Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-20, 08:21   #1
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Vilka är Sveriges största bettingprofiler?


Är den blytungt spelande Amrish Kubavat överlägsen eller finns det någon/några som kan konkurrera med honom? Wagner? Tobbe Holms? Han med konstiga namnet på Expressen?
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-20, 08:30   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Största som i mest pajasaktiga eller största som i mest seriösa?

Om vi tar den senare så röstar jag på hatten! som driver gamblersvardag.se.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-20, 13:03   #3
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Tolkningen är fri. Mikael Persbrandt är ju till exempel en stor profil bland svenska skådespelare utan att vara en särskilt duktig skådespelare.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-20, 14:46   #4
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

De bästa gillar väl inte att skylta så mycket, utan försöker vara så anonyma som möjligt. Sedan finns det ju många på twitter med en massa följare, men som oftast inte är något att ha. T.ex. RalleArvid, Jesper Rydh, Baggio och liknande.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-21, 15:20   #5
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

De som syns mest i media är väl de som kan betecknas som "profiler"? Nästan utslutande handlar det om speltorskar som gapar när de vinner och som är knäpptysta när de torskar! Det är försvinnande få vinnande spelproffs som ens skulle tänka tanken att skylta med sina spel på ett forum.

På forumsidan är det väl antagligen undertecknad och Wagge som funnits med längst tid med samma nick och som fortfarande är "aktiva"? Även om Wagner knappt spelar numera och jag själv oftast sitter på andra sidan sportsboken!

Jag har reggade nick på Di.se (sport & spelforumet) och Spelombudsmannen sedan 1999 och har för mig att Wagge också ligger runt samma tidsperspektiv.
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-21, 15:47   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

1999 var några år före min tid men så är du äldre också.

Fast jag tror inte mannens koja fanns då. 12-årsjubileum säger dom själva och jag är benägen att hålla med. http://www.spelombudsmannen.com/

Nu blev jag ännu mer säker på saken. Farbror får sluta slarva med sina piller. http://www.dagensmedia.se/nyheter/article7633.ece
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-22, 12:23   #7
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Helt rätt Wagge! 2001 var det SO körde igång, vi drog väl igång Tipsnytt 2002 tror jag och sen såg AlltOmSpel dagens ljus 2004/2005. Så DI var först med ett svenskt spelforum..och lever faktiskt fortfarande även om inläggen är försvinnande få!
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-22, 12:36   #8
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Helt rätt Wagge! 2001 var det SO körde igång, vi drog väl igång Tipsnytt 2002 tror jag och sen såg AlltOmSpel dagens ljus 2004/2005. Så DI var först med ett svenskt spelforum..och lever faktiskt fortfarande även om inläggen är försvinnande få!
Var inte sajten travcafet före med ett svenskt forum för att diskutera sportsbetting? Jag fick en del bra tips där av bland annat Per Hildebrand och det var runt 1998.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-22, 13:59   #9
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Var inte sajten travcafet före med ett svenskt forum för att diskutera sportsbetting? Jag fick en del bra tips där av bland annat Per Hildebrand och det var runt 1998.
Ska fråga Per när han kommer online!
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-22, 14:44   #10
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Gör det. Han kallade sig för övrigt Hilper då vill jag minnas.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-22, 15:43   #11
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

När vi ändå börjat dyka i nostalgipåsen kom jag och tänka på Gamblers Domain. Var före SO-tiden och inget forum vad jag minns?

Carl-William Tovås var mannen bakom och Martin/Kniven var den som fyllde sidan med redaktionellt innehåll och speltips i största allmänhet. Till slut blev man "påtvingad" en andel för det skulle flyta vidare men kniven fick inte betalt och vad insatsen skulle gå till rådde det delade meningar om.

Ja allt rann ju ut i sanden så klart och det här var allt jag hittade på nätet. http://www.winneronline.com/articles...bookmaking.htm
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-23, 09:45   #12
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

GD minns jag också och det var onekligen en ganska besynnerlig skapelse. Det här var väl ungefär samtidigt som Jonas Birgersson och IT-boomen stod på topp så GD var väl mycket ett led i detta. Inget med www kunde ju misslyckas ;-)

Är denne Tovås välkänd i spelsverige? Jag vill minnas att han höll i någon slags pokerskola jag var på med mitt arbete för många år sedan och även om han var trevlig så kändes han ungefär lika hal som en nyfångad ål...
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-23, 09:56   #13
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Gamblers Domain ja, Tovås....han höll ju på med väggtidningar också vill jag minnas. Sen var han väl en av dem som körde den snabbt avsomnade gratisblaskan Gamblers Finest med Jesper Fallenius som redaktör? Jag sålde en del redaktionellt material till dem...
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-23, 22:28   #14
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Världen är bra liten. Jesper Fallenius var en av inventarierna på Hagstens tobak här i stan (Uppsala) under många år. Tillsammans med vapendragaren Marcus Källberg och där är sista livstecknet en avsomnad blogg på Aftonbladet. JF verkar ha bytt spår helt och hållet. http://www.piccolo.nu/omoss/omoss.html

Bägge pluggade väl här i stan. Källberg mest trav dock. Den ena av herrarna var en notorisk speltorsk redan före internet-eran och då höll han sig ändå uteslutande till trav. Lämnade stan med en och annan obetald räkning, bland annat till undertecknad.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-15, 00:38   #15
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Wagner måste väl ändå stå i en egen klass? Minns dig mycket väl från AlltomSpel-eran (det har jag visserligen tjatat om förr).

I dag finns väl inga nya profiler? Svårt för sådana att födas när ungdomen bara spelar fyrlingar med Barcelona, Man U, Man C och Juventus till 1.78 x 20 kronor (som de lånat av mamma).

Och bland folket som häckar i butiken framför liven, är ju alla aktiva hos holms...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td