Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-04, 19:54   #1
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 415
Sharp$: 2081
Standard

Bäst använding av free bets


Hur utnyttjar man ett free bet på bästa sätt? ska man spela på något med väldigt högt odds? eller kanske spela på något man inte tror ska hända för att sedan spela på motsatsen på ett annat bolag???
abber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 21:49   #2
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Läs igenom detta väldigt noga och fråga om ngt är oklart...

https://www.sharps.se/forums/taenkarh...-bonustrading/

Senast redigerad av Arre08 den 2012-03-04 klockan 21:51.
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 22:02   #3
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Det bästa är väl att göra som Arre08 säger och betta på ett spel sen "spela" motsatsen på betfair
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 22:29   #4
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Om du menar freebet där du får spela på en viss summa och få tillbaka vid förlust, rekommenderar jag INTE bonustrading. Anledningen är att om du vinner hos spelbolaget och sedan förlorar hos betfair så har du inte vunnit ett skvatt!
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 22:41   #5
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Om du menar freebet där du får spela på en viss summa och få tillbaka vid förlust, rekommenderar jag INTE bonustrading. Anledningen är att om du vinner hos spelbolaget och sedan förlorar hos betfair så har du inte vunnit ett skvatt!
Därför gäller det att förlora. Kräver ju iofs. lite kassa, men har man det gäller det ju bara att hitta en matchande högoddsare
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 23:01   #6
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Därför gäller det att förlora. Kräver ju iofs. lite kassa, men har man det gäller det ju bara att hitta en matchande högoddsare
Då förlorar man dock en del av poängen med freebets. Om man spelar på högoddsare hos spelbolaget och motsatsen hos betfair så får vi två tänkbara utfall.

1. Du vinner hos spelbolaget och förlorar hos betfair vilket betyder att du inte vinner ett skvatt. Eftersom spelet lades på högoddsare, är det ganska osannolikt att spelet går in.

2. Du förlorar hos spelbolaget och vinner hos betfair, dock till ett väldigt tamt odds. Eftersom spelet lades på en lågoddsare (motsatsen till högoddsaren) så är det större sannolikhet att det här spelet går in.

Vad är då skillnaden på att spela så jämfört med att spela på lågoddsare direkt hos spelbolaget?

Vad man däremot kan göra är att "säkra" halva vinsten genom att boka bort hälften av den potentiella vinsten som man vinner hos spelbolaget.

Låt oss säga att vi får 250kr i freebet. Vi hittar ett spel hos spelbolaget till 2.0 i odds. Vi bokar samtidigt samma spel hos betfair dock inte med samma summa, utan vi kör hälften, det vill säga 125kr till samma odds. Nu kommer vi vinna 125kr oavsett resultat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enroth (+1), Boone (+1)
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 18:11   #7
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Då förlorar man dock en del av poängen med freebets. Om man spelar på högoddsare hos spelbolaget och motsatsen hos betfair så får vi två tänkbara utfall.

1. Du vinner hos spelbolaget och förlorar hos betfair vilket betyder att du inte vinner ett skvatt. Eftersom spelet lades på högoddsare, är det ganska osannolikt att spelet går in.

2. Du förlorar hos spelbolaget och vinner hos betfair, dock till ett väldigt tamt odds. Eftersom spelet lades på en lågoddsare (motsatsen till högoddsaren) så är det större sannolikhet att det här spelet går in.
Nu förstår jag faktiskt inte alls hur du menar? Om jag har ett freebet där "stake is not returned" så vinner jag ju exakt den summan som freebetet är på om jag förlorar på bolagssidan och vinner på Betfair.

Huruvida oddset är tamt eller ej saknar ju helt betydelse då vår insats ökar exponentiellt. Det värsta som kan hända är breakeven, risken för att det ska ske minskar vi drastiskt genom att spela en högoddsare på bolaget.

Vi är ju inte intresserade av att satsa samma summa, vi vill ju vinna summan av freebetet, om det sen innebär att vi måste exponera oss för 2k för att vinna 200 spänn är skit samma. Det är utfallet vi är intresserade av och det är att vi ska förlora på bolagssidan för att vinna våra 200 kr eller vad det kan handla om.



Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Vad är då skillnaden på att spela så jämfört med att spela på lågoddsare direkt hos spelbolaget?

Vad man däremot kan göra är att "säkra" halva vinsten genom att boka bort hälften av den potentiella vinsten som man vinner hos spelbolaget.

Låt oss säga att vi får 250kr i freebet. Vi hittar ett spel hos spelbolaget till 2.0 i odds. Vi bokar samtidigt samma spel hos betfair dock inte med samma summa, utan vi kör hälften, det vill säga 125kr till samma odds. Nu kommer vi vinna 125kr oavsett resultat.
Varför krångla till det? Om vi utan ansträngning vinner 250 varför ska vi nöja oss med 125. Jag är inte alls med på din tankegång här. Missar jag någonting i ditt resonemang?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Persa (+1)

Senast redigerad av Semicolon den 2012-03-05 klockan 18:13.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 18:52   #8
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Nu förstår jag faktiskt inte alls hur du menar? Om jag har ett freebet där "stake is not returned" så vinner jag ju exakt den summan som freebetet är på om jag förlorar på bolagssidan och vinner på Betfair.

Huruvida oddset är tamt eller ej saknar ju helt betydelse då vår insats ökar exponentiellt. Det värsta som kan hända är breakeven, risken för att det ska ske minskar vi drastiskt genom att spela en högoddsare på bolaget.

Vi är ju inte intresserade av att satsa samma summa, vi vill ju vinna summan av freebetet, om det sen innebär att vi måste exponera oss för 2k för att vinna 200 spänn är skit samma. Det är utfallet vi är intresserade av och det är att vi ska förlora på bolagssidan för att vinna våra 200 kr eller vad det kan handla om.

Varför krångla till det? Om vi utan ansträngning vinner 250 varför ska vi nöja oss med 125. Jag är inte alls med på din tankegång här. Missar jag någonting i ditt resonemang?
Självklart förstår jag ditt resonemang och jag måste erkänna att jag misstolkade jag lite av ditt förra inlägg. My bad.

Jag håller dock fast vid att garanterat vinna (100% sannolikhet) 125kr är ett bra alternativ om man inte har grymt mycket pengar hos betfair (eller annat bolag om man letar surebets).
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 19:12   #9
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Jag kom nu på att två bekanta (båda matematiker) hade en diskussion angående hur man på bästa sätt förvaltar riskfria spel. Genom matematiska formler, kom de fram till att det bästa är att satsa på spel med högt odds, dock ej för högt då tappar man i väntevärde. Tror de kom fram till att ett rimligt odds ej får överstiga 20.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 20:01   #10
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Om man nu får ett freebet varför inte försöka få in en dubbel eller en singel x antal gånger, istället för att förlora på ena sidan? Det är ju ändå ett gratisspel! Samma med bonusar man får. Varför förändra sitt spelsätt bara för att det är "gratis" eller en bonus - det viktigaste är väl ändå att försöka vara vinnande...?

De gånger man sätter ett freebet eller omsätter en bonus är väl bättre än att spela "emot" sig själv, så att säga...?

Det är vad jag tycker. Vet att jag då inte säkrar en vinst men hellre vinna allt än att minska vinsten genom att säkra den någon annanstans.

Senast redigerad av Knaborg den 2012-03-05 klockan 20:03.
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 22:02   #11
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
Om man nu får ett freebet varför inte försöka få in en dubbel eller en singel x antal gånger, istället för att förlora på ena sidan? Det är ju ändå ett gratisspel! Samma med bonusar man får. Varför förändra sitt spelsätt bara för att det är "gratis" eller en bonus - det viktigaste är väl ändå att försöka vara vinnande...?

De gånger man sätter ett freebet eller omsätter en bonus är väl bättre än att spela "emot" sig själv, så att säga...?

Det är vad jag tycker. Vet att jag då inte säkrar en vinst men hellre vinna allt än att minska vinsten genom att säkra den någon annanstans.
På vilket sätt minskar vinsten genom att du layar eller surebettar till 100%? Du får gärna förklara närmare.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 22:44   #12
 
Thuernmans avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 1306
Standard

Jag struntar i tidigare diskussioner och förklarar istället hur jag drar ut mest värde ur ett freebet:

Hitta ett så högt odds som möjligt och lay:a det på betfair.

Några exempel, samtliga med 5% kommission på betfair.
Odds 10, layodds 10 - 85.9% åter oavsett utfall.
Odds 20, layodds 20 - 90.3% åter oavsett utfall.
Odds 50, layodds 50 - 92.9% åter oavsett utfall.
Odds 250, layodds 250 - 94.6% åter oavsett utfall.

Jag föredrar helt klart att få ut 85-90% av freebettets värde jämfört med att betta "normalt" och få exempelvis 51-55% (förutsatt att du är en vinnande spelare) på ett odds kring 2.0.
Thuernman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-06, 22:33   #13
 
Jinxs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Ankeborg
Inlägg: 796
Sharp$: 150
Standard

Kan rekommendera oddsmonkey.com för den som avser trada ut bonusar. Hjälper att hitta bäst spreads så man tappar minsta möjliga värde när man tradar ut. Kostar 8 GBP men kan vara värt om man har många bonusar att hämta.
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td