Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-13, 05:44   #1
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 3
Sharp$: 131
Standard

Ha med undantag i sitt spreadsheet


Jag är ny på detta forum, jag har en lång historia av spelande, fått in majoriteten av mina spel genom åren men gått kraftigt back ändå tack vare usel money managing. Får lätt hybris och satsar tills det blir noll, byggde 2000:- till 190.000:- i höstas men på två-tre veckor lyckades jag spela bort allt med helt galna insatser. Nu är jag tillbaka i hetluften, läst spelskolan några gånger, och insett är det är över TID man ska gå plus, med insatser mellan 1-5 % av sin bankrulle. Tänk om jag visste om detta för 20 år sen...

Jag har lagt ca 40 spel, och benhårt kört utan att blanda in känslor eller satsat för mycket. Nu är det så, att jag fick hybris idag, och satsade 12,5 % av rullen (förlorade). Jag får lära mig av mitt misstag att inte återvända in i speldimman igen.

Jag vill ju ha en hållbar statistik, och spela efter spelskolans modell.

Bör jag ta med detta spel i min statistik eller helt enkelt radera det och se det som en privat förlust som inte har med min spelmodell att göra och förhoppningsvis aldrig göra om det igen eller bör jag ta med det på mitt spreadsheet?

MVH
MrDavber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 08:27   #2
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Långt i från expert men jag hade haft kvar det i sheetet som en reminder och gå in ännu hårdare på disciplinen för att ta mig tillbaka.

Nu är det länge kvar till årsskiftet men jag låg rätt dåligt till i andra halvan av förra året och då satt jag i samma längre, börja om eller fortsätta, sitta med de röda sifforna tar emot. Men då valde jag att köra till årsskiftet med det sheetet jag hade vare sig det är rött eller grönt. Men jag gick in och synade hur jag verkligen spelar och plockade bort dem jag inte klarar av att följa av olika anledningar och synade dem som var bra (ryggar mest) samt lite andra åtgärder och sedan dess gick det bara uppåt även fast det var rött...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 09:06   #3
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Visby
Inlägg: 171
Sharp$: 3267
Standard

Du bör definitivt ha kvar det. Börjar man plocka bort spel i sheetet är det lätt att göra det igen, när man tycker att ett spel inte räknas av någon anledning. Du hade nog inte ställt frågan om spelet gått in.

Det är lätt att lägga in filter i spreadsheetsystemet, så lägg in ett antal olika filter på hur du spelar så får du överblick över spelandet.

Tar du med det där jacket på 12,5 procent så vet du att du måste ta med även nästa gång om du tappar fattningen. Inte kul att ruinera långt och ihärdigt arbete.
faremisch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 10:43   #4
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 37
Standard

Vad tycker ni är bästa sättet att göra bokföring på? Jag tycker att spreadsheet verkar lite krångligt. Gör det något om man kör penna och papper istället?
jockeln2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 11:28   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jockeln2 Visa inlägg
Vad tycker ni är bästa sättet att göra bokföring på? Jag tycker att spreadsheet verkar lite krångligt. Gör det något om man kör penna och papper istället?
Varför skulle det göra nåt?

Men vad tycker du är krångligt med spreadsheet, är avsevärt enklare än papper och penna.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 11:34   #6
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jockeln2 Visa inlägg
Vad tycker ni är bästa sättet att göra bokföring på? Jag tycker att spreadsheet verkar lite krångligt. Gör det något om man kör penna och papper istället?
Lär dig spreadsheet. Tar max en halvtimme att få koll på alla viktiga funktioner om man har noll koll från början. Du kan få ut all möjlig statistik sen om du vill. T.ex. din ROI på bortasergar, överspel, en viss insats osv osv.

Tycker du spreadsheet är för krångligt efter att ha suttit med det i en halvtimme så råder jag dig att köra penna och papper med + och -.
T.ex:

+110 kr
-75 kr
-40 kr

__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 21:43   #7
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 3
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av faremisch Visa inlägg
Du bör definitivt ha kvar det. Börjar man plocka bort spel i sheetet är det lätt att göra det igen, när man tycker att ett spel inte räknas av någon anledning. Du hade nog inte ställt frågan om spelet gått in.

Det är lätt att lägga in filter i spreadsheetsystemet, så lägg in ett antal olika filter på hur du spelar så får du överblick över spelandet.

Tar du med det där jacket på 12,5 procent så vet du att du måste ta med även nästa gång om du tappar fattningen. Inte kul att ruinera långt och ihärdigt arbete.

Nej inte alls kul. Ok då ska jag alltid ha med alla mina spel, som för att hålla koll på mig själv. Behålla disciplinen. Vem vill förstöra långt och ihärdigt arbete? Helt rätt, tack för tankeställaren.
MrDavber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 21:46   #8
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 37
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Varför skulle det göra nåt?

Men vad tycker du är krångligt med spreadsheet, är avsevärt enklare än papper och penna.
Tack. Ok, jag ska försöka. Det som är krångligt för mig är att jag inte har tillgång till internet jämnt. Jag får försöka lösa det på något sätt.
jockeln2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 21:48   #9
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 37
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Lär dig spreadsheet. Tar max en halvtimme att få koll på alla viktiga funktioner om man har noll koll från början. Du kan få ut all möjlig statistik sen om du vill. T.ex. din ROI på bortasergar, överspel, en viss insats osv osv.

Tycker du spreadsheet är för krångligt efter att ha suttit med det i en halvtimme så råder jag dig att köra penna och papper med + och -.
T.ex:

+110 kr
-75 kr
-40 kr

Jag hade inte tänkt på det där med statistik. Men jag ska prova.
jockeln2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 21:51   #10
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Skåne
Inlägg: 83
Sharp$: 1848
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jockeln2 Visa inlägg
Tack. Ok, jag ska försöka. Det som är krångligt för mig är att jag inte har tillgång till internet jämnt. Jag får försöka lösa det på något sätt.
Oftast ganska svårt att lägga spelen också utan internet
limeburn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-14, 15:32   #11
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Att föra spreadsheet ärligt är dessutom förmodligen det bästa sättet att förhindra ett eventuellt spelmissbruk. När du börjar föra statistik pa spelandet ser du de faktiska vinsterna istället för de vinster du kommer ihag och tror dig ha vunnit. Man kommer även till insikt rätt snabbt att marginalerna är mkt mindre än vad man först trodde.

Bara att kolla in typiska speltorskar som skryter om hur mycket de vunnit men aldrig tar med förluster och hux flux star de där med med brallorna neddragna och har torskat allt de äger.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), NiLu (+2)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td