Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-05, 08:24   #16
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Jobbar fulltid, den summan jag avsatt för Sportsbetting är egentligen skitsamma om jag torskar eller inte, paverkar inte min vardag öht.

Bettar mest mma, vilket är en av mina större hobbys, vilket betyder att jag lägger ned en hel del tid pa att läsa mma-bloggar och kolla videos. Tror mig ha rätt bra koll pa sporten och hittar en del galna odds emellanat, da jag misstänker att marknaden för mma-betting är bra mycket mindre effektiv än för större sporter som fotboll och hockey.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 08:59   #17
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Vart är era vinnarskallar???

Ni nöjer er med att vara hobbyspelande medelmåttor. Mottagligheten för argument är noll hos de flesta och det är lite lätt tragiskt.

Vi ska ta ett lite exempel på varför sportsbetting är djävulens påfund.

Ponera att du skall köra en pitch hos en riskkapitalist där du vill få denna att satsa pengar i ditt spelande.

Vi inleder lite lätt med,, Ok, Kriga, jag satsar en miljon kr. Kan du förklara för mig varför min motståndare tar mellan 5-10 procent innan jag ens börjat spela. Mina pengar tappar ju dessa procent i värde redan innan vi startat.

Motivering tack !

När vi vinner så har vår motståndare(bookien) möjlighet att begränsa våra insatser.

Stämmer detta Kriga??

Motivering tack?

Ska jag fortsätta eller skal jag gå redan innan jag svarat? Bäste Herr riskkapitalist??

Var vänligt att lämna rummet omedebart Kriga och kom tillbaka när du har något vettigt. Dettta är ju bara pinsamt.

Så här tittar vi på saken och nu kan vi analysera värdet i sportsbetting
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 09:08   #18
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg

Var vänligt att lämna rummet omedebart Kriga och kom tillbaka när du har något vettigt. Dettta är ju bara pinsamt.
Bästa du någonsin skrivit !
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 09:10   #19
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Bästa du någonsin skrivit !
Och du vågar dig fortfarande inte på annan en enradare.

Medelmåtta!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 10:27   #20
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Vart är era vinnarskallar???

Ni nöjer er med att vara hobbyspelande medelmåttor. Mottagligheten för argument är noll hos de flesta och det är lite lätt tragiskt.

Vi ska ta ett lite exempel på varför sportsbetting är djävulens påfund.

Ponera att du skall köra en pitch hos en riskkapitalist där du vill få denna att satsa pengar i ditt spelande.

Vi inleder lite lätt med,, Ok, Kriga, jag satsar en miljon kr. Kan du förklara för mig varför min motståndare tar mellan 5-10 procent innan jag ens börjat spela. Mina pengar tappar ju dessa procent i värde redan innan vi startat.
Det är här din oddsbedömning kommer till hands. I din bedömning så har du redan kalkylerat på skatten som dras av. Bedömer du ett odds bättre än oddssättarna = du vinner i längden. Bedömer du sämre = du förlorar sakta men säkert. Läs även längre ned i detta meddelande.

Citat:
När vi vinner så har vår motståndare(bookien) möjlighet att begränsa våra insatser.
Detta stämmer endast hos nöjesbolagen. Den som kör seriöst och högre insatser spelar via en broker/agent och därmed är detta inget bekymmer längre. För att lyckas i längden så kan du inte hålla på med udda sporter. Divisioner i kända sporter spelar ingen roll. Volym/pengar får du igenom i 5siffriga summor utan att ens behöva blinka. Gäller även ned till div3 i skumma länder samt u16/u19/u21 etc i skumma länder. De finns även brokers med licens i EU och därmed slipper du beskattningen.


Citat:
Så här tittar vi på saken och nu kan vi analysera värdet i sportsbetting
Du försöker dra liknelser med börshandeln iaf vad jag märkt i tidigare inlägg av dig. Sportsbetting/trading fungerar i många sätt precis som börshandeln. Det hela handlar om att ha en blandad portfölj och inte lägga alla ägg i samma påse. Samma sak gäller även BRM. Du kan inte som seriös börshandlare ha 50% av din fond i ett bolag. Du måste sprida riskerna.

Skillnaden mellan börsen och sportsbettingen är att aktievinster är beskattningsbara. Ja, jag vet att det finns kapitalförsäkringar med lägre skatt men även dessa har sina nackdelar dock ligger skatten på nästan 1% här med. Redan där är du minus, precis som du försökte hävda att sportsbettingen var enligt ditt citat högre upp. Du börjar med en skatt på 28% jämfört med 0-3% då du knappast spelar hos ett enda bolag som seriös spelare. Att påstå att skatten är 5-10% är därmed fel. Du ska även betala courtage för varje handel du gör. Detta slipper du med sportsbetting.

Så summa summarum, du har fel i mångt och mycket.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Raimond (+10), RobinD (+10), Stekel (+5), NiLu (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 10:44   #21
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Mkt bra synpunkter. Jag får ta in dom i lugn och ro.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+1)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 00:39   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Det kan man ju tycka, men spelar bara på Unibet o Bet365 för tillfälet, gillar att kunna välja handikapp på Bet365.
Dessutom är det dom bolagen jag har störst förtroende för, har mkt dåliga erfarenheter av andra bolag.
Synd att du är limmad till Unibet och BET365, annars kanske du kunde tjänat några % på KP:s tips.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 04:30   #23
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Alla som gör liknelser till vinylskivor stiger ett par snäpp i mina ögon, oavsett hur deras åsikter i övrigt ser ut. L. Richard, Violents, Boppers och givetvis kungen snurrar ofta på den gamla snurran här hemma!

Men för att återgå lite till ämnet så tycker jag att du ska sluta uttala dig som om du vore exceptionellt kunnig på ämnet i väntan på att du faktiskt skaffat dig lite kunskap.

Man behöver inte få mothugg på absurda argument för att lära sig saker, till att börja med så räcker det gott och väl med att ställa frågor.

Som den här tråden till exempel, du har för avsikt att tala om för alla att spela på sport, det är minsann inge bra. I stället vill du öppna upp våra ögon för andra sätt som vi riskkapitalister ska tjäna pengar på.

Detta försöker du göra utan att besitta grundläggande kunskaper i varken sportspelande eller något utav de andra alternativen som du listar.

Det må mycket väl vara så att sport inte är det rätta området för dig att investera i, så är det för många. Men det beror inte på några universala regler som säger att "sportsbetting är dömt att mysslyckas" - utan på individens egna kunskaper/intressen (eller snarare brist på).

__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+5), the_mirage (+10)
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td