Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-22, 07:27   #31
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 172
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Jag vill inte vara den som är den men du länkar till en studentpresentation vid en lokal studentkonferens. Det är inte vad jag kallar forskningsrapporter från universitet (jag borde veta då jag själv har akademiska publikationer (om än i annat än i ämnet matematik)).
Det ser jag också att det där inte är någon forskningsrapport, även utan att själv skrivit någon. Men i länken finns källhänvisningar till forskarrapporterna. Bl.a. Maher.

Ser inte heller vad problemet med länken är. Det är ett sätt att värdera fotbollsmatcher. Inte säkert att det ens är bra även om jag fått för mig det. Men önskade input av någon som var mer kunnig, tex juret.
Sweodds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 08:03   #32
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 105
Sharp$: 801

X
Stats: 102 - 265 - 1
ROI: 96.73%
Vinstprocent: 27.79%

Standard

Det här är en rätt bra artikel av Dixon & Cole... Antar att det är den det har hänvisats till

http://www.math.ku.dk/~rolf/teaching...DixonColes.pdf
therealfake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 09:01   #33
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Alla har vi olika sätt att värdera matcher, och tur är väl det för annars hade det inte varit någon poäng att spela långsiktigt.

Att väga in både långsiktig och kortsiktig "form" är ett sätt, det finns ingen magisk siffra där X antal matcher är det optimala. I många av de amerikanska sporterna använder cappers ofta 5 matcher, 10 matcher, fulla säsongen och hemma/borta statistik. Hur du väger dessa är helt subjektivt.

Att själv börja värdera kommer med all sannolikhet betyda att du lär förlora en del pengar innan du har hittat det du tycker är ett korrekt tillvägagångssätt. Folk som har kört sitt eget race länge och kunnat visa positiva siffror konsekvent har lagt ned mycket jobb. Men oftast är det värt det, inte bara p.g.a. gröna siffror.


Ett bra verktyg som jag själv använde mig av när jag bettade mkt baseball och räknade egna linor.

Att se åt vilket håll vissa siffror och form går åt är extra intressant när man spelar så mkt matcher som de gör i t ex baseball och basket och det är långa "transportsträckor".

Det är det som jag tycker gör de amerikanska sporterna så bra för de som vill betta mer seriöst.T ex laget som har flest hits vinner väl ca 75% av matcherna har jag för mig så kan man hitta ett sätt att se om ett lag hittar mer el mindre är man en bit på väg.

Det är ju dock bara en aspekt,om än en intressant en.

Gäller att hitta och jämföra fler,sen väga sin lina mot bookiens.

Ett tidskrävande jobb,helt klart...
SlimCharles är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-22, 13:58   #34
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sweodds Visa inlägg
Det ser jag också att det där inte är någon forskningsrapport, även utan att själv skrivit någon. Men i länken finns källhänvisningar till forskarrapporterna. Bl.a. Maher.

Ser inte heller vad problemet med länken är. Det är ett sätt att värdera fotbollsmatcher. Inte säkert att det ens är bra även om jag fått för mig det. Men önskade input av någon som var mer kunnig, tex juret.
Ja, herrejävlar vad dryg jag lät. Det var absolut inte meningen. Du får ursäkta.

Du har rätt i sak. Ska försöka ladda upp en del av de rapporter som hänvisas till under dagen så alla kan läsa.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sweodds (+3)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 10:48   #35
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

OT rensad. Ni får gulla med varandra över webcamen på skype istället för här. /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 15:05   #36
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Även vid en så mekanisk process som slantsingling, vad är viktigare att veta, 100 tidigare resultat eller vilken sida är upp innan man börjar ?
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
liraren (+1)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 19:40   #37
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 1
Sharp$: 40
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Även vid en så mekanisk process som slantsingling, vad är viktigare att veta, 100 tidigare resultat eller vilken sida är upp innan man börjar ?
Tidigare resultat är ointressant i slantsingling? Så antar att vilken sida som är upp är viktiast
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
liraren (+10), lokalime (+10), tornis (+10)
boody är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 04:19   #38
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Kanske en helt sjuk fråga men skyller på det sena klockslaget...

Vad är rätt eller/och fel i denna tanke. Lag A vinner matchen 50% av gångerna medans Lag B förlorar denna 30% Ger det mig ett min. Odds på 2.50 (40%) för en Lag A vinst då?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 09:29   #39
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Kanske en helt sjuk fråga men skyller på det sena klockslaget...

Vad är rätt eller/och fel i denna tanke. Lag A vinner matchen 50% av gångerna medans Lag B förlorar denna 30% Ger det mig ett min. Odds på 2.50 (40%) för en Lag A vinst då?
Det saknas lite fakta tror jag. Kan det även sluta oavgjort? För det ser ut som det.

Kan det inte sluta oavgjort är ju informationen felaktig.

Men menar du att det är en NHL-match och du ska spela inkl OT och PS och procenten ovan avser FT så får du bara räkna. Vi utgår att det är 50/50 vad gäller OT och PS.

Men du får komma med tillräckligt med information för att det ska gå att säga vad som är rätt och fel.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td