Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-19, 13:17   #1
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Vad ska jag tänka på när jag väljer en liga att följa extra noga?


Jag läste i en tråd att någon rutinerad räv tyckte att någon nybörjare skulle välja en liga att läsa på noggrannare och fördjupa sig i. Därav den här tråden.

Jag känner att tiden är mogen för mig att försiktigt och trevande fördjupa mig i någon särskild liga, men jag tänkte höra med er skarpsynta om ni har några tips på hur jag ska tänka eller kanske tips på ligor att börja med.

Den fotbollsliga jag spontant skulle säga intresserar mig är Division 2 Östra Götaland, men det är bara för att jag hittar mitt "hemmalag" Motala AIF där (som ett av de fyra tighta topplagen (!)). Men det är väl inte så bra att fokusera på, eftersom risken finns att jag är partisk? Annars vet jag inte om det finns någon liga som intresserar mig mer än någon annan.

Tycker ni att olika speltyper kan ha olika mycket värde i olika ligor? Eh... vad jag vill säga är alltså: kan det vara så att man till exempel enklare kan hitta värde i 1x2-spel i vissa ligor och enklare hitta värde i över-/under-spel i andra ligor?
Borde jag ta större ligor för att enklare hitta statistik och nyheter, eller mindre ligor?

---

Tänk att ni får vara med och forma en nybörjares fördjupade intresse! Vilken liga tycker ni att jag ska välja?

Jag kan poängtera att jag kanske kan verka naiv och okunnig i mina inlägg här på sharps, men jag är intresserad, envis och inte helt dum i huvudet. Så det ska nog inte gå rakt åt skogen i alla fall.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 13:31   #2
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Men det är väl inte så bra att fokusera på, eftersom risken finns att jag är partisk?
Det där förstår jag inte riktigt. Eftersom du har denna insikten redan på förhand så är väl bara att bortse från detta när det kommer till gambling. Låt kunskapen styra spelen och inte lagsympatierna. Har du ändå svårt med att till exempel spela emot ditt lag så undvik matcher där de är med. Du kanske kan tillräckligt mycket om övriga lag i serien ändå?
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end

Senast redigerad av DamageINC den 2012-07-19 klockan 13:33.
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 13:52   #3
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Själv tycker jag det är ens hemmalag man har absolut störst fördel i spelet gentemot spelbolagen då man ofta kan komma åt informationen före dem. Det är iaf mina erfarenheter att är det något jag ligger riktigt plus på så är det matcherna med ens hemmalag inblandat både när jag spelat för och emot.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 13:56   #4
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Det där förstår jag inte riktigt. Eftersom du har denna insikten redan på förhand så är väl bara att bortse från detta när det kommer till gambling. Låt kunskapen styra spelen och inte lagsympatierna. Har du ändå svårt med att till exempel spela emot ditt lag så undvik matcher där de är med. Du kanske kan tillräckligt mycket om övriga lag i serien ändå?
Nej jag tänker väl att jag kan hålla mig rätt så skärpt vilket lag jag än hejar på i serien. Men jag har läst andra trådar här och tänkte därför värja mig från eventuella påpekanden genom att säga det först.
Än så länge kanske jag inte kan så jättemycket om de andra, men det går att ändra på.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 16:38   #5
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Anledningen till att jag frågar om vilka ligor som kan rekommenderas är att jag sett lite här och var folk som skrivit ungefär "jag har följt finska ligan några år nu" eller kanske "jag håller slaviskt koll på holländska ligan". Antingen har dessa personer ett genuint intresse för just de aktuella ligorna, men det kan också vara att de valt ut ligorna som objekt för sin betting, av en eller annan anledning.

Ni som har en eller flera "specialligor", varför blev det just dessa?
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 22:54   #6
h91
 
h91s avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 145
Sharp$: 517
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Själv tycker jag det är ens hemmalag man har absolut störst fördel i spelet gentemot spelbolagen då man ofta kan komma åt informationen före dem. Det är iaf mina erfarenheter att är det något jag ligger riktigt plus på så är det matcherna med ens hemmalag inblandat både när jag spelat för och emot.
1lags matcher utgör en så liten del av alla ens spel så påverkar ju inte ens roi i någon större utsträckning.
h91 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 23:02   #7
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 719
Standard

Nu är jag själv mest en snyltare som hänger på dem som har koll, men rent generellt känns det som att ju större liga (= snabbt uppdaterad lättillgänglig information), desto svårare är det att slå spelbolagen och marknaden på fingrarna. Är man nischad på små ligor är det lättare att hitta värde i felsatta odds. Nackdelen är naturligtvis att du limiterad i ett hafs, och tradar du på betfair har du aldrig någon större likviditet att tala om.

Är jag fel ute?
Drvic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td