Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-12-01, 23:43   #16
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur kommer det sig också som så att alla vaxxinerade vill att jag som under snart två år nu klarat mig från att smittas med "säsongsinfluensan, de luxe" skall påtvingas vaxxinen efter så lång tid? Vad är ni vaxxinerade rädda för? Ni smittar lika mycket! Först sades det ex. att barn inte smittades och var drivande - hur ser det ut nu? Baren är de värsta smittspridarna. Det har varit misstag och felanalyser hela tiden - kring en vanlig säsongsinfluensa som man nu puschar såsom världens undergång - allt för att Big Pharma skall få sälja sina vaxxin!

Vad hände nyss ex. i Afrika? Jo, det framkom att de kommit väldigt väl undan Covid-19 och vad får detta för komplikationer för Big Pharma? Jo, de får inte sälja sina gifter dit - vad då göra? Jo, helt plötsligt, "out of the blue", så kommer den mest smittsamma varianten av Corona - varifrån - Ja, just det, Afrika! Vad händer då? Jo, man isolerar halva Afrika och hotar med stora blockader och indragna flygtillstånd.

Vad gör då de Afrikanska länderna? Jo, de går direkt ut med att det kommer bli långtgående restriktioner om inte folk vaxxinerar sig. Det är till och med snack om tvångsåtgärder, dvs. tvångsvaxxineringar. Varför? Jo, Big Pharma står och skrattar i bakgrunden och får nu sin vilja igenom! Massvis med vaxxindoser har redan skänkts till Afrika och mer kommer det bli! Notera "skänkts", men någon har ändock betalat penningar till Big Pharma...

Det är helt otroligt att folk fördummas för var dag! Vill ställa er en mycket relevant ärlig, moralisk och etisk fråga där ni innan ni skriver ett svar - lova och svär på era barn, eller någon annan när och kär - berätta sedan hur mången döda utav Covid-19 ni känner till i eran egna familj/vänkrets och inte med Covid... Hur mången känner ni ens till som legat inlagda på sjukhus?

Betänk vidare att samma myndigheter som prånglar ut antal smittade och döda, är samma myndigheter som vill pådyvla pöbeln och de ovaxxinerade sina gifter... Tala om intressekonflikt!

Nötter!!! Läs gärna nedanstående från den som först upptäckte Omicron i Sydafrika och vad hon tycker då hon värdat flera av dessa nya fall och dessas komplikationer och vårdbehov...

https://www.dailymail.co.uk/debate/a...ng-threat.html
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fri (+20)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-02, 08:25   #17
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Är ni antivaxxare villiga att betala er iva-plats själva. Kostar ca 1,5 mille i månaden.
Jag vill helst undvika att vara med att betala detta på skattelappen.
Nu på morgonen visade FHM att Sverige knappt hade någon 4:e våg av corona och en så länge tycks vi klara den 5:e också hyggligt även om man inte vet vad som komma skall. Allt beroende på att vi är ganska bra vaxxade i Sverige enl FHM.
Inga vaccin är fullkomliga väntar ni på det hinner ni dö av ålderskrämpor först
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-02, 08:49   #18
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 731
Sharp$: 1517
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Är ni antivaxxare villiga att betala er iva-plats själva. Kostar ca 1,5 mille i månaden.
Jag vill helst undvika att vara med att betala detta på skattelappen.
Nu är jag ingen antivaxxare, men det finns ingen sansad debatt om detta i något land verkar det. Och konsekvenstänket och logiken har flugit ut genom fönstret.

I Sverige har det på 2 år dött 15 000 människor MED covid, inte AV covid. Vad alla egentligen dött av och hur mycket coviden bidragit till, vet vi inte idag.

Under samma tid har det i Sverige dött c:a 25 000 människor av röknings-, 15-20 000 av fetma- och 10-15 000 av alkoholrelaterade skador (enligt Socialstyrelsen, det är svårt att säga exakt). Var är nedstängningen av Systembolaget? När kommer lockdown av alla tobaksaffärer? När ska vi placera ut vakter vid chipshyllan på ICA och kräva BMI-pass för att få handla en påse Sourcream Onion till fredagsmyset?

Hur mycket plats tar alla feta, alkoholister och rökare upp inom vården? Vad kostar det? Varför ska JAG betala för det på min skattsedel? Det vill inte jag.

All fakta säger också att det är väldigt, väldigt få som dör eller blir inlagda på sjukhus av covid. Och i princip alla är gamla och/eller har underliggande sjukdomar, såna man känner till sedan innan, och okända.

Om nu alla skötte sig, höll avstånd, tog sina d-vitaminer, undvek att gå ut när man är sjuk, så skulle detta ha dött ut av sig själv vid det här laget. Så funkar alla pandemier. Det är fakta att vaccinationerna skapar mutationerna. Ju fler vaccinerade, desto fler mutationer, men desto mer pengar åt läkemedelsbolagen och större totalitär makt åt våra inkompetenta politiker.

Och sök på https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ (världens största forskningsdatabas) efter vitamin d och covid så finns det mängder med studier som visar att de med höga d-vitaminnivåer i blodet klarar sig lika bra som de vaccinerade när de får covid. Men det går ju inte att tjäna några pengar på.

Jag är förvånad över hur många i ens bekantskapskrets som normalt är smarta och tänkande individer som inte förstår vart vi är på väg.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Protesgoran (+50), Fulsprit (+100), sskssk (+15)
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-02, 09:15   #19
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Jo jag säger inte att ni har helt fel om man bara ser till sig själv. Men nu ingår vi ju i ett samhälle där man träffar andra vare man vill eller ej. Att ovaccinerade ska få jobba med äldre och sjuka kan man ju tycka är helt fel.
Visst folk dör av alla möjliga orsaker trafiken tex. då får vi förbjuda bilar också liksom alkohol m.m.
Virus muterar oavsett vaccin eller ej. Virus gillar egentligen inte att folk dör då kan det ju inte sprida sig längre. Så med tiden kommer det bli mindre farligt och i väntan på det vaccinerar man sig

Edit: har ätit D-vitamin i 2 år var nog en av de första i min bekantskapskrets som propagera för det.

Senast redigerad av Nollkollolisten den 2021-12-02 klockan 09:17.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-02, 09:49   #20
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 731
Sharp$: 1517
Standard

Absolut är det ett större samhällstänk som måste till, men vi måste också då ta hänsyn till massa olika parametrar, rätt statistik, seriösa fakta och använda korrekta konsekvensanalyser. Det blir ju totalt fel när vi låter okunniga politiker eller andra tjänstemän som känslostyrda robotar fattar ogenomtänkta beslut för att verka handlingskraftiga.

Till vilken nytta är det att 50 färre dör av covid, om det betyder att hundratals företag går i konkurs, tusentals blir av med sina jobb och människor i allmänhet mår skit?

Blir irriterad när man ser reportage som från en syriansk kyrka på tv häromdan där man säger att "vi kommer inte kräva vaccinpass", "vi klämmer in så många det går i kyrkan", "folk vill ju umgås". Medan domkyrkan i Kalmar säger "Vi kommer vara noggranna med vaccinpass. Vi vill ju inte sprida någon smitta".

Ska vi få stopp på det måste alla hjälpa till. Anders Tegnell sa ju samma sak, innan vänsterpartiet journalisterna beskyllde honom för att vara rasist.

5000 IU (125 mikrogram) om dagen med d-vitamin, K2, magnesium, zink och 2 gram c-vitamin. Sen är man mycket bättre skyddad, även om man också är vaccinerad. Det finns mycket forskning på detta, inget dock som passar in i det officiella narrativet med alla-ska-sprutas-till-varje-pris.

Enligt flera stora studier har nästan alla som är svårt sjuka i covid låga d-vitaminnivåer i blodet. (D-vitamin är egentligen inget vitamin utan ett steroidhormon som kontrollerar mängder med processer och gener i kroppen.) Och det är, trots vad många inkompetenta läkare säger, väldigt svårt att överdosera så det blir skadligt.

En biverkan av kombinationen d-vitamin, zink och magnesium i rätt form och adekvata doser kan dock vara högre testosteronhalt, större potens och morgonstånd, vilket kan vara jobbigt för vissa gubbar om frugan passerat bäst före-datum.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25)
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-02, 10:04   #21
 
Reg.datum: nov 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 732
Standard

Här har ni den nyaste informationen om vaccinet. Ser inte speciellt bra ut för er som säger att detta är ett säkert vaccin. Läs pfizers egna dokument. Kanske inte så konstigt att pfizer inte ville släppa all dokumentation. Nu får de 55 år på sig att släppa allt! Varför så lång tid? 500 sidor per månad.

Detta är de första 32 sidorna. Om detta är de första 32, vad står då i återstående? Men ingen av oss lever ens när alla dokumenten är släppta. På med foliehatten grabbar!!
https://threadreaderapp.com/thread/1...689923081.html
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25)
Protesgoran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-02, 19:33   #22
 
Reg.datum: nov 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Protesgoran Visa inlägg
Här har ni den nyaste informationen om vaccinet. Ser inte speciellt bra ut för er som säger att detta är ett säkert vaccin. Läs pfizers egna dokument. Kanske inte så konstigt att pfizer inte ville släppa all dokumentation. Nu får de 55 år på sig att släppa allt! Varför så lång tid? 500 sidor per månad.

Detta är de första 32 sidorna. Om detta är de första 32, vad står då i återstående? Men ingen av oss lever ens när alla dokumenten är släppta. På med foliehatten grabbar!!
https://threadreaderapp.com/thread/1...689923081.html
Och killen blev bannad från twitter. För att skriva om vad som stod i pfizers egna dokument. Fullt normalt? Skulle inte tro det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
Protesgoran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-02, 19:58   #23
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Här intressant diskussion, ni kan prata om det i små grupper utan att bli förbannade på varann
https://www.youtube.com/watch?v=N_uAwsVn10Y
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-03, 08:14   #24
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 731
Sharp$: 1517
Standard

Ja, det är ju onekligen fascinerande över hur politiker och journalister i väst under många decennier tjatat om och försökt demokratisera mängder av länder som vi anser vara odemokratiska, på bara en ögonblinkning vänder och välkomnar odemokratiska principer, fascistiska ledare och diktatoriska metoder.

Och lika förvånande är att en majoritet av befolkningen verkar tycka det är ok och går som får till slakt utan att ens fundera själva eller lyfta på ögonbrynen.

Blir omläsning av "The Crowd: A Study of the Popular Mind", av Gustave le Bon
(https://www.gutenberg.org/ebooks/445) som man läste för 25 år sen så man vet vad som väntar.

Dags för alla att välja mellan det röda eller blå pillret.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-04, 07:23   #25
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 56
Sharp$: 611
Standard

I vilket fall så skäms jag fruktstvärt mycket att se MFF bli så utspelade i CL-Gruppen det gör ont som svensk supporter.
Trav-King är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-04, 09:19   #26
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 731
Sharp$: 1517
Standard

Intressant om Bill Gates, den store filantropen:

https://childrenshealthdefense.org/d...m-farmer-bill/

Källa och skribent, Robert F Kennedy Jr. Och det får man ju tycka vad man vill om, men det är mycket faktahänvisningar och betydligt mer trovärdigt än MSM som CNN, DN och Aftonbladet i alla fall.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-04, 19:54   #27
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 45
Sharp$: 2071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Intressant om Bill Gates, den store filantropen:

https://childrenshealthdefense.org/d...m-farmer-bill/

Källa och skribent, Robert F Kennedy Jr. Och det får man ju tycka vad man vill om, men det är mycket faktahänvisningar och betydligt mer trovärdigt än MSM som CNN, DN och Aftonbladet i alla fall.
Är det inte tragiskt när fel bitar fokuseras, såsom nedan?

"Är ni antivaxxare villiga att betala er iva-plats själva"

Kan lätt besvaras med:

Är du "vaxxare" villig att betala din iva-plats själv?

För dig som har klenare förstånd, lättlurad, okunnig och/eller kombinationer därav kan detta vara svårt att förstå.

Försök ändå!

Själv skulle jag aldrig ta en-två sprutor per år för resten av mitt liv, vilket ni som börjat har att stå inför. Som bäst skulle detta onda beskrivas som ett experimentellt genpreparat.

Det tar minst tre år att ett sådant preparat skulle kunna testas för att släppas ut i större testskala. Och minst sju år innan färdigt för klinisk behandling. Inget av detta har skett.
Uppenbara lögner har framförts i propagandan i alla lögnmendia (MSM)

Själv har jag i över ett årtionde försökt minska min exponering för virus. Året innan förra massvaccineringskampanjen "Svininfluensan" år 2009 lät jag mig vaccineras för säsongsinfluensan. Jag blev inget bättre, utan snarare tvärtom. Men tänkte ge det en chans till. Då dök svininfluensabluffen upp, så jag lät bli att ta sprutan.

Läste istället på och kom fram till att det finns inga effektiva influensavacciner, utan i de flesta fall är det bättre att låta bli. Och därmed sämre att ta sprutor, de som tar dem blir sämre med tiden...

I detta fall har det framförts från kunnigt håll att många sprutade kommer att dö inom 2-10 år. Själv lär jag göra det av åldersskäl, men ni lättlurade?

Senast redigerad av Talmannen den 2021-12-04 klockan 21:01. Anledning: felstavning
Talmannen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-05, 08:17   #28
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 731
Sharp$: 1517
Standard

Det är nu bekräftat att 100 av 120 gäster på Louise Restaurant & Bar på Aker Brygge i Oslo blev smittade och ALLA var dubbelvaccinerade, inklusive personalen. Det kan man kalla superspridarevent och fint betyg åt vaccinet. Krogen fick så klart stänga ned, trots att det inte var deras fel. Politrucker måste ju visa sig handlingskraftiga. De andra krogarna får dock fortsätta med sina julbord som vanligt.

Nya rapporter visar på lätta symtom (även för ovaccinerade) vid omikron, vilket förhoppningsvis kan tyda på att viruset har försvagats och vi uppnått en balans mellan vårt immunförsvar och virusets förmåga att förändras. Så brukar alla naturliga viruspandemier sluta (om vi nu inte vaccinerar mitt under den, vilket vi aldrig gjort tidigare).

Så om detta är en naturlig pandemi, borde det snart vara slut. Men om det inte är en naturlig viruspandemi...

Men det har ju aldrig hänt att politiker ljuger eller att tjänstemän på statliga myndigheter är inkompetenta. Och alla vet ju att läkemedelsbolag inte är som andra företag, utan rena välgörenhetsbyråer till alla människors fromma som inte är intresserade av vinst och aldrig fuskar med forskning. Det här blir nog bra.

Och sen en pungspark till Bauhaus surved. När vi nu har så fina reapriser på el (tack S och MP) och man lastar in ved i kaminen, vore det ju bra om den brann...
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-06, 08:38   #29
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-med-covid-19
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-06, 10:19   #30
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 731
Sharp$: 1517
Standard

Nu är jag då ingen antivaxxare och får heller inte min världsbild av Aftonbladet. Jag efterlyser bara en nyanserad debatt, vilket inte finns. Men det känner vi igen från andra områden.

Vill man tala fakta och nyanserat om covid och covidvaccin, då är man antivaxxare.
Vill man tala fakta och nyanserat om invandring, då är man rasist.
Vill man tala fakta och nyanserat om klimatförändringar, då är man klimatförnekare.
Vill man tala fakta och nyanserat om kvinna/man, då är man antifeminist, transofob och otäck sis-man.

Vänstern är extremt ohederlig när det gäller det mesta.

Här är säkert en stor orsak till höga dödstal i USA (men samma fenomen men av andra orsaker ser vi i de flesta länder, inklusive Sverige. Italien reviderade nyligen sin siffra och minskade den med typ 90%):

https://fee.org/articles/physicians-...es-here-s-why/

Studier om att vad vi gör i covidens tecken inte fungerar:

https://brownstone.org/articles/more...interventions/

Så ska vi basera åtgärder på fakta och vetenskap eller på känsla och inlevelse? Och på vems känsla och inlevelse i så fall och varför?
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."

Senast redigerad av fri den 2021-12-06 klockan 10:26.
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td