Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Visa resultat för omröstning: Vilket parti röstar du på?
(V) 8 12.31%
(MP) 4 6.15%
(S) 9 13.85%
(KD) 3 4.62%
(M) 12 18.46%
(FP) 4 6.15%
(C) 0 0%
(SD) 15 23.08%
Blankt 10 15.38%
Antal röster: 65. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-23, 15:08   #1
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Er partipolitiska tillhörighet?


Så vad röstar folk här på Sharps? Om ni vill motivera varför ni röstar som ni gör så kör på.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2012-08-23 klockan 15:14.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 15:21   #2
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 15:27   #3
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2207
Standard

Vem är kommunisten?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 15:41   #4
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bbx (+5), surrelito (+5)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 17:49   #5
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard



Frågor på det?
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 17:50   #6
bbx
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 186
Sharp$: 97

Mestis 13-14
Stats: 17 - 19 - 0
ROI: 89.16%
Vinstprocent: 47.22%

Standard

KLP
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
apekatt66 (+109)
bbx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 18:00   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Antar att kommunisterna här enbart spelar på svs.?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zeke (+2), Galeocerdo cuvier (+5), Stekel (+1)
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 18:11   #8
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Oväntat att (SD) och (V) får så mycket röster här. WT-partierna #1.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 21:24   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Har röstat på både moderaterna, miljöpartiet och sossarna i den ordningen. Partierna på vänsterkanten av den gråskala som är parti-sverige är väl de som ligger närmast mina värderingar helt enkelt. Utan att vara speciellt påläst så är VP "på pappret" partiet jag håller med mest (och nej, jag vill inte gå så långt som att förbjuda fri företagsamhet etc. för den delen), men min känsla är att partiet till stor del drar till sig och består av idealister som inte kommer kunna förverkliga något av det de tror på i praktiken. Utan egen majoritet då, men det kan de ju bara se sig i månen efter.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 21:55   #10
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Ni är alla efterblivna som röstar på partier alls.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 22:26   #11
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Har sedan något val tillbaka gått från att troget rösta på V (med ett undantag - S i kommunalvalet då jag supportade en vän) till att nuförtiden lägga min röst till Mp.
V står fortfarande för mina grundläggande värderingar och jag är helt på deras linje om att lämna EU och hoppas (och tror) att man kan sno mandat från C på landsbygden.
Men Mp får min röst sedan sex år tillbaka mest för att jag tror att vi behöver göra en del förändringar för att ge våra framtida generationer en rättvis chans. Priset kommer bli högt men det kommer nog bli än högre ju längre vi väntar. V och Mp har dessutom, skönt nog, en hel del gemensamma grunder.

Att Sd och Kd är två partier som sitter i ett parlament 2012 är något som jag överhuvudtaget inte kan förstå men samtidigt respekterar jag andras åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Ni är alla efterblivna som röstar på partier alls.
Då hoppas jag att du åtminstone lägger en blank röstsedel?
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 22:32   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Ni är alla efterblivna som röstar på partier alls.
Om du ska kasta ut totalt meningslösa one-liners så kan du väl ändå försöka anstränga dig bara lite för att få in någon humor så det ändå blir något mindre meningslöst.

Iofs värt att notera å andra sidan att jag hört ett antal nötter långt ute på vänsterkanten yttra precis samma åsikt i frågan som dig. Misstänker att du ändå masar dig ut i dagsljuset en söndag med fyra års mellanrum för att rösta på det parti som ligger längst ut på den motsatta sidan...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 22:43   #13
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Om du ska kasta ut totalt meningslösa one-liners så kan du väl ändå försöka anstränga dig bara lite för att få in någon humor så det ändå blir något mindre meningslöst.

Iofs värt att notera å andra sidan att jag hört ett antal nötter långt ute på vänsterkanten yttra precis samma åsikt i frågan som dig. Misstänker att du ändå masar dig ut i dagsljuset en söndag med fyra års mellanrum för att rösta på det parti som ligger längst ut på den motsatta sidan...
Uppenbarligen är det för svårt att förstå att din röst är enbart ett verktyg för fascism i Sverige, du röstar på samma sorters människor med liknande ideologier och utan ett ansvar för sina väljare. Du accepterar genom att rösta på ett parti denna segregation mellan folkvalda och själva folket, i ett land där det är ok att köra över majoriteten i "dumma" beslut och du kan hoppa av ditt parti och ändå uppehålla en plats.

Idag väljer vi en människa istället för ett instrument för våra åsikter, denna människa kommer aldrig att följa sina väljares åsikter i den utsträckning som sig bör utan smörjer sitt egna krås medan partipiskan bestämmer alla åsikter.

Skillnaden mellan partierna idag är minimal, majoritetsbeslut sker aldrig och "folket" har knappt något intresse av landets regionala politik utan väljer efter tradition eller vem som lovar mest.

Det är ett korrupt system som hör hemma i en ålder utan direkt information och där majoriteten saknar utbildning.


Ja, ni är efterblivna, men det förvånar mig ju knappast när vi alla är slavar i ett monetärt system.




Dessutom att försöka politiskt kategorisera mig är antagligen lönlöst, jag har aldrig i mitt liv känt mig dragen till en gruppering. Oavsett om det är punkare eller moderater, jag har lite för mycket självkänsla för att absorberas in i ett träsk av liktänkande kretiner.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bbx (+5)

Senast redigerad av Lemasive den 2012-08-23 klockan 23:09.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 22:51   #14
bbx
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 186
Sharp$: 97

Mestis 13-14
Stats: 17 - 19 - 0
ROI: 89.16%
Vinstprocent: 47.22%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
Då hoppas jag att du åtminstone lägger en blank röstsedel?
Att rösta blankt är det dummaste man kan göra. Blanka röster är enligt staten ogiltiga, de får inget uträttat och syns inte i någon statistik. Det enda du gör att att legitimera överhetens makt över dig. Att låta bli att rösta drar i alla fall ner valdeltagandet och det är något som politiker inte gillar.
bbx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 22:51   #15
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Uppenbarligen är det för svårt att förstå att din röst är enbart ett verktyg för fascism i Sverige, du röstar på samma sorters människor med liknande ideologier och utan ett ansvar för sina väljare. Du accepterar genom att rösta på ett parti denna segregation mellan folkvalda och själva folket, i ett land där det är ok att köra över majoriteten i "dumma" beslut och du kan hoppa av ditt parti och ändå uppehålla en plats.

Idag väljer vi en människa istället för ett instrument för våra åsikter, denna människa kommer aldrig att följa sina väljares åsikter i den utsträckning som sig bör utan smörjer sitt egna krås medan partipiskan bestämmer alla åsikter.

Skillnaden mellan partierna idag är minimal, majoritetsbeslut sker aldrig och "folket" har knappt något intresse av landets regionala politik utan väljer efter tradition eller vem som lovar mest.

Det är ett korrupt system som hör hemma i en ålder utan direkt information och där majoriteten saknar utbildning.


Ja, ni är efterblivna, men det förvånar mig ju knappast när vi alla är slavar i ett monetärt system.




Dessutom att försöka politiskt kategorisera mig är antagligen lönlös, jag har aldrig i mitt liv känt mig dragen till en gruppering. Oavsett om det är punkare eller moderater, jag har lite för mycket självkänsla för att absorberas in i ett träsk av liktänkande kretiner.


Vad är det utopiska systemet då?
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td