Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-07, 11:13   #16
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Varför blir kommentatorerna så glada över folk som skjuter fullt och därmed kommer in före svenskarna? Det är ju ingen vanlig glädje utan snarare ett glädjerop?!

Och vem fan har bestämt att det ska vara två kvinnliga kommentatorer. Jag hör bara ett jävla tjöt från tvn istället för att höra expertanalyser av skjutningarna, åkningarna mm. Inget ont om Magdalena Forsberg men ge henne en av de vanliga manliga kommentatorerna att sitta bredvid som vet vad de pratar om istället för det stolpskottet hon sitter bredvid nu...
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 11:57   #17
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Snabb uppdatering efter herrarnas sprint.

4-2 slutar det men det blir helt fel för mig likväl. Visst grönt ska man inte gråta över men att Birnbacher vinner och jag inte spelar honom är jobbigt. Hoppas du spelade vinnare där då du skrev att du skulle ta betalt nu när han vinner

L'Abbe-Lund är så långsam i spåret i dag så jag misstänker att antingen är han sjuk eller så åkte han moped i Östersund. Han skjuter bra och har endast en bom medan Eberhard skjuter fyra bom men likväl är han säkert 15 sekunder efter i mål ändå. Det är inte möjligt bara! Så hur fan kunde jag hamna så fel i detta spel? Är L'Abbe-Lund inte snabbare eller? Jaja, ny tag där.

Birnbacher vinner som sagt och då klarade han även H2H vilket är glädjande. Fourcade var endast 0.4 sek efter i mål och då hade de skiftat mellan dessa två placeringar på spurtvarvet där Fourcade kört in sju sekunder samt ledde med ytterligare en sekund några hundra meter innan mål.

Garnichev skjuter två bom i liggande och då var det ju förstås svårt att slå Shipulin på fingrarna. Shipulin var dessutom lite snabbare i spåret i dag men här vidhåller jag att det är en slantsingling, den här gången gick det inte - pga felinställt sikte av Garnichev. Efter några knäpp så satt samtliga resterande åtta skott av honom.

Makoveev utklassar Bailey. Även med en bom för ryssen hade han varit runt 20 sekunder före i mål vid lika antal bommar. Så detta tackar vi för och här känns det klar fördel Makoveev hela vägen.

Volkov är dessvärre alldeles för långsam i spåret och då räcker det inte med fullt skytte när man likväl är över minuter efter i mål. 100 gånger pengarna, ja, då får det fan bli bättre åkning. Svårt att värdera oddset men det kändes ok före tävlingarna men så långsam är han ju inte :S

Lesser är säkert före Slesingr men finns inte så mycket att säga om detta, ingen av de imponerar speciellt och Slesingr är sämre än förväntat - precis som Lesser.

Totalt måste jag vara nöjd men det som stör mig är att de spelen med mest förväntat värde inte sitter och det kostar mer då.

Jag återkommer ifall jag hittar något intressant på damernas. Nu får jag hålla paus lite och ladda upp med taco eller annat smarrigt
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 12:00   #18
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Varför blir kommentatorerna så glada över folk som skjuter fullt och därmed kommer in före svenskarna? Det är ju ingen vanlig glädje utan snarare ett glädjerop?!

Och vem fan har bestämt att det ska vara två kvinnliga kommentatorer. Jag hör bara ett jävla tjöt från tvn istället för att höra expertanalyser av skjutningarna, åkningarna mm. Inget ont om Magdalena Forsberg men ge henne en av de vanliga manliga kommentatorerna att sitta bredvid som vet vad de pratar om istället för det stolpskottet hon sitter bredvid nu...
Var glad du slipper Ulfbåge iaf. Han kan inget alls om skidskytte och yrar en massa - precis som en av kvinnorna i dag som börjar snacka om Slesingr efter 1.2km och då har han redan skjutit liggande och hamnat efter. Visst, misstag gör vi alla men...

Ja, de var väl inte superbra kommentatorerna i dag men tycker de sköter det klart godkänt. Saknar dock Grenemark (eller vad han heter). Är man skidskyttefantast blir man oftast glad när det skjuts fullt och vi älskar sporten mer än våra landsmän faktiskt. Jag känner exakt likadant, dock påverkar mina spel först och främst men kul när det dyker upp lite okända som skjuetr fullt.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 12:03   #19
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Bergman på pallen känns intressant och fick en liten peng till 4.80
Jo, han gjorde det godkänt i dag, dessvärre räcker det inte hela vägen, men han har ett fint läge inför i morgon.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 12:06   #20
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Birnbacher hugger jag direkt, han har du jagat, snart vinner han! Då skall det tas betalt.
Hoppas du tog betalt nu när han vann, själv gjorde jag det inte. Spelat han två ggr som vinnare och då är han inte ens nära. Nu hoppar jag honom två gånger och då slutar han tvåa, knappt slagen på upploppet samt vinner han knappt i dag.

Synd att du hamnade helt fel i ryggandet. L'Abbe-Lund var så långsam i dag att jag inte ens vet vad jag ska säga. Annars skjuter han tre bättre och det betyder runt 1.10 som han tjänar in där, men likväl är han 20 sekunder efter i mål. Det finns liksom inte...
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 12:07   #21
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Har inte kunnat se skidskyttet tyvärr då min systers dotter pockar på uppmärksamhet(barnvakt idag) Birnbacher var ju klockren iallafall, den kostade Bet365 en bra slant, Tack för den maverick Inget vinnarspel på Birn dock. Blir plus tack vare birn oavsett hur de andra slutade.

Klockrena analyser du kommer med hela tiden, och uppskattat att du lägger tid.

Spännade se om du hittar något i damerna
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 12:44   #22
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Hittar få spel till damernas faktiskt. Sett trögt ut oddsmässigt hela veckan. Sidospelen på Bet365 är nog det roligaste rent oddsmässigt. Men tycker mig ha hittat ett ok spel på Pinnacle.

Dorin är klart snabbare i spåret än Brunet men samtidigt är Brunet bästa skytten av samtliga och det gör att hon brukar få hyfsade placeringar ändå. Dorin sköt fyra bom på stående i sprinten förra veckan men då var det vädret som ställde till det. Lite oroväckande dock att hon hade tre bom på jaktstarten mot en på Brunet. Men nu är det sprint och bara 10 skott, vilket innebär att Dorin ska ta detta med en bom extra och det finns hyfsade möjligheter vid två bom fler. Då tycker jag oddset runt 1.75 är lockande. För Dorin är normalt en säker skytt även om hon ligger några steg efter suveränen Brunet.

Hittar ett bättre värde hos Expekt och går in med medelinsats igen.
2012-12-07 14:30World Cup 2M L Brunet vs M Dorin 2 H2H 5 1.752

2012-12-07 14:30World Cup 2M Dorin vs M L Brunet 1 H2H 5 1.850

Senast redigerad av Maverick den 2012-12-08 klockan 13:44.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 12:49   #23
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

I övrigt vill jag nämna bra odds som kan vara värt att kika närmare på.

Berger mot Domracheva till 2.15 hos Pinnen. Vi vet ju hur det gått hittills...
Yurlova mot Glazyrina till 2.15 hos Pinnen. De är likvärdiga både i spåret och i skyttet. Så en slantsingling enligt mig. Blir ev ett spel här.
Henkel mot Kuzmina till 2.12 hos Pinnen känns halvintressant då henkelt är en säker skytt och visat hyfsad form.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 12:53   #24
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Birnbacher till 2.70 mot Fourcade
Shipulin till 3.05 mot Svendsen
Det var ju synd att man inte körde en liten slant på dessa övriga spel i herrarnas lopp som jag tyckte var intressanta odds. Men hade redan sju spel i gång. Hade jag haft en bättre start och där "allt" hade blivit grönt så hade nog dessa spelen också registrerats. Men vi kan inte gråta över ej inlämnade spel, men hoppas någon annan gjorde det då oddsen var väldigt höga!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 13:14   #25
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Jag retar mig lite på att jag inte spelar Birnbacher i herrarnas sprint då han gav minst 12 gånger pengarna. kan eventuellt ha gett 15-20 men studerade inte vinnarspelen alls nästan. Letade odds på Volkov bara och slog till när jag såg 100. Jag testar i damernas med Mäkäräinen då hon har en fjärdedels chans att vinna ungefär ifall skyttet bara stämmer. Nu har ju hennes skytte varit bedrövligt men kan det inte vara 50% chans att hon får till det i dag? Vet dock inte hur hon "tränat" i veckan men inte kan hon skjuta bedrövligt hela säsongen. Liten insats med finskan som vinnare!
2012-12-07 14:30World Cup 2K Mäkäräinen 1 VINNARE 2 10.500

Senast redigerad av Maverick den 2012-12-08 klockan 13:44.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 13:25   #26
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Angående kommentatorerna... alltså, varför måste de göra sig till?
Citat:
Jag ser dig nästan nere på skjutvallen
Citat:
Ja, nu har jag ju begett mig därifrån och är inne i skogen
Hon verkar ju helt borta. Lyssnar hon ens på den hon pratar med? Mumlar och har ju inte koll.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Deejan10 (+2)

Senast redigerad av Maverick den 2012-12-07 klockan 13:27.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 13:47   #27
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 31
Sharp$: 615

2013/2014
Stats: 191 - 190 - 16
ROI: 106.74%
Vinstprocent: 50.13%

Standard

All spänning är helt plötsligt som bortblåst, saknar Grenemark nå gruvligt..
Deejan10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 14:11   #28
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Lyckades missa spelstopp. Fan oxå!

Lycka till ändå!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 14:22   #29
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Lyckades missa spelstopp. Fan oxå!

Lycka till ändå!
Det var dumt för det går riktigt bra på H2H nu. Mäkäräinen hade bra chans att vinna i dag ifall hon inte tappat 30 sekunder på stående då det strular med dioptern...
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 14:34   #30
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Berger mot Domracheva till 2.15 hos Pinnen. Vi vet ju hur det gått hittills...
Yurlova mot Glazyrina till 2.15 hos Pinnen. De är likvärdiga både i spåret och i skyttet. Så en slantsingling enligt mig. Blir ev ett spel här.
Henkel mot Kuzmina till 2.12 hos Pinnen känns halvintressant då henkelt är en säker skytt och visat hyfsad form.
Yorlova klar
Henkel klar
Berger missade


Citat:
Mäkäräinen till 2.95 mot Domracheva samt mot Berger
Gössner till 3.35 mot Mäkäräinen
Henkel till 2.27 mot Mäkäräinen
Mäkäräinen klar mot Berger
Mäkäräinen miss mot Domracheva
Gössner miss
Henkel miss


Vid flatbetting på samtliga icke lagda spel i damernas lopp där jag ändå fann intressanta odds skulle nettot bli följande.

25% plus (mot ett enskilt bet). Spelade vi 100 per spel tjänade vi 25 totalt.

Senast redigerad av Maverick den 2012-12-07 klockan 14:39.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td