Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

pittaluga 2013-04-22 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 245729)
för egen del försöker jag gärna hitta "rätt rad" på ca 750 rader så man kan köra radinsats x 2 kr. Men givetvis får övriga säga vad de känner för oxå !

Jag håller med!

one 2013-04-22 21:08

Fint att se att det är lite aktivitet i tråden:)

Imorgon smäller det igen! 3 fotbollsmatcher som gäller och jag röstar för att vi kör en hundring per skalle.

Saknar endast pengar från ett håll, vill inte hänga ut någon här, men Sebkar du vet vem du är;)

Sebkar 2013-04-22 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 245772)
Fint att se att det är lite aktivitet i tråden:)

Imorgon smäller det igen! 3 fotbollsmatcher som gäller och jag röstar för att vi kör en hundring per skalle.

Saknar endast pengar från ett håll, vill inte hänga ut någon här, men Sebkar du vet vem du är;)

Kolla om tio så är de löst, måste hinna hem bara:-)

robfri 2013-04-22 22:09

Dags att snacka upp omgången

B.München-Barcelona: Håller Munchen som favoriter här hemma, tyckte man kunde se en del brister i Barcas försvar förra rundan, framförallt på fasta situationer. Tror inte hemmalaget går mållöst här. 1,2,3 0,1,2

Millwall -Blackburn: Viktig match för båda lagen, Millwall har 4 p ner till det nedre strecket, Blackburn 2 p ner. Båda lagen dock mindre matcher spelade än övriga lag i botten, innebär att jag tror på en tråkig historia där x är ett ganska bra resultat för båda. 0,1,2 - 0,1,2

Crewe -Sheff.U: Säger direkt att denna liga har jag ingen koll på, endast gått på tabell. Crewe har inget att spela för, man ligger verkligen i ingemansland. ortalaget slåss om en kvalplats uppåt i seriesystemet, i nuläget har man 4 p tillgodo. 0,1,2 - 1,2,3

729 rader

robfri 2013-04-22 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av Sebkar (Inlägg 245777)
Kolla om tio så är de löst, måste hinna hem bara:-)

Det var 10 LLÅÅNNGGAA min herr Sebastian :KO:

Sebkar 2013-04-22 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 245787)
Det var 10 LLÅÅNNGGAA min herr Sebastian :KO:

Jaja kom lite annat ivägen , Men nu är de löst :evilgrin39:

putte64 2013-04-22 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 245786)

B.München-Barcelona: Håller Munchen som favoriter här hemma, tyckte man kunde se en del brister i Barcas försvar förra rundan, framförallt på fasta situationer. Tror inte hemmalaget går mållöst här. 1,2,3 0,1,2

Millwall -Blackburn: Viktig match för båda lagen, Millwall har 4 p ner till det nedre strecket, Blackburn 2 p ner. Båda lagen dock mindre matcher spelade än övriga lag i botten, innebär att jag tror på en tråkig historia där x är ett ganska bra resultat för båda. 0,1,2 - 0,1,2

Crewe -Sheff.U: Säger direkt att denna liga har jag ingen koll på, endast gått på tabell. Crewe har inget att spela för, man ligger verkligen i ingemansland. ortalaget slåss om en kvalplats uppåt i seriesystemet, i nuläget har man 4 p tillgodo. 0,1,2 - 1,2,3

729 rader

Jag kan inte se Bayern torska hemma, ett superlag, 1,2-0,1
Millwall - blackburn, 1,2-0,1,2
Crewe - sh.u. 1-1
Lycka till

V75fahlle 2013-04-23 09:25

Citat:

729 rader

Tycker detta verkar vara troliga resultat.

Sebkar 2013-04-23 09:30

Tycker också Robfri förslag ser bra ut . Vet inte riktigt om man kanske skulle chansa med en 4:a på bayern och sedan reducera bort barcelona vinst ?
Tror inte fullt ut på 4:an men skulle rensa bra ... :clap:

slindoffer 2013-04-23 09:50

Citat:

729 rader

Jag är inte medlem, men kunde inte låta bli att lägga mig i då jag iaf har lite insyn. Sheffield Utd är klara för play-off och har inte heller nåt att spela för. Man har spelat 6 matcher hittills i april och har ett kommande play-off och kan därför tänkas vila spelare. Man säger dock att man vill avsluta med två segrar för att få tillbaka lite momentum. Kan vara värt att vänta in startelvor där...

Lycka till! :popcorn:

robfri 2013-04-23 10:04

Citat:

Ursprungligen postat av slindoffer (Inlägg 245861)
Jag är inte medlem, men kunde inte låta bli att lägga mig i då jag iaf har lite insyn. Sheffield Utd är klara för play-off och har inte heller nåt att spela för. Man har spelat 6 matcher hittills i april och har ett kommande play-off och kan därför tänkas vila spelare. Man säger dock att man vill avsluta med två segrar för att få tillbaka lite momentum. Kan vara värt att vänta in startelvor där...

Lycka till! :popcorn:

Bra info !

one 2013-04-23 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Sebkar (Inlägg 245859)
Tycker också Robfri förslag ser bra ut . Vet inte riktigt om man kanske skulle chansa med en 4:a på bayern och sedan reducera bort barcelona vinst ?
Tror inte fullt ut på 4:an men skulle rensa bra ... :clap:

Jag gillar oxå den här tanken:yes: Barcelonas bortaspel nu i slutspelet i CL har ju varit långt ifrån övertygande, det känns som dom vet att dom ändå ordnar upp det hemma...

4-3 vore ju fint om man ser till streckprocenten;)

one 2013-04-23 16:39

I Millwall-Blackburn har jag svårt att se att något av lagen ska mäkta med att trycka in mer än 2 bollar...

robfri 2013-04-23 17:02

När det gäller korpmatchen, Crewe, kanske skulle chansa på att båda lagen gör mål. Gäller inte matchen ngt är det väl kanske mer troligt att det blir öppen fotboll än tillknäppt. Kikar man streckmässigt är ju 3 mål intressant för båda lagen, 7 % & 14 %.

Gällande CL-matchen är jag absolut öppen för att reducera bort Barca-seger. Sen tror jag väl inte Bayern lyckas mäkta med 4 kassar....men visst, streckmässigt är det ju såklart intressant & större under har väl skett, SSK gick ju tex inte upp i elitserien i år :)

robfri 2013-04-23 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 245913)
I Millwall-Blackburn har jag svårt att se att något av lagen ska mäkta med att trycka in mer än 2 bollar...

Nä här tror ja också på en tajt & snål tillställning. KANSKE chansa & gå kort med streck här, 0,1 för båda lagen, då kan vi ösa på rejält i övriga 2 matcher

Salinger 2013-04-23 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 245913)

Fast Blackburn har släppt in 14 mål på de senaste 5 bortamatcherna. Tycker 3 mål på Millwall kan vara intressant till 11%.

one 2013-04-23 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 245917)
När det gäller korpmatchen, Crewe, kanske skulle chansa på att båda lagen gör mål. Gäller inte matchen ngt är det väl kanske mer troligt att det blir öppen fotboll än tillknäppt. Kikar man streckmässigt är ju 3 mål intressant för båda lagen, 7 % & 14 %.

Gällande CL-matchen är jag absolut öppen för att reducera bort Barca-seger. Sen tror jag väl inte Bayern lyckas mäkta med 4 kassar....men visst, streckmässigt är det ju såklart intressant & större under har väl skett, SSK gick ju tex inte upp i elitserien i år :)

:drunk:??;)

robfri 2013-04-23 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Salinger (Inlägg 245929)
Fast Blackburn har släppt in 14 mål på de senaste 5 bortamatcherna. Tycker 3 mål på Millwall kan vara intressant till 11%.

Millwall har å andra sidan inte mäktat med mer än 2 mål på sina 3 sista hemmamatcher....

one 2013-04-23 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Salinger (Inlägg 245929)

Är det nåt av lagen som ska göra 3, så är det kanske Millwall... Skulle kanske lägga oss på 1,2,3-0,1?!?

robfri 2013-04-23 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 245930)
:drunk:??;)

Haha, jag är ju SSK-supporter av hela mitt hjärta, & under sker ju, "vi" gick ju inte upp i år, vilket var ett under, lr inte....men alltså kan säkert Barca släppa in 4 kassar ikväll...om man jämför det med ssk...:)

one 2013-04-23 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 245933)
Haha, jag är ju SSK-supporter av hela mitt hjärta, & under sker ju, "vi" gick ju inte upp i år, vilket var ett under, lr inte....men alltså kan säkert Barca släppa in 4 kassar ikväll...om man jämför det med ssk...:)

Att SSK skulle gått upp igen i år är väl ungefär som att spika Blackburn över 9 ikväll...;)

robfri 2013-04-23 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 245934)
Att SSK skulle gått upp igen i år är väl ungefär som att spika Blackburn över 9 ikväll...;)

Då spikar vi 9an på Blackburn, stenklar !

one 2013-04-23 20:35

Så här fick det bli idag, lite chansningar på sina håll men när det är 3 fotbollsmatcher så känns det som man måste göra det o ha lite flyt att dom går in för att det ska ge någonting.

Bayern:1,2,3,4
Barca:1,2,3

Millwall:1,2,3
Blackburn:0,1,2

Crewe:1,2,3
Sheffield U:0,1,2

Villkor: Barca får inte vinna!
Radinsats: 2kr

Nu kör vi:KO:

http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag

robfri 2013-04-23 22:35

Attans vad nära...Bra utd oxå tack vare Bayerns 4a...Nya tag imorrn !

one 2013-04-23 22:36

Crap!! Inte ofta man sitter o hoppas att Barcelona ska göra mål... men kul att va med in till slutet. Imorgon sätter vi den!!

Sebkar 2013-04-23 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 246008)
Attans vad nära...Bra utd oxå tack vare Bayerns 4a...Nya tag imorrn !

Jajamen ack den som ger sig =):thumbup:

robfri 2013-04-23 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 246009)
Crap!! Inte ofta man sitter o hoppas att Barcelona ska göra mål... men kul att va med in till slutet. Imorgon sätter vi den!!

Haha, är du säker på det....?? Kika just 3e matchen imorrn: Newell's -Vélez Sa. Lös den du :cheers: Namnet på lagen låter som en nattklubb i sydafrika typ...

one 2013-04-23 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 246011)
Haha, är du säker på det....?? Kika just 3e matchen imorrn: Newell's -Vélez Sa. Lös den du :cheers: Namnet på lagen låter som en nattklubb i sydafrika typ...

0-9;)

putte64 2013-04-23 22:44

Trist för spelet
Men som vi vet visade bayern att de är världens bästa lag
Barcelona hade en chans !

robfri 2013-04-24 07:36

Dortmund -R.Madrid: Lite kluven här, gillar tyska lagen i år, framförallt på hemmaplan, samtidigt känns det som Real har ok chans att lösa en sådan här uppgift. Känns som båda lagen kan komma att göra mål, matchbilden borde bli öppen. 1,2,3 -1,2

Brasilien-Chile: Träningslandskamp, vad jag kan utläsa ställer båda lagen endast upp med spelare från de inhemska ligorna, då Brasiliens liga håller högre klass ska de vara klara favoriter. 1,2,3,4 -0,1

Newell's -Vélez Sa: Vad är detta...??? Copa Libertadores kan jag utläsa iaf, om jag fattat rätt returmatch där Newell`s vann första mötet borta med 3-1. Kika lite statistik, & verkar vara ganska målrikt i sydamerika, tror de flesta lag öser på en del framåt utan att tänka på defensiven allt för mycket. 1,2,3,4 - 1,2,3

576 rader

Sebkar 2013-04-24 08:31

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 246045)
Dortmund -R.Madrid: Lite kluven här, gillar tyska lagen i år, framförallt på hemmaplan, samtidigt känns det som Real har ok chans att lösa en sådan här uppgift. Känns som båda lagen kan komma att göra mål, matchbilden borde bli öppen. 1,2,3 -1,2

Brasilien-Chile: Träningslandskamp, vad jag kan utläsa ställer båda lagen endast upp med spelare från de inhemska ligorna, då Brasiliens liga håller högre klass ska de vara klara favoriter. 1,2,3,4 -0,1

Newell's -Vélez Sa: Vad är detta...??? Copa Libertadores kan jag utläsa iaf, om jag fattat rätt returmatch där Newell`s vann första mötet borta med 3-1. Kika lite statistik, & verkar vara ganska målrikt i sydamerika, tror de flesta lag öser på en del framåt utan att tänka på defensiven allt för mycket. 1,2,3,4 - 1,2,3

576 rader

Haha tycker du löste de två sista matcherna på ett bra sätt =)
Skulle dock vilja köra något liknande på Dortmunt idag 1,2,3 - 0,1,2 och real får ej segra ...

V75fahlle 2013-04-24 11:32

I de 2 sista matcherna håller jag med Robfri.

Men i CL-matchen är jag inne på att Real kommer göra bättre ifrån sig än vad deras spanska rival mäktade med igår.
Jag ser inte Dortmund som favorit i denna match.
Vill således inte reducera bort Realseger.
På procenten har gärna med 0:an på Dortmund (20%) och 3:an på Real (17%).

Dortmund - Real Madrid 0,1,2,3-1,2,3.
Brasilien - Chile: 1,2,3,4 -0,1
Newell's - Vélez Sa: 1,2,3,4 - 1,2,3

1152 kr

Fatpipe 2013-04-24 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 246045)

576 rader

Första mötet i Copa Libertadores, 3-1 matchen var ligamatch.

robfri 2013-04-24 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av Fatpipe (Inlägg 246098)
Första mötet i Copa Libertadores, 3-1 matchen var ligamatch.

Bra info !

pittaluga 2013-04-24 15:05

Tror inte vi ska ta bort nollorna i sista matchen. Argentinska lag är av tradition väldigt målsnåla, dock är Newells det lag som gjort flest mål i ligan så här långt, 19 mål på 10 matcher. Velez däremot är täta åt båda håll, 8-10 i målskillnad så långt. Jag kan tänka mig att vi går kort i denna match för att måla på i de andra, tror 0,1,2,3-0,1 räcker!

schtek 2013-04-24 19:31

om jag förstått det rätt så är argentinska ligan uppdelat i två omgångar, mästerskap. där vinnarna från de två omgångarna möts i en säsongsfinal och där koras mästaren. första vann velez före newells. och nu i andra omgången med 9 spelade matcher (av 19) ligger newells 2:a på 19 p. medan velez återfinns på 15 :e plats med 9 p. kan det vara så att velez slappar sig igenom denna andra omgång för att de redan är klara? formmässigt pekar det klart på newells i denna drabbning. men då denna match handlar om Copa Libertadores så kanske velez har något att komma med. detta är 1/8-dels final och första mötet av 2.

kan den rätta raden var såhär enkel idag? 1-1, 3-0, 1-2 :smoke:

Mitt större spelförslag skulle nog se ut såhär:

Dortmund: 0,1,2
Real: 1,2

Brasilien: 2,3,4,5 (5an för att ha en riktig låg%)
Chile: 0,1,2

Newells: 0,1,2,3
Velez: 0,2,3 (3an även den rolig låg%)

864kr.

känns inte så troligt att de blir några jättepengar idag, men man ska aldrig säga aldrig.:popcorn:

one 2013-04-24 20:19

Haft fullt upp idag, men gött att ni håller igång det i tråden i alla fall:cheers:

Känns svårt idag, vilket skulle kunna medföra att det kan bli pengar om man lyckas sätta den! Därför valde jag att frångå dubbla radinsatsen för att få med några tecken till. Jag lärde mig inget av gårdagen, utan väljer att gå på att båda lagen gör mål i CL-matchen idag;) 4:an på Dortmund känns väl egentligen inte så trolig men en väldigt rolig streckprocent att ha med. Blev inspirerad av schtek att plocka in ett "hål i staketet" oxå, men valde att flytta det ett hack:)

Såhär fick det bli!

Dortmund:1,2,3,4
Real:1,2,3

Brasilien:2,3,4,5
Chile:0,1,2

Newells:1,2,3
Velez:0,1,3

http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag

Lazlo 2013-04-24 21:34

Kan man se streckfördelningen för de olika tecknen nån stans nu efter spelstopp? Så man vet vad man ska hoppas på liksom :)

schtek 2013-04-24 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 246261)
Kan man se streckfördelningen för de olika tecknen nån stans nu efter spelstopp? Så man vet vad man ska hoppas på liksom :)

Texttv sidan 560 :cheers:

Oscar 2013-04-24 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 246261)

Här tror jag!
http://www.svt.se/svttext/web/pages/560.html