Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-11, 22:16   #1
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 198
Sharp$: 15232
Standard

Hösten sista rekvinnare!


Rektävlingen
Det blev en lite försenad nyhetspost denna månad då vi velat undersöka ett omfattande försök till fusk i rektävlingen som uppdagades i november månad. Två stycken tävlande har försökt manipulera betyget på sina egna rekar genom att skapa flertalet konton och därefter röstat höga betyg på sina rekar. Vi har noga gått igenom användarnas aktivitet och betygsättningar och kan helt utesluta att det är vanligt röstande. De två fuskarna är nu diskade från att delta i alla framtida Sharps-tävlingar. Vi går inte ut med namnen då vi hoppas att dessa medlemmar kan lära sig en läxa och stanna kvar som produktiva Sharps-medlemmar även om de nu inte får delta i några fler tävlingar.

Till december månad har vi gjort finjusteringar i röstprocessen för att ännu lättare kunna se försök till manipulation och dessutom stoppa det innan det äger rum. Vi har också infört krav på ett visst antal registreringsmånader och poster innan dess att betyget räknas lika mycket som för en etablerad medlem.

Novembers vinnare av rektävlingen är följande:
1. 1500 kr - Tomte
2. 750 kr - jocklon
3. 250 kr - Krille25
4. 250 kr - pluskas
5. 250 kr - Faremisch

Stort grattis till alla er som kommer med bra rekar och följer tävlingens regler. Som vanligt kommer betalningen att ske till era Skrill-konton. Har ni inte angivet eller vill byta Skrill-konto PM:a Boone under veckan så kommer betalning att ske under helgen. För december månad kör vi på med samma prisstege som tidigare med Betsson som sponsor och hoppas nu vi slipper se mer försök till röstmanipulation.

Spelbolag

Det har nu gått över ett år sen Betsson förvärvade vår samarbetspartner NordicBet och vi känner oss nu trygga med att även låta Betsson komma in som reksponsor och rekommenderat bolag på Sharps. Som bolag är Betsson väldigt snarlikt NordicBet, men från vår egen efterfarenhet har dem lite fler utstick och lite högre limits.

Just nu erbjuder Betsson en bonus på 100% upp till 1500 kr som ska måste omsättas 6 gånger till odds över 1.50.
Registrera dig genom att klicka på loggan över texten. Mer information finns här.


Den exklusiva bonusen till ComeOn fortsätter även i december månad. Sätt in 2400 kr och få 3000 kr i bonuspengar som bara ska omsättas 3 gånger till över 1.70 i odds. Mer information om ComeOn finner du här.

---

Vi jobbar just nu med att plocka fram fler exklusiva bonusar till Sharps och är intresserade av vad det är ni vill se för typ av bonusar. Är det högre bonusprocent, bonussumma eller fria spel som intresserar mest? Kanske är det mer intressant med tröjor från NHL eller landslaget?

Mvh
Sharps Crew
admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 23:03   #2
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Vi går inte ut med namnen då vi hoppas att dessa medlemmar kan lära sig en läxa och stanna kvar som produktiva Sharps-medlemmar även om de nu inte får delta i några fler tävlingar.

Fast deras rekar ligger kvar och kan otekniska farbröder som gått över till döhalvan (släpper nog greppet direkt vid tresiffrigt) räkna ut vilka dom är så måste man vara fullständigt imbecill för att missa det uppenbara.

Men hur som helst så tänker jag inte skvallra.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 23:32   #3
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

MYCKET svagt att INTE outa de som fuskat - hur skall man då veta vem att följa, eller inte...?! Är INTE detta ett av de största incitamenten för att man skall låsa upp rekar? Man vill veta vilka att följa, eller inte...

Blir riktigt löjligt att man då väljer att hålla fuskare om ryggen då man även vet att man enkelt kan skapa ett nytt nickname och skaffa ett nytt IP-nummer...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 23:35   #4
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Detta är ju huvudorsaken till att tävlingen INTE skall utgå från "betyg" utan enbart på resultat! Resultat/statistiska fakta går inte att manipulera och/eller komma undan... Nu har ni fått erfara detta fusk - varför då inte skrota detta system och enbart gå på resultat som är låsta INNAN spelstopp!

Låt nu INTE prestige gå före erfarenhet...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 23:51   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Läs dels en nytstartad tråd i offtopic delen av forumet där en anklagad skriver och mitt ena inlägg där som berör den andra avstängde som jag tror är den enda som har fuskat. TS i offoptic delen har inte gett sken av en person som har fuskat.

Berätta gärna mer exakt hur ni upptäckte fusket, speciellt på han som har skrivit i offtopic delen (är kritisk mot påståendet om att han skulle ha fuskat).

Och varför inte ställa krav på de som röstar på rekar att de ska varit medlem i minst xx dagar, har minst xx antal inlägg (och "jag ryggar" one-liners nu) osv. Skulle nog kunna hindra en del. Vill man bidra med nyttig info och inte kan göra en rek än, typ lag A skickar bara junior till Lag B i nån inhemsk cup, starta då en tråd typ "Fotboll 12 december"
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 08:41   #6
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Var ju inte direkt oväntat att detta skulle hända, just röstningsdelen och hur det röstades till slut av en av orsakerna jag la ner rekandet trots att det gick riktigt bra under den tiden jag höll på. Får se vilka förändringar som kommer och om man hoppar på tåget igen. Sedan vore det väl en idé att lägga upp en sorts "mall" för hur en rek ska se ut.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 09:42   #7
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

För att svara på frågan vilka typer av bonusar som önksas ser jag gärna större belopp och självklart högre procent. Men främst större summor som kan förvärvas
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 09:58   #8
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Detta är ju huvudorsaken till att tävlingen INTE skall utgå från "betyg" utan enbart på resultat! Resultat/statistiska fakta går inte att manipulera och/eller komma undan... Nu har ni fått erfara detta fusk - varför då inte skrota detta system och enbart gå på resultat som är låsta INNAN spelstopp!

Låt nu INTE prestige gå före erfarenhet...
Säger han som bara låst 8 av 23 rekar....

Senast redigerad av Sprite den 2013-12-12 klockan 09:59.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 14:33   #9
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Säger han som bara låst 8 av 23 rekar....

Det kan jag bli bättre på - men jag utmanar dig att finna något fuffens i mina sheets, din "gangsterwannabee"...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 15:05   #10
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 96
Sharp$: 1233

2013/2014
Stats: 348 - 309 - 22
ROI: 144.63%
Vinstprocent: 52.97%

Standard

Jag har letat efter reglerna till rektävlingen och inte lyckats hitta de. Någon som kan förklara reglerna eller kanske länka?
__________________
"We want to follow a dream... yes, it's true, but one thing is to follow the dream, another thing is to follow an obsession... and this is not an obsession, it's just a dream." Jose Mourinho
Omid_ad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 15:19   #11
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Reglerna som jag kommer ihåg är att tävlingen körs över 1 kalendermånad. Du måste minst ha lagt 6 rekar för att deltaga och vara berättigad till prispengar. Varje rek du lägger måste erhålla 6 röster för att räknas.

Sharps har sedan ett eget parametersystem där de räknar ut vem som i slutändan vunnit. Tyvärr ett system där rösterna räknas alldeles för högt i förhållande till andra parametrar...

Detta är vad jag kommer ihåg...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 15:24   #12
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 96
Sharp$: 1233

2013/2014
Stats: 348 - 309 - 22
ROI: 144.63%
Vinstprocent: 52.97%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Reglerna som jag kommer ihåg är att tävlingen körs över 1 kalendermånad. Du måste minst ha lagt 6 rekar för att deltaga och vara berättigad till prispengar. Varje rek du lägger måste erhålla 6 röster för att räknas.

Sharps har sedan ett eget parametersystem där de räknar ut vem som i slutändan vunnit. Tyvärr ett system där rösterna räknas alldeles för högt i förhållande till andra parametrar...

Detta är vad jag kommer ihåg...
Tack för svaret. Så om jag förstått det rätt är det betyget som sätts av användare här på Sharps, som bestämmer om reken är "vinnande" och inte om själva reken gick in.
__________________
"We want to follow a dream... yes, it's true, but one thing is to follow the dream, another thing is to follow an obsession... and this is not an obsession, it's just a dream." Jose Mourinho
Omid_ad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 16:29   #13
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

...

Senast redigerad av Sprite den 2013-12-14 klockan 09:31.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 16:42   #14
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Omid_ad Visa inlägg
Tack för svaret. Så om jag förstått det rätt är det betyget som sätts av användare här på Sharps, som bestämmer om reken är "vinnande" och inte om själva reken gick in.
Rösterna är en del, den tyngst vägande, skulle jag tro. Om reken är vinnande eller ej har tyvärr ingen betydelse alls...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 20:02   #15
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Han borde vara OFFSIDE, fel sida mittlinjen när bollen slogs.
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td