Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-12-11, 07:49   #31
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 731
Sharp$: 1517
Standard

Och här öppnar M upp för att Sverige ska bli totalitär fasciststat med tvångsvaccinering av hela befolkningen:

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...n-sju-personer

"På sikt bör det även övervägas om gränsen ska sänkas till noll personer."

Den såg jag inte komma faktiskt. Där tror jag M förlorar en massa röster (de som fortfarande är kvar efter Fredde sänkte partiet).
Men masspsykosen kanske har gått så långt i samhället nu att folk inte förstår vad han egentligen säger?
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8)

Senast redigerad av fri den 2021-12-11 klockan 08:04.
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-15, 02:36   #32
 
Reg.datum: dec 2020
Inlägg: 37
Sharp$: 345
Standard

Nu är det på bisarr clown nivå.

Alla sansade människor vet att allt om pandemin är lögn, de absoluta dödstalen är inte höga bortsett ifrån när läkare leker mörda äldre med morfin.

Fallen som kommer ifrån amplifierade PCR test kan lika väl vara lottotal om man inte hävdar att man styr dom kvantmekaniskt.

Karry Mullis, nobelpristagaren hävdade att polymeras kedjereaktion inte var avsedd för diagnostisering av sjukdom, och att dr faucci var en elak liten dum gnom som inverterade aids där läkemedlen åstadkom vad de påstod sig motverka.

Vaccinpass är en krigsförklaring mot alla Sveriges invånare oavsett om de är för åtgärden eller inte. Det går emot grunden till grundlagen.

Att Kristersson råttan som hänger på Bilderberg möten gläfser om strängare regler är väl för att han tror husbonden vill ha det så.

Det här är parodi på livet.

Vi kan lika väl ha Dr Alban som generaldirektör på Folkhälsomyndigheten. Han kan säga "krama inte vårat IMF WEF grisarsle till statsminister, det är inte stabilt"

Att några karriärskåta ärkefittor till kärringar, som skulle fumla runt om den mentala höjdhoppsribban så låg på marken, håller presskonferens betyder inte att det fria samhället och den suveräna individen är avskaffad.

Försvarsmakten och liknande enheter världen runt vet att allting är inverterat.

Känslan är att någon vill veta hur folk agerar, och om det har någon betydelse vilken sida som "vinner"



Den osynliga elefanten som är logiskt normaliserad är att planeten sitter i de facto karantän eller att vi inte har någon officiell kontakt bortom våran egen planet.

Hur många gånger skulle vi behöva leka virus ljugarleken om vi fick besök? En kallankiljard gånger?

Det finns ingen entitet som kan hävda universallag, primärt direktiv eller plocka fram vad som helst som trumfkort för att sätta en planet i karantän.
Det är implicering. En krigsförklaring. Absolut nej.

Ska vi segla ut på djupa spirituella hav så finns egentligen absolut ingenting.
Med absolut preformering eller en tyst spegel så försvinner hela nomniversum.

Du materialiserar med tanken. Du är källa, gudomlig om du så vill.

Man behöver inte någon klaus an?l schwab och hans transhumanistiska nanodrönar smartdust armé som leker holografiska rumstids desynkroniserade glaspärlespel med androider.

Vad skulle du göra om någon hamn skiftare dök upp, såg ut som gud, skiftade hela hamnen och öppnade en interdimensionell väg i stadsparken.
Solsegel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-16, 21:45   #33
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 731
Sharp$: 1517
Standard

Oh, det var en högoddsare, jag hoppas ni satsat ordentligt på både vinnare och plats:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...oliga-ursprung

Och vem är det då som bekostar dessa EcoHealth Alliance? Nej, vad märkligt: Bill & Melinda Gates Foundation. Ännu en högoddsare.

Men hav tröst, det ryktas om att Novavax covidvaccin kommer nödgodkännas av EU nästa vecka. Och det är ett proteinbaserat vaccin, till skillnad från den nyttiga och helt biverkningsfria genterapi som Pfizer och Moderna kör med.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."

Senast redigerad av fri den 2021-12-16 klockan 21:56.
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-03, 20:52   #34
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Malmö FF ligger på plats 61 just nu i UEFAs rank av Europas klubblag . Djurgården på plats 269. Men hellre att ligga lite längre ner och vara en medlemsägd förening än att någon oljeshejk eller rysk multimiljardär ska ta över klubben som tyvärr skett i alltför många fall ute i Europa.

Sen kanske det var en något subjektiv bedömning att MFF är ett av världens bästa lag, men ligger man på plats 61 i Europa så tillhör man åtminstone topp 100.
Trams.

MFF är ungefär lika bra som fyran i Championship och topplag i League 2, Serie B, Segunda division eller Zweite Bundesliga.

Alla de stora länderna har 20 lag i sina förstadivisioner som, med något enstaka pga form undantag är bättre än MFF.

Förvisso ger övning färdighet och efter att inte ha gjort mål på hur många matcher var det lyckades de till sist med det (eller minns jag fel?).

Sluta jämföra Svenska ideella föreningar med alla Europas proffslag, det är bara patetiskt och inget mot MFF specifikt.

Finns det en bra spelare som är längre än 1.60 (förlåt Anou) spelar han inte i Allsvenskan länge om ens något utan blir proffs i första eller andraligan i något av de stora fotbollsländerna.

ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-03, 21:15   #35
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

oavsett om man är för eller mot vaccin måste man hålla isär två saker har jag läst mig till:

Vaccinet är inte lösningen på pandemin.
Särskilt inte då det är omöjligt att vaccinera hela världen samtidigt eller tex lura i folk som tror på onda andar en vaccinspruta injicerad av häxor.

Vaccinet skyddar(?) mot svår sjukdom och avlastar därmed en redan innan pandemin underbemannad vård (i USA är det n försäkringsfråga, varför de drabbats hårt när sjuka odiagnosticerade människor stryker med i stor utsträckning pga underliggande sjukdomar eller tex fetma etc.).

"Tredje dosen" har man ju hört till leda, samtidigt är reken inte att som i sverige låta det gå hela 6 månader, ibland längre mellan andra och tredje dosen.

Uppgifter som lät som att de kom från tillverkare eller myndighet gör gällande att 15 veckor fungerar dos två, sedan snabbt avklingande verkan.

Kommer det inte en mild variant som gör världen immun på naturligt sätt kommer vi få dras med ett partiellt skydd och spruta 4, 5, 6, 7, 8 ...............


Vad som är störande är att folk ropar "Antivaxxare" så fort någon kommer med info som inte gud själv, Pfizer, gått ut med angående hur de tänker sig att man ska bekämpa pandemin.


Det är fan inte så enkelt det här.

Vad är han god för nu, en av mRNA vaccinets skapare?
Sist var det $14 Billion när jag kollade.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/U%C4%9Fur_%C5%9Eahin

Vad är det Rod Stewart sjunger; "Some guys have all the luck"
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-03, 21:32   #36
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Nu är jag då ingen antivaxxare och får heller inte min världsbild av Aftonbladet. Jag efterlyser bara en nyanserad debatt, vilket inte finns. Men det känner vi igen från andra områden.

Vill man tala fakta och nyanserat om covid och covidvaccin, då är man antivaxxare.
Vill man tala fakta och nyanserat om invandring, då är man rasist.
Vill man tala fakta och nyanserat om klimatförändringar, då är man klimatförnekare.
Vill man tala fakta och nyanserat om kvinna/man, då är man antifeminist, transofob och otäck sis-man.

Vänstern är extremt ohederlig när det gäller det mesta.

Här är säkert en stor orsak till höga dödstal i USA (men samma fenomen men av andra orsaker ser vi i de flesta länder, inklusive Sverige. Italien reviderade nyligen sin siffra och minskade den med typ 90%):

https://fee.org/articles/physicians-...es-here-s-why/

Studier om att vad vi gör i covidens tecken inte fungerar:

https://brownstone.org/articles/more...interventions/

Så ska vi basera åtgärder på fakta och vetenskap eller på känsla och inlevelse? Och på vems känsla och inlevelse i så fall och varför?
Du tappar en del av din publik och förenklar något groteskt själv när du mässar politik.


I övrigt håller jag med dig, det är en skrämmande utveckling vad gäller debatt i media.

Konformitet och koncensus verkar vara det enda viktiga.

Det är långt ifrån enbart yttersta vänstern som tar till yttersta högerns metoder (eller omvänt).


Edit:
Fast personligen tycker jag 99,9% eller merav befolkningen är klimatförnekare i högsta grad! Bortskämda västvärldsmänniskor med blott två syften i sina liv; föröka sig och att prisa Mammon i sin strävan att producera mer skit och förstöra atmosfären tills jorden är obeboelig, vilket inträffar om runt 50 år om ingen kommer med någon revulutionerande uppfinning . (kasta nu inte miljöpartiskit på mig för jag anser inte att det partiet gör något vettigt, ingen gör det.)

Och att Greta är en av ytterst få vettiga människor på jorden.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-01-03 klockan 22:32.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-03, 21:51   #37
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

.....

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-01-04 klockan 19:42.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td