Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-14, 06:24   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Sverige ett framtida U-land


Eftersom enligt nästan alla prognoser så kommer Sverige vara ett U-land men inte våra grannar inom 20 år. Så är min fråga om ni som bor här idag kommer bo kvar eller flytta då man förhoppningsvis kan leva på sin betting till 100%.


http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...jections_of_UN




Jag kommer personligen bo kvar hoppas jag, dessutom bör väl priserna falla rätt rejält när vi blir fattiga?
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 09:01   #2
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Eftersom enligt nästan alla prognoser så kommer Sverige vara ett U-land men inte våra grannar inom 20 år. Så är min fråga om ni som bor här idag kommer bo kvar eller flytta då man förhoppningsvis kan leva på sin betting till 100%.


http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...jections_of_UN




Jag kommer personligen bo kvar hoppas jag, dessutom bör väl priserna falla rätt rejält när vi blir fattiga?

Prognoser 20år framåt i tiden? Vem fan har lyckats förutspå framtiden för ens ett par år? De kunde inte ens förutspå senaste finanskrisen, trots att det uppenbarligen fanns en jävla massa indikationer på att det kommer gå åt helvete när man ger insolventa människor stora lån.

Vi kommer se stora förändringar, men inte fan kommer vi bli ett u-land. Sossestyret har börjat falna, och vi kommer nog se ett förändrat politiskt klimat i landet de närmsta åren.

Det enda som är oroande är att vi inte lyckats få fram något stort multinationellt företag sedan 70-talet.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 09:28   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Prognoser 20år framåt i tiden? Vem fan har lyckats förutspå framtiden för ens ett par år? De kunde inte ens förutspå senaste finanskrisen, trots att det uppenbarligen fanns en jävla massa indikationer på att det kommer gå åt helvete när man ger insolventa människor stora lån.

Vi kommer se stora förändringar, men inte fan kommer vi bli ett u-land. Sossestyret har börjat falna, och vi kommer nog se ett förändrat politiskt klimat i landet de närmsta åren.

Det enda som är oroande är att vi inte lyckats få fram något stort multinationellt företag sedan 70-talet.
Det är klart vi kommer bli ett U-land om det fortsätter som idag, Vi går ständigt - pga olika faktorer och det satsas som vanligt på helt fel saker. Tror du att Sveriges kassa är oändlig när det strömmar ut pengar varje dag ut ur Sverige. Tror du det blir bättre av att nästan ingen som invandrar får jobb utan går på bidrag, sedan fortsätter vi med arbetsinvandring! Du kanske kan förklara för mig hur inga jobb + fler människor kommer hit löser vår framtid? Det är bara Sverige som sjunker så markant egentligen ställ dig frågan om varför det kan vara så, vad gör Sverige som inte Finland, Norge, Danmark eller Japan gör?

Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 09:33   #4
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Stackars Australien som kan halka ner på en andraplats om 20 år
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 11:03   #5
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag flyttar nog till Australien efter att ha sett listan. Man kan komma hem och hälsa på till midsommar när det blir lite kallare där borta.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 11:04   #6
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Det är klart vi kommer bli ett U-land om det fortsätter som idag, Vi går ständigt - pga olika faktorer och det satsas som vanligt på helt fel saker. Tror du att Sveriges kassa är oändlig när det strömmar ut pengar varje dag ut ur Sverige. Tror du det blir bättre av att nästan ingen som invandrar får jobb utan går på bidrag, sedan fortsätter vi med arbetsinvandring! Du kanske kan förklara för mig hur inga jobb + fler människor kommer hit löser vår framtid? Det är bara Sverige som sjunker så markant egentligen ställ dig frågan om varför det kan vara så, vad gör Sverige som inte Finland, Norge, Danmark eller Japan gör?

Hehe, du får sluta ta allt som domedagsprofeterna på Flashback skriver på allvar. Vem har sagt att politiken inte hinner förändras under den här tiden? En 20årsprognos litar jag inte speciellt mycket på, det är helt enkelt för mycket som hinner förändra sig under 20 år.

Men visst, invandringen är ett jävla fiasko, och den kommer behöva justeras. Men i övrigt är jag rätt säker på att Sverige kommer vara ett bra land att leva i även om 20 år.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 11:26   #7
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hela västvärlden upplever väl en nedgång och kriser.

Jobben försvinner för att kapitalet drar till låg-lönemarknader, ska vi i sverige sjunka ner på kinesernas lönenivå eller ska vi ta tillbaka det kapital som vi faktiskt har jobbat ihop? Jag tror på en helt annan samhällsordning än dagens: http://reality.gn.apc.org/CCinlaga.pdf
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 11:44   #8
 
Kurt-Egons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 196
Sharp$: 63

PremierLeague
Stats: 16 - 18 - 2
ROI: 123.43%
Vinstprocent: 47.00%

Standard

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...jections_of_UN

Denna prognos säger väl inte att Sverige är ett U-Land om 20 år? Allt över 900 i HDI räknas som ett väldigt högt värde. Visst, Sverige är lägst rankad på den listan, men att man då är ett U-land är väl att ta i?
__________________
There´s only one United - the biscuit.
Kurt-Egon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 12:34   #9
 
ricos avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 367
Sharp$: 499

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 1 - 0 - 0
ROI: 183.30%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Historiskt sett har inget I-land degraderats och fallit ihop för att bli ett U-land. Det är snarare så att "u-länderna" börjar komma ikapp, och det med en jävla fart. Vilket bara är positivt enligt min mening.

Jag tror att många måste släppa tvångstankarna på att sverige befinner sig i jordens centrum och är världsbäst. Ingen av dessa två illusioner har någon verklighetsförankring.

För att förtydliga för alla: Sverige befinner sig INTE i jordens centrum och sverige är INTE världsbäst. Genomsnittsmänniskan på jorden vet inte vad sverige är för något.

Jag har aldrig förstått varför så många tvångsmässigt klamrar sig fast i isbjörnlandet sverige med ett av världens sämsta klimat när man har möjligheten att flytta.

Med dagens teknik(internet o dyl) går ju allt att göra med en laptop vart man än befinner sig på jorden. Speciellt om man har en sysselsättning som t ex sportsbetting.




Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Det enda som är oroande är att vi inte lyckats få fram något stort multinationellt företag sedan 70-talet.
Huvudet på spiken! Tyvärr så tror jag att vi inte kommer att lyckas vaska fram något guldföretag i närmaste framtiden. Om man ser till politikernas visioner, höger eller vänster, så ser det kolsvart ut. Sverige får leva vidare på gamla meriter som t ex SKF, Atlas Copco, Sandvik tills bolagsplundrarna kört dom i botten. Den innovativa svensken har blivit självupptagen och lat. Vem orkar komma på något under den tid man väntar på att bostadsrätten "ska" stiga i värde?

Personligen tror jag att sverige behöver en rejäl ekonomisk kris med en ordentlig bostadskrasch så att svensken vaknar ur sin dvala. Blir vi lite hungriga så kanske vi skapar något.

Framtidens multinationella företag kommer att komma från de "hungriga" länderna.
rico är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 13:12   #10
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tror att Sverige kommer att åka på en riktig fet smäll inom näringslivet om vi inte vaknar upp och sluta tycka att vi är så jävla bra i allt vi gör. Jag skulle inte vilja backa 40 år i mitt liv. Skrämmande tanke.Drömmen är att få köpa en enkelbiljett härifrån till solen, Ligga på stranden och vänta på pensionen(om ett par år) Så känns det nu,
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td