Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-05, 23:30   #16
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Förövrigt är det väldigt enkelt för samtliga inblandade, antingen visa sifforna löpande officiellt eller lägga ner monopolspelet på evenemanget. Det finns inget mellanting.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-06, 00:23   #17
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

Klart röstsiffrorna ger en indikation om hur populärt bidraget är, men så länge inte Svenska Spel har tillgång till röstsiffrorna så ser jag inget problem. Jag tror inte dom har tillgång till dom. Jag tycker du är konspiratorisk, du tycker säkert jag är galet naiv. Jag spelar gärna på Melodifestivalen, hade jag varit i dina skor så hade jag solklart avstått.

Har aldrig sett Lets Dance, men om dom skulle redovisa rösterna efter första veckan och nån har fått 50% av rösterna, skulle inte spänningen försvinna om man redan då vet vem som med stor sannolikhet kommer vinna? Folk skulle säkert svika programmet, kanalen tappa reklamintäkter osv.

Låt säga att alla röster va offentliggjorda 2012 i Mello och alla kunde se att bara stod mellan Loreen och Danny kunde vinna. Nog skulle det påverkat omröstningen. Jag tror inte folk skulle kastat bort pengar och röster på nåt av dom andra bidragen som va chanslösa. Nu kom det in 925k röster på dom chanslösa bidragen. Jag tycker det är en viss skillnad mellan underhållningsprogram och tävlingsporter.

Jag håller med om det mesta du skriver om travet, där finns det riktiga problem. Men gällande Melodifestivalen tycker jag du letar och spekulerar om ett problem som inte finns. Jag förstår inte hur redovisning av antal röster efter en deltävling skulle få dig att lita på SVT kontra att få dom efter finalen. Att anklaga Svenska Spel och tvinga dom att visa röstningssiffror som dom inte har är lite galet.

Vet inte hur röstningen kontrolleras i Melodifestivalen, men i vissa andra underhållningsprogram så vet jag att det finns en extern röstkontrollant och där håller jag med dig att det är en självklarhet.
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-06, 00:36   #18
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bingotant Visa inlägg
Klart röstsiffrorna ger en indikation om hur populärt bidraget är, men så länge inte Svenska Spel har tillgång till röstsiffrorna så ser jag inget problem. Jag tror inte dom har tillgång till dom. Jag tycker du är konspiratorisk, du tycker säkert jag är galet naiv. Jag spelar gärna på Melodifestivalen, hade jag varit i dina skor så hade jag solklart avstått.

Har aldrig sett Lets Dance, men om dom skulle redovisa rösterna efter första veckan och nån har fått 50% av rösterna, skulle inte spänningen försvinna om man redan då vet vem som med stor sannolikhet kommer vinna? Folk skulle säkert svika programmet, kanalen tappa reklamintäkter osv.

Låt säga att alla röster va offentliggjorda 2012 i Mello och alla kunde se att bara stod mellan Loreen och Danny kunde vinna. Nog skulle det påverkat omröstningen. Jag tror inte folk skulle kastat bort pengar och röster på nåt av dom andra bidragen som va chanslösa. Nu kom det in 925k röster på dom chanslösa bidragen. Jag tycker det är en viss skillnad mellan underhållningsprogram och tävlingsporter.

Jag håller med om det mesta du skriver om travet, där finns det riktiga problem. Men gällande Melodifestivalen tycker jag du letar och spekulerar om ett problem som inte finns. Jag förstår inte hur redovisning av antal röster efter en deltävling skulle få dig att lita på SVT kontra att få dom efter finalen. Att anklaga Svenska Spel och tvinga dom att visa röstningssiffror som dom inte har är lite galet.

Vet inte hur röstningen kontrolleras i Melodifestivalen, men i vissa andra underhållningsprogram så vet jag att det finns en extern röstkontrollant och där håller jag med dig att det är en självklarhet.

Men, så fort rösterna endast påvisas för ett fåtal och därmed en ohyggligt stor fördel faller på just dessa (inte alla, inte pöbeln) så borde detta räcka för att få spelutgivarna att dra öronen åt sig - håller med Hatten1 om de fall han hänvisar till och kan även tillägga de "superanvändarkonton" som vissa spelare hade i skandalen kring Absolutepoker...

http://www.absolutepokerscandal.com/


Visa ALLA fakta/siffror för ALLA eller så skall inget spel på dessa objekt tillåtas - vad är problemet...???!!!

Tänk om vinnar, plats, DD-odds osv. redovisades först i efterhand - tror någon att vi då skulle haft en sådan fin travsport som vi nu har i Sverige, då...?!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td