Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-31, 11:05   #1
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Bandy - Svenska Cupen


Hej

Då närmar sig Svenska Cupen i bandy och redan i afton är det fyra kvalmatcher.

Någon som har några tankar?

NordicBet hade lite spel (hcp och över/under). Bet365 bara på resultat.


Mina gissningar, även om det är svårt att gissa nu med nya spelare i lagen, ovisst är ordet:

Hammarby -4 @ 1.7
Västerås över 9,5 1.72


Sen borde även Vänersborg vinna med mer än 4 mål:
Vänersborg -4 @ 1.7
Beror ju lite på Hedkvist humör och form....


Gais ska ju också vinna, men klart ovisst.

Jag spelar inte över i Hammarbymatchen då jag tror att Bergwall kommer täppa till, och att då Hammarby putsar in 11 mål själv - njae...

Men vi får se...
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 12:32   #2
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Äntligen bandy! Jag spelade IFK Motala @16 igår, men det var absolut inte för att jag tror de vinner utan för att jag hoppas på att min hemstad står för en superskräll! Jag menar, det är ju första tävlingsmatchen för båda lagen, inget av dem kommer komma upp till sin fulla kapacitet. Hoppas kan man ju alltid.

Jag tror inte att Hammarby kommer hålla helt tätt, om det nu var det du menade. Motalas tre anfallare är verkligen inte att leka med. Om jag bara kunde skulle jag gärna lägga ett spel på att Lukas Persson gör minst två mål. Men så stort utbud har vi ju tyvärr inte.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 12:51   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Jag tror inte att Hammarby kommer hålla helt tätt, om det nu var det du menade. Motalas tre anfallare är verkligen inte att leka med. Om jag bara kunde skulle jag gärna lägga ett spel på att Lukas Persson gör minst två mål. Men så stort utbud har vi ju tyvärr inte.
Yes, det var det jag menade och jag kan erkänna att vi två inte tror lika om Motalas anfall - men jag är helt säker på att du har bättre koll på det än mig

Tack för kommentaren!
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 13:16   #4
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Kungälv var ju absolut bättre än GAIS förra säsongen, men jag har inte koll på vilka spelare Kungälv har tappat eller värvat.

Att spela hcp på Vänersborg känns ju alltid lite osäkert, och idag möter man Gripen som faktiskt är ett ganska bra lag så det kan ju bli jämnt.

Härligt att bandyn är igång igen
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 13:16   #5
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Å andra sidan vet jag inget om något annat lag, så "inte att leka med" kanske inte gäller lika mycket i Elitserien... Alla tre nätade i alla fall mot Örebro, vilket visserligen inte säger så mycket om man jämför med Hammarby. Men som jag skrev på flashback: Motala har en förmåga att skapa talanger som sedan vill vidare och slutar i Hammarby eller Västerås, så jag får hoppas att de två unga anfallarna jag lovordar håller sådan kaliber (fast stannar i Motala).

Vet du vilka bolag som brukar ha bäst utbud på bandy?
Och vad brukar det utgöras av? Handikapp, över/under och 1X2, eller? Hoppas på mer...
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 13:24   #6
Q90
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 860
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Å andra sidan vet jag inget om något annat lag, så "inte att leka med" kanske inte gäller lika mycket i Elitserien... Alla tre nätade i alla fall mot Örebro, vilket visserligen inte säger så mycket om man jämför med Hammarby. Men som jag skrev på flashback: Motala har en förmåga att skapa talanger som sedan vill vidare och slutar i Hammarby eller Västerås, så jag får hoppas att de två unga anfallarna jag lovordar håller sådan kaliber (fast stannar i Motala).

Vet du vilka bolag som brukar ha bäst utbud på bandy?
Och vad brukar det utgöras av? Handikapp, över/under och 1X2, eller? Hoppas på mer...
Spread & totals på pinnen är nästan det enda jag lirar i alla fall.
Q90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 15:20   #7
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Kungälv var ju absolut bättre än GAIS förra säsongen, men jag har inte koll på vilka spelare Kungälv har tappat eller värvat.

Att spela hcp på Vänersborg känns ju alltid lite osäkert, och idag möter man Gripen som faktiskt är ett ganska bra lag så det kan ju bli jämnt.

Härligt att bandyn är igång igen
http://www.svenskafans.com/bandy/Sa-...-1-451567.aspx

Gais har tappat Magnus Karlsson (Nässjö), Lars Karlsson (slutar) och fått in Erik Sundin (Sirius), Joel Pettersson (Jönköping)

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg

Vet du vilka bolag som brukar ha bäst utbud på bandy?
Och vad brukar det utgöras av? Handikapp, över/under och 1X2, eller? Hoppas på mer...
Jag har väldigt dåligt koll, jag är ingen spelare egentligen....
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 10:45   #8
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Se där, 8-2 i Hammarbys favör slutade det. Jag hade rätt i att Motala skulle göra mål i alla fall, men mer än så kunde de inte förmå. Totalt utspelade och spelet gick precis under linan.

Vad tror ni om dagens matcher då?

IFK Kungälv - Gripen Trollhättan BK
IFK Motala - Västerås SK
GAIS Bandy - IFK Vänersborg
Örebro SK - Hammarby IF

Jag ska försöka se det hela med lite mer kritiska ögon idag, och då tror jag nog att Västerås 0-4 hcp (@1.70) är ett rätt bra spel, uppbackat med en liten peng även på att det blir oavgjort vid 0-4 hcp (@8.0). Att motala skulle förlora med mindre än 4 mål ser jag som rätt osannolikt, men det skulle glädja mig något enormt om de kunde bjuda upp till kamp.

Jag kommer nog lägga ett spel på Vänersborg (@2.10). Helt enkelt för att de verkade mycket hetare i förra matchen än vad GAIS verkade i sin, de två är väl i övrigt ganska likvärdiga. Men jag har ännu inte tillräcklig koll för att rekommendera någon av följa mig.

Har ni några tankar? Fiskfan hade rätt i det mesta han skrev igår.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 01:08   #9
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Vänersborg-Kungälv: över 6.5, 1.85 @ Nordicbet
Hammarby-Västerås: Västerås 0, 2.1 @ Marathon
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 01:12   #10
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Vad tror ni om Motala? Håller de bättre klass än Tillberga ifjol? Alltid svårt att sätta startvärden på nykomlingar men fina spel kan hittas i upptakten om man hittar rätt.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 01:17   #11
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Vad tror ni om Motala? Håller de bättre klass än Tillberga ifjol? Alltid svårt att sätta startvärden på nykomlingar men fina spel kan hittas i upptakten om man hittar rätt.
Känner mig ganska säker på att Motala och Ljusdal får det väldigt svårt, och åker ner till Allsvenskan. Det är trots allt väldigt stor skillnad mellan Elitserien och Allsvenskan.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 08:05   #12
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Känner mig ganska säker på att Motala och Ljusdal får det väldigt svårt, och åker ner till Allsvenskan. Det är trots allt väldigt stor skillnad mellan Elitserien och Allsvenskan.
Har fått känslan att Ljusdal ändå kommer kunna hålla bättre, har en del matcher med inte så långa resor och 5-3 mot Broberg var väl ett bra resultat. Broberg dängde ju till Edsbyn som i sin tur dängt till stjärnspäckade Dynamo, och så kan man hålla på sådär i evighet haha..
Sen är det ju kval i år bara, så räcker väl att hålla Allsvensk toppklass för att hänga kvar om jag förstått rätt.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 15:02   #13
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Örebro - Motala 5-0 efter en halvtimme! Det är otroligt vad dåligt mitt lag spelar. Nu börjar jag förstå alla som dömer ut Motala. Men men, jag har ju alltid hoppet kvar om att vi ska vara tillbaka i elitserien på riktigt.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 16:32   #14
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Se där, 8-2 i Hammarbys favör slutade det. Jag hade rätt i att Motala skulle göra mål i alla fall, men mer än så kunde de inte förmå. Totalt utspelade och spelet gick precis under linan.

Vad tror ni om dagens matcher då?

IFK Kungälv - Gripen Trollhättan BK
IFK Motala - Västerås SK
GAIS Bandy - IFK Vänersborg
Örebro SK - Hammarby IF

Jag ska försöka se det hela med lite mer kritiska ögon idag, och då tror jag nog att Västerås 0-4 hcp (@1.70) är ett rätt bra spel, uppbackat med en liten peng även på att det blir oavgjort vid 0-4 hcp (@8.0). Att motala skulle förlora med mindre än 4 mål ser jag som rätt osannolikt, men det skulle glädja mig något enormt om de kunde bjuda upp till kamp.

Jag kommer nog lägga ett spel på Vänersborg (@2.10). Helt enkelt för att de verkade mycket hetare i förra matchen än vad GAIS verkade i sin, de två är väl i övrigt ganska likvärdiga. Men jag har ännu inte tillräcklig koll för att rekommendera någon av följa mig.

Har ni några tankar? Fiskfan hade rätt i det mesta han skrev igår.
Hemskt ledsen att jag missade dessa matcher, varit fullt upp sen i fredags och inte haft en sekund vid datorn ... synd....
När cupen väl drar igång har jag folk på plats så vi kanske kan få lite info....

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Vänersborg-Kungälv: över 6.5, 1.85 @ Nordicbet
Hammarby-Västerås: Västerås 0, 2.1 @ Marathon
Vad betyder Västerås 0?
Betet över 6,5 fattar jag....
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 16:38   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Känner mig ganska säker på att Motala och Ljusdal får det väldigt svårt, och åker ner till Allsvenskan. Det är trots allt väldigt stor skillnad mellan Elitserien och Allsvenskan.
Just Ljusdal har ju fått 3 "småkillar" från Edsbyn.
Nu är jag måttligt partisk här, men att få in tre från en bra skola ser jag som något starkt...
Hur långt det räcker - vet inte.

Jag ska se om jag kan få ut lite info om dom här killarna...
(Filip Skoglund, Eric Lisell och Rickard Ivarsson)
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td