Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-16, 12:14   #1
 
Izacfoshos avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 59
Sharp$: 368


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur ska jag reagera på märkligt satta liveodds?


Hej. Har under ett par veckors tid spelat livespel inom en viss idrott på ett visst bolag som har tendenser på att sätta väldigt märkliga linor och odds.

Jag får oftast bara igenom någon hundring eller två numera, men med tanke på hur felsatta livespelen ligger så har det blivit bra med pengar ändå.

Jag undrar lite grann hur jag ska hantera det här. Har blivit ganska mycket pengar som nu ligger på det här spelkontot. Tycker ni att jag ska ta ut merparten av pengarna för att slippa risken att de plockar pengarna och skyller på felsatta odds, eller är det dumt med tanke på att risken att jag blir helt limiterad ökar då?

Feel free att flytta tråden, visste inte riktigt vart jag skulle placera den.

Tack!
Izacfosho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 12:20   #2
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ta ut - du kan ju alltid sätta in mer om du behöver... Känner man att något är fel eller kan gå fel skall man dra öronen åt sig, det kallas överlevnadsinstinkt och är nedärvt sedan 10 000 år tillbaks, lyssna du till din magkänsla, den har sällan fel...

Lycka, till!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 14:50   #3
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Hur viktiga är pengarna för dig? Ska de pengarna betala hyran i höst eller ska de göra så att du kan köpa lite mer öl eller kanske gå i pension några månader tidigare?

Känns konstigt att de skulle komma veckor i efterhand om det gäller någon hundring eller två på varje spel även om spelbolagen alltid gör som de vill och inget går att garantera. Men precis som du säger så kommer troligtvis limiteringen som ett brev på posten om du tar ut det mesta.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 15:22   #4
 
Izacfoshos avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 59
Sharp$: 368


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Hur viktiga är pengarna för dig? Ska de pengarna betala hyran i höst eller ska de göra så att du kan köpa lite mer öl eller kanske gå i pension några månader tidigare?

Känns konstigt att de skulle komma veckor i efterhand om det gäller någon hundring eller två på varje spel även om spelbolagen alltid gör som de vill och inget går att garantera. Men precis som du säger så kommer troligtvis limiteringen som ett brev på posten om du tar ut det mesta.
Viktiga och viktiga, jag har nu vunnit en sämre månadslön de senaste tre dagarna utan att ha speciellt bra insyn i matcherna/arrengemanget jag spelat på, så att det är klart att jag vill göra allt jag kan för att inte förlora de pengarna.
Det är ju som sagt inte så att jag utnyttjat ETT uppenbart felaktigt odds, utan hela deras oddssättning är live helt oförståeligt, då de inte följer de tendenser som finns överhuvudtaget.

Har inte kunnat undgå att tänka lite i banorna "Om något verkar för bra för att vara sant så är det oftast det", här har jag krigat med betting i flera år för att nu på ett bananskal halka in här.

Kan det göra någon skillnad om jag tar ut alla pengarna och gör en insättning igen? Att börja på ny kula så att säga, kan det minska risken för att bolaget snor pengarna?
Izacfosho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 17:03   #5
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Izacfosho Visa inlägg
Viktiga och viktiga, jag har nu vunnit en sämre månadslön de senaste tre dagarna utan att ha speciellt bra insyn i matcherna/arrengemanget jag spelat på, så att det är klart att jag vill göra allt jag kan för att inte förlora de pengarna.
Det är ju som sagt inte så att jag utnyttjat ETT uppenbart felaktigt odds, utan hela deras oddssättning är live helt oförståeligt, då de inte följer de tendenser som finns överhuvudtaget.

Har inte kunnat undgå att tänka lite i banorna "Om något verkar för bra för att vara sant så är det oftast det", här har jag krigat med betting i flera år för att nu på ett bananskal halka in här.

Kan det göra någon skillnad om jag tar ut alla pengarna och gör en insättning igen? Att börja på ny kula så att säga, kan det minska risken för att bolaget snor pengarna?

exakt så var det på unibets livebetting för mig

slutade med en limitering efter 1 månad och en riktigt bra summa in på kontot efter en jävla massa dokument skulle in.
'
trots dom var helt fel ute på flera odds så betaldes pengarna ut på varenda spel.
och då var dom vissa gånger extremt fel ute, rena bjudoddset på ett visst storts spel.
__________________
# 27 Ivan Turina 1980-2013
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Izacfosho (+5)
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 17:14   #6
 
Izacfoshos avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 59
Sharp$: 368


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08 Visa inlägg
exakt så var det på unibets livebetting för mig

slutade med en limitering efter 1 månad och en riktigt bra summa in på kontot efter en jävla massa dokument skulle in.
'
trots dom var helt fel ute på flera odds så betaldes pengarna ut på varenda spel.
och då var dom vissa gånger extremt fel ute, rena bjudoddset på ett visst storts spel.
Intressant. Kanske är det svårare för bolagen att rent juridiskt annullera spel i den kvantiteten som pågår under en så lång period? Hur som helst är jag högst tacksam för varje dag jag får fortsätta.

Om jag förstår dig rätt så behöll du alltså pengarna på Unibet fram tills du tog ut hela beloppet? Var du inte rädd att de skulle beröva dig på din gratislön?

Senast redigerad av Izacfosho den 2014-08-16 klockan 17:34.
Izacfosho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 17:47   #7
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Izacfosho Visa inlägg
Intressant. Kanske är det svårare för bolagen att rent juridiskt annullera spel i den kvantiteten som pågår under en så lång period? Hur som helst är jag högst tacksam för varje dag jag får fortsätta.

Om jag förstår dig rätt så behöll du alltså pengarna på Unibet fram tills du tog ut hela beloppet? Var du inte rädd att de skulle beröva dig på din gratislön?
Japp tog ut allt efter limiteringen, nej känner unibets vd så hade kontaktat honom isåfall
__________________
# 27 Ivan Turina 1980-2013
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 23:24   #8
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08 Visa inlägg
Japp tog ut allt efter limiteringen, nej känner unibets vd så hade kontaktat honom isåfall

Då antar jag att du inte är limmad längre?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 07:09   #9
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Då antar jag att du inte är limmad längre?
jo tyvärr

men går ju alltid att skapa flera konton
__________________
# 27 Ivan Turina 1980-2013
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-29, 12:10   #10
 
Izacfoshos avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 59
Sharp$: 368


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tänkte kolla lite grann om det finns någon som har nå tips gällande att undvika bovarna på skatteverket? Jag använder skrill, är det bästa att sätta in vinsterna på EU-bookies och skenspela lite grann? Eller minskar riskerna mest om jag skulle använda Skrill-bankkortet istället och på så sätt slippa göra transaktionerna från skrill till mitt bankkonto?

Tacksam för hjälp
Izacfosho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-29, 13:05   #11
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Se till att ha en bra relation till din bankman så slipper du strul Nä men allt beror ju på vilka summor du tänkt ta ut, nolltaxerar du och plockar ut 1 miljon om året så kan du ju eventuellt få problem med skatteverket. Har du vanlig inkomst och plockar ut en 10 000 i månaden från nätet skulle jag vilja påstå att det är så nära 0 procent chans du kan komma att behöva verifiera de pengarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Izacfosho (+3)
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-06, 14:21   #12
 
Izacfoshos avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 59
Sharp$: 368


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu har det gått över en månad och de har tillåtit mig fortsätta på samma sätt.
Jag har börjat ta ut pengarna från spelkontot då och då, men har inte blivit limiterat mer än tidigare. Jag har till och med varit i kontakt ang. ett felrättat spel, men inte heller när supporten hade min profil framför sig valde de att göra någonting åt det enorma +-saldo som ligger där.

Ni får ursäkta att jag ställer liknande frågor igen, men situationen är ny för mig, och om det finns något tillvägagångssätt som minskar risken för att jag ska bli "påkommen" så tar jag mer än gärna emot tips.

Jag undrar alltså lite grann samma saker som jag frågade om i mitt förra inlägg. Jag tar ut pengarna från spelkontot till skrill. Ska jag göra mindre utbetalningar från skrill till mitt bankkonto månadsvis för att inte dra till sig allt för mycket uppmärksamhet? Eller kan det vara en idé att använda Skrills eget bankkort och på det viset slippa transaktionerna skrill -> bankkonto?

Ang. svaret jag fick här ovan så ligger min situation någonstan mittemellan de exempel kingofding angav. Jag nolltaxerar inte och vi pratar inte miljoner här, men jag har taxerar nog under snittet och jag tar ut summor över 10 000/månad från kontot på gällande spelbolag
Izacfosho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 13:56   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sluta mygla å pma mig denna guldgruva istället :-) jag vill också vara med å dela på stålarna
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 14:36   #14
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Bunkra upp ett tag på Skrill sedan gör du en stor insättning på ett EU bolag som tillåter uttag med annan metod än du satt in, småspela lite och dra sedan ut rubbet till bank.

Är ju lite vel men med tanke på hur oroad du låter över ämnet så kanske det får dig att sova lugnare
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td