Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-12, 21:23   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar stryktipset (14/4)


Ännu en jackpot nu i april som blir lite av en jackpotmånad vad gäller stryktipset. Omgången är dock långt ifrån rolig att ge sig på. Detta då många lag jag själv vill luta mig mot är överstreckade så måste jag byta sida och gå för värde och utdelning istället. Kan kännas tufft men det är korrekt och marknaden är överlag bättre i långa loppet.

OBS! Procenten i fet skrift är marknadens ungefärliga värdering för de olika tecknen under torsdagen.



1. Tottenham - Manchester City
36% - 27% - 36.5%
Vi inleder kupongen med den sena kvällsmatchen som ska avgöras 20.45 där Tottenham tar emot Manchester City på Wembley Stadium i väntan på londonlagets nya bygge. Detta Manchester City som har tre raka förluster - och det är första gången sen sommaren 2016. De har inte ens haft två raka förluster innan kan också tilläggas. Detta City som jag rekommenderat som omgångens bästa spik två gånger där de fallit hårt i bägge matcher. Kan de ens resa sig igen är ju snart frågan?

Nu möter de ytterligare ett topplag som dessutom går starkt just nu. Fyra raka segrar där samtliga varit på bortaplan. Tottenham tar ungefär lika mycket poäng hemma som borta men är strået vassare hemma. Endast en förlust hittills i serien och fyra oavgjorda medan de har tio segrar. Förlusten kom mot Chelsea i premiärmatchen.

Efter förlusten mot United för en vecka sen så har även City ungefär lika många poäng inspelade hemma som borta. I grunden tycker jag matchen är svårtippad och det visar även sannolikheten för de olika tecknen som marknaden anser. Men på torsdagskvällen är det fint värde på City som endast har 31% och jag tror inte de kommer öka speciellt kraftigt även om det ändrar sig några procentenheter.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 och X för den fege så klart men jag lutar åt raka tvåan här bara.
Statistik


2. Burnley - Leicester
36% - 30.5% - 33.5%
På Turf Moor kommer Leicester på besök som senast fick en 1-2 förlust hemma mot formstarka Newcastle. Nu är det Burnley som står för motståndet och bägge dessa lag har bra chanser att nå Europa League till hösten – detta då de ligger sjua och åtta och det lutar åt att sjundeplatsen ger europaspel.

Burnley hade tolv raka matcher utan seger innan det vände och nu har de fyra raka segrar. Visserligen är det inte mot några topplag men Everton var ett av lagen som blev uppätna. Det som är mest intressant tycker jag är att Burnley endast tagit runt 45% av sina totala poäng hemma. De har dock snåla 12-12 i målskillnad på Turf Moor med 6-4-5 som resultat. De fem förlusterna har varit mot Manchester United, Liverpool, Tottenham samt Arsenal. Idel topplag alltså – förutom WBA som de i premiären förlorade mot och där vet vi var de ligger nu!

Leicester har samlat ihop drygt 46% av poängen på bortaplan men trots att Burnley ser ut att ha tagit få poäng hemma så måste jag luta mig åt det hållet då jag även tänker på vilka de faktiskt har förlorat mot. Leicester har slagit Newcastle borta som sin bästa prestation om vi tittar på tabellplacering, nämligen laget på tiondeplats. Det tråkiga med matchen om vi summerar är att jag inte är ensam om att vikta åt hemmalaget men de är groteskt överstreckade så tvåan är intressant ur den aspekten.

Utgångstips: 1
Gardering: X borde räcka långt här.
Statistik


3. Crystal Palace - Brighton
49% - 29% - 22.5%
Crystal Palace var så nära att ta en viktig trepoängare borta mot Bournemouth senast i kampen att undvika nedflyttning. Nu har de tre poäng tillgodo på Southampton som är närmast jagande som ligger på de röda platserna som innebär Championship nästa säsong. Nu ska laget åter spela hemma i London på Selhurst Park där de tagit 17 av sina 31 poäng. Formen kan tyckas dålig med en 15e plats och endast fyra inspelade pinnar på sina sex senaste matcher men det har varit absolut tuffaste motstånd och de har gjort det bra även om det till sist blivit förluster.

Nu möter de Brighton som inte alls är ett bortalag – utan endast drygt 28% av sina totala poäng är inspelade där. Två segrar har det blivit och det mot West Ham och Swansea som nu innehar 14e och 15e plats och också är indragna i bottenstriden. På de nio(!) senaste bortamatcherna har de lyckats göra två mål och det kommer ju så klart inte hålla på sikt. Tack vare relativt många poäng hemma så bör de klara kontraktet då det är sju poäng ner men helt säkert är det ju inte.

Återigen en match som är helt felstreckad om vi jämför med marknaden. För några 63% kan inte hemmalaget bära upp trots bra spel på slutet och där motståndet inte imponerar borta. Men jag tycker även att marknaden ligger några procentenheter för lågt i sin värdering och för mig är det givet att luta mig mot hemmalaget!

Utgångstips: 1
Statistik


4. Huddersfield - Watford
35.5% - 30% - 34.5%
Nästa ”bottenfight” avgörs på The John Smith’s Stadium där Watford besöker Huddersfield. Tillsammans har de här två lagen på sina fem senaste matcher var endast en seger och det var Watford hemma mot jumbon WBA. Inget imponerande facit precis och framför allt inte om vi skulle nämna vilka de dessutom mött.

Huddersfield har i alla fall klart fler inspelade poäng hemma än borta och skörden av totalpoängen är 62.5% när de haft hemmaplan. Visserligen i nedåtgående trend med endast en seger på de åtta senaste försöken på hemmaarenan. Formmässigt har de fem poäng på kontot vad gäller senaste sex matcherna totalt. Watford är dock än sämre med fyra inspelade poäng men noll borta och 0-10 i målskillnad när vi kollar formen. Watford är som Hudderfield också ett hemmalag där de är likvärdiga i sin fördelning av poängen.

Dock kan vi räkna upp nio raka matcher borta för Watford där det blivit en enda poäng i en mållös historia mot Stoke. Långt från imponerande men det har varit några topplag på resan där. Ett möte när man summerar som inte kan sluta annat än 0-0 väl mellan två dåliga lag även om hemmalaget har lite mer behov av tre poäng.

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2 på stora system då matchen är svårlöst och turmål kan avgöra.
Statistik


5. Liverpool - Bournemouth
76% - 15.5% - 8.5%
Den tidiga kvällsmatchen avgörs på Anfield där formlaget och tillika toppenlaget Liverpool tar emot Bournemouth som har 3-6-7 på bortaplan vilket betyder drygt 39% av de totala poängen. De har dock endast tre förluster på sina 12 senaste borta – och det mot lag som City, United samt Huddersfield. Det är väl endast den sistnämnde som överraskar här. Så resultatmässigt gör de det bra.

Nu möter de ju dock ett lag i paritet med manchesterlagen. Liverpool är nu nämligen enda laget som har en nolla i sin förlustkolumn hemma. Och med 76% vinstchans så tror jag den är intakt även efter 90 minuter spelade på lördag. Totalt betyder det knappt 54% av totalpoängen är tagna på Anfield och det visar ju även på att de är stabila borta också med tanke på positionen de besitter just nu. De jagar United på andraplatsen men mer realistiskt kommer de kämpa mot Tottenham om de viktiga tredjeplatsen för att undvika ett Play Off till Champions League.

Hur jag än vänder och vrider på stenarna här så känns det som bortkastade streck ifall man inte spikar giganten på hemmaplan. För samtliga lag som tagit en pinne på Anfield har en bättre ligaplacering än Bournemouth – förutom WBA som tycks göra de mest märkliga resultaten i serien – men likväl innehar sistaplatsen med marginal.

Utgångstips: 1
Statistik


6. Swansea - Everton
38% - 30.5% - 31.5%
Svansjön hemma på Liberty Stadium tar sig an Everton i en match där hemmalaget är i mest akut behov av att fylla på poängkontot. Just nu 32 poäng inspelade, varav 62.5% hemma, och de har fyra poäng ner till Southampton. Och även om det är sex veckor sen senaste hemmamatchen så måste det nämnas att det är fyra raka segrar där och då har bl a Liverpool och Arsenal varit förbi och hälsat på. Starkt helt enkelt!

Everton är nästan lika tråkiga borta på slutet som Swansea är roliga hemma. Fem raka förluster blev senast dock en seger med 2-1 mot Stoke. Långt ifrån godkänt och det blir inte bättre när vi konstaterar att endast knappt 27% av totalpoängen är inhämtade borta. Senast fick de dock med sig 0-0 hemma mot Liverpool men då kan vi ana att tankarna hos nämnda var i mötet mot City i Champions League.

Det intressanta med matchen är att den faktiskt inte är så farligt överstreckad i nuläget. Endast två procentenheter för mycket på ettan enligt marknaden och värdet finner vi faktiskt på det oavgjorda resultatet då även tvåan är knappt överstreckad. Motivation, form och det mesta ligger på hemmalaget vilket gör att jag känner mig hemma här.

Utgångstips: 1
Gardering: X då värdet ligger här och det är relativt sannolikt.
Statistik


7. Middlesbrough - Bristol City
51% - 26.5% - 22%
Rätt in i hetluften när vi skiftar liga från högsta till näst högsta. På Riverside Stadium tar Middlesbrough emot Bristol City och vilket ”toppmöte”. Två lag som krigar om femte- och sjätteplatsen men likväl kan sluta elva om det vill sig illa i slutet. Nu ligger de sjua och åtta med 66p och 65p. Hemmalaget har tagit knappt 60% av sina poäng just på Riverside och det är hela tolv segrar på det kontot. Nästan lika starka hemma är Bristol City men nu är det borta och där har laget tagit drygt 41% av sin totalpoäng.

Formmässigt ligger de tia och elva med åtta insamlade poäng var. Ett oavgjort resultat här innebär ju nästan två förlorare men en förlust är nästan värre då det kan ses som en sexpoängsmatch sinsemellan.

Avgörandet tycker jag handlar mycket om bortalagets usla statistik på slutet – borta! De har tolv raka matcher utan en seger och då mötte de jumbon Burton för en månad sen ungefär. Den som är intresserad av inbördes möten kan observera att bristollaget faktiskt har fem raka segrar. Men det bryts nu tror jag då hemmaplan kommer avgöra. Men ettan är överstreckad med runt tio procentenheter vilket är mycket och någonstans måste vi hitta både skrällar och värde!

Utgångstips: 1
Gardering: X framför allt men även 2 på stora system som försöker jaga pengar.
Statistik


8. Norwich - Cardiff
30% - 28% - 42%
Cardiff med två raka förluster håller på att tappa direktplatsen till Premier League. Nu åker de till Carrow Road och ska möta Norwich som ligger i ingenmansland och mest ska spela av säsongen. Kanariefåglarna tar ungefär lika många poäng hemma som borta medan cardiff endast har samlat ihop 40% av sina 80 poäng på bortaplan.

Formmässigt ser det väl okej ut men tittar vi mer specifikt hemma jämfört med borta så har de endast varsin förlust. Cardiff senast mot Aston Villa och Norwich mot Fulham för två veckor sen. Det är inte så mycket att skämmas över.

En intressant match då Cardiff har mycket mer att spela för men där formen verkligen är ett frågetecken. En tillfällig svacka eller kommer raset nu? Motivation eller nervositet? Vågar de vinna eller är de mer rädda att förlora? De har ju trots allt en match mindre spelad än Fulham och endast en poäng upp. Streckspelarna hamnar i klar majoritet på Cardiff vilket gör att värdet hamnar på hemmalaget och krysset. Då kupongen ser ut som den gör måste jag ta ställning här.

Utgångstips: 1
Gardering: X får räcka för att kunna få ihop intressanta rader.
Statistik


9. Barnsley - Bolton
50% - 27% - 23.5%
På Oakwell Stadium kommer ena laget med huvudet precis ovanför vattenytan medan hemmalaget Barnsley precis lyckas guppa upp och få tillräckligt med syre för att fortfarande leva. 37 poäng mot 39 poäng och det som skiljer dem åt är det förhatliga strecket som avgör vilka som ska spela i tredje högsta ligan nästa säsong och vilka som stannar kvar.

Förra matchen hade Barnsley riktigt bra värde borta mot Ipswich men förlorade med 1-0 och det saboterade en del på tipset. Nu har de hemma och klart enklare motstånd. Ett Bolton som kommer med fyra raka förluster och endast ett mål gjort framåt. Barnsley har 4-8-9 hemma vilket betyder runt 54% av samtliga poäng. Bolton har endast en seger borta – överraskande nog mot hemmastarka Sheffield United. Men en seger talar sitt språk även om det finns åtta oavgjorda matcher där. 28% drygt av poängen är tagna borta.

Faktum är ser det inte så bra ut hemma heller för Barnsley på ”slutet”. På de 13 senaste hemmamatcherna har de endast vunnit en – senaste mot Sheffield United ironiskt nog. Så vi vet att bägge kan slå sheffieldlaget men kan de slå varandra? Trots favoritskapet (och de få segrarna) måste jag lägga mitt tecken på hemmalaget.

Utgångstips: 1
Statistik


10. Nottingham - Ipswich
52% - 26.5% - 21.5%
Nottingham nu 540 minuter i rad utan ett enda mål framåt och då är de storfavoriter mot Ipswich. De har även ett knappt värde vilket normalt gör det till en trevlig spik. Hemmalag, favorit och värde – vad mer kan vi begära? Nu möter de på The City Ground, ett lag med nästan lika rutten form om än att det blev orättvisa 1-0 hemma mot Barnsley senast.

Hemmalaget tar nästan 57% av totalpoängen på sin hemmaplan medan Ipswich nästan samlat ihop 43% av sina poäng borta. I det stora hela är det två lag som ska spela av säsongen även om det kan bli småsvettigt för Nottingham om de går helt mållösa i resterande fem matcher. Men det är inte någon kniv mot strupen ännu.

Trots att jag gick hårt på Nottingham senast kan jag inte göra det trots att de är favoriter med värde. Vi måste hitta utdelning i kupongen och hur ”korkat” det än må vara att spela en skräll utan värde så känns det likväl rätt som kupongen ser ut.

Utgångstips: 2
Statistik


11. Queens Park Rangers - Preston
34.5% - 27% - 38.5%
Hemmastarka QPR slog senast Sheffield W på hemmaplan och tar nu emot Preston som vände snyggt till 3-1 mot Leeds senast. Nästan 72% av hemmalagets poäng är tagna på just Loftus Road Stadium och det gör ju att det är förståeligt att streckspelarna gör de till favoriter men marknaden håller inte med. Men nu möter de Preston som tar snäppet fler poäng borta än hemma vilket så klart gör det hela mer intressant.

Inbördes har Preston tre raka segrar och går vi över till formtabellen så har QPR tio poäng och ligger på niondeplats medan Preston har sex poäng och en 17e plats. Dock har hemmalaget inte så mycket att spela för då de ligger i mitten utan chans uppåt eller risk nedåt. Preston krigar dock från sin elfteplats för att komma ifatt den åtråvärda sjätteplatsen för kval uppåt. Fem poäng efter så det kan gå med fyra omgångar kvar även om det ska mycket till.

Står sig strecken, då måste det spelas x2 i den här matchen även om hjärnan skriker etta! Men det är en skum omgång och det blir väldigt svårt att få ihop ett bra system som både har värde och kan ge bra. För 45% streck på ett lag som enligt marknaden har drygt 34% chans att vinna är inte kul!

Utgångstips: X
Gardering: 2 är självklart på de flesta system och jag tycker 1 är sannolikt.
Statistik


12. Reading - Sunderland
40% - 27% - 33%
Sunderland står på perrongen och ser tåget sakta rulla mot Championship 2018/2019. Risken är att de kommer stå kvar på perrongen och försöka hinna ikapp med en dressin men jag tror det blir League One kommande säsong. En tuff bortamatch väntar men det lilla ljuset är väl trots allt att de tagit drygt 60% av sina poäng på bortaplan. Reading har samlat ihop drygt 52% av sina poäng hemma.

Formmässigt är det totalt tolv poäng på lika många matcher för lagen uppdelat mellan dem. Reading är kanske inte i lika akut nöd som Sunderland men det är bara fem poäng ner till Barnsley som jagar. Så motivationen lär vara på topp för bägge lag här på Madejski Stadium.

Målsnålt och tråkigt är väl att förutspå och tråkigare blir det när vi inser att Reading är streckade på 57%. Så i en sådan här match tvingas vi bort från ettan. Det är kanonvärde på tvåan och det är det som måste streckas om resterande kupong ska hålla! Kryss kunde annars varit som ett spikalternativ.

Utgångstips: X
Gardering: 2 måste med då det är enormt fint värde där.
Statistik


13. Häcken - Dalkurd
52% - 26% - 21.5%
Enda allsvenska matchen på kupongen och det är ett intressant möte mellan två lag som har varsin seger samt varsin förlust. Det är tidigt på säsongen och det är svårt att avgöra var form och kvalité riktigt ska ta vägen. Så vem ska ta tre poäng på Bravida Arena?

Dalkurd verkar ju vara helt respektlösa inför allt och det imponerar att vinna med 3-0 mot Östersund som jag själv hållit högt. Även borta mot AIK gjorde det nya uppsalalaget det bra. Att inte i det här läget gå på form och motivation före allt annat vore dumt och nästan idioti enligt mig. Allsvenskans sötma smakas fortfarande på allas läppar i bortalaget. De kommer inte åka ner och fegspela för 0-0 i Göteborg.

Häcken är dock generellt sett både starka och målglada – speciellt hemma. Fyra förluster 2017 och det mot topplagen. Även om det oavgjorda känns långsökt ligger det ändå närmast till hands. Hyfsat jämnstreckad match enligt marknaden annars.

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2 då det känns som en match med mycket mål.
Statistik



Omgångens bästa spik: Manchester City (match 1, en tvåa)
Omgångens bästa tecken: X mellan Reading och Sunderland (match 12, ett kryss)
Omgångens bästa skräll: Norwich (match 8, en etta)


Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 1296 rader på Liverättning

1. 2
2. 1x
3. 1

4. 1x2
5. 1
6. 1x

7. 1x2
8. 1x
9. 1

10. 2
11. 1x2
12. x2
13. 1x2


För den som vill komma billigare undan. 144 rader på Liverättning

1. 2
2. 1x
3. 1

4. 1x2
5. 1
6. 1x

7. 1
8. 1
9. 1

10. 2
11. x2
12. x2
13. 1x2
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-04-13 klockan 10:48.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 19:46   #2
 
Stryktips3s avatar
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 43
Sharp$: 167
Standard

?Tack för tankar! Vad menar du med att Burnley är groteskt överstreckade? Runt 10 procent just nu, eller ser jag fel?
Stryktips3 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 19:55   #3
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 125
Sharp$: 4346
Standard

Burnley just nu streckade på 47.8%
_Edge_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 20:00   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stryktips3 Visa inlägg
?Tack för tankar! Vad menar du med att Burnley är groteskt överstreckade? Runt 10 procent just nu, eller ser jag fel?
Cirka tio procentenheter ja. Det är dock skillnad på om de har 75% vinstchans eller som nu runt 37% då det i det senare fallet är runt 27% för mycket streckade medan ett lag som är överstreckade med tio procentenheter men har 75% vinstchans endast är överstreckade med runt 13%.

Så i mina ögon är de groteskt överstreckade - men vi har alla olika gränser för det


EDIT: Sen använder jag nog inte groteskt alltid som ord och det kanske finns de som är mer överstreckade som får snällare ord dessutom.

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-04-13 klockan 20:01.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-18, 18:49   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Mindre godkänt att inte få fler rätt på det stora än det lilla där det blev tio stycken fullträffar men omgången var alldeles för enkel och vi kliver oftast av då. Nöjd med uppbyggnaden tycker jag men hoppas det kan smälla till på riktigt snart även om jag vet att betting i sig är ett maratonlopp men stryktips är mer fem stycken Iron Man!

Omgångens bästa spik vann äntligen då Manchester City gjorde jobbet och till låga procent dessutom. Även omgångens bästa tecken, nämligen krysset mellan Reading och Sunderland satt vilket alltid är trevligt så klart då det oftast är bra med värde på just bästa tecknet. Dessvärre lyckades inte skrällen Norwich vinna men att sätta alla tre sker inte så ofta. Bara att acceptera.

Tre av spikarna på det lilla systemet satt vilket är ok men inte mer - just för att jag även "tvingas" spika skrällar som Ipswich pga systemuppbyggnaden, nu förlorade de med 2-1 trots en ledning.

Bara att jobba vidare och nu ligger vi back 3828 kronor på det stora medan det lilla ligger back 252 kronor!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td