskar.

De flesta som spelar på pinnen torskar, sist jag kollade boores mackapär så var det sheetet back på SBO, 188bet, Pinnen och betfaur gemensamt, detta kan dock ha ändrats då det var ett tag sedan.
Jepp. Tror att jag ska filtrera ligor (samt Ö/U, sides, HCP inom ligan) på de spel jag gjort på pinnacle och se om något öht varit lönsamt, sen applicera det på vilka spel som ska läggas eller inte. Får se om det ger någon effekt.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 15:07   #48
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 44
Sharp$: 322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Pinnen har inte till 90% marknadshögsta. På 10120 spel på varierande marknader (bl.a. 665 spel på NHL, 314 på NBA, 322 på EPL, 191 på ES i ishockey samt diverse andra stora och små marknader) till i princip uteslutande marknadshögsta så har jag lagt 23.27% av mina spel på Pinnacle.

Nu är jag inte en vinnande spelare utan snarare +/-0, så det är möjligt att andelen ser annorlunda ut för konsekventa vinnare. Men jag tror inte det skiljer sig så enormt.

Noterbart är även att Pinnacle står för den överlägset största minusposten i min bokföring. Hur jag ska förklara det vet jag dock inte
Udda fråga kanske men hur orkar du spela 10k spel utan att plussa någonting? Man spelar väl för att tjäna pengar?
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 15:26   #49
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Helt enkelt för att Pinnen konsekvent sätter mest korrekta odds och de ser till att du torskar.

De flesta som spelar på pinnen torskar, sist jag kollade boores mackapär så var det sheetet back på SBO, 188bet, Pinnen och betfaur gemensamt, detta kan dock ha ändrats då det var ett tag sedan.

Det är blandat, är väl SBO som är back atm när jag nyss kollade(och pinnen fått ta en hel del smällar pga nhl, jävla lotto sport men är trots det 102%)

Dock är de ju så att de inte är dropp i mackapären och man hittar även andra bolags spel inom några decimaler alternativt med samma EV+ hos de stora bolagen på annan lina i dom flesta fallen.
+ det är ju nästan enbart stora ligor(frånsett bandy, hockeyallsvenskan och mestis då), så även hos en del småbookis får man ju in hyfsat iaf trots man i övrigt är limiterad.


Största problemen är som sagt just NHL men är väldigt få matcher, började med 20-tal raka utan vinst varav dom flesta just på pinnen så att dra nå slutsatser efter 50-tal spel är ju förhastat.

och Fotbolls totaler: SBO är back mycket, av nån anledning hamnar stor del av fotbolls totaler där som alltid varit ett problem för mackapären(break-even i v0.2, mycket back i v0.1)

Allt detta är ju beta-testande och justerande efter hand, lägger till, tar bort funktioner som inte var så bra osv.
Det positiva med SBO är att efter senaste ändringen i totaler har kurvan svängt uppåt nu iaf.





Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Noterbart är även att Pinnacle står för den överlägset största minusposten i min bokföring. Hur jag ska förklara det vet jag dock inte
Så var det för mig också förut då jag ryggade närmast en massa US-spel från höger och vänster.

Tex hos bookmakers som laggar med oddsen är det ju inte svårt att vinna, att spela med samma taktik(rygga, dropp osv) på pinnen är dock dödfött. Du ska nog oftast vara på stigande sidan hos asiater/pinnen för att ha en chans att vinna i längden om det inte är du som är ursprungliga källan till nån information ingen annan vet då , dvs spela mot massan.


Citat:
Ursprungligen postat av Snabbmakaroner Visa inlägg
Udda fråga kanske men hur orkar du spela 10k spel utan att plussa någonting? Man spelar väl för att tjäna pengar?
Alla hobbyn kostar.

Senast redigerad av boored den 2012-02-10 klockan 16:06.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 16:21   #50
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Boored: kollade idag och det var på plus, vet att jag kollade ditt förra sheet och det var minus. Jag tror att det är rätt vanligt att vi hobbyspelare backar på pinnen.

Jag gick själv 112-120 på mina totaler på pinnen 2011 med medeloddset 1.94, ROI på ca 97.5% vilket stämmer ungefär med deras payout.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 17:06   #51
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snabbmakaroner Visa inlägg
Udda fråga kanske men hur orkar du spela 10k spel utan att plussa någonting? Man spelar väl för att tjäna pengar?
Är på ca 1.5 år, ryggar kanske 98% av spelen men ser det fortfarande som ett experiment för att lära och hitta rätt i ryggardjungeln (nåt slags märkligt mönster är att de jag börjar rygga går väldigt bra i början när jag följer dem innan de hittar långa cold streaks, men det attribuerar jag slumpen än så länge). Jag har fortfarande tjänat en enligt mig bra summa pengar på bonusar och free spins jag "fått" via att ha konto på så många bookies.

Att orka är inte så jobbigt, att rygga går fort och har man någon timme att döda någon gång kan man alltid dra upp en obskyr stream på någon sport man aldrig skulle kollat på annars, vilket både är utbildande och spännande pga betet.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snabbmakaroner (+10)
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 00:56   #52
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Boored: kollade idag och det var på plus, vet att jag kollade ditt förra sheet och det var minus. Jag tror att det är rätt vanligt att vi hobbyspelare backar på pinnen.
jo, ver.0.1 sheetet var ju helt hopplöst dålig på totaler framför allt, men det var ju länge sedan och de sheetet hade ju inte precis många spel innan jag insåg att nåt måste göras
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 14:32   #53
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 44
Sharp$: 322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Alla hobbyn kostar.
Okej. Tänkte inte på det som en hobby, skulle personligen aldrig spela bort pengar och tycka att det är roligt.
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td