Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-03, 13:41   #1
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Handbolls EM 2012 för Damer


Hej igen!

Har inte skrivit ett tag p.g.a vissa anledningar men tänkte nu dra igång en tråd inför en av årets höjdpunkter, handbolls EM! Tänkte att vi kan samla alla våra tankar i denna tråd under mästerskapet istället för att skapa en för varje match.

Morgondagens schema ser ut så här:

EurChamp 3 W (EurChamp 3 W)
2012-12-04 17:45: Ukraine vs Czech Republic
2012-12-04 18:05: Montenegro vs Iceland
2012-12-04 18:15: France vs FYRO Macedonia
2012-12-04 18:15: Germany vs Spain
2012-12-04 20:15: Croatia vs Hungary
2012-12-04 20:15: Romania vs Russia
2012-12-04 20:15: Serbia vs Norway
2012-12-04 20:15: Sweden vs Denmark

Vad säger vi om dessa matcher? I vissa matcher har redan oddsen rasat men vi ska nog kunna hitta något spelvärt här.

Återkommer med mina tankar inom 1 timme.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
suddenneddus (+1), kusagwa (+1), lordagspippi (+2)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 14:03   #2
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Ukraina - Tjeckien

Ukraina har ett bra lag med spelare som spelar i bra klubblag ute i Europa. Man kvalificerade sig till EM via vinst i sin grupp, en tuff grupp där både Spanien och Island var med. Man fick 10/12 poäng och imponerade, slog Spanien med 1 boll och förlorade mot Spanien med 1 boll visar att man är ett lag som kan överraska alla lagen. Man har spelare som Anastasiia Pidpalova som räknas som 1 av de bästa spelarna i hela EM, målvakten Natalya Parhomenko som är riktigt vass stundtals och Iulia Managarova som spelar i rumänska Oltchim Valcea, ett lag som kommer vara med och slåss om Champions League i år. Formen i detta Ukraina kan man inte klaga på, man fick i genrepet mot Ryssland "bara" stryk med 18-23.

Tjeckien kvalificerade sig till EM genom en 2:a plats i Sveriges kvalgrupp. Det blev 2 torsk, båda mot Sverige med cirka 10 bollar. För att jämföra de båda lagen lite så fick Tjeckien stryk mot Ryssland i en träningsmatch inför EM med 22-31. Tjeckien har också några bra spelare, målvakten Barbora Raníková, Iveta Luzumová som blev utsedd till årets handbollsspelare i år och målsprutan Klára Černá som spelar hemma i Tjeckien för Slavia Prag. Ska sägas att Tjeckien inte deltagit i ett mästerskap sedan EM 2004 i Ungern, då kom man på en 14:e plats.

Jag tycker Ukraina har ett bättre lag här och ett betydligt mer rutinerat lag, både i internationella sammanhang och på klubblagsnivå.

Jag väljer att spela 4/5 units på Ukraina -2.0 @ 1.93 på Nordicbet.

// AndreasB1897
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 15:03   #3
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Montenegro - Island

Montenegro som lite överraskande tog silver i OS i London har ett riktigt bra lag på pappret. Man kvalificerade sig till EM genom att vinna gruppen där bland annat Ryssland och Polen var med, det blev 10/12 poäng. Som jag sa har man ett bra lag, Ana Djokic, Milena Knežević från Budocnost Podgorica som vann Champions League förra säsongen och en av världens bästa spelare Katarina Bulatović som var en bidragande faktor att Montenegro tog ett silver i OS då hon vann skytteligan.

Island kvalificerade sig till EM på ett speciellt sätt. Man kom 3:a i gruppen och borde egentligen inte gått till EM, men eftersom Holland drog sig ur så kom Island med som bästa 3:a. Man lyckades inte kvalificera sig in till OS i London men var med i VM i Brasilien 2011. Man har ett okej lag men lever lite på de äldre spelarna med vissa undantag, 22 åriga talangen Stella Sigurdardóttir är en av de viktigaste spelarna för Island, funkar inte hon så kommer man få det mycket tufft, målvakten Gudny Jenny Ásmundsdóttir är mycket vass och har gjort några sanslösa matcher och sist men inte minst den 35 årige Hrafnhildur Skúladóttir som gjort över 150 matcher för landslaget.

Jag är övertygad om att Montenegro vinner här och jag är i princip övertygad om att Montenegro kommer lösa den mycket låga lina i mina ögon, det ska vara klasskillnad rakt igenom.

Jag väljer att spela 4/5 units på Montenegro -4.0 @ 1.95 på Nordicbet.

// AndreasB1897
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 16:33   #4
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Sverige - Danmark

Sverige kvalificerade sig till EM med 11/12 poäng mot Tjeckien, Österrike och Slovenien. Man har ett rätt så bra lag med sig och flera spelare har tagit stora steg i sina respektive klubblag. Man spelade nyss Möbelringen Cup i Norge och kom där sist med 0 poäng mot Norge, Danmark och Frankrike. Vad säger detta då? Ja man roterade kraftigit och lät alla spelare få chansen att spela till sig en plats i truppen, men egentligen betyder resultaten ingenting, men Klingvall var nöjd med det han hade fått ut, det blev jämnt mot Frankrike och Norge och i sista matchen förlorade man med 6 bollar mot Danmark. Sabina Jacobsen verkar också ha blivit kvitt sin halsfluss och kommer enligt förbundets GM Stefan Lövgren kunna spela, hur mycket vet vi inte men vi vet att Sabina Jacbosen är en av de formstarkaste spelarna i landslaget och att hon är med är ett jätte plus.

Danmark kvalificerade sig till EM genom en 2:a plats på 8/12 poäng mot Kroatien, Italien och Slovakien. Danskorna var en riktig besvikelse i OS i London och kom bara på en 9:e plats. Inför detta mästerskapet så har tränaren Jan Pytlick tagit med sig ett mycket ungt men talangfullt lag. Danmark var som sagt också med i Möbelringen Cup och slog där Sverige och Norge medan man förlorade mot Frankrike. Man går in till denna turneringen med siktet på medalj och med spelare som Line Jörgensen som är grym i försvaret, Ann Grete Nörgaard som spelar i danska Tvis Holsterbro och hon har redan gjort över 300 mål på 80 landskamper för sitt Danmark och sist men inte minst Mie Augustesen som är grymt bra i anfallet och gör ofta många många mål.

Jag tror detta blir en mycket jämn match, det är ändå premiär och jag kan inte se Sverige vika ner sig. Cecila Grubbström har jättebra form och jag hoppas hon kommer upp i en 35-40% och då kan Sverige verkligen utmana om alla poängen.

Jag väljer att spela 3/5 units på Sverige +2.5 @ 1.877 på Pinnacle.

// AndreasB1897
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 16:38   #5
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Ingen annan som ska spela något imorgon?
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 17:04   #6
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Börjat hänga på RoK chatten nu Andreas?

Ont: Lycka till med spelen med Andreas, kan nog dessvärre inte bidra med mkt då mina handbollskunskaper speciellt inom damhandbollen är små

Senast redigerad av kusagwa den 2012-12-03 klockan 17:07.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 17:31   #7
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Börjat hänga på RoK chatten nu Andreas?

Ont: Lycka till med spelen med Andreas, kan nog dessvärre inte bidra med mkt då mina handbollskunskaper speciellt inom damhandbollen är små
Jag är överallt
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 00:29   #8
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Mkt uppskattat läsa dina analyser. Har själv dålig koll på damlandslagen.
Men som sagt, mkt uppskattat.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 21:03   #9
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2-1 och fint plus idag.

Ukraina var helt under isen, låg under med 3-10 i början och kunde sedan inte vända. Man drar på sig alldeles för många utvisningar och då vinner man inte matcher i EM.

Montenegro dominerade från minut 1 och var aldrig hotat.

Sverige gör 40 dåliga minuter, Torstensson sämst i mästerskap som vanligt, Ahlm kommer in och är KUNG/DROTTNING med 10 (?) mål imponerande!
Båda lagen slarvade mycket, många många tekniska fel och kan Sverige få ordning på det och få Torstensson att skjuta och då nere så kan detta bli riktigt bra.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5), laxdasen (+100)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 11:24   #10
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Island - Rumänien

Island gjorde ingen bra premiär mot Montenegro, man förlorade med 10 bollar och hade alldeles för mycket onödiga utvisningar kombinerat med dålig skärpa i avsluten. Man har ett okej lag men lever mycket på sina äldre spelare och framförallt målvakten Gudny Jenny Asmundsdottir. Detta stämde inte igår och jag tror man fått en liten utskällning och tillrättavisning på vad man ska göra annorlunda idag. Visst man kommer förlora detta men det kommer bli match av det, det tror jag faktiskt. Förväntar mig en liten bounce back av Island.

Rumänien gjorde en riktigt bra match mot Ryssland och fick 21-21. Rumänien har ett lag som är riktigt bra, skulle allt stämma så kan man gå långt i år. Här tror jag dock vi kan få lite motsatt effekt av vad jag tror vi får av Island, man kan vara lite undermedvetet nöjda efter matchen mot Ryssland och kanske ta för lätt på denna matchen. Rumänien är inte heller något highscoring gäng så ska dem vinna detta med 7 bollar så får dem verkligen spika igen där bak.

Jag väljer att spela 3/5 units på Island +6.0 @ 1.88 på Pinnacle .

// AndreasB1897
__________________
Twitter: @AndreasB1897

Senast redigerad av AndreasB1897 den 2012-12-05 klockan 11:33.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 11:42   #11
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Ryssland - Montenegro

Kommer bara bli kort här.

Ryssland fick "bara" 21-21 mot Rumänien, man låg under större delen av matchen men visade stark moral och hämtade upp försprånget. Ryssland har som vanligt ett bra lag och med spelare som Liudmila Postnova så kan man inte förvänta sig något annat än medalj. Ryssland har dock haft problem i de 3 senaste mästerskapen och man har inte varit i närheten av medalj, något som man har siktet inställt på i år.

Montenegro vann mot Island med 10 bollar, en bra match men siffrorna blev onödigt stora om man ska vara ärlig. Montenegro har också dem ett bra lag men man saknar storstjärnan Bojana Popovic och Maja Savic i detta mästerskap och det kommer sätta sina spår i de matcher man möter bättre motstånd, typ nu. Montenegro är också ett lag som nästan aldrig orkar ståemot när det är bättre lag man möter.

Att oddset gått från 1.40-2.00 är ett skämt, jag ser ett jättevärde här och skiter i om oddset gått upp. Dessutom tror jag oddset gått upp p.g.a premiär matcherna, vilket man inte ska dra för stora växlar av.

Jag väljer att spela 4/5 units på Ryssland -0.5 @ 2.05 på Pinnacle .

// AndreasB1897
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+2), Maijadona (+10)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 12:32   #12
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Tack!!!!!!


Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
2-1 och fint plus idag.

Ukraina var helt under isen, låg under med 3-10 i början och kunde sedan inte vända. Man drar på sig alldeles för många utvisningar och då vinner man inte matcher i EM.

Montenegro dominerade från minut 1 och var aldrig hotat.

Sverige gör 40 dåliga minuter, Torstensson sämst i mästerskap som vanligt, Ahlm kommer in och är KUNG/DROTTNING med 10 (?) mål imponerande!
Båda lagen slarvade mycket, många många tekniska fel och kan Sverige få ordning på det och få Torstensson att skjuta och då nere så kan detta bli riktigt bra.
Underbart att någon vågar säga att Linnea är såååååååå usel! Jag spyr varje gång hon skjuter och går på muggen varje gång hon skjuter över. Då förstår ni hur många toabesök jag haft senaste 5 åren"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+2)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 14:00   #13
 
gustns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 513


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Ryssland - Montenegro

Kommer bara bli kort här.

Ryssland fick "bara" 21-21 mot Rumänien, man låg under större delen av matchen men visade stark moral och hämtade upp försprånget. Ryssland har som vanligt ett bra lag och med spelare som Liudmila Postnova så kan man inte förvänta sig något annat än medalj. Ryssland har dock haft problem i de 3 senaste mästerskapen och man har inte varit i närheten av medalj, något som man har siktet inställt på i år.

Montenegro vann mot Island med 10 bollar, en bra match men siffrorna blev onödigt stora om man ska vara ärlig. Montenegro har också dem ett bra lag men man saknar storstjärnan Bojana Popovic och Maja Savic i detta mästerskap och det kommer sätta sina spår i de matcher man möter bättre motstånd, typ nu. Montenegro är också ett lag som nästan aldrig orkar ståemot när det är bättre lag man möter.

Att oddset gått från 1.40-2.00 är ett skämt, jag ser ett jättevärde här och skiter i om oddset gått upp. Dessutom tror jag oddset gått upp p.g.a premiär matcherna, vilket man inte ska dra för stora växlar av.

Jag väljer att spela 4/5 units på Ryssland -0.5 @ 2.05 på Pinnacle .

// AndreasB1897
När jag kollade till Rysslandsmatchen med ~10 min kvar så hade Rumänien 7-1 i straffkast så det är inte så konstigt att det rann iväg i baken för ryssarna. Så den här reken tror jag mycket väl kan sitta om ryskorna sköter sitt försvarsspel lite snyggare.

Själv tycker jag att tyskorna har lite för högt odds, vad tycker du?
__________________
Cash is king, that makes me to the king of the kings!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av gustn den 2012-12-05 klockan 14:31.
gustn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 14:05   #14
 
gustns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 513


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Underbart att någon vågar säga att Linnea är såååååååå usel! Jag spyr varje gång hon skjuter och går på muggen varje gång hon skjuter över. Då förstår ni hur många toabesök jag haft senaste 5 åren"
Eller hur, hon fick ju en tackling där i början av matchen så hon låg och grinade illa en stund så jag sa till morsan att det är lika bra att hon skadar sig i första matchen så vi slipper henne i resten av turneringen. Jag fattar inte hur länge en spelare ska få spela på sina gamla meriter
__________________
Cash is king, that makes me to the king of the kings!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
gustn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 14:14   #15
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gustn Visa inlägg
När jag kollade till Rysslandsmatchen med ~10 min kvar så hade Ukraina 7-1 i straffkast så det är inte så konstigt att det rann iväg i baken för ryssarna. Så den här reken tror jag mycket väl kan sitta om ryskorna sköter sitt försvarsspel lite snyggare.

Själv tycker jag att tyskorna har lite för högt odds, vad tycker du?
Håller med om tyskorna, en aning för högt kanske men inget spelvärt än så länge.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td