Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-29, 12:58   #1
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Skidskytte 29/11, 15km


Dags för damernas 15 km. Start 17.30 i dag och jag kommer snart med mina tankar och funderingar här. I går satt åtminstone "dagens bästa spel". Dock lite stolpe ut i sista skjutningen annars hade det varit väldigt grönt. Men nu tar vi nya tag och innan jag grottat ner mig helt i odds och allt annat så är mina spontana tankar att Domracheva vinner ifall hon skjuter felfritt. Med en bom vinner hon ifall Mäkäräinen inte skjuter fullt. Tredje namnet som känns hett är Zaitseva. Glömde nämna Berger här, har aldrig gillat henne

Det ska även bli intressant att se Miriam Gössner, ifall hennes skytte fungerar bättre. Synd det inte är sprint eller liknande för då hade det funnits mer att hämta hos henne, för skjuter hon bra i dag så lär det påverka oddsen framöver också. Hon borde förbättrat skyttet ett par snäpp. Vindsnabb i spåret annars.

Utöver dessa dyker även ett par fransyskor upp samt Henkel och Gregorin. Kuzmina skjuter normalt för dåligt för att ha chans i individuella 15km.

Nu ska vi se ifall oddsen börjat dyka upp.

Vore superkul med fler som vill skriva lite om skidskyttet!

Senast redigerad av Maverick den 2012-11-29 klockan 13:01. Anledning: Berger
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 13:40   #2
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Jag anser absolut inte att det är mer än 60-40 till Domracheva. Tidigare har jag haft en riktmall att har en av de stått över 2 i odds har det blivit autospel där. Nu är jag lite mer försiktig men här har vi absolut marginal på oddset, det vågar jag påstå.
2012-11-29 17:30World Cup 1K Mäkäräinen vs D Domracheva 1 H2H 6 2.653


Kuzmina är lite upp och ner vad gäller sitt skytte anser jag. Men rent statiskt kommer Gregorin tjäna två minuter på skyttet i dag. Därför anser jag att det finns lite marginal på ett så pass relativt högt odds som 1.98. Men det är ofta på Expekt vi kan hitta odds som inte alls följer marknaden egentligen. Dagens bästa spel!
2012-11-29 17:30World Cup 1A Kuzmina vs T Gregorin 2 H2H 10 1.980


Gössner är klart snabbare i spåret och hon skjuter inte så mycket mer kalkon än vad Bachmann gör så jag värderar Gössners chanser till minst 50% så här finns det marginal.
2012-11-29 17:30World Cup 1T Bachmann vs M Gössner 2 H2H 8 2.200


Dagens näst bästa spel enligt mig. Återigen hittar vi det på Expekt. Att Mäkäräinen kommer före Brunet upp mot 60% känns inte helt osannolikt. Visst, det är en minut extra i tid på distansen och risken är att Brunet tjänar två minuter tack vare sitt stabila skytte. Hela 93% totat förra säsongen, samt smått sjuka 98% i liggande. Men Brunet har inte råd med några missar och det är tidigt på säsongen så jag anser att oddset är riktigt fint.
2012-11-29 17:30World Cup 1M L Brunet vs K Mäkäräinen 2 H2H 8 2.020


Skjuter Gregorin fullt (mycket hänger på det stående skyttet) och det kommer lite bom på övriga är det inte alls omöjligt att det blir en pallplats. Svårt att sia om exakta chanser och egentligen skulle jag vilja ha över 15 i odds men skjuter likväl här.
2012-11-29 17:30World Cup 1T Gregorin 1 TOPP 3 2 11.000

Senast redigerad av Maverick den 2012-11-29 klockan 17:34.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 14:03   #3
 
grejmos avatar
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 45
Sharp$: 364
Standard

Kul med skidskytte!

Du sammanfattar ju rätt bra! Håller med i det mesta. Gössner tycker jag är riktigt spännande, tror hon kan bli en riktigt bra skidskytt framöver. Frågan är om hon är där än i distans?

Berger har inte jag heller speciellt mkt till övers för av någon anledning. Men runt 2 ggr pengarna för prispallsplacering känns ju inte helt dumt. Hon verkade het i mixed stafetten.

Annars vill jag varna lite för Semerenko-systrarna som ofta är med långt uppe i distansloppen samt fransyskorna Brunet och Dorin som du väl nämnde.

Kommer nog inte spela något själv den här första tävlingen då jag tycker det är alldeles för svårt att veta var alla står så här i början.

Ska bli kul att följa dig under vintern!
__________________
En smart och rolig signatur
grejmo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 14:18   #4
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grejmo Visa inlägg
Kul med skidskytte!

Du sammanfattar ju rätt bra! Håller med i det mesta. Gössner tycker jag är riktigt spännande, tror hon kan bli en riktigt bra skidskytt framöver. Frågan är om hon är där än i distans?

Berger har inte jag heller speciellt mkt till övers för av någon anledning. Men runt 2 ggr pengarna för prispallsplacering känns ju inte helt dumt. Hon verkade het i mixed stafetten.

Annars vill jag varna lite för Semerenko-systrarna som ofta är med långt uppe i distansloppen samt fransyskorna Brunet och Dorin som du väl nämnde.

Kommer nog inte spela något själv den här första tävlingen då jag tycker det är alldeles för svårt att veta var alla står så här i början.

Ska bli kul att följa dig under vintern!
Det är nog lite som att kasta krona vad gäller Gössner. Hennes akilleshäl är ju just skyttet och i distans kostar det ju väldigt mycket mer än i övriga tävlingar. Hon kan nog slå till på en sprint om inte annat precis som Lars Berger lyckats med någon gång.

Jo, T Berger är ju klart bättre än jag vill intala mig faktiskt, men hon är en humöråkare typ. Funkar det så funkar det verkligen, och en speciell sak är efter sista skyttet. Har hon möjlighet att vinna så kan hon åka så fort ibland så man undrar ifall hon genar, men är det lite halvt uppgivet där kan hon falla många placeringar då hon mest kör av tävlingen, en sak att tänka på. Dock topp 3 känns det som att hon också kör för på allvar

Ja, Brunet kan hamna högt som fan ifall hon skjuter som sig bör och det blir någon bom extra än förväntat på övriga. Dorin håller jag inte lika högt även om hon är andranamnet i Frankrike. Semerenko tycker jag brukar göra det skapligt men bomben slår typ aldrig ner där. Vita till åtta gånger pengarna på topp tre känns väl ok måste jag säga. Lite som Gregorin som inte heller lyckas utlösa bomben.

Absolut är det svårt att veta var alla står men mina två bästa spel känns för bra hos Expekt för att avstå även för en blind höna. Men visst, om ett par veckor börjar allt hamna rätt

Nu ska jag hämta ungar

Ciao!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 17:45   #5
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Snabb summering efter dagens tävling!

Gössner och Bachmann hade fyra bom var och då visade det sig att Gössner var hela två minuter före i mål. Så detta gick exakt enligt planerna.

Mäkäräinen tar sig förbi Brunet tack vare att hon kör 35 sekunder snabbare på sista varvet, vilket förde in henne runt 10 sekunder bättre i resultatlistan. Men att Mäkäräinen skjuter fyra bom är riktigt dåligt så att spelet sitter känner verkligen som stolpe in. Brunet hade en bom.

Domracheva var bara så jävulskt bra i dag så jag vet inte ifall mitt spel på Mäkäräinen här var speciellt bra. Jag är lite osäker här, för det hade blivit förlust även med endast två bom på Mäkäräinen, och Domracheva fick sina två bom vilket gör att hon inte vinner i dag. Hade nog blivit en seger med endast en bom där.

Tora berger var ju bara som ett monster i dag, men jag tror nog Domracheva likväl kommer vara bättre framöver, då hon var en minut snabbare i spåret i dag. Så framöver i H2H mellan dessa spelar jag Domracheva över 1.90 och jag tror vi får se klart bättre odds än så...

Gregorin är lite av en besvikelse i dag. Hon hamnar tio sekunder efter Kuzmina i mål med en bom mindre, två mot tre. Att Kuzmina skjuter tre bom ses som normalt och det kunde lika väl blivit fyra eller en. Gregorin skjuter sina max två missar men det räcker inte hela vägen ändå, lite stolpe ut. Anser fortfarande att spelet är bra men det räckte inte enbart med en minut bättre i skyttet då hon tappade dryga minuten i spåret, lite mycket...

Nya tag på lördag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+3)
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td