Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-13, 13:03   #1
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Engagemang Efterlyses!


Jag älskar Sharps, och helt klart har denna sajt en mkt positiv effekt på mitt spelande. Det har den nog på de flesta.

Med tanke på hur många medlemmar vi är här på sajten, tycker jag det är dags att fler tar sitt ansvar och bidrar med info.

Jag för min del efterlyser fler som har spetskompetens om sitt lag eller sin liga osv. Då de stora ligorna är så genomlysta så kanske vi får söka bredare. Behöver ju inte vara rekar man utan räcker ju gott att rapportera in intressanta händelser som kan tankas påverka objektet.

Jag ser framför mig en sajt med ett enormt informationsflöde, där framför allt infon INTE är diskonterat i priserna. För det är väl ändå grunden till att hitta värde.

Om alla tar sitt ansvar, kan Sharps bli ännu bättre?

På vilket sätt kan du bidra på regelbunden basis framöver?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Berglind (+5)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 13:22   #2
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

det är något som måste komma av sig själv, är inget man kan "önska" som du gör, det är iaf vad jag tror. Jag tror att det är precis tvärtom, sidan är för stor, vilket inte gör det särsklit personligt, och då känner inte medlemmarna ett ansvar mot varandra. Jag är aktiv på andra ställen, där vi är en mycket tajtare grupp, och ger så mycket mer. Man känner även alla, vilket gör att man vet vilka styrkor/svegheter respektive rekare har, och gör att jag själv vet vilka jag kan rygga utan att fundera, alternativt måste läsa på själv för att få en uppfattning om reken.

utan att veta är jag ganska säker att sådana grupper även finns på denna sida, där info inte kommer ut till alla medlemmar, för att man inte ser någon vinning i det. Ett sätt har kunnat vara att leta bland alla spreadsheets för att ta del om spel där, men då dessa även kan vara dolda så går itne det heller.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 13:42   #3
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Det här ämnet avhandlades i veckan. https://www.sharps.se/forums/223380-post.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 21:35   #4
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Sen är det väl inte så konstigt att det ser ut som det gör heller. Vi kan ju titta på dom som ligger bakom sidan och hur dom agerar för lyfta fram sina spel.

Ingen har något öppet spreadsheet som är aktivt. Troligen/förhoppningsvis inte dolt heller då det knappast skulle främja aktiviteten från övriga.

Senaste REK från någon av herrarna är daterad juli 2010.

Så när inte ens dom som driver sidan ser något värde i möjligheten att öppna en tråd/rek/sheet och delge andra medlemmar sina spel, varför ska då någon annan göra det?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+10), zimzelen (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 22:01   #5
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Sen är det väl inte så konstigt att det ser ut som det gör heller. Vi kan ju titta på dom som ligger bakom sidan och hur dom agerar för lyfta fram sina spel.

Ingen har något öppet spreadsheet som är aktivt. Troligen/förhoppningsvis inte dolt heller då det knappast skulle främja aktiviteten från övriga.

Senaste REK från någon av herrarna är daterad juli 2010.

Så när inte ens dom som driver sidan ser något värde i möjligheten att öppna en tråd/rek/sheet och delge andra medlemmar sina spel, varför ska då någon annan göra det?
Ja där har du onekligen en poäng
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-13, 22:03   #6
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Hur kommer det sig egentligen att varken KP eller Boone och de andra bakom sidan har ett spreadsheet öppet?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 09:52   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Tror jag vet:

KP följer betaltjänster och droppar de få egna spel han har i chatten. Oftast är de i svenska U21 som just nu har break.

Mars har aldrig rekat, han följer tjänster.

Boone: hade en paus från spelandet helt förr vet jag, sen vet jag att det var mycket betaltjänster förr honom också.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 10:20   #8
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Hur kommer det sig egentligen att varken KP eller Boone och de andra bakom sidan har ett spreadsheet öppet?
Hur kommer det sig att du inte själv har ett spreadsheet?

Om alla som skriver rekar har spreadsheet som fylls i kontinuerligt och innan matcherna startar så kommer man kunna sålla ut de duktiga spelarna också. Lägg också till det under avataren så man kan få en snabb indikation på hur det går för spelaren.

Topplistan på spreadsheet hjälper inte heller till då det är massa gammalt som ligger där. Den skulle jag gärna se städades upp lite mer. Förhoppningsvis blir det lite skillnader med Sharps 3.0.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Arizto (+1)
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 10:34   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Som RobinD säger, jag följer mycket tjänster och därför bokförs det inte offentligt men jag har inget sheet på sharps överhuvudtaget.

I annat fall brukar jag spela pregame/live (bl.a. i svenska U21 m.m.) och även där är det ingen mening att bokföra offentligt, dessutom sänks marknaden med 0.08-0.25 och om jag skulle bokföra direkt skulle ni få vänta i 10+min på att få samma odds och därmed är värdet egentligen borta direkt. De andra spel jag spelar sänker jag även där asien direkt på och då finns heller ingen poäng i att bokföra det offentligt. Dessutom spelar jag via en agent genom stängda sidor och har all min bokföring samlad i interfacet där som redan är väldigt specad och välbyggd.

Summa summarum, jag har redan min bokföring samlad, jag spelar även till odds som ni andra inte kommer kunna få då de sänks direkt utan ni får hoppas på swings tillbaka men det är inte ofta de kommer och om de kommer så finns det något negativt med spelet, samt så följer jag mycket betaltjänster och då är jag ingen som ni andra kan följa med lätthet. Kan dock trösta er med att de senaste 3 månaderna så har betaltjänsterna gått åt h-e och mestadelen utav årets vinster försvann där.
Att även reka spel till odds ingen annan kan få känns inte rättvist utan det är klart man spelar själv först, samt så har det mycket med tid över att göra. Jag har inte tid att skriva övertygande motiveringar.
I andra fall brukar jag droppa spel i chatten så det kan löna sig att hänga där men även dom efter jag spelat själv så ni kommer får slashade odds till följd. Men även dessa kommer utan motiveringar faktiskt.

mars spelar väldigt sällan, utan kanske ryggar något då och då.

Boone tog paus från baseballen som är den sport han är mest insatt i då han drog till Thailand, han gjorde ett försök på MLB därifrån men det gick inge vidare pga tidsskillnaden samt censuren i landet. Dessutom hade han svårt att kunna spela därifrån så han pausade istället. Nu är det break där i den ligan, får se om han ger sig på att cappa den själv nästa säsong.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lordagspippi (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 12:33   #10
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Hur kommer det sig att du inte själv har ett spreadsheet?

Om alla som skriver rekar har spreadsheet som fylls i kontinuerligt och innan matcherna startar så kommer man kunna sålla ut de duktiga spelarna också. Lägg också till det under avataren så man kan få en snabb indikation på hur det går för spelaren.

Topplistan på spreadsheet hjälper inte heller till då det är massa gammalt som ligger där. Den skulle jag gärna se städades upp lite mer. Förhoppningsvis blir det lite skillnader med Sharps 3.0.

Klart motiverad fråga. Sedan drygt ett år tillbaka bokför jag alla mina spel manuellt. Jag tillhör den gamla skolan där att göra allt på datorn inte faller sig helt naturligt. Jag köper tex både aftonbladet och expressens papperstidningar varje dag forfarande. Negativt ev på det men skönt att ha något att bläddra i.

För att undvika dåliga spel så skrivar jag alltid en kortare motivering för att kunna gå tillbaka och fundera på vad jag gjorde för eventuella misstag.

Jag skiver ner allt i ett tjockt stort block och det ät en metod som funkar väldigt bra för mig. Tycker mig få en helt annan översikt på detta viset.
Jag gör oxå en hel del spel på hästar framför allt HTH och då kan det vara bra info man får jäkligt kort innan start och då vill jag inte behöva fokusera på att fylla i ett spreadsheet i rätt tid.
Redovisa spel i efterhand är inte min grej.

Men självklart, skall jag fortsätta och reka här på sidan så måste jag ju skaffa ett offentligt spreadsheet om jag vill uppfattas som seriös.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+5), Cazzius (+5)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 15:44   #11
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Stämmer oftast att du behöver sheet för att få följare, men finns exempel på spelare som inte bokfört och ändå fått förtroende, till exempel soulman. Visserligen önSKar jag att han haft offentligt sheet. Det är ju knappast dåligt att bokföra offentligt, om man nu inte har något att dölja
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 16:34   #12
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Hur kommer det sig att du inte själv har ett spreadsheet?

Om alla som skriver rekar har spreadsheet som fylls i kontinuerligt och innan matcherna startar så kommer man kunna sålla ut de duktiga spelarna också. Lägg också till det under avataren så man kan få en snabb indikation på hur det går för spelaren.

Topplistan på spreadsheet hjälper inte heller till då det är massa gammalt som ligger där. Den skulle jag gärna se städades upp lite mer. Förhoppningsvis blir det lite skillnader med Sharps 3.0.

Intressant detta med Spreadsheetsen som måste följas upp bättre vilka som är aktiva & vilka som är nedlagda eller bortglömda mm...

Skrev ett inlägg om detta igår kväll på https://www.sharps.se/forums/spreadsh...ts/#post224502
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td