Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-03, 13:16   #31
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Hehe, missade länken med mediamarkt datorn på, känns som nån byggt en stationär av gamla notebook delar eller nåt

Kan ju säga att jag kör gammal phenom x4 9550 (4 x 2,2GHz), byggd anno 2008 med två skruttiga grafikort med passiv kylning för några hundringar styck som driver 4 skärmar utan problem.
Spoiler:






Så behöver varken vara dyrt eller de mest kraftulla för att driva flera skärmar om man inte spelar men att skaffa prylar via mediamarkt är dock inte att rekommendera, någonsin. Ta ett färdigt paket från tex komplett(om du inte vill skruva ihop delarna själva) så klarar nog vilket paket som helst dina behov.


edit: tom den billigaste paketet nedan är garanterat bättre än mediamarkten till ~samma pris samt har service, support, fabriksgaranti betydlig längre

http://www.komplett.se/komplett-entr...823#!tab:extra
...titta igenom lite hur du bestämmer dig med grafikkortet(det finns de som stöder 6 med tillbehör, och upp till 4 out of the box, de går att byta med konfigurera eller så köper du till ett extra kort helt enkelt(bara moderkortet har lediga kortplatser i passande format).



Håller själv på och konstruerar nåt nytt, får återkomma till vad det blir
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+100)

Senast redigerad av boored den 2014-02-03 klockan 14:09.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-03, 18:17   #32
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Tackar för input grabbar!

Får bli en sådan där som Boored länkar till, sen får jag se vad jag hittar på med grafikkortet, lägger väl till det dyraste då det måste vara bäst
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-03, 18:35   #33
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Ser att det här kortet klarar upp till 4st skärmar

http://www.komplett.se/zotac-geforce...PCW#!tab:extra

Inte farligt dyrt, bara att slå till eller vad säger panelen?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-03, 19:38   #34
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Ser att det här kortet klarar upp till 4st skärmar

http://www.komplett.se/zotac-geforce...PCW#!tab:extra

Inte farligt dyrt, bara att slå till eller vad säger panelen?

Max antal bildskärmar som stöds är inte alltid samma sak som antal som stöds "out-of-the-box".

http://www.hitechlegion.com/reviews/...=1&limitstart=
enligt den sidan ska den modellen där vara: Native Quad-HD display support men som synes har den ju fler portar än den du länkade till.

Många stöder nämligen max antalet endast med hjälp av displayport hub

Och den lösningen saknar max res 1920x1200 som jag ville ha till mina skärmar så hoppade den.

För min del blev det den där:
http://www.komplett.se/sapphire-ati-...b-gddr5/801046

Stöder 4 direkt out of box, drar lite ström, passiv kylning = tyst, lär vara långt ifrån nåt prestanda monster. Kan dock inte se den skulle va sämre än korten jag har i nu hd 5400 och hd 2400 och de räcker långt för mig. Men får återkomma med det.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2014-02-03 klockan 20:05.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-03, 20:09   #35
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Max antal bildskärmar som stöds är inte alltid samma sak som antal som stöds "out-of-the-box".

http://www.hitechlegion.com/reviews/...=1&limitstart=
enligt den sidan ska den modellen där vara: Native Quad-HD display support men som synes har den ju fler portar än den du länkade till.

Många stöder nämligen max antalet endast med hjälp av displayport hub

Och den lösningen saknar max res 1920x1200 som jag ville ha till mina skärmar så hoppade den.

För min del blev det den där:
http://www.komplett.se/sapphire-ati-...b-gddr5/801046

Stöder 4 direkt out of box, drar lite ström, passiv kylning = tyst, lär vara långt ifrån nåt prestanda monster. Kan dock inte se den skulle va sämre än korten jag har i nu hd 5400 och hd 2400 och de räcker långt för mig. Men får återkomma med det.

Fattar noll

Men jag litar på dig och ryggar
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-03, 20:24   #36
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Fattar noll

Men jag litar på dig och ryggar
Hehe, gör inte det, den kan va dyr för att den är strömsnål och inte alls riktad till vanliga konsumenter.
Är lite osäker om kortet va de egentligen är ännu men jag vill ju det ska va tyst så kort utan fläktar föredras och jag chansar på den, men de innebär ju också sämre prestanda. Finns inte så många att välja för mig om jag ska ha alla skärmar i ett kort.

Plus det finns ju några andra krux, dina skärmar måste parvis vara samma märke och modell.
http://www.sysarchitects.com/multipl...ro-2460-firemv

mycket att hålla reda på
som sagt, duger det som en displayhub ger ut som resolution så funkar ju det med för dig, de flesta sitter väl ändå på 1920*1080 skärmar och inte 1920*1200 som jag

där står de ju lite om det: http://www.amd.com/us/products/techn...eyefinity.aspx


Citat:
What are the basic requirements for connecting multiple displays?

Connecting multiple monitors for AMD Eyefinity technology couldn’t be simpler. There are four easy rules to remember:

1 The first two monitors can connect to the graphics card with any display output on your product: HDMI, VGA, DVI or DisplayPort.

2 The third (or greater) display must be connected to the graphics card via DisplayPort.

3 If your monitor does not have a DisplayPort connection, you will need an inexpensive active DisplayPort adapter for it. DVI to DP adapters can be had for less than $30 USD.2

4 Every family of GPUs supports a different maximum number of displays.

Remember that these are the most basic requirements. Creative designs like the Sapphire FleX HD 6870 or the Asus EAH6970 DCII make it even easier to configure AMD Eyefinity technology by reducing, or even eliminating some of these requirements for AMD Radeon™ graphics products. In that respect, always make sure to carefully explore these non-reference solutions and their product specifications when configuring a system with AMD Eyefinity technology.

The Asus EAH6970 DirectCU II is also built for AMD Eyefinity technology: two DVI and four DisplayPort outputs support up to six displays right out of the box. Monitor cables not included.

A DisplayPort 1.2 MST-capable hub anslutar man till displayporten och skärmarna till den om så behövs i normala falla, utom i några special kort som ovan.

Du kan ju alltid fråga supporten, så du säkert får ett kort som klarar vad du vill alternativt alla komponenter som behövs för din setup.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2014-02-03 klockan 21:03.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-03, 20:48   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Hehe, gör inte det, den kan va dyr för att den är strömsnål och inte alls riktad till vanliga konsumenter också
Är lite osäker om kortet va de egentligen är ännu men jag vill ju det ska va tyst så kort utan fläktar föredras och jag chansar på den, men de innebär ju också sämre prestanda. Finns inte så många att välja för mig om jag ska ha alla skärmar i ett kort.

Plus det finns ju några andra krux, dina skärmar måste parvis vara samma märke och modell.
http://www.sysarchitects.com/multipl...ro-2460-firemv

mycket att hålla reda på
som sagt, duger det som en displayhub ger som resolution så funkar ju det med för dig, de flesta sitter väl ändå på 1920*1080 skärmar

Där är en till som gissningsvis har mer prestanda och stöda 6 out of the box

http://www.dustinhome.se/product/501...m_content=6184
Jisses nu blir jag nojjig

Skärmarna måste alltså vara av samma model???

Har ju redan ett gamalt lik till skärm, så tänkte börja med att köpa till 1 ny.

Med parvis menas det att det är 2+2 kan jag då köra en model av skärm i ena paret och en annan model av skärm i det andra paret om jag bara skall ha 2skärmar till att börja med?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-03, 21:37   #38
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Jisses nu blir jag nojjig

Skärmarna måste alltså vara av samma model???

Har ju redan ett gamalt lik till skärm, så tänkte börja med att köpa till 1 ny.

Med parvis menas det att det är 2+2 kan jag då köra en model av skärm i ena paret och en annan model av skärm i det andra paret om jag bara skall ha 2skärmar till att börja med?
med bara 2 skärmar finns väl ingen begränsing, de är väl just i de scenariot som inlägget med det kortet och man använder dp > dvi adaptrarna som följer med. Tror inte de spelar nån roll om man bara kör skärmarna i extended mode, men kan ha fel.

Prestandan på kortet avslöjas ju redan av strömförbrukningen 17W, mot ca 200W för mer normala kort, prestandan: http://www.videocardbenchmark.net/gp...ro+2460&id=237 så man ska ju vara säker på att inte spela nåt iaf. Det är dessutom dyrt så prioriterar du inte tystnad/strömföbrukning lär du skaffa nåt annat kort som ger mer prestanda för pengarna.

AMD Eyefinity om olika modeller på skärmar, detta gäller dock inte för kort som avviker från standarden som tex kortet ovan:

Citat:
I’ve heard all of the monitors need to be the same resolution for AMD Eyefinity technology to work. Is that true?

It’s partially true. AMD Eyefinity technology is a brand name that actually describes three distinct functions:

1. Hardware support for three or more monitors attached to a single graphics card.

2. Software support to independently configure and run each of those displays.

3. And software support to combine the resolutions of all of those displays into one big resolution.

At a basic level, many users like AMD Eyefinity technology for the first reason: connecting more than two displays is no longer a challenge as it has been in the past. And whether you run Linux, Microsoft® Windows® or Mac OS®, each operating system works seamlessly with AMD’s hardware/software to connect and configure multiple displays.

Assuming for a moment that you never perform any additional configuration once the monitors are connected, these displays are running in what’s called “extended mode.” Monitors do not have to be the same size or resolution in this mode, and you should feel free to rearrange your games and applications across the extended displays as you see fit.

The primary drawback to extended displays is that a game or video cannot readily be maximized to take advantage of all the displays at the same time, which is where AMD Eyefinity technology’s SLS mode steps in.

Single Large Surface (SLS) mode is activated when you create an AMD Eyefinity technology display group in the AMD Catalyst™ Control Center. SLS mode combines the resolutions of all the connected displays, and then essentially “tricks” the operating system into believing that there is one display with that large combined resolution.

DMC Devil May Cry™ in AMD Eyefinity technology 5x1 portrait mode. Spanning
the game to all five monitors would not be possible without SLS.

While SLS mode does not require all monitors to be of the same resolution, SLS mode will force each monitor to match the smallest resolution on any of the displays you’re combining. For example, a 1680x1050 monitor paired with two 1920x1200 monitors will force the 1920x1200 monitors to 1680x1050 before they’re combined for a final SLS resolution of 5040x1050. For this reason, we do strongly encourage all monitors to have, at the very least, the same resolution. Provided you meet this technical requirement, we think you’ll find the effect of SLS to be absolutely breathtaking.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2014-02-04 klockan 11:22.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-04, 11:26   #39
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Tackar för hjälpen Boored!

Jag slog till och gjorde en beställning och fick då veta att det var 10dagars byggtid, vilket passar mindre bra då jag drar till solens land nästa vecka och blir borta en månad, så blev till att avbeställa direkt
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-04, 12:03   #40
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Tackar för hjälpen Boored!

Jag slog till och gjorde en beställning och fick då veta att det var 10dagars byggtid, vilket passar mindre bra då jag drar till solens land nästa vecka och blir borta en månad, så blev till att avbeställa direkt
Då får du funderar en månad extra då

för mig blev det iaf detta till slut:



- Moderkortet har 5 års garanti och 4 st PCIe x16 platser vilket gör det lätt att slänga in ett till grafikort i framtiden för fler skärmar och/eller mer prestanda.
- CPUN var den näst bästa power/krona efter samma modell med lägre klockfrekvens.
- SSD disken 20% snabbare än dom billigaste modellerna.
- 32GB ram in med en gång, ifs 16GB räcker säkert långt, kan dock slänga hälften i annan dator om det inte gör nån nytta med allt i samma burk.
- Och så grafikortet då, med prio på tysthet(passiv kylning/låg värmeutveckling)
- Förhoppningsvis tyst chassi som Qirren rekomenderade annars
- samt 650W PSU.

~ca 10K om man nöjer sig med 16GB ram

listan med länkar till komponenter där
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2014-02-04 klockan 13:15.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-04, 15:46   #41
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Då får du funderar en månad extra då

för mig blev det iaf detta till slut:



- Moderkortet har 5 års garanti och 4 st PCIe x16 platser vilket gör det lätt att slänga in ett till grafikort i framtiden för fler skärmar och/eller mer prestanda.
- CPUN var den näst bästa power/krona efter samma modell med lägre klockfrekvens.
- SSD disken 20% snabbare än dom billigaste modellerna.
- 32GB ram in med en gång, ifs 16GB räcker säkert långt, kan dock slänga hälften i annan dator om det inte gör nån nytta med allt i samma burk.
- Och så grafikortet då, med prio på tysthet(passiv kylning/låg värmeutveckling)
- Förhoppningsvis tyst chassi som Qirren rekomenderade annars
- samt 650W PSU.

~ca 10K om man nöjer sig med 16GB ram

listan med länkar till komponenter där

Japp nu går man från stressad till avslappnad/uppgiven får hoppas affärerna går bra fram tills dess så ryggar jag din burk rätt av
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-04, 17:02   #42
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Japp nu går man från stressad till avslappnad/uppgiven får hoppas affärerna går bra fram tills dess så ryggar jag din burk rätt av
Tänk på att du kan få betydligt bättre prestande på exempelvis grafikkortet om du inte tvunget måste ha det alldeles knäpptyst som herr boored.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+10)
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-04, 17:42   #43
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Tänk på att du kan få betydligt bättre prestande på exempelvis grafikkortet om du inte tvunget måste ha det alldeles knäpptyst som herr boored.
Japp, och en annan sak att kika på: om lagringsutrymmet verkligen räcker för egna behov? Endast 240GB i min.
Om det är enda datorn och man inte har nätverkslagring kan de ju vara bra att lägga till en 3/4TB disk, möjligen köra hälften mindre SSD då.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 16:55   #44
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

så blitt det









cpu fläkten som följer med är det enda att klaga på, den låter under belastning fast man inte överklockar

blir till att köpa nåt annat att kyla cpun med annars var det inte så stor ide att välja grafikkort med passiv kylning och undvika mekaniska diskar för ljudets

slängde som synes även in ett gammalt passivt hd5450 grafikkort för att testköra 6-7 skärmar



32GB minne var lite overkill, men 16GB i användning kom jag iaf upp till




prime95 stabilitetstest plågar maskinen så fläkten skriker
Spoiler:
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2014-02-11 klockan 18:30.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-19, 17:02   #45
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Min livlina har rasat. DVD-spelaren. Just när kärringen är borta så jag får vänta till på Onsdag. Ja jag har tummen mitt i handen men skit i det nu.

Den jag har är en LG MODEL - RH387HP/RH387H. Tror det är denna. http://www.amazon.de/LG-Festplatten-.../dp/B0013209EQ

Behöver inget märkvärdigare än den jag har. Inget Blu-ray och hokus pokus för det har jag knappast TV för. Den där öppningen för skivor har jag aldrig öppnat utan jag spelar in från TV, på hårddisk, och tittar lite senare.

Tittar man på Pricerunner så är det helt andra priser än vad jag minns från sist och elektronik brukar bara bli billigare och billigare. Kanske är den den där djävla Blu-ray som spökar? http://www.pricerunner.se/sp/dvd-spe...%A5rddisk.html

Nu är det fritt fram att hjälpa farbror.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td