Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-26, 21:06   #1
 
Chrille123s avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: GBG
Inlägg: 39
Sharp$: 1009
Standard

Limiterad i asien!


Precis som rubriken lyder så har jag varit limiterad hos den asiatiska bookmakern Dafabet under en längre period.

Jag får spela 500€/"klick" och max 1000€/match. Limiteringen skedde för 2-3 månader sen, och jag blev efter chat och mailkonversation med supporten informerad om följande:Per our chat conversation, we have forwarded your betting limits concern to the relevant team. However, they advised that they cannot raise your betting limits due to undesirable and suspicious betting pattern..

Så idag kom nästa typ av limitering, som jag aldrig har hört talas om tidigare. Jag satt och jämförde och letade efter högsta odds med hjälp av oddsportal, SBO, DAFABET och 188bet för att jag skulle hedga bort lite av några spel. Då ser jag att oddsen som oddsportal anger att Dafabet har inte stämmer med vad jag ser på Dafabet, oddsen på båda sidor är lägre än vad oddsportal anger. Efter chat med supporten får jag detta svar: Salome: I see. Please be informed that for some accounts determined by our trading department, the odds have been slightly modified.
Salome: This decision was based on players' previous betting and transaction activity.


Trodde inte något av mina två olika typer av limiteringar kunde hända där, och jag har aldrig hört talas om lägre återbetalning för vissa spelare. Har någon varit med om något liknande i Asien?
__________________
It's all about the edge, think about it...What's your edge?
Chrille123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 21:41   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Har inte varit med om det själv, men jag har hört om att det är så de limiterar. Bra jobbat måste jag säga

Man lär ju behöva spöa de rätt hårt för att bli limiterad.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 22:14   #3
 
Chrille123s avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: GBG
Inlägg: 39
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Har inte varit med om det själv, men jag har hört om att det är så de limiterar. Bra jobbat måste jag säga

Man lär ju behöva spöa de rätt hårt för att bli limiterad.
Ok, jag har aldrig hört talas om det. När, var, hur hörde du om det. Går det att göra nått åt det? Berätta gärna vad du vet, och om någon annan vet något så är jag mycket tacksam för lite info.
__________________
It's all about the edge, think about it...What's your edge?
Chrille123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 22:20   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chrille123 Visa inlägg
Ok, jag har aldrig hört talas om det. När, var, hur hörde du om det. Går det att göra nått åt det? Berätta gärna vad du vet, och om någon annan vet något så är jag mycket tacksam för lite info.

Canbet kör samma sak, med sämre payout. Ca 0.05 sämre på bägge sidorna.

Du kan alltid testa att byta valuta. De kommer då stänga ned ditt nuvarande konto och be dig registrera ett nytt. I många fall (alla utom 1 för mig) så följer inte tidigare limits med
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chrille123 (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 22:22   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Sbo, ibc, sing och större elefanter limiterar afaik inte. Whitelabels stryper garanterat.

Dafa tror jag stryper på marknadsbasis. Blir du limiterad på rugby så kan du fortfarande betta med normala limits på fotboll osv. Tror det med högre vig är en ny grej från som de implementerat idag eller igår. Känns som en lite för stor tillfällighet att många skulle drabbas samtidigt om inte så var fallet. Är de odds du får spela på ML och 1x2 samma som på oddsportal?
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 22:23   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det var KP som berättade det för mig i chatten då Canbet gjorde så och eftrsom Canbet är sammankopplat med Asien antog jag att det var standard.

Måste säga att det ändå är en rätt ok version av limitering.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 22:30   #7
 
Chrille123s avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: GBG
Inlägg: 39
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nb79 Visa inlägg
Sbo, ibc, sing och större elefanter limiterar afaik inte. Whitelabels stryper garanterat.

Dafa tror jag stryper på marknadsbasis. Blir du limiterad på rugby så kan du fortfarande betta med normala limits på fotboll osv. Tror det med högre vig är en ny grej från som de implementerat idag eller igår. Känns som en lite för stor tillfällighet att många skulle drabbas samtidigt om inte så var fallet. Är de odds du får spela på ML och 1x2 samma som på oddsportal?
1X2 oddsen är samma, men det spelar jag aldrig. Spelar uteslutande fotboll AHCP och det är där jag är knallad:(
__________________
It's all about the edge, think about it...What's your edge?
Chrille123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 22:38   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Finns många bolag som har samma odds som dafa. Gå till källan så slipper du bli limiterad
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 22:49   #9
 
Chrille123s avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: GBG
Inlägg: 39
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nb79 Visa inlägg
Finns många bolag som har samma odds som dafa. Gå till källan så slipper du bli limiterad
Ja eller mer eller mindre samma odds. 12bet och dafa är exakt samma, men olika skal. Men spelar man mycket så gör ju 1,2 punkter mycket i längden, och visst skiljer det oftast även mellan de asiatiska bolagen, om än lite. Vilken site menar du är källan?
__________________
It's all about the edge, think about it...What's your edge?
Chrille123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 04:05   #10
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chrille123 Visa inlägg
Ja eller mer eller mindre samma odds. 12bet och dafa är exakt samma, men olika skal. Men spelar man mycket så gör ju 1,2 punkter mycket i längden, och visst skiljer det oftast även mellan de asiatiska bolagen, om än lite. Vilken site menar du är källan?
Källan är de stängda böckerna men där behöver du bli inbjuden. Sbo klarar man sig på om deras nuvarande limits är tillräckliga för dig.

Annars kan du googla på ibc agents eller liknande, men då är du inne i en helt annan marknad och det går 10 scammers på 1 seriös samt att de seriösa gör ingen reklam för sig utan är helt maskerade/dolda. Så bäst är att bli inbjuden/rekommenderad helt enkelt.

12bet limiterar även dom, 12bet är ett mindre och öppet bolag till ibc har jag för mig när jag kollade upp det. Hos 12bet ströps jag ned till 100dollar per marknad. Detta skedde successivt. 450>300>150>100. Efter det lämnade jag sidan. Det här var nog 12månader sen eller så. Totalplus där var ca 2500dollar tror jag. Så inte några megasummor heller.Men deras linor stack ofta ut på NCAAF (följde RAS) så limiteringen kan ha kommit pga det. Ett riktigt bolag ska dock inte limitera av den anledningen heller.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 17:44   #11
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

12bet limiterade mig till 25 GBP.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 21:14   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 12
Sharp$: 1754
Standard

Hur håller sig 5pmarket angående detta tema ???
andreasagge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-20, 00:31   #13
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1
Sharp$: 18
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Källan är de stängda böckerna men där behöver du bli inbjuden. Sbo klarar man sig på om deras nuvarande limits är tillräckliga för dig.

Annars kan du googla på ibc agents eller liknande, men då är du inne i en helt annan marknad och det går 10 scammers på 1 seriös samt att de seriösa gör ingen reklam för sig utan är helt maskerade/dolda. Så bäst är att bli inbjuden/rekommenderad helt enkelt.
Inte sant, se t.ex pa asianconnect de ar inte sarskilt dolda och ar 100% seriosa. Nu erbjuder de tyvarr inte langre singbet men du har ju fortfarande ibc +sbo med storre limits.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+3)
Decimal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-20, 04:41   #14
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Decimal Visa inlägg
Inte sant, se t.ex pa asianconnect de ar inte sarskilt dolda och ar 100% seriosa. Nu erbjuder de tyvarr inte langre singbet men du har ju fortfarande ibc +sbo med storre limits.
Du har rätt i det du säger.
Jag tänkte mer på de gamla träsket, dvs ha en agent som erbjuder en kredit osv. Där behöver man bli inbjuden så någon kan gå i god för en. Men det framgick ju inte utav min post.

Vet du om asianconnect tar några avgifter?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td