Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-15, 17:22   #1
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Visa vs Mastercard


Swedbank har sen några år tillbaka övergått från Visa till Mastercard som många säkert redan känner till. Vad kommer det innebära för mig inom bettingen? Snabbare insättningar/uttag? Högre/lägre avgifter? Kanske någon pajasbookie som inte ens accepterar det ena eller andra? Vilket kort är att föredra?

En annan sak jag nyligen kom att tänka på är att Mastercard sponsrar UEFA. Samtidigt sponsrar Visa FIFA. Om man planerar ansöka om biljetter till något mästerskap ger ju "rätt" bolag vid ansökningen förtur i kampen om biljetterna.
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-15, 20:09   #2
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Är det inte så att Visa är mer vanligt att ha som "bankkort" d.v.s. kopplat till lönekontot.
Mastercard är väl mer kredit orienterat kort rent allmänt.

Men varför välja bara en när du kan ha båda?

För betting ska du naturligtvis använda dig av Skrill/MB alt Neteller för att slippa alla avgifter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+5)

Senast redigerad av Shell Peppe den 2013-08-15 klockan 20:12.
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-27, 00:12   #3
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Swedbank erbjuder båda korten men har för mig att dom snackade om att övergå till mastercard för drygt nåt år sedan. Men det ska inte hindra dig från kunna få ett visakort enligt dom.
En polare kunde inte köpa OS-biljetter förra året pga han hade mastercard.
__________________
sharp dig!
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-27, 10:04   #4
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Swedbank har numera bara Mastercard för bankkorten och Mastercard eller Visa för kreditkorten för någon månad tillbaks då dom bytte.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-27, 10:58   #5
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Mitt kort håller på att gå ut så jag ska skicka iväg ett mail till dom att jag vill ha nytt kort. Kan dom inte ge mig visa byter jag bank! bitch asses!

ps: varför har dom den här informationen på sin sida?
http://www.swedbank.se/privat/kort-o...visa/index.htm
__________________
sharp dig!

Senast redigerad av hardballs den 2013-08-27 klockan 11:01.
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-27, 12:04   #6
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Hmm, var ju en bra fråga. Jag fick då inte nåt nytt Visa fastän jag hade det sedan tidigare utan dom sa att det bara är Mastercard som gäller framöver. Fucktards?
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-27, 12:44   #7
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Fucktards indeed. I det nyhetsinslaget som visades för kanske 8-12 mån sen så sa dom på riktigt att man kunde få visa, alltså att mastercard inte var nåt tvång.


Kolla här: http://www.di.se/artiklar/2013/1/16/...senaste-veckan

Citat:
”Bytet till Mastercard sker successivt i takt med att korten förnyas. För kunden är det ingen skillnad, Mastercard är ju lika gångbart som Visa. Den som trots allt vill fortsätta med Visa har möjlighet att göra det”, fortsätter han.
__________________
sharp dig!

Senast redigerad av hardballs den 2013-08-27 klockan 12:48.
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-27, 13:14   #8
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Jag är ganska säker på att det går att få Visa. Nu har jag visserligen beställt mina kort genom en fristående Sparbank, men det borde väl vara samma där?
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 16:34   #9
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Tänkte ta och beställa ett nytt kort dårå. Går bara att beställa mastercard via hemsidan, så jag skickade iväg ett meddelande till dem istället.
Får se vad dom har att säga inom 24h. Bad om nytt visakort och inget annat.

fortsättning följer
__________________
sharp dig!
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 16:43   #10
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Få se vad det kostar. Att du skulle få ett Visa-kort till samma pris när dom har "ett förmånligare avtal med Mastercard" kan du bara fetglömma.

Vadå beställa förresten! Skickar Swedbank inte ut ett nytt kort automatiskt när det gamla löper ut?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 18:25   #11
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hardballs Visa inlägg
Tänkte ta och beställa ett nytt kort dårå. Går bara att beställa mastercard via hemsidan, så jag skickade iväg ett meddelande till dem istället.
Får se vad dom har att säga inom 24h. Bad om nytt visakort och inget annat.

fortsättning följer
Beställde ett nytt kort från swedbank för ett tag sen. Fick ett VISA, dock med endast 2 års giltlighet eftersom de håller på att slussas ut
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 18:36   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Har redan ett Mastercard, så ett till från Swedbank är inget alternativ. Vilka är de bästa som tillhandahåller ett VISA annars? OK?
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 18:55   #13
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Få se vad det kostar. Att du skulle få ett Visa-kort till samma pris när dom har "ett förmånligare avtal med Mastercard" kan du bara fetglömma.

Vadå beställa förresten! Skickar Swedbank inte ut ett nytt kort automatiskt när det gamla löper ut?
Tror de gör så i vanliga fall, men har man Visa som de vill slussa ut så får man beställa nytt. Min teori. Inget Visa betyder bankbyte för egen del
__________________
sharp dig!
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 21:10   #14
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Audi Visa kort är gratis och rabat på Preem. Villaägarnas bank ger Mastercard som är gratis med många rabatter. ShellMastercard är gratis och bonus 1% på allt du handlar med kortet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1)
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-26, 17:48   #15
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Fick svar från banken

---------
Hej!
Tack för din e-post
Swedbank har inte Visakortet kvar i sitt sortiment, vill du att vi betäller ett Mastercard till dig?
Ditt nya bankkort kommer att vara anslutet till MasterCard istället för Visa. Du kommer inte märka någon skillnad när du använder kortet, eftersom MasterCard fungerar lika bra som Visa hos försäljningsställen och i uttagsautomater. Om du har tjänster kopplade till ditt Bankkort Visa följer de automatiskt med till ditt nya Bankkort MasterCard. Exempel på tjänster är e-kort, Kort på kort, och MasterCard SecureCode/Verified by Visa.

Banken har bytt till MasterCard eftersom de kunde erbjuda oss ett avtal som är hållbart på lång sikt.

Tips!
Vet du om att du både kan ansluta dig eller aktivera en ny kod till telefonbanken direkt i internetbanken? Hos telefonbanken får du personlig service 07.00-23.00* och självbetjäning dygnet runt. Om du har internetbanken hos en sparbank blir du ansluten till den sparbankens telefonbank.

Du ansluter dig eller aktiverar en ny kod till telefonbanken under menyn Tillval - Telefonbanken.

Läs mer på www.swedbank.se/telefon

* Observera att vissa sparbanker kan ha andra telefonnummer och öppettider. Kontakta din bank för mer information.


Med vänlig hälsning
Swedbank AB (publ)
Ann-Katrin Högberg

==

Fan va dom vill sälja på en Mastercard? Svarade:

Hej!

Nej, jag vill inte ha ett mastercard, jag vill ha ett VISAkort. Enligt kortchefen på Swedbank, Erik Cyrus, kan kunder som vill ha VISAkort fortfarande få det. Så jag upprepar mig jag vill ha ett VISAkort. Beställ ett sådant till mig.
Vidare har jag en vän som nyligen fått sitt VISAkort förnyat från er. Förväntar mig samma service som min vän.

Tack på förhand.

==
HORUNGAR om dom nekar mig!
__________________
sharp dig!
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td