Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-24, 11:10   #1
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 198
Sharp$: 15232
Standard

Bonustrade/Bonushora - Hur man utnyttjar bonusar


Det har kommit ett nytt tillskott till spelskolan i form av en bonustrading-guide som förklarar och går igenom hur man lätt kan tradea bonusar mellan bolagen för att få igång en hyffsad startkassa att spela med. Ni hittar den under spelskolan eller här.

Det har även sedan några veckor tillbaka kommit ett par nyheter på forumet i form av möjlighet att infoga spelschema samt regelverk till sina trådstarter. Vi ser gärna att vid trådstarter i stil med "Dagens Fotboll" och "Dagens MLB" att man infogar spelschema för relevanta ligor.

En efterfrågad funktion som äntligen kommit är även möjligheten att få ut BB-kod för flera spel från sitt spreadsheet enkelt. Använd rygg@-menyn (klicka på spelet där lagnamnen står för att få upp) och välj BBkod så skrivs BBkoden ut ovanför sheetet, gör likadant för fler spel och du får en färdig lista. Det finns nu även möjlighet att kategorisera sina favoritspreadsheets vilket kan vara smidigt för dem som har ett antal. Fler uppdateringar väntar!

Vi passar även på att nämna att Sharps.se nu omnämnts med bild och text i tidningen Slitz septemberutgåva där en kille ska försöka sig på bettinglivet under två dagar och bland annat följer några av speldagböckerna här på Sharps.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1), Boone (+1), Stekel (+3), performance (+2), sirmicke (+1), lordagspippi (+1), Soap (+5), Riise (+1), aronbaron (+3)
admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 12:10   #2
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Lysande Sharps Lysande
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 12:36   #3
 
NoClues avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 119
Sharp$: 979


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

GRUMT!
NoClue är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 13:02   #4
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
Spoiler:
Det har kommit ett nytt tillskott till spelskolan i form av en bonustrading-guide som förklarar och går igenom hur man lätt kan tradea bonusar mellan bolagen för att få igång en hyffsad startkassa att spela med. Ni hittar den under spelskolan eller här.

Det har även sedan några veckor tillbaka kommit ett par nyheter på forumet i form av möjlighet att infoga spelschema samt regelverk till sina trådstarter. Vi ser gärna att vid trådstarter i stil med "Dagens Fotboll" och "Dagens MLB" att man infogar spelschema för relevanta ligor.

En efterfrågad funktion som äntligen kommit är även möjligheten att få ut BB-kod för flera spel från sitt spreadsheet enkelt. Använd rygg@-menyn (klicka på spelet där lagnamnen står för att få upp) och välj BBkod så skrivs BBkoden ut ovanför sheetet, gör likadant för fler spel och du får en färdig lista. Det finns nu även möjlighet att kategorisera sina favoritspreadsheets vilket kan vara smidigt för dem som har ett antal. Fler uppdateringar väntar!

Vi passar även på att nämna att Sharps.se nu omnämnts med bild och text i tidningen Slitz septemberutgåva där en kille ska försöka sig på bettinglivet under två dagar och bland annat följer några av speldagböckerna här på Sharps.
Wonderful job!

Skulle vara jävligt skoj att läsa den artikeln, någon som känner sig manad att fota, scanna och posta upp en print på artikeln här på Sharps?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 13:50   #5
 
sirmickes avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 96
Sharp$: 195
Standard

Läste precis igenom den
Mycket bra guide, bästa jag sett hittils

Jag har ännu inte kunnat hora själv ännu då kassan ej tillåter det
sirmicke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 15:52   #6
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Riktigt bra jobbat Sharps, uppskattas enormt!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 16:19   #7
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Bettinglivet i två dagar, Hardcore. Thumbs up för guiden.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 16:05   #8
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Tack! Riktigt bra. På Flashback kommer jag ihåg att det var folk som "åkte fast" för att bolagen misstänkte att de bonustrade:ade?

Hur kan man undvika att de ska börja misstänka att man håller på att bonus-trade:a eller skiter de i det nuförtiden?
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 18:10   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Tack! Riktigt bra. På Flashback kommer jag ihåg att det var folk som "åkte fast" för att bolagen misstänkte att de bonustrade:ade?

Hur kan man undvika att de ska börja misstänka att man håller på att bonus-trade:a eller skiter de i det nuförtiden?
Man ska inte lyssna för mycket på de i flashback
Det är totalt omöjligt för dom att kolla det SÅLÄNGE du placerar dina spel i olika bolag. Spelar du 1/x/2 på samma bolag så kan bryter du antagligen mot någon regel. Samt ha koll på bolag som äga av varann. Tex expekt/betclic nordicbet/tobet. Kör du till betfair eller pinnacle/Asien kan de inte märka något alls.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 06:54   #10
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Man ska inte lyssna för mycket på de i flashback
Det är totalt omöjligt för dom att kolla det SÅLÄNGE du placerar dina spel i olika bolag. Spelar du 1/x/2 på samma bolag så kan bryter du antagligen mot någon regel. Samt ha koll på bolag som äga av varann. Tex expekt/betclic nordicbet/tobet. Kör du till betfair eller pinnacle/Asien kan de inte märka något alls.
Tack för svar KP - Jag har bara tänkt att använda Betfair på "ena sidan" och vanliga bolag på andra...

Har tyvärr använt mina bonusar på de flesta bolag på korkat sätt för år sedan - men märkte när jag kollade igenom dagens bonusar att det finns några tusen att tjäna.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 10:51   #11
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Tack för svar KP - Jag har bara tänkt att använda Betfair på "ena sidan" och vanliga bolag på andra...

Har tyvärr använt mina bonusar på de flesta bolag på korkat sätt för år sedan - men märkte när jag kollade igenom dagens bonusar att det finns några tusen att tjäna.
Från paddyPower:

If any of the terms are breached or there is evidence that customers are using free bets or other promotional offers to guarantee profits regardless of the outcome we reserve the right to void free bets or any bets funded by bonuses.


Vad menas egentligen? Som du sa KP - det finns väl egentligen inget sätt för dem att bevisa detta?
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 11:03   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Från paddyPower:

If any of the terms are breached or there is evidence that customers are using free bets or other promotional offers to guarantee profits regardless of the outcome we reserve the right to void free bets or any bets funded by bonuses.


Vad menas egentligen? Som du sa KP - det finns väl egentligen inget sätt för dem att bevisa detta?
Skrämselpropaganda, de kan som sagt aldrig bevisa något. Om de sedan utnyttjar denna paragraf som hänvisning för att ta dina pengar låter jag dock vara osagt. Har aldrig själv råkat ut för det i alla fall.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 13:09   #13
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Skrämselpropaganda, de kan som sagt aldrig bevisa något. Om de sedan utnyttjar denna paragraf som hänvisning för att ta dina pengar låter jag dock vara osagt. Har aldrig själv råkat ut för det i alla fall.
Tack Robin - misstänkte det. Nåväl - målet är ju ändå att förlora hos spelbolagen och vinna hos Betfair. Har tyvärr inte "kvar" bonusar hos någon av de med större bonusar så det är inte så mycket pengar per bolag, men det är några tusen så det känns onödigt att inte utöka kassan med gratis pengar.

Senast redigerad av FrankieJr den 2011-09-05 klockan 13:11.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 10:22   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 248
Sharp$: 979


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är det straffbart att inkassera 2 bonusar från samma bolag(göra 2 konton i samma namn men olika visa kort), kan de i efterhand bestraffa mig med böter eller dylikt? Eller spelar det ingen roll så länge man lyckas "förlora" pengarna till betfair?

Tack för guiden!
Tallroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 13:04   #15
 
Fakes avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 404
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Det er ikke lov. Sånt lønner seg ikke, hvis du vinner mye og gjort noe lignende så kan du risikere at du ikke får tatt ut pengene.
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 09:12   #16
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Det känns som om man sitter för länge och letar bra tradingobjekt varje gång - kan man posta bra tips i denna tråden eller finns det en separat tråd för det?

Här kommer iallafall några tips, dela gärna era:

Tips 1: Kryss i Serie A-matcher brukar man kunna trade:a enkelt från flera bolag. Håller man lite koll och försöker få ner priset på Betfair tidigt kan man knipa arbs ibland också eller iallafall gå jämnt ut. Jag vet faktiskt inte riktigt varför det är så?

Tips 2: Matcher där det "borde" bli utvisning tycker jag är fördelaktiga att trade:a. Lågt odds hos bolagen men det är även ruljans på Betfair. Samma där - är man aktiv kan man enkelt gå plus minus noll. Igår lyckades jag trada rött kort i Man U -Liverpool på flera olika bolag.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 11:58   #17
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har kört en prenumeration på OddsMonkey - £8 per månad, lätt värt att ha en månad eller två när man kan casha in flera tusen i bonusar.
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 12:03   #18
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Jag har kört en prenumeration på OddsMonkey - £8 per månad, lätt värt att ha en månad eller två när man kan casha in flera tusen i bonusar.
Du får gärna utveckla lite Får du de oddsen som dyker upp på sidan? Och hur bra är den fulla versionen på bookies som inte brukar ha 100%(typ titanbet, betfred, comeon osv)?
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 12:36   #19
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Du får gärna utveckla lite Får du de oddsen som dyker upp på sidan? Och hur bra är den fulla versionen på bookies som inte brukar ha 100%(typ titanbet, betfred, comeon osv)?
Gratisversionen uppdaterar var 30:e minut.

Premium uppdaterar typ varje/varannan minut. Får i uppskattningsvis 98% av fallen de odds som anges så det stämmer jävligt bra. Har använt den för bl.a. ComeOn, vilket är nästan nödvändigt då de ofta har så kassa odds.

Jag gillar Oddsmonkey som fan, perfekt för bonushoreri eller arbing. Man kan skapa sina egna filter och spara dessa, få email alerts m.m.

Sen en annan sak om bonushoreri: Man tappar ju 5% commission på betfair, så man vill ju gärna ha bookieodds så nära BF-odds som möjligt.
MEN man får ha effektivitet i åtanke också. Ska man vänta 3-4 dagar på att ett läge dyker upp där den aktuella bookien har samma odds som BF?
Eller ska man nöja sig med 94-95%? Visst man tappar mer av potentiell vinst men det är ju ändå gratispengar. Ska man hunta ner bonusar hos 15 bookies så ser jag hellre att jag klarar av en bookie på en dag eller två och får 85% av bonusen, än att vänta 2 veckor på att få 95%.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
apekatt66 (+10)
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 17:43   #20
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Gratisversionen uppdaterar var 30:e minut.

Premium uppdaterar typ varje/varannan minut. Får i uppskattningsvis 98% av fallen de odds som anges så det stämmer jävligt bra. Har använt den för bl.a. ComeOn, vilket är nästan nödvändigt då de ofta har så kassa odds.

Jag gillar Oddsmonkey som fan, perfekt för bonushoreri eller arbing. Man kan skapa sina egna filter och spara dessa, få email alerts m.m.

Sen en annan sak om bonushoreri: Man tappar ju 5% commission på betfair, så man vill ju gärna ha bookieodds så nära BF-odds som möjligt.
MEN man får ha effektivitet i åtanke också. Ska man vänta 3-4 dagar på att ett läge dyker upp där den aktuella bookien har samma odds som BF?
Eller ska man nöja sig med 94-95%? Visst man tappar mer av potentiell vinst men det är ju ändå gratispengar. Ska man hunta ner bonusar hos 15 bookies så ser jag hellre att jag klarar av en bookie på en dag eller två och får 85% av bonusen, än att vänta 2 veckor på att få 95%.
Får kolla upp det, tack för tipset. Hur blir man av med 5% comission på Betfair, hur mycket måste man omsätta?
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-14, 18:49   #21
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Får kolla upp det, tack för tipset. Hur blir man av med 5% comission på Betfair, hur mycket måste man omsätta?
Den räknas ner utifrån omsättning, dvs ju mer du spelar desto mindre blir commissionen. Fast om man inte spelar på ett tag så stiger den igen.

De förklarar det rätt bra i deras FAQ
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 00:02   #22
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

jag rekomenderar att surebetta ut bonusen med hjälp av andra bettingsidor, med lite tur försvinner ingeting av bonusen. Ibland kan man surebetta 2 bonusar mot varandra, tex nordicbet-bet365.

Ni borde testa rebelbetting.com, tror jag det är. Man kan få använda deras gratisversion och få surebets upp till 0.6%. Man kan då välja vilken bookie man har bonusen på och sedan minmumoddset, tex bet365: 1.50.
Det är dock inte värt att betala för rebellbetting, för deras surebets på 4-2 procent försvinner på typ någon minut.
hur som helst förlorar ni inte några pengar iaf inte lika mycket som om ni hade använt betfair. och med lite tur kan ni även tjäna nån krona på det, utöver bonusen. Men då menar jag verkligen en krona eller 2.

sen finns det ju även http://www.oddsportal.com/sure-bets/ med lite högre surebets
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 08:21   #23
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Gratisversionen uppdaterar var 30:e minut.

Premium uppdaterar typ varje/varannan minut. Får i uppskattningsvis 98% av fallen de odds som anges så det stämmer jävligt bra. Har använt den för bl.a. ComeOn, vilket är nästan nödvändigt då de ofta har så kassa odds.

Jag gillar Oddsmonkey som fan, perfekt för bonushoreri eller arbing. Man kan skapa sina egna filter och spara dessa, få email alerts m.m.
Har du provat mot Redbet/Whitebet? Deras odds är också värdelösa, omöjligt att tradea.
Dessutom, fick du 100 % på Comeon? Eller nöjde du dig med 98 - 99 %?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 12:06   #24
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Har du provat mot Redbet/Whitebet? Deras odds är också värdelösa, omöjligt att tradea.
Dessutom, fick du 100 % på Comeon? Eller nöjde du dig med 98 - 99 %?
Du har ganska rätt om Redbet, har nog aldrig sett en bookie med så fantastiskt dåliga odds. Enligt oddsportal ligger de ofta under 90% payback.

Lyckades faktiskt hitta ett 3.40-odds på Redbet där BetDaq också hade 3.40, men nästan hopplöst i princip. Fick chansa på en del oavgjorda resultat (dvs boka oavgjort på börsen) men det slutade med att jag fick uppfylla omsättningskraven för att få ut degen. Totalt gick jag back några kronor där.

På ComeOn gick det bättre, fick ut 1170 kr av bonusen på 1300, dvs 90%.
Eller du kanske menar om jag fick 100%-matchningar mot börsen? Nej, det diffade mellan 5-10 punkter.
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 20:56   #25
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av snooze Visa inlägg
...Det är dock inte värt att betala för rebellbetting, för deras surebets på 4-2 procent försvinner på typ någon minut.
Om du hinner plocka dessa så blir ditt konto flaggat som ett brev på posten då bolagen har filter för att känna igen arbers. Efter att du plockat några saftiga arbs, vinst eller ej, så är limiteringen ett faktum. För att stanna under radarn så är det bättre att köra 1% eller mindre, välj ligor med omsorg för att inte sticka ut för mycket. Ska du bara tradea ut en bonus hos en skitbookie som ComeOn för att sedan lämna kontot så är det givetvis strunt samma.
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."

Senast redigerad av Soap den 2012-02-16 klockan 20:58.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 17:01   #26
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Lite låst i skallen här. Jag håller på att trade:a ut från en skitbookie, säg att jag vill riskera och gambla lite.

Oddset är ex 5.1 hos bookien och jag vill boka till 5.9 hos betfair. Men jag vill satsa mer på Betfair så att jag förlorar mer om bookie-betet vinner men går plus minus noll om jag vinner på betfair.

Fan. Jag skäms, men hur räknar man ut detta?
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 17:48   #27
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Lite låst i skallen här. Jag håller på att trade:a ut från en skitbookie, säg att jag vill riskera och gambla lite.

Oddset är ex 5.1 hos bookien och jag vill boka till 5.9 hos betfair. Men jag vill satsa mer på Betfair så att jag förlorar mer om bookie-betet vinner men går plus minus noll om jag vinner på betfair.

Fan. Jag skäms, men hur räknar man ut detta?
Skillnaden i odds saknar betydelse i det här fallet.

X = Stake hos bookie
Y = Layers stake på Betfair, dvs det du kan vinna

du vill att resultatet efter commission ska vara samma som din bookieinsats:

Y * 0,95 = X
Y = X/0,95

om du satsar 100 kr på bookie så ska layers stake vara 100/0,95 = 105 kr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
FrankieJr (+20), Nordik (+1)

Senast redigerad av Majo den 2012-02-22 klockan 17:49.
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-28, 20:55   #28
 
Nordiks avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 102
Sharp$: 1330

La baguette - Football
Stats: 16 - 15 - 2
ROI: 100.45%
Vinstprocent: 51.61%

Standard

Tackar för era inlägg.

Jag håller just nu med en bonus från en skitbookie ( ) och hade lite funderingar på vad var bästa sättet att göra det.

Ska kolla lite på rebellbetting, ev prenumerera till oddsmonkey en månad och köra fler skitbookie under tiden.

Senast redigerad av Nordik den 2012-02-28 klockan 20:59.
Nordik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 07:11   #29
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nordik Visa inlägg
Tackar för era inlägg.

Jag håller just nu med en bonus från en skitbookie ( ) och hade lite funderingar på vad var bästa sättet att göra det.

Ska kolla lite på rebellbetting, ev prenumerera till oddsmonkey en månad och köra fler skitbookie under tiden.
Oddsmonkey funkar väldigt bra för mig iaf.
Tycker att kostnaden är en fis i rymden, en hundring för att tjäna 10.000 är ju en nobrainer.

Hur man kör beror väl lite på t.ex. vad bookien har för omsättningskrav.
Bet24 t.ex. har ju snälla 4x bonusbeloppet, så där är ju huvudsaken att man får så lika odds som möjligt.

Men på andra ställen så kan man ju sikta på att boka oavgjort på Betfair, helst hela beloppet på en gång om man har kassa för det. Den går oftast in och så är det bara att dra vidare sen
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-02, 06:15   #30
 
Nordiks avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 102
Sharp$: 1330

La baguette - Football
Stats: 16 - 15 - 2
ROI: 100.45%
Vinstprocent: 51.61%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Men på andra ställen så kan man ju sikta på att boka oavgjort på Betfair, helst hela beloppet på en gång om man har kassa för det. Den går oftast in och så är det bara att dra vidare sen
Tack för tipset, det kan vara nåt. Sitter just nu med Redbet bonus och ... ja, väldigt svårt att hitta matching odds.
Nordik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-02, 07:24   #31
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nordik Visa inlägg
Tack för tipset, det kan vara nåt. Sitter just nu med Redbet bonus och ... ja, väldigt svårt att hitta matching odds.
Redbet har som sagt riktigt usla odds.

Mitt tips är att du saftar på med rätt högt odds, typ runt 4. Då kan du ta säg 3.60 på Redbet, för du förlorar ju bara mellanskillnaden om högoddsaren går in.
Kan mkt väl vara värt risken.
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 17:19   #32
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 87
Standard

Vad blir skillnaden i vinsten om jag bonustraidar med 1.20 och 1.20 istället för 3.20 och 3.20 tex? Vad är skillnaden ju högre/lägre oddset blir?
Ivaro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 17:43   #33
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 22
Sharp$: 756
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ivaro Visa inlägg
Vad blir skillnaden i vinsten om jag bonustraidar med 1.20 och 1.20 istället för 3.20 och 3.20 tex? Vad är skillnaden ju högre/lägre oddset blir?
Det blir ingen skillnad i vinst. Dock så är det större chans att laget som står i 3.2 förlorar än det som står i 1.2 och det går därför oftast lättare att flytta pengarna genom ett högre odds.

Nackdelen med ett högt odds är att du måste ha mer pengar att boka för, men har du mycket pengar på bf, skulle jag hellre bonushora med högre odds.

Bör även tilläggas att de flest bolag har ett "minsta odds" som du måste spela för, för att kunna omsätta dina bonuspengar på bolaget. Detta står i infon o brukar vara mellan 1.50-2 ggr

Senast redigerad av Offpizt den 2012-04-07 klockan 17:47. Anledning: tillägg
Offpizt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-08, 11:57   #34
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 87
Standard

Hmm, kan du ge mig en uträkning på två st 1.20 odds som jag tippar och bokar och sedan på två st 1.80 typ? Försökte det själv men känns som något blir fel...
Ivaro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-08, 13:01   #35
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Kolla spelskolan, finns ju en massa verktyg och liknande så innan du går vidare kolla här!

https://www.sharps.se/bonustrading
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 00:28   #36
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 87
Standard

Hajar verkligen inte, försökt räkna ut 1.20 odds på båda sidor.

250kr insättning och 250kr bonus på spelbolaget. Orkar någon göra en uträkning?

Nybliven 18åring som tänkte ta födelsedagskassan och fixa en BR.

(Börjar med den lägsta bonustraiden ala Betsafe)

Rädd och göra fel, speciellt nu när jag försökt räkna 1.20 odds som det skiter sig. Två st 2.00 odds kan jag. (Tror jag?)

500kr x 2 = 1000kr (spelbolag) (250kr insättning)
512.82 x 2 = 1025.65kr

Vinner jag på spelbolaget blir det 1000kr - 512.82kr = 487.18kr - 250kr = 237.18kr +

Hur räknar jag ut på samma sätt till Betfair nu? Fan blir galen...

EDIT:

1025.65kr - 512.82kr = 512.82kr

512.82kr - 5% = 487.179kr - 250kr (insättning spelbolag) = 237.80kr

YEEEY

Kommer alltså gå 237.80kr + oavsett på någon av sidorna. Hur blir det med 1.20 odds då?

Senast redigerad av Ivaro den 2012-04-09 klockan 00:32.
Ivaro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 09:11   #37
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Nu verkar det ju ändå inte som du läste allt som stod i länken jag postade, kolla här har du en uträknare för just detta så du slipper fundera. Kom även ihåg att många sidor har minsta odds för bonusomsättningen så nån 1.20 kommer du inte att kunna spela om du vill omsätta nåt.

http://www.arbcruncher.com/free_popup.asp?type=3
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 11:50   #38
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ivaro Visa inlägg
Hajar verkligen inte, försökt räkna ut 1.20 odds på båda sidor.

250kr insättning och 250kr bonus på spelbolaget. Orkar någon göra en uträkning?

Nybliven 18åring som tänkte ta födelsedagskassan och fixa en BR.

(Börjar med den lägsta bonustraiden ala Betsafe)

Rädd och göra fel, speciellt nu när jag försökt räkna 1.20 odds som det skiter sig. Två st 2.00 odds kan jag. (Tror jag?)

500kr x 2 = 1000kr (spelbolag) (250kr insättning)
512.82 x 2 = 1025.65kr

Vinner jag på spelbolaget blir det 1000kr - 512.82kr = 487.18kr - 250kr = 237.18kr +

Hur räknar jag ut på samma sätt till Betfair nu? Fan blir galen...

EDIT:

1025.65kr - 512.82kr = 512.82kr

512.82kr - 5% = 487.179kr - 250kr (insättning spelbolag) = 237.80kr

YEEEY

Kommer alltså gå 237.80kr + oavsett på någon av sidorna. Hur blir det med 1.20 odds då?
Fast Betsafe har bland de högsta bonusarna.
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 14:27   #39
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 87
Standard

Betway*, my bad!
Ivaro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-31, 14:51   #40
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 2
Sharp$: 22
Standard

Hej! Har en fråga ang. oddsmonkey och liknande sidor. Visst är det så att kommissionen är inräknad i återbetalningsprocenten?

Edit: Ursäkta för bumpen, la inte märkte till hur gammal tråden var.

/Simon

Senast redigerad av IlPrincipe den 2014-01-31 klockan 14:52.
IlPrincipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 21:00   #41
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Vad finns det för nyare bolag som erbjuder insättningsbonusar? Inte 200 SEK-bonusar utan helst 1000 SEK och uppåt.

Tänker på mer okända bolag. Har redan kört på de klassiska Nordicbet, Betsson, Ladbrokes, Betsafe etc.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-10-05 klockan 21:03.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 21:10   #42
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Du verkar ju vara bra på att hitta obskyra bolag själv.

https://www.sharps.se/forums/375473-post11.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 21:18   #43
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Du verkar ju vara bra på att hitta obskyra bolag själv.

https://www.sharps.se/forums/375473-post11.html
Hittade det här via Sharps och nu eftersöker jag fler liknande.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 11:18   #44
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Hittade det här via Sharps och nu eftersöker jag fler liknande.
Nordicbet ringde nyss upp mig och erbjöd 100% upp till 3000kr.
6x omsättning till oddsminimum 1.8 inom 60 dagar.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 11:45   #45
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Nordicbet ringde nyss upp mig och erbjöd 100% upp till 3000kr.
6x omsättning till oddsminimum 1.8 inom 60 dagar.
Med all respekt men när bolagen börjar ringa en med erbjudanden bör man ställa sig frågan, varför just jag?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 12:22   #46
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Nordicbet ringde nyss upp mig och erbjöd 100% upp till 3000kr.
6x omsättning till oddsminimum 1.8 inom 60 dagar.
Hah, något sådant erbjudande har jag aldrig fått. Men kul för dig, tyvärr kommer de aldrig att erbjuda mig detta.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 12:52   #47
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Nu ligger ju Haltmathe:s post i bonushora tråden, så innan vi försöker överträffa oss själva med lustigheter

Haltmathe kan mycket väl vara en duktig och vinnande spelare, som även är duktig på att torska bort bonusar på diverse bolag.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 13:09   #48
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Nu ligger ju Haltmathe:s post i bonushora tråden, så innan vi försöker överträffa oss själva med lustigheter

Haltmathe kan mycket väl vara en duktig och vinnande spelare, som även är duktig på att torska bort bonusar på diverse bolag.
Nja jag ligger nog lillback på NB och har varit inaktiv där väldigt länge
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td