Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-31, 16:26   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

betting utbildning ? :-)


Hallå därute! Jag går i studerar tankar trots min ålder och jag tänkte bolla lite idéer med er. Jag är ju hemskt intresserad av statistik, all möjlig sorts. Älskar att betta å spela poker. Finns det nån utbildning som kan göra en bättre på dylikt? :-) helst med ett alternativt yrkesval i slutändan om man mot all förmodan ( &#128518 inte skulle kunna leva på sin betting :-)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 16:32   #2
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Hallå därute! Jag går i studerar tankar trots min ålder och jag tänkte bolla lite idéer med er. Jag är ju hemskt intresserad av statistik, all möjlig sorts. Älskar att betta å spela poker. Finns det nån utbildning som kan göra en bättre på dylikt? :-) helst med ett alternativt yrkesval i slutändan om man mot all förmodan ( ��) inte skulle kunna leva på sin betting :-)
Statistikkurs på valfritt universitet? Alternativt yrkesval... tja oddssättare?
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 09:34   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Statistikkurs på valfritt universitet? Alternativt yrkesval... tja oddssättare?
Låter som ett lågavlönat jobb.. ?

Finns det kurser som inriktar sig på statistik enbart? Vad läser man då?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 09:59   #4
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Låter som ett lågavlönat jobb.. ?

Finns det kurser som inriktar sig på statistik enbart? Vad läser man då?
Det finns t ex matematisk statistik och där ingår bl a standardavvikelse, sannolikhetsaxiomen, stokastiska variabler, väntevärde, varians m.m.
Det är bara att söka på olika kurser så får du en uppfattning om vad som ingår. Du kan även ringa till en högskola/universitet och få bra info, de hjälper gärna till så att du får den utbildning som passar dig.
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tompa87 (+5)

Senast redigerad av NiLu den 2015-04-01 klockan 09:59. Anledning: Stavfel
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 10:23   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NiLu Visa inlägg
Det finns t ex matematisk statistik och där ingår bl a standardavvikelse, sannolikhetsaxiomen, stokastiska variabler, väntevärde, varians m.m.
Det är bara att söka på olika kurser så får du en uppfattning om vad som ingår. Du kan även ringa till en högskola/universitet och få bra info, de hjälper gärna till så att du får den utbildning som passar dig.
Kanon Tack! Ska det inte finnas en studie vägledare nånstans med? Eller är det en förmån för dem som går i skolan enbart? Är ju lite sådär på matte ska jag väl erkänna, åtminstone svårare matte. Plus minus delat å gånger var jag grym på men sen blev det för många variabler :P
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 18:44   #6
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1373
Standard

Statistiker!
Jag är jävligt sugen på att skola om mig och det är antagligen inriktningen som jag kommer ta. Det är extremt framtidssäkrat känns det som. Dels har jag läst att det är väldigt lite folk som har utbildat sig till det under långt tid OCH dom som har kompetensen idag är nära pensionsåldern.
Idag så finns det väldigt bra tekniker för datainsamling men det debateras friskt om vad man skall göra med det(google adds, facebook etc.. etc..). BIGDATA är väl det modernaste ordet just nu inom datamaskinsvärlden.
Alla större företag har antagligen någon eller några som jobbar med just presentation och analys av data. Jag misstänker att man kan få jobb inom allt från börsen till scb.

Om jag ville rikta in mig på handel med värdepapper/betting skulle jag läsa så mycket extrakurser i matte som jag skulle orka, parallellt med utb, för att bli mer slagkraftig på marknaden.

Mina antaganden som jag har gjort av branschen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tompa87 (+30)
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 19:25   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Statistiker!
Jag är jävligt sugen på att skola om mig och det är antagligen inriktningen som jag kommer ta. Det är extremt framtidssäkrat känns det som. Dels har jag läst att det är väldigt lite folk som har utbildat sig till det under långt tid OCH dom som har kompetensen idag är nära pensionsåldern.
Idag så finns det väldigt bra tekniker för datainsamling men det debateras friskt om vad man skall göra med det(google adds, facebook etc.. etc..). BIGDATA är väl det modernaste ordet just nu inom datamaskinsvärlden.
Alla större företag har antagligen någon eller några som jobbar med just presentation och analys av data. Jag misstänker att man kan få jobb inom allt från börsen till scb.

Om jag ville rikta in mig på handel med värdepapper/betting skulle jag läsa så mycket extrakurser i matte som jag skulle orka, parallellt med utb, för att bli mer slagkraftig på marknaden.

Mina antaganden som jag har gjort av branschen.

Perfekt! Det låter exakt som det jag vill. Finns det alltså en särskild utbildning till det? Länka gärna om du har nån kursplan :-)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-01, 19:44   #8
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1373
Standard

http://www.statistics.su.se/
Där lär allt du behöver veta finnas.

Finns en utbildning på ekonomihögskolan i umeå också vet jag.. google it!

3år(6-terminer) gäller för att få en kandidatexamen, 5år för masters tror jag det var.

Senast redigerad av Milsson den 2015-04-03 klockan 15:33.
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 12:06   #9
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7861
Standard

Jag har lite högskoleböcker från en statistik utbildning som ligger och skräpar någonstans. Kan leta igenom gömmorna och se om jag hittar de. Kan skänka de mot fraktkostnad om någon skulle vilja ha de. Om jag nu hittar de vill säga. Börjar väl bli en 15 år gamla men grunden för statistik lär inte ha ändrats så mycket.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td