Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-15, 12:39   #16
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Världen är bra liten. Jesper Fallenius var en av inventarierna på Hagstens tobak här i stan (Uppsala) under många år. Tillsammans med vapendragaren Marcus Källberg och där är sista livstecknet en avsomnad blogg på Aftonbladet. JF verkar ha bytt spår helt och hållet. http://www.piccolo.nu/omoss/omoss.html

Bägge pluggade väl här i stan. Källberg mest trav dock. Den ena av herrarna var en notorisk speltorsk redan före internet-eran och då höll han sig ändå uteslutande till trav. Lämnade stan med en och annan obetald räkning, bland annat till undertecknad.
Jespers huvudsakliga yrke just nu är som kock på en Golfbana
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-16, 13:48   #17
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Har Källberg jobbat på tidningen Vi Tippa? Eller har jag drömt det?
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 13:00   #18
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Det finns två Källberg som jag alltid blandar ihop. Är de bröder månne?

En på Youbet och en som tidigare jobbade på Travronden.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 23:05   #19
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 220
Sharp$: 617


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spelombudsmannen var bra!
Ett sida som jag saknar är spelan*lys, gillade hela uppbyggnaden där.
fruktsoppan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 23:19   #20
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fruktsoppan Visa inlägg
Spelombudsmannen var bra!
Ett sida som jag saknar är spelan*lys, gillade hela uppbyggnaden där.
Ja just det. Lite svårt att navigera där nu, ingen som betalt räkningen, men sidan är bekant. Man kanske lyckades reta upp någon där med?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 14:23   #21
 
Ojes66s avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 145
Sharp$: 2061
Standard

Källberg jobbade extra för ViTippa.
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 10:10   #22
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ojes66 Visa inlägg
Källberg jobbade extra för ViTippa.
Han skrev väl nån form av preview till ett fotbolls-VM tror jag som var klart läsvärt.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 10:50   #23
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 1
Sharp$: 26
Standard

Holms
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
verdascofan (+10)
Konungdrottningen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-28, 20:56   #24
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Wagner måste väl ändå stå i en egen klass? Minns dig mycket väl från AlltomSpel-eran (det har jag visserligen tjatat om förr).

I dag finns väl inga nya profiler? Svårt för sådana att födas när ungdomen bara spelar fyrlingar med Barcelona, Man U, Man C och Juventus till 1.78 x 20 kronor (som de lånat av mamma).

Och bland folket som häckar i butiken framför liven, är ju alla aktiva hos holms...

Skönt bittert inlägg.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-03, 10:09   #25
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
När vi ändå börjat dyka i nostalgipåsen kom jag och tänka på Gamblers Domain. Var före SO-tiden och inget forum vad jag minns?

Carl-William Tovås var mannen bakom och Martin/Kniven var den som fyllde sidan med redaktionellt innehåll och speltips i största allmänhet. Till slut blev man "påtvingad" en andel för det skulle flyta vidare men kniven fick inte betalt och vad insatsen skulle gå till rådde det delade meningar om.

Ja allt rann ju ut i sanden så klart och det här var allt jag hittade på nätet. http://www.winneronline.com/articles...bookmaking.htm

Har missat denna tråd förut

jag var med och drog igång Gamblers Domain med Tovås mfl. Riktig bluffare denna Tovås. Jag var den första redaktören på sidan och jobbade häcken av mig för inte mycket alls i slutändan. För att få in pengar så att sidan kunde dras igång sålde vi odds till flera spelbolag (jag oddssatte bl.a. Elitserien). Men sedan ansåg Tovås det roligare att stanna i Spanien (då han officiellt skulle till Gibraltar för att diskutera med spelbolag) och golfa bort de pengar som skulle gått till GD. Resten lade han på Poker.


Tovås är tillsammans med bl.a. Douglas Roos, Tipsnytt-Goran och ett par till de största lallare jag stött på inom spelbranschen.


Apropå Tovås; Jag blev erbjuden jobb på Unitedbet. Tovås lovade mig då en rejäl lön om jag stannade på GD, samtidigt som han kontaktade Unitedbet och spred skit om mig. Så jag fick inte jobbet och hoppade då även av GD.
Det enda bra med kontakten med Unitedbet var att jag fick bra pröjs då jag förmedlade kontakten med 24hbet som köpte upp dem, så i slutändan tjänade jag på det hela. Men tiden med GD och llalr-Tovås minns jag inte med glädje
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5), Cc (+10), semipro (+5)
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-05, 11:47   #26
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wedetips Visa inlägg
Har missat denna tråd förut

jag var med och drog igång Gamblers Domain med Tovås mfl. Riktig bluffare denna Tovås. Jag var den första redaktören på sidan och jobbade häcken av mig för inte mycket alls i slutändan. För att få in pengar så att sidan kunde dras igång sålde vi odds till flera spelbolag (jag oddssatte bl.a. Elitserien). Men sedan ansåg Tovås det roligare att stanna i Spanien (då han officiellt skulle till Gibraltar för att diskutera med spelbolag) och golfa bort de pengar som skulle gått till GD. Resten lade han på Poker.


Tovås är tillsammans med bl.a. Douglas Roos, Tipsnytt-Goran och ett par till de största lallare jag stött på inom spelbranschen.


Apropå Tovås; Jag blev erbjuden jobb på Unitedbet. Tovås lovade mig då en rejäl lön om jag stannade på GD, samtidigt som han kontaktade Unitedbet och spred skit om mig. Så jag fick inte jobbet och hoppade då även av GD.
Det enda bra med kontakten med Unitedbet var att jag fick bra pröjs då jag förmedlade kontakten med 24hbet som köpte upp dem, så i slutändan tjänade jag på det hela. Men tiden med GD och llalr-Tovås minns jag inte med glädje
Vad har du emot Douglas Roos?
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-05, 11:56   #27
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Vad har du emot Douglas Roos?
Ja, det är jag också lite nyfiken på? Han är väl knappast värd att kallas "bettingprofil"? Han har ju och har väl alltid haft "Marketing" som sin grej även om han var Ladbrokes ansikte i Sverige under några år...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-05, 12:22   #28
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Måste vara något grovt om han förtjänar att nämnas i samma mening som Goran och Tovås.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 10:29   #29
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 46
Sharp$: 80
Standard

Roos har väl även grundat nyheter24.se som numera ingår i Nyheter24 gruppen http://nyheter24gruppen.se/

så det är en duktig lallare som skrattar när han går till banken iaf.

-men det behöver ju inte utesluta att han var en lallare under Ladbrokes tiden...
bananbilen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 13:48   #30
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bananbilen Visa inlägg
Roos har väl även grundat nyheter24.se som numera ingår i Nyheter24 gruppen http://nyheter24gruppen.se/

så det är en duktig lallare som skrattar när han går till banken iaf.

-men det behöver ju inte utesluta att han var en lallare under Ladbrokes tiden...
Det stämmer det om Nyheter24! Han kommer ur samma akademikergäng som bla Pontus Lindwall, (Cherry, Betsson, Net Ent).

Förresten så hade jag nyss den kanske största Svenska bettingprofilen av dem alla på besök i Karon. Killen som fixade Boltic+Boden när det begav sig på 90-talet.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td