Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-11, 12:36   #1
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

UFC 120: Bisping vs. Akiyama - Oct 16th


Michael Bisping vs. Yoshihiro Akiyama
Dan Hardy vs. Carlos Condit
John Hathaway vs. Mike Pyle
Cheick Kongo vs. Travis Browne
James Wilks vs. Claude Patrick
Cyrille Diabate vs. Alexander Gustafsson
Rob Broughton vs. Vinicius Kappke de Quieroz
Steve Cantwell vs. Stanislav Nedkov
Paul Sass vs. Mark Holst
Spencer Fisher vs. Curt Warburton
James McSweeney vs. Fabio Maldonado

Galan går i London och visas live@Canal+ sport 2 kl. 21:00 på lördag

Vad har ni för tankar och lir?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-11, 13:31   #2
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Michael Bisping vs. Yoshihiro Akiyama
Dan Hardy vs. Carlos Condit
John Hathaway vs. Mike Pyle
Cheick Kongo vs. Travis Browne
James Wilks vs. Claude Patrick
Cyrille Diabate vs. Alexander Gustafsson
Rob Broughton vs. Vinicius Kappke de Quieroz
Steve Cantwell vs. Stanislav Nedkov
Paul Sass vs. Mark Holst
Spencer Fisher vs. Curt Warburton
James McSweeney vs. Fabio Maldonado

Galan går i London och visas live@Canal+ sport 2 kl. 21:00 på lördag

Vad har ni för tankar och lir?
I sin senaste fight kom Akiyama in med skador och hade en urusel kondition vilket ledde till att han akte pa rätt duktigt med stryk av Leben som senare lyckades subba honom.
Nu har Akiyama tränat i USA med Greg Jackssons camp och borde kunna komma in med en bra gameplan och en förbättrad kondition.

Hittar odds pa runt 3,0 pa honom, vilket absolut är spelvärt. Dock är jag lite partisk iom att jag avskyr Bisping och vill se honom fa stryk. Ogillar bade honom och hans fightstil.


Btw, har inte hittat nagra odds pa undercardet ännu, har det kommit?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-11, 14:03   #3
 
hejzs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 330
Standard

Tror inte alls på Akiyama, ser inte honom kunna vinna på något annat än KO/TKO i första halvan av fighten, vilket inte är särskilt troligt. Håller Bisping ut i 1 rond lär Akiyama tröttna. Tror starkt på Bisping.
hejz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-11, 14:17   #4
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inga odds från undercardet ännu. Jag kan se Bisping dansa runt som vanligt med sin hit n' run stil och vinna domslutet, lirade Bisping by decision med 3u till 2.33@5dimes. Håller med hejz att Akiyamas chans är att knocka Bisping vilket kommer bli en svår uppgift när britten skuttar runt till hemmapublikens stora förtjusning. BTW, gillar inte heller Bisping...

Condit har jag rekat tidigare, gillar hans chanser mot Hardy.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-11, 14:28   #5
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Cheick Kongo vinner förmodligen men jag spelar inte honom till de ~1.50 som erbjuds. Browne brukar komma ut stenhårt och avsluta motståndarna tidigt men kondisen sviker efter första ronden. Kongo är betydligt bättre än de han har mött hittills och jag tror att Kongo med viss möda överlever den inledande anstormningen och slår ut Browne sent i andra ronden.

Väntar med spänning på Gustafssons odds
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-11, 16:23   #6
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Cheick Kongo vinner förmodligen men jag spelar inte honom till de ~1.50 som erbjuds. Browne brukar komma ut stenhårt och avsluta motståndarna tidigt men kondisen sviker efter första ronden. Kongo är betydligt bättre än de han har mött hittills och jag tror att Kongo med viss möda överlever den inledande anstormningen och slår ut Browne sent i andra ronden.

Väntar med spänning på Gustafssons odds
Jag är också mycket spänd inför oddsen på Gustafsson. Tror han har rätt goda chanser ändå, iom att han verkar ha rejäl ko-power, dock måste han ju vara rätt stor underdog oddsmässigt i den här fighten.

Svårbettad gala känns det som. Dock känner jag att jag måste betta för att göra vissa matcher intressanta. Har förresten biljetter till galan och kommer se den live.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-11, 19:42   #7
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Har förresten biljetter till galan och kommer se den live.
Fan så gött!! Varit tidigare?

Jag har inte sett live, får hoppas att de kör nåt i Skandinavien men hur som helst så kommer jag se nån gala förr eller senare
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-11, 20:14   #8
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Jag kan se Bisping dansa runt som vanligt med sin hit n' run stil och vinna domslutet, lirade Bisping by decision med 3u till 2.33@5dimes.
Sportingbet har en sjuk bjudning på denna, Bisping by decision 3.25!! Jag skyfflade in 3u ytterligare, hade jag inte hunnit lira hos 5dimes till det sämre oddset hade jag satt 9u direkt hos Sportingbet @3.25.

För övrigt så har 5dimes sänkt till 2.13...

Senast redigerad av 1nce den 2010-10-11 klockan 20:19.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-11, 22:33   #9
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Sportingbet har en sjuk bjudning på denna, Bisping by decision 3.25!! Jag skyfflade in 3u ytterligare, hade jag inte hunnit lira hos 5dimes till det sämre oddset hade jag satt 9u direkt hos Sportingbet @3.25.

För övrigt så har 5dimes sänkt till 2.13...
Blev lite joxande men är med på Bisping by dec.

Condit sänkt till 2.35,fortfarande värt en mindre peng?
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-11, 22:53   #10
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Jag ska gå på denna gala live i London, lägg lite sjysta spelidéer så jobbar jag in det.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 00:04   #11
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop Visa inlägg
Condit sänkt till 2.35,fortfarande värt en mindre peng?
Finns 2.40@Betsson & 2.37@Bet365, det funkar för 4u i mitt tycke.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 00:18   #12
 
hejzs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 330
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop Visa inlägg
Blev lite joxande men är med på Bisping by dec.

Condit sänkt till 2.35,fortfarande värt en mindre peng?
Tycker jag absolut inte. Hade självt tänkt akta mig från den matchen, men nu när man får 1.67 på Hardy funderar jag starkt på att spela Hardy. Hardy kommer från en seger mot Mike Swick och en 5-rondare mot GSP, så runt 1.70 mot Condit är på förhand KLART spelvärt.

Tycker att Bisping, som känns som en bättre version av Leben, är en dålig matchup för Akiyama. Känner mig nöjd att många överskattat Akiyama såpass att oddsen på Bisping på hemmaplan ökat till hela 1.51

Frågan är om man ska hoppa om eller om oddsen kommer fortsätta att öka på båda dessa:>
hejz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 07:41   #13
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hejz Visa inlägg
Tycker att Bisping, som känns som en bättre version av Leben, är en dålig matchup för Akiyama. Känner mig nöjd att många överskattat Akiyama såpass att oddsen på Bisping på hemmaplan ökat till hela 1.51
Om du har både 5dimes och Sportingbet så kan du snickra ihop ett matchodds på 1.72 på Bisping.

Bisping by decision 3.00@Sportingbet 57.26%
Bisping wins inside distance 4.02@5dimes 42.74%

Man hade kunnat snickra ihop matchodds på 1.80 innan Sportingbet sänkte. Det känns helt klart som ett bra spel till detta odds men jag känner mig övertygad om att jag har bästa värdet i Bisping by decision som jag lirade tidigare så jag kommer inte att lira raka på Bisping.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 16:43   #14
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Finns 2.40@Betsson & 2.37@Bet365, det funkar för 4u i mitt tycke.
Trodde du gått och lagt dig tidigt så tog 1u (1-5 skala) på [email protected] redan igår kväll

Cheers för svaret iaf och fortsätt leverera
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 00:17   #15
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tråkigt odds på Gustafsson 1.83@Pinnacle, hade hoppats på dryga 2x så jag avstår .

Lirar James Wilks med 4/10u 2.66@Pinnacle
Han möter en duktig grappler i Claude Patrick. Wilks är ganska gänglig för att vara en welterweight och han är allround. Wilks är bättre stående och kan definitivt hävda sig på marken mot Patrick. Patricks nedtagningar är inte så bra och Wilks har ett bra takedown defense. Jag kan se Wilks vinna den stående biten, det lär grötas en del mot buren i bådas favör. Det känns som en ganska öppen match på förhand, det viktiga för Wilks är att inte hamna på rygg.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 03:42   #16
 
hejzs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 330
Standard

Tror du verkligen på Gustafsson eller är det hjärtat som talar nu? =)

Svårtippad match på förhand, Diabatés stil kan iofs vara en bra matchup för Gustafsson, men jag ser fortfarande Diabaté som favorit, och allt över 2.00 i odds är klart spelvärt på Diabaté. 2.02 på Diabaté i skrivande stund hos pinny, vet du någon annan bookie som har den till bättre odds 1nce?
hejz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 04:14   #17
 
hejzs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 330
Standard

En annan intressant match som jag förmodligen kommer att spela på är Rob Broughton vs. Vinicius Queiroz till 2.32 hos pinny.

Jag har inte så stor koll på Vinicius Queiroz, men jag har sett ett par klipp där han fightas, en väldigt lång fighter som verkar rätt bra stående. Han verkar dock väga för lätt för att vara tungviktare, och det är där jag tror han kommer ha problem mot Broughton. Broughton är ju en av Storbritanniens bästa tungviktare och har klart mer erfarenhet, dessutom har han bra händer. Hans erfarenhet tillsammans med hans storlek tror jag kommer vara till en stor fördel denna fight. Man kanske dock ska vänta på weigh-ins och se om Queiroz biffat upp sig?
hejz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 05:20   #18
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hejz Visa inlägg
Tror du verkligen på Gustafsson eller är det hjärtat som talar nu? =)

Svårtippad match på förhand, Diabatés stil kan iofs vara en bra matchup för Gustafsson, men jag ser fortfarande Diabaté som favorit, och allt över 2.00 i odds är klart spelvärt på Diabaté. 2.02 på Diabaté i skrivande stund hos pinny, vet du någon annan bookie som har den till bättre odds 1nce?
Hehe, jag tycker den känns 50/50 och jag trodde bookies skulle ha fransosen som favorit. Hade velat ha lite större marginal för att spela nån av dem. Pinny är högst, bara de och Bookmaker som släppt undercardet.

Citat:
Ursprungligen postat av hejz Visa inlägg
En annan intressant match som jag förmodligen kommer att spela på är Rob Broughton vs. Vinicius Queiroz till 2.32 hos pinny.

Jag har inte så stor koll på Vinicius Queiroz, men jag har sett ett par klipp där han fightas, en väldigt lång fighter som verkar rätt bra stående. Han verkar dock väga för lätt för att vara tungviktare, och det är där jag tror han kommer ha problem mot Broughton. Broughton är ju en av Storbritanniens bästa tungviktare och har klart mer erfarenhet, dessutom har han bra händer. Hans erfarenhet tillsammans med hans storlek tror jag kommer vara till en stor fördel denna fight. Man kanske dock ska vänta på weigh-ins och se om Queiroz biffat upp sig?
Har inte kollat på nån av dessa men det låter intressant, får fundera på den...

5u på att Kongo vs. Browne INTE går tiden ut 1.54@5dimes.
Som jag var inne på tidigare, om Browne vinner så blir det förmodligen i första ronden. Skulle det gå förbi första ronden tror jag Kongo blir mer och mer dominant med den bättre konditionen han har och då får Browne det svårt att hänga med i två ronder till.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 11:06   #19
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

@hejz

Har kollat lite på både Broughton och Quieroz.

Broughton är en brawler med bra haka och rätt bra kondis trots ölkaggen, men han har ingen teknik i nåt av det han gör. Han har ju några vinster över kända namn men det är fighters som får ses som föredettingar och inget som imponerar. Han har inga nedtagningar och blir lätt nedtagen själv, inte för att Quieroz lär försöka ta ner han men...

Quieroz har bra muay thai som han mixar upp fint med sparkar och knän. Han har inget vidare takedown defense men hans guard är bra, han skyddar sig bra i guarden och kör lite rubberguard också. Quieroz har ett record på 5-1, vinsterna har kommit mot killar som inte alls är på hans nivå, förlusten däremot kom mot en hyfsat namnkunnig motståndare som tog ner honom och vann på ett säkert domslut utan att göra så mycket skada på Quieroz.

Hade det varit så att Broughton hade haft någorlunda nedtagningar hade jag förmodligen lirat honom men efter att ha analyserat båda så överväger jag faktiskt spel på Quieroz till 1.68. Quieroz är flera klasser bättre stående och i clinch och Broughton är inte nog bra tekniskt för att ostraffat kunna krympa distansen mot den längre Quieroz. Jag tror det blir en match som i alla fall går halva distansen men mest tack vare Broughtons stryktålighet.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 11:12   #20
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Haha, vaffan sysslar oddssättarna med? Alex är favorit i fighten.
Hade garanterat trott att oddsen skulle landa pa 2,5-3.0 pa Alex.

Kommer inte betta Diabaté i vilket fall som helst, är för patriotisk i den här fighten.

Men här maste de väl ha gjort ett misstag?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 11:35   #21
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Haha, vaffan sysslar oddssättarna med? Alex är favorit i fighten.
Hade garanterat trott att oddsen skulle landa pa 2,5-3.0 pa Alex.

Kommer inte betta Diabaté i vilket fall som helst, är för patriotisk i den här fighten.

Men här maste de väl ha gjort ett misstag?
Public verkar tro ganska hårt på Diabaté om man ska tro snacket på forumen medans de lite mer insatta gillar Gustafssons chanser. Oddset på Gustafsson kan säkert krypa iväg uppemot 2x när public börjar satsa sina tv-pengar. Jag hade föreställt mig 2.20-2.30 på Alex vilket jag tänkte hugga då det för mig känns som en 50/50 match. Jobbiga jävla oddssättare som ska förstöra nöjet . Om oddset hamnar kring 2x kanske man ändå slänger in en liten patriotpeng .

Diabaté är grym stående med sin oortodoxa stil, knän, sparkar, armbågar, ja det kan komma vad som helst. Alex är solid stående och har mer Power än fransmannen, Diabaté blev ju droppad senast av Luis Cane som inte har samma power som Alex. Får jag gissa tror jag att Alex försöker ta ner det till marken, han har hyggliga nedtagningar och Diabatés takedown defense är inte det allra bästa.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 12:09   #22
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Har kollat lite på både Broughton och Quieroz.

Broughton är en brawler med bra haka och rätt bra kondis trots ölkaggen, men han har ingen teknik i nåt av det han gör. Han har ju några vinster över kända namn men det är fighters som får ses som föredettingar och inget som imponerar. Han har inga nedtagningar och blir lätt nedtagen själv, inte för att Quieroz lär försöka ta ner han men...

Quieroz har bra muay thai som han mixar upp fint med sparkar och knän. Han har inget vidare takedown defense men hans guard är bra, han skyddar sig bra i guarden och kör lite rubberguard också. Quieroz har ett record på 5-1, vinsterna har kommit mot killar som inte alls är på hans nivå, förlusten däremot kom mot en hyfsat namnkunnig motståndare som tog ner honom och vann på ett säkert domslut utan att göra så mycket skada på Quieroz.

Hade det varit så att Broughton hade haft någorlunda nedtagningar hade jag förmodligen lirat honom men efter att ha analyserat båda så överväger jag faktiskt spel på Quieroz till 1.68. Quieroz är flera klasser bättre stående och i clinch och Broughton är inte nog bra tekniskt för att ostraffat kunna krympa distansen mot den längre Quieroz. Jag tror det blir en match som i alla fall går halva distansen men mest tack vare Broughtons stryktålighet.
4u på Quieroz 1.685@Pinnacle.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 13:22   #23
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Jag gillar carlos condit han har bra muy thai och en bra guard där han mixar submissionförsök med armbågar men jag tror att hans boxning är klart sämre än Dan hardys. Vilket jag tror kommer vara avgörande i denna match.

Håller med om att Alex har goda chanser mot Diabaté om han håller sig till sin gameplan som troligen kommer vara att gå in på boxar-avstånd och sedan gå för en take down och ground and pounda. Dock har fransmannen extremt farliga knän som Alex får se upp för. Fysiskt sätt så bör alex vara den bättre av dem två, han har dessutom riktigt bra ground and pound

Broughton vs Quieroz
Det jag har sett av Broughton imponerar inte direkt. Han verkar inte ha någon vidare brottning eller fotarbete. Dock kommer han ha 30 pannor på Quieroz. Medan
Quieroz kommer att ha längden på sin sida 2,01 m samt bättre teknik stående och på marken a la chute boxe.

Fisher vs warburton
Fisher som är betyligt mer tekniskt och rutinerad av dem två, medans warburton verkar vara mer av en brawler. Båda har gått ut med att dom vill knocka sina motståndare i pre-intervjuer. Av Warburton's 7 matcher har bara en gått tiden ut. Jag tror att det kommer smälla mellan dom två då fisher måste vinna då han har två förluster i ryggsäcken.

En annan intressant match är den mellan Cantwell och Nedkov. Cantwell är bra allround men föredrar nog att hålla matchen stående medans Nedkov verkar vara ett riktigt fysmonster med bra explosiv brottning och hyfsade submissions. Jag undrar vad oddsen kommer ligga på i denna match, någon som vet?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 13:46   #24
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Jag gillar carlos condit han har bra muy thai och en bra guard där han mixar submissionförsök med armbågar men jag tror att hans boxning är klart sämre än Dan hardys. Vilket jag tror kommer vara avgörande i denna match.

Håller med om att Alex har goda chanser mot Diabaté om han håller sig till sin gameplan som troligen kommer vara att gå in på boxar-avstånd och sedan gå för en take down och ground and pounda. Dock har fransmannen extremt farliga knän som Alex får se upp för. Fysiskt sätt så bör alex vara den bättre av dem två, han har dessutom riktigt bra ground and pound

Broughton vs Quieroz
Det jag har sett av Broughton imponerar inte direkt. Han verkar inte ha någon vidare brottning eller fotarbete. Dock kommer han ha 30 pannor på Quieroz. Medan
Quieroz kommer att ha längden på sin sida 2,01 m samt bättre teknik stående och på marken a la chute boxe.

Fisher vs warburton
Fisher som är betyligt mer tekniskt och rutinerad av dem två, medans warburton verkar vara mer av en brawler. Båda har gått ut med att dom vill knocka sina motståndare i pre-intervjuer. Av Warburton's 7 matcher har bara en gått tiden ut. Jag tror att det kommer smälla mellan dom två då fisher måste vinna då han har två förluster i ryggsäcken.

En annan intressant match är den mellan Cantwell och Nedkov. Cantwell är bra allround men föredrar nog att hålla matchen stående medans Nedkov verkar vara ett riktigt fysmonster med bra explosiv brottning och hyfsade submissions. Jag undrar vad oddsen kommer ligga på i denna match, någon som vet?
Trevliga tankar . Jag kan rekommendera www.bestfightodds.com för att hålla koll på oddsen och hur de har rört sig.

Vem tror du tar det av Fisher vs. Warburton? Jag har koll på Fisher men endast sett pyttelite av Warburton.

Cantwell har varit en av mina favorit talanger men jag blev besviken när han blev dominerad stående av Luis Cane, det hade jag inte väntat mig... Han har inte fightats på 13 månader pga av okända medicinska problem, rykten har gått om att han har haft cancer. Nedkov har jag ingen koll på men om han är bra kanske det skulle vara läge att lira på honom till 2.45, vad tror du?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 14:30   #25
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Jag har inte heller någon vidare koll på Warburton men spanade in hans matcher på youtube han verkar tycka om att inleda med lowkicks sedan slugga, håller hakan högt, tycker inte om att hamna på rygg. Tränar med wolfslair tror jag. Han har inte tidigare mött någon av fishers klass utan mest engelsmän.. [ame="http://www.youtube.com/watch?v=6fSJKul2Au0"]http://www.youtube.com/watch?v=6fSJKul2Au0[/ame]

Tror faktiskt att fisher kommer avsluta honom även om han har sett lite ointresserade ut dom senaste matcherna.

Ja det har varit en hel del rykten om Cantwell men nu verkar han vara tillbaka. Det jag har sett av nedkov så verkar han vara riktigt explosiv och vill ta det till marken så fort som möjligt och avsluta.Han slog både Randleman och Wiuff i sengoku. Tror Cantwell kommer hamna på rygg om han inte knockar nedkov på vägen in.Överlever Cantwell första ronden så har han nog fördel. Svårt att avgöra men 2.45 är inte dåligt undrar om oddsen kommer höjas ju närmare matchdag eftersom folk oftast bettar på kända profiler och namn
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 18:30   #26
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

4u på Stanislav Nedkov 2.45@5dimes.
Har kollat in Nedkov nu och jag tycker han ska ha goda chanser mot Cantwell. Som du sa JJ är han en riktig tjur och han är skoningslös när han börjar bomba från toppen, det kommer bli väldigt svårt för Cantwell att stoppa hans nedtagningar. Han har bra kondis också, det såg man i matchen mot Randleman och hans brottning stod sig bra mot en grym brottare som Randleman. Klart att Cantwell kan få in en pärla men han saknar en bra killer punch trots att han är en tekniskt bra boxare. Tror Nedkov kommer att bjuda Cantwell på en svettig comeback med nedtagningar och gnp. Jag tror inte att Cantwell gynnas mer ju längre matchen går förutom att han får fler chanser att få in en pärla som avslutar matchen, Nedkov har såpass bra kondis att han orkar köra tre ronder och om denna typ av match går tiden ut så vinner i regel brottaren.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 19:56   #27
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
4u på Stanislav Nedkov 2.45@5dimes.
Har kollat in Nedkov nu och jag tycker han ska ha goda chanser mot Cantwell. Som du sa JJ är han en riktig tjur och han är skoningslös när han börjar bomba från toppen, det kommer bli väldigt svårt för Cantwell att stoppa hans nedtagningar. Han har bra kondis också, det såg man i matchen mot Randleman och hans brottning stod sig bra mot en grym brottare som Randleman. Klart att Cantwell kan få in en pärla men han saknar en bra killer punch trots att han är en tekniskt bra boxare. Tror Nedkov kommer att bjuda Cantwell på en svettig comeback med nedtagningar och gnp. Jag tror inte att Cantwell gynnas mer ju längre matchen går förutom att han får fler chanser att få in en pärla som avslutar matchen, Nedkov har såpass bra kondis att han orkar köra tre ronder och om denna typ av match går tiden ut så vinner i regel brottaren.


Den här hugger vi! F.Ö ett stort tack till dig Ince, du verkar vara en klippa när det kommer till MMA.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 20:34   #28
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Den här hugger vi! F.Ö ett stort tack till dig Ince, du verkar vara en klippa när det kommer till MMA.
Kul att det uppskattas! Är kul att vi är några stycken som snackar kring matcherna, man kan aldrig få en överdos MMA

/MMAniac
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-14, 22:04   #29
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Oddset på Gustafsson kryper uppåt (1.93 nu), får jag 2x så skickar jag in en liten patriotpeng för att öka spänningen på lördag. Condit uppe i dryga 2.50 igen, det hade jag inte väntat mig. Ser sjukt mycket fram emot denna gala! Många har gnällt över att det är ett dåligt fightcard men jag ser flera riktigt underhållande matcher även om det saknas tunga namn.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 12:05   #30
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
4u på Stanislav Nedkov 2.45@5dimes.
Har kollat in Nedkov nu och jag tycker han ska ha goda chanser mot Cantwell. Som du sa JJ är han en riktig tjur och han är skoningslös när han börjar bomba från toppen, det kommer bli väldigt svårt för Cantwell att stoppa hans nedtagningar. Han har bra kondis också, det såg man i matchen mot Randleman och hans brottning stod sig bra mot en grym brottare som Randleman. Klart att Cantwell kan få in en pärla men han saknar en bra killer punch trots att han är en tekniskt bra boxare. Tror Nedkov kommer att bjuda Cantwell på en svettig comeback med nedtagningar och gnp. Jag tror inte att Cantwell gynnas mer ju längre matchen går förutom att han får fler chanser att få in en pärla som avslutar matchen, Nedkov har såpass bra kondis att han orkar köra tre ronder och om denna typ av match går tiden ut så vinner i regel brottaren.
Jaha..... Cantwell ute, skadade knät igår kväll
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 12:56   #31
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Synd! Tror att du ufc kallar in någon late replacement?

Senast redigerad av James-j den 2010-10-15 klockan 13:05.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 13:00   #32
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Synd! Tror att du kalla in någon late replacement?
Tror inte det för det stod att UFC skulle betala Nedkov ändå.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 20:27   #33
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Vinicius Queiroz 239 pounds blir nog ett spel på honom
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 21:15   #34
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Vinicius Queiroz 239 pounds blir nog ett spel på honom
Yepp, efter att ha sett invägningen så känns spelet ännu bättre. Oddset har ju hunnit sjunka en del men det kan ändå vara värt några units.

Hardy spelade allan på invägningen det ska bli skönt att se Condit läxa upp honom
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-16, 08:45   #35
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

34x på Fabio Maldonado KO of the night @Sportingbet, den testas! Snubben är en utmärkt boxare 11 av hans 17 MMA-vinster är på knock och hans pro boxing record är 22-0-0 med 21 av vinsterna på KO (enligt wikipedia). Det jag har sett av honom är att han är aggressiv i boxningen, bra combos och bra blick. Pissig limit på spelet dock men jag tycker den är värd 1u om ni kan få in det....
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-16, 16:25   #36
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Helt klart värt 1 unit. Tror att det kommer bli högt tempo i denna match so watch out.
Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
34x på Fabio Maldonado KO of the night @Sportingbet, den testas! Snubben är en utmärkt boxare 11 av hans 17 MMA-vinster är på knock och hans pro boxing record är 22-0-0 med 21 av vinsterna på KO (enligt wikipedia). Det jag har sett av honom är att han är aggressiv i boxningen, bra combos och bra blick. Pissig limit på spelet dock men jag tycker den är värd 1u om ni kan få in det....
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-16, 18:11   #37
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

LOL, oddset på alla engelsmän har sjunkit idag, undra varför hmm

Bra att ha i åtanke till nästa gala i England....
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-16, 19:51   #38
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Vad sysslade Queiroz med han måste ha gasat totalt

Alexander Gustafsson via submission (rear-naked choke) - Round 2, 2:41.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-16, 23:17   #39
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Condit
Bisping by decision


Vinicius Kappke De Quieroz
James Wilks
Cheick Kongo vs Travis Browne GÅR INTE TIDEN UT


Summa summarum: +8,42 units
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 00:44   #40
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Bisping by desicion satt riktigt bra,klart värt trixandet med Sportingbet-konton

Fint med Condit också även om jag gick small på honom. Snyggt spelat och stort tack
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 20:09   #41
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nån som vet var man kan se Alex match från igår?

EDIT: Google var min vän
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-04, 12:49   #42
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

vinicius-quieroz-var-dopad-under-ufc-120

Inte konstigt att killen gick upp 15 kg från sin senaste fight
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-04, 12:58   #43
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
vinicius-quieroz-var-dopad-under-ufc-120

Inte konstigt att killen gick upp 15 kg från sin senaste fight
WTF!! När ska de lära sig...

Det tråkiga är att de flesta antingen dopar sig på regelbunden basis eller har gjort det tidigare, får jag gissa så tror jag att de flesta kör regelbundna kurer mellan matcherna. Problemet är ju att om en gör det så måste resten göra det för att hänga med, jag vet inte hur man ska kunna lösa problemet, det skulle behövas nån slags global överenskommelse om regelbundna tester och inte bara i anslutning till matcherna. Alla fighters är lika goda kålsupare i mina ögon men vissa är bättre än andra på att dölja det.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-04, 13:07   #44
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
WTF!! När ska de lära sig...

Det tråkiga är att de flesta antingen dopar sig på regelbunden basis eller har gjort det tidigare, får jag gissa så tror jag att de flesta kör regelbundna kurer mellan matcherna. Problemet är ju att om en gör det så måste resten göra det för att hänga med, jag vet inte hur man ska kunna lösa problemet, det skulle behövas nån slags global överenskommelse om regelbundna tester och inte bara i anslutning till matcherna. Alla fighters är lika goda kålsupare i mina ögon men vissa är bättre än andra på att dölja det.
Håller fullständigt med. Undra hur många som dopar sig mellan matcher som du säger och tidigare i deras karriär på dom mindre galorna.

1nche har du hinnit kolla upp kortet för ufc 122 än? I såfall några tankar?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-04, 13:14   #45
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
1nche har du hinnit kolla upp kortet för ufc 122 än? I såfall några tankar?
Jag slänger upp en tråd så kan vi tugga där
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td