Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-14, 17:49   #1
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 2
Sharp$: 7
Standard

Hur fungerar det när man blir limiterad?


Hej!
Jag har lite frågor kring det här med limitering.
När blir man limiterad?
Är det bara maxinsatsen som stryps,eller sätter de något tak för hur mycket man kan vinna oxå?
Vad är det för summor det handlar om?
Eller berätta helt enkelt allt du/ni vet om limitering!

Tack på förhand!

Mvh l
lefreak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 18:08   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Välkommen hit, ett tips är att använda sökfunktionen.

https://www.sharps.se/forums/spelbola...-limiteringar/
https://www.sharps.se/forums/spelbola...terad-i-asien/
https://www.sharps.se/forums/spelbola...g-sjaelv-igen/


Finns massvis med trådar som behandlar ämnet och du finner allt du behöver veta i dessa och mer därtill.

För att svara kort:

När? Olika, allt från 1 spel till flera 100 spel.
Maxinsats eller maxvinst? Bägge eller var för sig beroende på bookie.
Vilka summor? Allt från ören till några 1000 beroende på bok.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-14, 20:09   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Tillägg i ovanstående inlägg,
Limiterad blir du när du slår spelbolagens stägningsodds, dvs spelar konstant till högre odds än vad oddset slutar på vid matchstart.

Limiterad blir du även om du följer vissa "steams", kan vara om du följer en speltjänst där alla spelar på samma objekt vilket tvingar bolaget att sänka oddset och därmed faller du in i punkt 1.

Limiterad kan du även bli om du spelar till högst odds och där du har möjligheten att surebetta ett spel. Dvs gå med vinst oavsett utfall. Vissa bolag sticker ut med sina odds men det vet de också om. Om en spelare noppar åt sig det oddset kan de misstänka att du är en "arbitrageplayer" och därmed har de även en anledning att misstänka dig/anklaga dig för det och du är då ingen kund som passar in i deras affärsmodell.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 08:25   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 2
Sharp$: 7
Standard

Tack för svaren!

Men jag skulle naturligtvis ha nämnt att min grej är spel på svenska travlopp.
Men det kanske inte har någon som helst betydelse?
lefreak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 08:42   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Detta är nybörjarforumet Wagner, är man inte intresserad av att hjälpa till så håller man tyst. Inlägg raderat. /mod
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 09:32   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Min erfarenhet utav svenska travlopp, främst h2h då är att Expekt limiterar dig rätt fort till 100-200kronors tak. Däremot brukar de nästan alltid godkänna insatser upp till 3-4000kr när spelet går vidare till förfrågan. Högre än så har jag inte testat vad jag minns.

Hos bet365 kan du alltid klicka i "max" för att se vad insatstaket är, generellt någon tusenlapp brukar det vara som sänks senare. bet365 sätter taket på vad som tillåts att vinna.

Nordicbet sätts taket på vad som tillåts att vinna med. Sällan de godkänns insatser utöver när det går vidare till trader. Ca 2500-4000kr har jag för mig att det låg på vid nyreggat konto.

Unibet har rörliga odds på travet och mig veterligen finns inga direkta tak där, däremot dödar du oddset om du går in med för hög insats.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td