Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-12, 15:21   #1
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1
Sharp$: 33
Standard

Formula 1


Har nån annan börjat se på helgens formel 1? Tankar, ideer?
PKRTILTcom är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-12, 15:39   #2
 
breakers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Västerut
Inlägg: 230
Sharp$: 975
Standard

Gick ju ett inför program i söndags på tv10.
Tror Lotus höjt sig ett snäpp i år o att Red bull fortfarande blir svåra att slå i längden.
breaker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-12, 15:52   #3
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3
Sharp$: 451
Standard

Har än så länge endast lagt ett spel i Australiens GP:
att >0,5 bilar bryter på 1a varvet. (1,72 på bwin)

Under de senaste 7 säsongerna är det endast vid två tillfällen (2011 & 2007) som samtliga bilar tagit sig runt 1a varvet.

Tror även att Lotus slår Mercedes i konstruktörs-VM (1,95 på bwin) samt att Red Bull återigen vinner VM (1,90 expekt).

Senast redigerad av tompa75 den 2013-03-12 klockan 16:23.
tompa75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-13, 02:56   #4
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa75 Visa inlägg
Har än så länge endast lagt ett spel i Australiens GP:
att >0,5 bilar bryter på 1a varvet. (1,72 på bwin)
1,72 låter ju väldigt bra, fast man lär ju inte få igenom särskilt mycke på Bwin...

Citat:
Under de senaste 7 säsongerna är det endast vid två tillfällen (2011 & 2007) som samtliga bilar tagit sig runt 1a varvet.
Du har räknat bara på Albert Park va?

Första esset (kruva 1 & 2) börjar ju skarpt vilket borde (och brukar) leda till sammanstötningar, tyvärr är det väl en av få ställen på Albert där man kan åka av... Men att någon på insidan skulle slå sönder något som inte går att fixa är ju såklart inte otroligt.

Kurva 3, som också leder in i ett S-parti, är väl nästa möjlighet då ingången är tight och sandfållan är kort innan muren kommer.

Sen har vi kurva 6, snabb ingång och väldigt lite utrymme om någon skulle tryckas ut. Kurva 9 är väl relativt säker men i 12:an kan ju någon helt klart sättas i muren.

Händer det inte fram till dess så har vi ju sista partiet med kurva 13-16 där det finns gott om möjligheter...

Slutsats: helt klart spelbart

Att Mercedes vinner konstruktörs är väl sannolikt och helt klart spelbart.


__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 04:43   #5
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3
Sharp$: 451
Standard

2,1 på att Vettel inte vinner kvalet tycker jag är intressant med tanke på att väderleksrapporterna talar om regn vilket ju ändrar förutsättningarna ganska rejält... Finns på Bettson
tompa75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-18, 18:06   #6
 
spacesouls avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 605
Standard

Med facit i hand ser det ut som det kommer kunna bli en intressant säsong...att titta på i alla fall...
Spela på F1 gör man väl inte för att tjäna pengar utan för man tycker det är kul med lite extra spänning? Eller finns det bra pengar för trading?
spacesoul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-18, 18:35   #7
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spacesoul Visa inlägg
Med facit i hand ser det ut som det kommer kunna bli en intressant säsong...att titta på i alla fall...
Spela på F1 gör man väl inte för att tjäna pengar utan för man tycker det är kul med lite extra spänning? Eller finns det bra pengar för trading?
Så intressant som ett VM i kökörning kan bli i alla fall. Enligt mig så har all den tekniska utvecklingen tagit död på det roliga i mycket av bilsporten. Tyvärr har även min favorit MotoGP gått samma öde till mötes och efter 125/250 försvunnit så finns det väl i princip bara WSS/WSBK kvar som jag finner något större intresse i att titta på.

Att försöka hitta några större värden bland oddsen är nog svårt, för det första är oddsen rent generellt på tok för lågt satta och för det andra blir man ju begränsad till bolag som Bwin - vilket oavsett vad gör det omöjligt att tjäna pengar.

Hur det ser ut i tradingvärlden vet jag inte, men finns det pengar på den marknaden så är det väl där man kanske kan hitta värde. För mig räcker det dock gott med en TV-peng här och där för att öka spänningen lite.

__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-18, 19:29   #8
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Så intressant som ett VM i kökörning kan bli i alla fall. Enligt mig så har all den tekniska utvecklingen tagit död på det roliga i mycket av bilsporten. Tyvärr har även min favorit MotoGP gått samma öde till mötes och efter 125/250 försvunnit så finns det väl i princip bara WSS/WSBK kvar som jag finner något större intresse i att titta på.


Vrf har de tagit bort 125/250 klasserna för?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-18, 22:30   #9
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

250GP ersattes med Moto2, leasade och plomberade enhetsmotorer från Honda (variant utav CBR600 motorn (fyrtakt)) och fria chassin.

125GP ersattes med Moto3, 250cc fyrtakt. Det är väl den enda kvarvarande prototypklassen (innebörden av just GP). Chassina är i princip likvärdiga och det bjuds fortfarande på hyfsad racing men ljudet och de avsevärt mycket snällare registret i fyrtaktsmotorn är inte alls lika tilltalande - varken att köra eller titta på.

Även MotoGP har ju genomgått en del förändringar, de har gått tillbaka till 1000cc från de 800 som varit i några år samt öppnat upp för serietillverkade motorer och chassin.

Hela MotoGP faller som en sten, medan kurvan för Superbike pekar spikrakt uppåt.
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"

Senast redigerad av Analys den 2013-03-18 klockan 22:31.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-18, 22:39   #10
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
250GP ersattes med Moto2, leasade och plomberade enhetsmotorer från Honda (variant utav CBR600 motorn (fyrtakt)) och fria chassin.

125GP ersattes med Moto3, 250cc fyrtakt. Det är väl den enda kvarvarande prototypklassen (innebörden av just GP). Chassina är i princip likvärdiga och det bjuds fortfarande på hyfsad racing men ljudet och de avsevärt mycket snällare registret i fyrtaktsmotorn är inte alls lika tilltalande - varken att köra eller titta på.

Även MotoGP har ju genomgått en del förändringar, de har gått tillbaka till 1000cc från de 800 som varit i några år samt öppnat upp för serietillverkade motorer och chassin.

Hela MotoGP faller som en sten, medan kurvan för Superbike pekar spikrakt uppåt.
Synd att man är så pass efterbliven när det kommer till motorer och liknande men håller med dig, Moto GP och dess underklasser var mera sevärda för några år sedan.

Synd att det inte var tvärtom, har aldrig gillat Superbike och dess underklass.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Analys (+1)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-19, 07:20   #11
 
spacesouls avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 605
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Så intressant som ett VM i kökörning kan bli i alla fall. Enligt mig så har all den tekniska utvecklingen tagit död på det roliga i mycket av bilsporten. Tyvärr har även min favorit MotoGP gått samma öde till mötes och efter 125/250 försvunnit så finns det väl i princip bara WSS/WSBK kvar som jag finner något större intresse i att titta på.

Håller med dig, går man flera år tillbaka gjorde vissa saker det mer spännande med F1, bland annat tankningarna, låg mer strategi i depåstoppen då, likadant då det var mer märkesbaserat och flera olika motorer var med i leken.
Måste dock säga att årets däck verkar än så länge höja spänningen en aning jämfört med förra året, även DRS tycker jag hjälper till lite med det. Dock tycker jag förra året var ett av de bästa på länge, trotts att jag är Vettelfan sedan han körde i Toro Rosso.
Så länge de inte sätter in elmotorer så kommer jag forsätta underhållas av F1, den dagen elen tar över får jag nog börja titta på Nascar istället
spacesoul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td