Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-29, 14:17   #1
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 415
Standard

Beräkning av ROI


Har naturligtvis sökt, men inte hittat svaret på frågan....

När man beräknar ROI när det handlar om bonustrading, brukar man ta med bonusen som en del av vinsten eller endast vad man tjänat utöver det?

Ex: Jag sätter in 100 kr. Jag får en bonus på 100 kr. Jag tar ut 190 kr. Är då ROI = 0,9 eller 0,45 (eller något annat)? Dvs. räknar man bonusen på 100 kr som insats eller vinst?
suwi702 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-29, 14:54   #2
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Du har tjänat 90 spänn. Det är allt du behöver veta.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coffpoff (+1), zorba (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 00:57   #3
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 415
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Du har tjänat 90 spänn. Det är allt du behöver veta.
...och ändå är ROI så viktigt för dig att du nämner det i varje meddelande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
softpojk (+50), Lobo (+30), Rejs (+2)
suwi702 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 01:51   #4
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Din Roy är Andersson.

För att räkna ut din ROI tar du total vinst/omsättning.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 09:38   #5
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av suwi702 Visa inlägg
...och ändå är ROI så viktigt för dig att du nämner det i varje meddelande.
Du får jobba lite mer med din läsförståelse. Men kul att du ändå försöker.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 11:02   #6
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 415
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Du får jobba lite mer med din läsförståelse. Men kul att du ändå försöker.
Tack för uppmuntran! Dock nämner du ju begreppet, så påståendet om problem med läsförståelsen är ju bara löjligt. Jag räknar naturligtvis med att du därmed vet hur det beräknas och det här är ju ändå ett nybörjarforum och en seriös fråga så ett seriöst svar hade uppskattats. Finns andra forum om man bara vill göra sig lustig över andra. Eller... varför inte bara vara tyst om man inte har något trevligt att skriva?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Systemspelare (+100)
suwi702 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 11:03   #7
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 415
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Din Roy är Andersson.

För att räkna ut din ROI tar du total vinst/omsättning.
Apropå läsförståelse... min fråga är ju just vad som räknas som vinst.
suwi702 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 11:08   #8
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av suwi702 Visa inlägg
Tack för uppmuntran! Dock nämner du ju begreppet, så påståendet om problem med läsförståelsen är ju bara löjligt. Jag räknar naturligtvis med att du därmed vet hur det beräknas och det här är ju ändå ett nybörjarforum och en seriös fråga så ett seriöst svar hade uppskattats. Finns andra forum om man bara vill göra sig lustig över andra. Eller... varför inte bara vara tyst om man inte har något trevligt att skriva?
Tänker inte lägga mig i ert tjafsande i fortsättningen, men om du läser vad som står i hans signatur så är ju poängen just att ROI i grund och botten är meningslöst, det enda man behöver veta är att man plussar och det centrala är vad som blir kvar i plånboken I det här fallet uppenbarligen 90 spänn. Därav läsförståelsen..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+50), zorba (+25)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 11:30   #9
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

Det beror väl på vad man ska använda sin ROI till. Ska man använda den för att försöka kalkylera på framtida avkastningar så ska man givetvis inte räkna bonus. Ska man skryta på twitter så ja räkna med bonusen.
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 12:56   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av suwi702 Visa inlägg
Har naturligtvis sökt, men inte hittat svaret på frågan....

När man beräknar ROI när det handlar om bonustrading, brukar man ta med bonusen som en del av vinsten eller endast vad man tjänat utöver det?

Ex: Jag sätter in 100 kr. Jag får en bonus på 100 kr. Jag tar ut 190 kr. Är då ROI = 0,9 eller 0,45 (eller något annat)? Dvs. räknar man bonusen på 100 kr som insats eller vinst?
Enligt mig är det där en negativ ROI då du helt enkelt gått med förlust på spelen.
Jag tycker aldrig man ska räkna med bonusar SOM VINST eftersom dom tillslut tar slut. Risken är att du tror att du är relativt duktig men när du inte har några bonusar längre visar det sig att du inte alls är vinnande.

Tiden då du trott du haft en bra ROI kunde använts till att lära dig istället
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 14:40   #11
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 415
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Enligt mig är det där en negativ ROI då du helt enkelt gått med förlust på spelen.
Jag tycker aldrig man ska räkna med bonusar SOM VINST eftersom dom tillslut tar slut. Risken är att du tror att du är relativt duktig men när du inte har några bonusar längre visar det sig att du inte alls är vinnande.

Tiden då du trott du haft en bra ROI kunde använts till att lära dig istället
Det där är ett av synsätten, ja. Är alltså intresserad av att veta hur folk på forumet tänker gällande det, så tack.
suwi702 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 14:46   #12
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 415
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Tänker inte lägga mig i ert tjafsande i fortsättningen, men om du läser vad som står i hans signatur så är ju poängen just att ROI i grund och botten är meningslöst, det enda man behöver veta är att man plussar och det centrala är vad som blir kvar i plånboken I det här fallet uppenbarligen 90 spänn. Därav läsförståelsen..
...men då behöver ju varken han eller du svara på mitt inlägg eftersom ni vägrar svara på frågan och endast tjafsar om annat. Enligt mig, och andra som faktiskt svarat på min fråga, är det inte "det enda man behöver veta". Fast det är klart - om man inte är förmögen till analytiskt tänkande så är det ju ett praktiskt förhållningssätt.
suwi702 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-31, 04:27   #13
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Visserligen har Wagge rätt i sak, det är överskottet som räknas men att veta återbetalningsprocenten är ändå ett viktigt instrument för att se hur bra/dålig man är på enskilda ligor/sporter, hur bra de man ryggar är osv.

För att svara på din fråga, så är det helt ointressant att inkludera bonusen i ROI siffran. De pengarna hamnar i spelkassan på sista raden bara. Det är inte pengar du investerat (ROI = Return on investment)och följdaktligen är de ointressanta för en sådan beräkning. Den skall ju ge ett kvitto på hur bra du är...

Alltså, givetvis skall alla lagda spel räknas in oavsett om spelen är GJORDA med bonuspengar men inte betraktas som återbetalning!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
softpojk (+5)

Senast redigerad av Cc den 2015-01-31 klockan 06:04. Anledning: Förtydligande
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-31, 10:06   #14
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Vad jag försökte säga är att innan man börjar springa måste man lära sig att gå.

Om bonusen är huvudsyftet med verksamheten har man inte ens fått på sig skorna och kan glömma det där med ROI helt och hållet.

Och som CC säger utan att dela upp bokföringen i enskilda ligor/sporter så är det inte mycket värt. Tar ju några år också och innan dess har dom flesta ledsnat för länge sen (röda siffror är aldrig kul att administrera). Och bara för att Varpa gått bäst dom senaste 5 åren så är det ingen garanti för framtiden.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td