Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-15, 18:58   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 408
Sharp$: 794


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sossarnas nästa partiorförande


Har spelat på SSU-ledaren Jytte Guteland till 20.00 PÅ NB. Såg hon finns till 25.00 på Unibet.

Resonerar som så här:

Debatten handlar om att partiet ska föryngra sig. Då är hon det givna namnet eftersom föryngra sig mao betyder skaffa yngre ledare inom politiken. Det vore inte smart av dem att välja en manlig partiorförande för det blir som ett bakslag efter att Mona Sahlin med pompa och ståt blivit första kvinnliga ordföranden.

Jytte Guland säger Nej till att bli posten men det tycker jag (märkligt nog) inte är speciellt relevant. Hon är väldigt driven och pratar märkligt nog likadant som Mona Sahlin. Hotet är om sossarna lyckas få fram någon okänd talang som nyper posten.

Inget säkert spel så klart när det är en 20 oddsare men tycker det är värt att testa. Kan inte se att sossarna skulle välja en man eller ett "gammalt" välkänt kvinnoansikte. Så uteslutningsmetoden säger Jytte Guteland.


Går att spela för max 96 sek på NB pga begränsad vinstutbetalning.

Skulle uppskatta om vi lämnar politiska åsikter utanför i tråden.
fiorentina är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 19:19   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

Lär väl inte bli någon från SSU med tanke på hur splittrat det förbundet är...?
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 20:33   #3
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Min känsla sen i somras har varit Sven Erik Österberg iom sättet han kom fram på nu det senaste året, dessutom så tror jag faktiskt att han är precis vad det partiet behöver(är gråsosse och i mot våran nuvarande invandringspolitik). Så nej jag avstår...
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 20:44   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 408
Sharp$: 794


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Öhh oddset gick ner från 20 till 8 på nb, mitt fel eller? Har många spelat eller? Är kvar på 25 på Unibet.
fiorentina är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 20:48   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 408
Sharp$: 794


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är ingen rek utan diskussionsunderlag.

Jytte har ingen riksdagserfarenhet och därav det höga oddset.
fiorentina är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 20:51   #6
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Diffar ju rätt mycket mellan bolagen också. UBs odds på Nuder känns ju ganska lockande.
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 20:54   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 408
Sharp$: 794


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ojojojojoj nu kommer Viktoria Palm upp på UB, fanns ju itne på NB när jag letade efter henne.

Edit Veronika Palm heter hon.
fiorentina är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 20:54   #8
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sossarna är sinnesförvirrade det blir Mikael Damberg
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 20:58   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 408
Sharp$: 794


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Satte blixtsnabbt in och la 200 kr på Veronika Palm, hon hann sjunka från 5 till 4,75 på bara tiden det tog att sätta in pengarna. Kvinna, till vänster. Nu är det sluttippat på denna fronten.

Senast redigerad av fiorentina den 2010-11-15 klockan 21:17.
fiorentina är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 21:25   #10
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hehe hur värderar du oddsen fiore? Det här är politik det är helt ologiskt och verkligen allt kan hända, imorgon kan det vara helt nya förutsättningar. Men om man ändå ska spekulera och sätta upp fingret i luften så är det ju högervindar som blåser, även inom (s).


Veronica Palm betraktas ju som vänstersosse. Det är högersossarna som har kommandot i partiet. Wanja lundby satt ju i tv i morse och vägrade besvara journalisternas uppfattning att "Sahlin éran" var ett vänsterprojekt. Trotts att Sahlin räknas helt öppet som högersosse. Likaså satt Jens hästknullarn Orbach och gav ett intryck om att gå till höger. Tycker allt pekar på det.

Den svenska socialdemokratin verkar ligga si sådär 10 år efter i utvecklingen. Nyliberalismen slog igenom senare här, så även socialdemokratins kris. I Arbeiderpartiet, SPD och t.o.m. Labour har man börjat inse att det där med att fånga "mitten" är dumheter eftersom politik är dragkamp och "mitten" förflyttas åt det håll man drar. Om Alliansen, Svenskt Näringsliv och medierna drar åt höger och sossarna försöker positioner sig i "mitten" så är det klart att såväl mitten som sossarna flyttar högerut.

Liberalismen har aldrig varit så värst populär inom socialdemokratin, ens på 90-talet. Men eftersom de enda som sade emot den var trötta hopplösa nostalgiker så kunde den ändå dominera. Högern driver på som fan, nu försöker de i medierna lansera sin berättelse om valnederlaget och det sker hittills mer eller mindre obemött. (s) har inte fattat nånting av nederlaget 2006-2010 eller vad de pysslat med de senaste 20-30 åren eller vad de vill de kommande 20-30 åren.

Man fattar inte det mest centrala i (s) historiska roll som en kraft i form av en intagen konfliktposition mot kapitalet, och hur marxisitskt slitet det än låter att benämna konflikt och kapitalet, så är det så att just detta gjorde reformutrymmen möjliga. Hur kan man på allvar fråga sig varför (s) förr hade 50% av rösterna men inte idag, när de då hade reformer som, allmänrösträtt, 8 timmars arbetsdag, rätten till semester, sjukvårdsreformer och så vidare. Vad har man att erbjuda idag, inte ens en 5e semestervecka.
Det är ju helt uppenbart att Sossarna inte har en vision, en ideologi eller en politisk vilja längre. Att reform-utrymmet inom kapitalets rammar slutligen nåddes och att den socialdemokratiska reformismen misslyckades så fatalt att partiet tvingades administrera de borgliga ideologernas krav. Efter 20 år av privatiseringar, nedskärningar och avregleringar är (s) förtroendekapital helt slut även inom det egna partiet, man tror inte längre på den egna politiken.

Hur ska ett sånt parti kunna stå emot borgerligheten och ta upp pinnen för att gå åt vänster? Nä reformkrav är för dyrt när man vägrar att slå sönder den nyliberala hegemonin. Räkna med en partiledare som runkar till budgettak, besparingar på det offentliga, fortsatt arbetslöshet och en vägran att ens tänka progressiv beskattning eller att inkräkta på liberalernas "fria marknad".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
apekatt66 (+1), kingscania (+5)
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 22:58   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 408
Sharp$: 794


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för inlägget Riile

På Ladbrokes finns Veronika Palm till 11.00 så satte en 50 lapp där med, sen la jag en 50 lapp på Heléne Fritzon till 26.00 och 6 kr på Ylva Thorn till 41.00 bara för att täcka kvinnorna.

Partiet behöver uppenbarligen förnyas och förändras och det vore väldigt dumt att välja en man när alliansen är så mansdominerad. Mycket möjligt att jag är ute och cyklar men jag går efter 1. fönyelse 2.kvinna 3.nytt ansikte 4.vänsterorienterad för att jag tror de är de de kommer välja. Förutsättningarna för ett sådant val kanske finns i dina beskrivningar i ditt inlägg.

Vill verkligen inte diskutera politik så kommer med all respekt inte gå in i några politiska diskussioner.

Nu blir det spännande till mars får jag hoppas.

Senast redigerad av fiorentina den 2010-11-15 klockan 23:07.
fiorentina är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 01:42   #12
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Jag gillar palm. Älskade då hon tryckte till Husmark-Persson ordentligt i socialförsäkringsfrågor innan valet. Men, jag tror att det finns för stora motsättningar mot henne inom partiet. Tydligen ville många peta bort henne efter valet.

Om det ska bli en kvinna efter Mona så tror jag att det blir Ylva Johansson.
Vänster (har suttit i Riksdagen för VPK), under 50, stark i sociala frågor.

Helt klart blir det iaf en person som idag sitter i Riksdagen.
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 06:23   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fiorentina Visa inlägg
Tack för inlägget Riile

På Ladbrokes finns Veronika Palm till 11.00 så satte en 50 lapp där med, sen la jag en 50 lapp på Heléne Fritzon till 26.00 och 6 kr på Ylva Thorn till 41.00 bara för att täcka kvinnorna.

Partiet behöver uppenbarligen förnyas och förändras och det vore väldigt dumt att välja en man när alliansen är så mansdominerad. Mycket möjligt att jag är ute och cyklar men jag går efter 1. fönyelse 2.kvinna 3.nytt ansikte 4.vänsterorienterad för att jag tror de är de de kommer välja. Förutsättningarna för ett sådant val kanske finns i dina beskrivningar i ditt inlägg.

Vill verkligen inte diskutera politik så kommer med all respekt inte gå in i några politiska diskussioner.

Nu blir det spännande till mars får jag hoppas.
Jag tycker snarare tvärtom. För första gången på så länge jag kan minnas har Sossarna floppat. Samtidigt som det är första gången en kvinna satt som ordförande hos sossarna.
1+1= ?

De vill ha tillbaks en man då kvinnan har visat att hon inte kan klara av en partiledarroll.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 16:45   #14
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8135452.ab
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 16:59   #15
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Första gången jag ser bild på henne. MILF?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td