Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-28, 10:09   #31
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 75
Sharp$: 2016
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
2% kan också vara jävligt dyrt för vissa - beroende på kassa..:-)
? Detta förstod jag faktiskt inte alls. 2 procent är väl 2 procent oavsett kassa.
zeke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-28, 10:20   #32
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Ja 2% är 2% oavsett kassa, den matematiken kan nog vem som helst som sagt.
MEN, 2% kan ändå vara dyrt i reda pengar beroende på ens egna kassa.
Bara för att vissa har olika stora kassor betyder det inte att det blir "billigare" att förlora 2% - det är ändå pengar.
För en spelare är 2% kanske 100kr men för den andra kanske det är 5000kr. Att då förlora 2% är klart stor skillnad i kapital - iallafall enligt mig. Det är kapitalet som betalar räkningarna, inte %en...

God Jul
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-28, 10:26   #33
 
grejmos avatar
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 45
Sharp$: 364
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Ja 2% är 2% oavsett kassa, den matematiken kan nog vem som helst som sagt.
MEN, 2% kan ändå vara dyrt i reda pengar beroende på ens egna kassa.
Bara för att vissa har olika stora kassor betyder det inte att det blir "billigare" att förlora 2% - det är ändå pengar.
För en spelare är 2% kanske 100kr men för den andra kanske det är 5000kr. Att då förlora 2% är klart stor skillnad i kapital - iallafall enligt mig. Det är kapitalet som betalar räkningarna, inte %en...

God Jul
Har du inte råd att betala räkningarna med dina andra 98% (vilket i fallet med 5k blir 245k) så borde du kanske se över dina levnadskostnader.. Och skaffa ett jobb.
__________________
En smart och rolig signatur
grejmo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-28, 10:27   #34
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Det är väl därför man hänger här på Sharps, för att lära sig av spelare som är bättre än an själv. Processen att bli en vinnande sportspelare pågar och kurvan är positiv. För egen del har jag alltid brotatts med diciplinen, både gällande insatser i förhållande till kassan och antal spel.
Igår är ett sådant exempel. Tycker mig ha guldinfo och kliver in med 25% av kassan. Och precis som vanligt när man bryter sina uppsatta regler blir man omedelbart straffad.

Bara att ta nya tag, och jag glädjer mig åt att jag inte tiltspelade på liven som jag hade gjort för ett år sedan. Så sammantaget
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-28, 10:42   #35
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Har du inte råd att betala räkningarna med dina andra 98% (vilket i fallet med 5k blir 245k) så borde du kanske se över dina levnadskostnader.. Och skaffa ett jobb.
Det var fan det dummaste jag läst på länge.

1: vart har jag skrivit att jag spelade ens på detta objekt?
2: Vart står det att jag inte har råd att betala några räkningar eller inte har jobb?

Tycker du ska tillbaka till skolan och köra lite läs o skrivförståelse först och sedan kommentera.

Citat:
Igår är ett sådant exempel. Tycker mig ha guldinfo och kliver in med 25% av kassan. Och precis som vanligt när man bryter sina uppsatta regler blir man omedelbart straffad.
Du var säkert inte ensam om det, det har säkert fler också gjort, bara att lära sig av det och gå vidare som sagt.

MEN - jag skrev bara att 2% kan vara mycket pengar i verkliga livet trots att det enbart är 2% av kassan. Ser folk inte skillnad på det tycker ni ska prata med herr Wagner...
Det är pengarna i slutändan som betalar det mesta i ditt liv, inte procentsatsen på era bets.
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-28, 10:56   #36
 
grejmos avatar
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 45
Sharp$: 364
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Det var fan det dummaste jag läst på länge.

1: vart har jag skrivit att jag spelade ens på detta objekt?
2: Vart står det att jag inte har råd att betala några räkningar eller inte har jobb?

Tycker du ska tillbaka till skolan och köra lite läs o skrivförståelse först och sedan kommentera.
Oj. Ber om ursäkt, det var dåligt formulerat.

"Har man inte råd att betala räkningarna med sina andra 98% (vilket i fallet med 5k blir 245k) så borde man kanske se över sina levnadskostnader.. Och skaffa ett jobb."

Borde det ha stått.
__________________
En smart och rolig signatur
grejmo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-28, 11:16   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Oj. Ber om ursäkt, det var dåligt formulerat.

"Har man inte råd att betala räkningarna med sina andra 98% (vilket i fallet med 5k blir 245k) så borde man kanske se över sina levnadskostnader.. Och skaffa ett jobb."
Kära Grejmo - det blir ändå fel då enligt ditt exempel ovan så använder man spelpengarna till att betala räkningar etc, vilket kanske inte är helt korrekt. Även de där 98% är ju en spelkassa...
Men lämnar detta nu - finns viktigare saker i livet...
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-28, 11:51   #38
 
grejmos avatar
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 45
Sharp$: 364
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Kära Grejmo - det blir ändå fel då enligt ditt exempel ovan så använder man spelpengarna till att betala räkningar etc, vilket kanske inte är helt korrekt. Även de där 98% är ju en spelkassa...
Men lämnar detta nu - finns viktigare saker i livet...
Det var ju faktiskt du som sa det.

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
För en spelare är 2% kanske 100kr men för den andra kanske det är 5000kr. Att då förlora 2% är klart stor skillnad i kapital - iallafall enligt mig. Det är kapitalet som betalar räkningarna, inte %en...
Men vi verkar ju trots allt överens.
__________________
En smart och rolig signatur
grejmo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-28, 13:16   #39
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Kära Grejmo - det blir ändå fel då enligt ditt exempel ovan så använder man spelpengarna till att betala räkningar etc, vilket kanske inte är helt korrekt. Även de där 98% är ju en spelkassa...
Men lämnar detta nu - finns viktigare saker i livet...
Gör jag också måste jag erkänna.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-28, 16:48   #40
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
MEN - jag skrev bara att 2% kan vara mycket pengar i verkliga livet trots att det enbart är 2% av kassan. Ser folk inte skillnad på det tycker ni ska prata med herr Wagner...
Det är pengarna i slutändan som betalar det mesta i ditt liv, inte procentsatsen på era bets.
Du har helt ratt i sak. Men ska vi vara arliga skriver folk inte "det var dyrt" om man spelat ett vanligt flatbet. Det visade ju sig vara fallet aven nu. Jag forlorar atminstonde fem-tio flatbets i veckan och hade jag skrivit att det "var dyrt" varje gang hade jag inte fatt mycket annat gjort. Att forlora ar en del av spelandet, det ar darfor vi anvander oss av begrepp som ROI. Lat oss saga att du har korrekt varderat en 2.10-oddsare till att ha 55% chans sa kommer du anda forlora 9 av 20 ganger, trots att det ar ett riktigt bra spel.

Mitt forsta inlagg var kanske nagot elakt men att spela for stora procenter av sin kassa leder ALLTID till gulning i langden. Nar jag var yngre gjorde jag samma sak sjalv, mer an en gang, och det ar darfor jag hoppas att folk atminstonde kan lara sig pa kortare tid an jag gjorde.

Till kriga; det var synd att spelet inte gick in. Sadan information hjalper inte alla ganger men ju mer man vet ju battre. Det handlar bara om att vaga saker emot varandra. Att komma till en bra BRM ar ibland en lang vag, forhoppningsvis har detta spel puttat dig lite at ratt riktning. Lycka till i framtiden, och fortsatt dela med dig av saker du tror pa!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td