Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Visa resultat för omröstning: Vilket parti röstar du på?
(V) 8 12.31%
(MP) 4 6.15%
(S) 9 13.85%
(KD) 3 4.62%
(M) 12 18.46%
(FP) 4 6.15%
(C) 0 0%
(SD) 15 23.08%
Blankt 10 15.38%
Antal röster: 65. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-24, 17:27   #31
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Förändring tar tid, och i dagsläget är det ju ingen större mening med att engagera dig om du ända inte kan förändra nagot.


Edit: Omformulerar mig för tydlighetens skull. Folk som tycker rådande omständigheter är åt helvete och är stort övertygade om att de kan lösa saker och ting mycket bättre men är för lata för att göra något åt saken och rättfärdigar det med att det "ändå inte är någon idé"

Jag har ett idiotsäkert recept på att inget någonsin kommer bli bättre än vad det är: Ingen gör något för att förändra något, that ought to do it! Men vänta, ni har visst redan knäckt den nöten!

__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2012-08-24 klockan 17:34.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-24, 19:00   #32
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg


Edit: Omformulerar mig för tydlighetens skull. Folk som tycker rådande omständigheter är åt helvete och är stort övertygade om att de kan lösa saker och ting mycket bättre men är för lata för att göra något åt saken och rättfärdigar det med att det "ändå inte är någon idé"

Jag har ett idiotsäkert recept på att inget någonsin kommer bli bättre än vad det är: Ingen gör något för att förändra något, that ought to do it! Men vänta, ni har visst redan knäckt den nöten!

Fast då skulle jag vilja påstå att de allra flesta svenskar är nöjda med hur saker och ting fungerar nu.

Man får lite skev bild utav Sverige när man vandrar igenom internet, man missar alla de som inte ventilerar sina åsikter på forum och framförallt den äldre massan - som ofta (min uppfattning) är emot internet, friheten som en del söker och så vidare.

Googla exempelvis övervakat samhälle så är säkert nio av tio träffar emot, medan det i verkligheten finns väldigt mycket folk som inte alls har något emot kameror i varje gathörn.

När något är stort, dvs. på riktigt, så är svensken kapabel till att åstadkomma förändring. Att ingen förändring sker i dagsläget är för att majoriteten är hyfsat nöjda med sin och rikets tillvaro.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 00:31   #33
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det stämmer att de flesta är relativt nöjda Analys, om det inte vore så skulle vi ju ha upplopp på gatorna eller massdemonstrationer var och varannan dag. De flesta förändringar av alla de slag kommer ur missnöje med rådande läge och det jag menar är att folk som är missnöjda men inte ens kommer med förslag på förbättringar utan bara på sin höjd gnäller lite inte kommer någon vart. Det är i min mening ganska elementärt att man inte når ett mål, vilket det nu må vara, om man inte satt upp det eller om man inte arbetar mot det. Talk is cheap, actions speak louder than words, finns väl oräkneliga talesätt/klyschor som understryker min poäng.

Snubblade in i ett stort demonstrationståg när jag var i Spanien i våras till exempel. Tog ett snack med några av de unga demonstranterna och frågade vad de protesterade mot. De svarade att de demonstrerade mot politikerna. Vad är ni för då? Ingenting. Visst, de handlade genom att gå ut på gatorna och visa sitt missnöje, men de jobbade inte mot ett mål. Jag tog mig för pannan och försökte förklara för dem att det blir svårt att få till en förändring om man inte kan lägga fram en vettig lösning på problemet, och att man om man har en väldigt radikal lösning (som avskaffandet av hela det politiska systemet som det är utformat och byta ut det mot något annat odefinierat är) kanske får räkna med och jobba mot den på ett långsiktigt sätt. Regelrätta revolutioner som når ordentliga resultat över en natt kan man nog bara drömma om i västerländska demokratier om man ska vara realistisk, hela systemet är ju uppbyggt så att folk i allmänhet är relativt nöjda som du säger. Om väldigt stora delar av befolkningen lever i fattighet och misär under ett icke rättssäkert och totalitärt styre är möjligt, men vi är ju inte speciellt nära den situationen direkt.

Nu har jag förklarat min syn på saken tillräckligt och jag är uppenbarligen relativt nöjd med situationen som den ser ut och har därför inga ambitioner att lägga någon energi på att engagera mig politiskt. Det skulle i så fall vara för att riksdagsledamöter kammar in en rätt hyfsad lön i såna fall, men jag har förmodligen inte en tillräckligt diplomatisk personlighet, för att uttrycka det på ett fint sätt, för att ta mig dit.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Analys (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td