Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-24, 07:13   #1
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Trixa sig ur p-bot


Hej,

har sedan 2008-2009 någon gång parkerat på gratisparkeringar som krävt P-skiva med mitt nyttoparkeringstillstånd (som nu gått ut förvisso) samt en vanlig P-skiva, det har under 3-4 år aldrig varit ett problem. Men i helgen så fick jag en P-bot med hänvisning till att jag använt dubbla parkeringstillstånd.

Trots att den vanliga P-skivan var inställd korrekt på 13:30 (blev kollad runt samma tid) och mitt nyttoparkeringstillstånd var inställd på 20:20/08:20. Parkering med P-skiva gäller 3 timmar och det finns alltså vid inga tillfällen där dessa tider skulle överlappa och jag ställt två tillstånd för gardera mig.

I min värld är nyttoparkering mini inte en P-skiva, utan ett särkillt tillstånd som gäller på kommunala gator inom Stockholms stad. Den så kallade felparkeringen gjordes i Jakobsberg Centrum, dvs utanför Stockholms stad så att P-vakten ens läser av ett nyttotillstånd bara för att den har en klocka är för mig solklar manipulation av reglerna och ett sätt för Hojab/Europark att sno mina pengar.

Jag ringde idioterna och de hävdade att de skulle vidhålla kontrollavgiften för att nyttotillståndet har ett ur, hur tar jag mig ur denna situation?

Kommer de eller jag få vika mig?

MVH

Robin
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 09:02   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Hade det varit polismyndigheten som hade ärendet skulle de fria dig (Securitas som lappar då). När det gäller privata p-bolag så kommer du inte få något.
Det är inte heller värt att gå rättsligt för en summa om ett par hundra kronor. Kostar bara onödigt tid och det enda du har att vinna är att bli fri boten.
Skrivs hela tiden på nyheterna att de aldrig ger med sig utan man får gå rättsligt då.
Betala bara och nästa dag du ser en Hojab/Europark bil så punkterar du dens däck och lägger en lapp på rutan där du skriver. "Revenge is like the sweetest joy next to gettin pussy. Där fick ni era ****** för att ni lappade mig felaktigt. //www.sharps.se"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 09:13   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Hade det varit polismyndigheten som hade ärendet skulle de fria dig (Securitas som lappar då). När det gäller privata p-bolag så kommer du inte få något.
Det är inte heller värt att gå rättsligt för en summa om ett par hundra kronor. Kostar bara onödigt tid och det enda du har att vinna är att bli fri boten.
Skrivs hela tiden på nyheterna att de aldrig ger med sig utan man får gå rättsligt då.
Betala bara och nästa dag du ser en Hojab/Europark bil så punkterar du dens däck och lägger en lapp på rutan där du skriver. "Revenge is like the sweetest joy next to gettin pussy. Där fick ni era ****** för att ni lappade mig felaktigt. //www.sharps.se"
Visst går det att vinna utan rättslig inblandning, det är.dock svårt. Man får åberopa typ deras tillstånd och utbildningsbevis eller vissa paragrafer i lagtexten. Vet dock inte om jag har rätt eller fel.

Skulle vilja veta om jag kan skrämma dem med att gå rättsligt.

Punktering och/eller repad bil får de iaf
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 17:14   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Vad du än gör så hoppas jag du vinner för finns inga jag unnar mindre än dessa privata p-bolag, ja förr utom elbolagen då!
Kör hårt!

ps, finns det något enkelt smidigt sätt att punktera ett däck?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 18:03   #5
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Vad du än gör så hoppas jag du vinner för finns inga jag unnar mindre än dessa privata p-bolag, ja förr utom elbolagen då!
Kör hårt!

ps, finns det något enkelt smidigt sätt att punktera ett däck?
morakniv, skruvmejsel, bara att hugga till.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td