Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-27, 10:12   #1
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

A-kassa för fd yrkesspelare?


Jag har levt på sportspel i många år, men har nu kommit fram till att jag vill prova något annat. Jag kommer inte sluta spela, men jag känner att det börjar bli läge att skaffa mig lite vanliga inkomster.

Finns det någon anledning för mig att gå och registrera mig på arbetsförmedlingen? Har jag rätt till någon slags A-kassa trots att jag inte haft någon vanlig lön på 6-7 år? Jag är inte ute efter att snylta, men det vore ju inte fel med lite extra pengar under tiden som jag ägnar dagarna åt att söka arbete.

Nån som vet hur reglerna är?

Senast redigerad av semipro den 2016-04-27 klockan 10:14.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 10:44   #2
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Jag har levt på sportspel i många år, men har nu kommit fram till att jag vill prova något annat. Jag kommer inte sluta spela, men jag känner att det börjar bli läge att skaffa mig lite vanliga inkomster.

Finns det någon anledning för mig att gå och registrera mig på arbetsförmedlingen? Har jag rätt till någon slags A-kassa trots att jag inte haft någon vanlig lön på 6-7 år? Jag är inte ute efter att snylta, men det vore ju inte fel med lite extra pengar under tiden som jag ägnar dagarna åt att söka arbete.

Nån som vet hur reglerna är?
Om du själv inte betalat någon avgift till A-kassan så återstår bara Alfa-kassan. Men det handlar om 60 spänn om dagen typ, och har du inte jobbat på över ett år så faller även det.

Den enda anledningen att regga dig på Arbetsförmedlingen kortsiktigt är om du tänker söka försörjningsstöd (socialhjälp). Ekonomiskt stöd från arbetsförmedlingen går att få men då måste du ha varit reggad minst 1 år och aktivt sökt jobb under den tiden.

Detta gäller om du är Svensk/EU-medborgare, är du Somalier eller Syrian och kan betraktas som flykting exempelvis så vräker de pengar och möjligheter över dig...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SuprMario (+1), Migge (+1), jo71sjo (+4), the_mirage (+1), semipro (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 15:08   #3
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Detta gäller om du är Svensk/EU-medborgare, är du Somalier eller Syrian och kan betraktas som flykting exempelvis så vräker de pengar och möjligheter över dig...
Det kanske är möjligt för TS att ansöka om somaliskt eller syrianskt medborgarskap?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 15:40   #4
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Det kanske är möjligt för TS att ansöka om somaliskt eller syrianskt medborgarskap?
Färga all kroppsbehåring svart och köpa ett källartillverkat syrianskt pass är nog bästa chansen för en svenne ja...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 16:32   #5
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Behövs inget pass, han kan vara papperslös. Bara rättigheter. Inga skyldigheter.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 17:01   #6
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Behövs inget pass, han kan vara papperslös. Bara rättigheter. Inga skyldigheter.
Tar längre tid innan han kan integreras då tyvärr. Dessutom åker han på en språktest som papperslös så då måste en intensivkurs i Syrianska (eller vad det nu är för språk de talar). Känns om att passet blir billigast...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-02, 06:11   #7
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Om du själv inte betalat någon avgift till A-kassan så återstår bara Alfa-kassan. Men det handlar om 60 spänn om dagen typ, och har du inte jobbat på över ett år så faller även det.

Den enda anledningen att regga dig på Arbetsförmedlingen kortsiktigt är om du tänker söka försörjningsstöd (socialhjälp). Ekonomiskt stöd från arbetsförmedlingen går att få men då måste du ha varit reggad minst 1 år och aktivt sökt jobb under den tiden.

Detta gäller om du är Svensk/EU-medborgare, är du Somalier eller Syrian och kan betraktas som flykting exempelvis så vräker de pengar och möjligheter över dig...
Tack för bra svar.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td