Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-12, 12:32   #1
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Krönika: African Cup 2017


Den Afrikanska motsvarigheten till Europas Fotbolls-EM drar igång 14 Januari med match Gabon – Guinea Bissau. Gabon står som värd för evenemanget ligger i västra Afrika, söder om Kamerun och har Kongo som granne i öster. Klimatet brukar spela ganska stor roll för hur målrikt mästerskapet blir. När matcherna spelats i länder med torr hög värme har det betytt lågt tempo och få mål. Gabon ligger i den tropiska klimatzonen och temperaturerna är höga hela året med små årstidsvariationer oavsett om det är regn eller sol. 1 av 2 regnperioder infaller under mästerskapet så risken är stor att det blir varmt och fuktigt när matcherna skall spelas.

Som vanligt när det gäller African Cup så finns det ingen direkt storfavorit till slutsegern. Av de 16 lag som nått slutspelet har hälften vunnit mästerskapet vid ett eller fler tillfällen. Dessutom har ytterligare 4 av de återstående lagen varit i final någon gång. Detta avspeglas också i outright-oddsen där Elfenbenskusten som knapp favorit ger ~5,00 i odds men där ytterligare 6 lag snittar under 10,00 hos bookies. Ovanligt nog kvalade inte Nigeria in till denna upplaga, de lyckades bara få till 1 vinst på de 4 matcherna som spelades. Egypten vann gruppen där Tchad drog sig ur gruppspelet så endast 1 lag gick vidare. Utöver de 7 oddsfavoriterna så är det nog bara Marocco som kan läggas till som troligt kvartsfinallag. Dessa 8 tillsammans är seedade i sina grupper.

Elfenbenskusten 5,00
Senegal 6,50
Algeriet 9,00
Ghana 10,00
Gabon 10,00
Egypten 11,00
Kamerun 12,00
Marocco 19,00

Oddsen är de högsta erbjudna vid tidpunkten jag tittade.

Tyvärr har inget spelbolag lagt ut matchodds för samtliga gruppspelsomgångar utan enbart den första så någon möjlighet att göra bra trader på matchoddsen finns inte. En titt i min egen historiebok för mästerskapet visar att jag har varit flitigast och mest framgångsrik med just trading. Men då på ö/u linan, i de flesta fall inte från matchstart. Den mest logiska traden är att köpa underspelet innan match och sedan sälja av efter hand, men då startoddsen för u2,5 generellt ligger på 1,55-1,60 under mästerskapet så blir utväxlingen lite för låg i förhållande till risken man tar så jag har använt en annan strategi. Dels har jag jobbat med 1,5 linan men det jag profiterat mest på har varit att köpa u2,5 när det kommit ett tidigt mål i vilken match som helst! Kommer målet första 15 min. så brukar oddset hoppa upp mot ~3.00. Det som skiljer Afrikanska lag från den ”gamla världens” landslag är att matchtempot brukar gå ned rejält efter ett mål. Mest när oddsfavoriten gjort mål men även när motsatsen infaller. Ni som gillar att gräva i statistik kan rätt snabbt vidimera detta faktum. Ni kan också se att lagens individuella målsnitt inte alls korresponderar till linans odds under mästerskapet, orsaken är givetvis att kvaliteten på många lag i kvalspelet är väsentligt sämre och det blir många fler mål än under slutspelet.

Arrangörslandet, Gabon är rena främlingslegionen vad gäller spelarnas hemvist och kvalitet. Laget innehåller en världsstjärna, Pierre-Emerick Aubameyang men också BP's försvarare Junior Serge Martinsson Ngouali. Elfenbenskusten är titelförsvarare och skall nog vara favorit på pappret också. Laget är fyllt med flera kända namn liksom Senegal trupp som ser stark ut. Algeriet i samma grupp som Senegaleserna känns som det lag som är därnäst i rankingen. Mahrez och Slimani från Leicester är toppar men även mittfältet inger respekt offensivt. Det kan nog vara det lag som gör flest mål i turneringen. Kamerun tror jag inte alls på, de borde klara sig förbi gruppspelet men därefter är det nog stopp. I övrigt är det väl bara Ghana kvar värda att nämnas, även de har en namnkunnig trupp och kan få en bra resa till Semifinal då de finns på den svagare halvan av grupperna.

Det lär som sagt bli mest trading inledningsvis för min del, men jag tycker att Ghana -0,75 @ ~2,17 kan vara värde. Möjligen också Algeriet -1 @ ~2,15 då klassen på Zimbabwes försvar är riktigt dålig.

Trupperna finns på http://www.bbc.com/sport/football/38500696

Jag lär få återkomma under turneringens gång!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
loneranger (+5), solum (+3), fxstc98 (+25), the_mirage (+20), smak (+5), Calatan (+10), patrik_g (+5), Lazlo (+5), Staketkusken (+5), hillgarden (+10), Cazzius (+10), kusagwa (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-12, 15:07   #2
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

En sak som jag brukat titta på när det gäller Afrikanska Mästerskapen är oavgjorda resultat. I år kör jag ett test på att spela på kryss på samtliga matcher för att se vad det ger mig (ren nöjesbetting).

I både mästerskapet 2015 och 2013 slutade 16 av 32 matcher oavgjorda.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-12, 15:45   #3
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
En sak som jag brukat titta på när det gäller Afrikanska Mästerskapen är oavgjorda resultat. I år kör jag ett test på att spela på kryss på samtliga matcher för att se vad det ger mig (ren nöjesbetting).

I både mästerskapet 2015 och 2013 slutade 16 av 32 matcher oavgjorda.
Lägre målsnitt = fler oavgjorda matcher såklart. Men tittar man på X-oddsen generellt så ligger de runt ~3.00 och därmed till hyfsat stor del diskonterat i oddsen redan. I internationella matcher brukar det snarare vara ~3.45 för X...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 15:15   #4
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Första 2 matcherna slutade 1-1 så om "dellgren" lirade båda X:en så blev det en ypperlig start. Gabon var oväntat svaga, Guinea-Bissau behövde ingen hjälteinsats för att nå oavgjort. Kamerun svaga likaså men ännu svagare än väntat.

Algeriet -1 @2,15 blev nog ett bra värdespel, 1,93 i Asien just nu och jag skulle inte bli förvånad om detsamma inträffade med oddset i Ghana-matchen. Det har hoppat upp och ned men ligger just nu på samma nivå som innan mästerskapet.

En nyhet om Kongo på BBC här http://www.bbc.com/sport/football/38614257 har gett ett oddsdropp på Marocko. Såna där bonusbråk är ganska normala före och under AFC och det är svårt att säga om det påverkar spelarna lika mycket som oddsen. Är saken löst för Kongo innan matchstart och oddsen ligger kvar på samma nivå kan det vara värt att titta på att spela dem med +hcp i någon form.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 20:50   #5
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Kan vara värt att kolla oddsen på livespelen, såg nu med 5 minuter kvar att det hos Unibet var 120 ggr pengarna på att Marocko skulle vända 0-1 till seger med en man mer mot Kongo, medan man samtidigt kunde boka det hos Smarkets till 65 ggr.

Den typen av surebetmultipel har jag aldrig sett!
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-17, 00:13   #6
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Kan vara värt att kolla oddsen på livespelen, såg nu med 5 minuter kvar att det hos Unibet var 120 ggr pengarna på att Marocko skulle vända 0-1 till seger med en man mer mot Kongo, medan man samtidigt kunde boka det hos Smarkets till 65 ggr.

Den typen av surebetmultipel har jag aldrig sett!
Hur många kronor fick du in på det oddset hos UB?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-19, 23:07   #7
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Ghana @ 2,25 (mot Mali) hann jag med på, finns väl strax under det i skrivande stund. Jag tror det oddset kommer att falla ned mot 2,05-2,10 innan kick-off. Ingen har släppt Senegal - Algeriet än, jag är väldigt intresserad av vad oddset hamnar för ö2,5 där. Senegal är klara gruppvinnare och sannolikt blir Algeriet utslagna efter torsken mot Tunisien.

Togo +0,5 @ 2,03 tog jag också, hann inte med på toppen där dock (2.08)

I övrigt har det varit magert utfall så långt, köpte u2,5 i Senegalmatchen efter 1-0 där 2-0 kom strax efter. satt kall länge och tradade ur med liten torsk. Nu stod sig 2-0 men kände mig rätt nöjd att ta mig ur där som matchbilden såg ut.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5), smak (+10), smak (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-20, 19:45   #8
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 53
Sharp$: 246
Standard

CC Long time no see.

Följer dina AF cup spel med stort intresse.

Lizzen
Lizzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-20, 20:29   #9
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lizzen Visa inlägg
CC Long time no see.

Följer dina AF cup spel med stort intresse.

Lizzen
Lizzen! The man. the myth, the legend!

Skickar mitt tel.nr i PM till dig, slå en signal när du kan!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-20, 21:05   #10
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 53
Sharp$: 246
Standard

CC, såg det

Plingar vid tilfälle

Lizzen
Lizzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 12:37   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Någon ny information ang. dagens matcher? Tänkte i synnerhet på vilket lag Senegal ställer upp med?

Algeriet har mer att spela för men Senegal har ju revansch att utkräva sen senast då Algeriet slog ur dem ur turneringen 2015. Algeriet måste ju vinna och Senegal har ju riktigt bra kontringsspelare (Sow, Mane mfl) men man vill ju se om laget vilar spelare, mål som vet något?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 12:58   #12
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Matchoddset på Algeriet har droppat rejält så något spelvärde finns knappast på den sidan. Går ju att få 3,60 på Senegal så om Tunisien tar ledningen mot Zimbabwe så finns antagligen ingen motivation alls hos Algererna. Inväntar livespelet där innan jag eventuellt agerar. Även spelet jag nämnde tidigare, ö2,5 mål har gått ned 40 punkter från ursprungsnivån så där är det väl också tveksamt om värdet finns kvar.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 22:30   #13
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Egypten - Ghana är intressant! Båda lagen blir klara för slutspel om matchen slutar oavgjort. Detta har gjort att X-oddset snittar runt ~1,95 och mål-linan generellt är ö/u1,5. 0-0 står i 4-00 dessutom. Inget av lagen har haft speciellt bra anfallsspel så långt och med tanke på omständigheterna så är det fullt normalt att oddsen ser ut som de gör. Men, dagen innan match så avgörs vilken motståndare 1:an resp. 2:an får och inget av lagen vill ställas mot favoriten Elfenbenskusten så oddsen kan svänga ganska mycket beroende på vad som händer i den gruppen under morgondagen. Oddset på just Elfenbenskusten har stigit en aning under dagen och jag provar till de 2.25 man kan få lite varstans. Inte för att de är bra utan för att Marocko är riktigt dåliga.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 21:13   #14
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Så var Afrikanska mästerskapen över och mitt lilla projekt med X i samtliga matcher gav ett helt okej resultat. Inte lika många oavgjorda matcher som de två senaste upplagorna men det blev ändå ett ROI på lite över 130. Värt att komma ihåg till nästa mästerskap om två år då det hålls i Kamerun, årets vinnare.



Spoiler:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), karpafan (+5), kusagwa (+5), bandyfan (+3), Cazzius (+5)
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 21:54   #15
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Besviken att Eurosport inte visade denna upplaga
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td