![]() |
|
Citat:
Lite fakta om Copa Libertadores : http://sv.wikipedia.org/wiki/Copa_Libertadores_2013 |
Jaha, hoppas alla hittat hem från demonstrationstågen;)
Återigen gick vi bet med ett måls marginal igår. Sett till matchbilden i Madrid känns det helt osannolikt att det inte blev fler mål i den matchen... Men inte mycket till utdelning att gråta över. Nya tag idag! Jag vågar inte helt räkna bort Barca trots underläge 0-4, det lär bli tokoffensiv från start och jag tror att man spräcker Bayerns nolla tidigare än vad Real lyckades med igår. Väljer även att plocka bort Bayerns nolla, förstår inte hur man ska misslyckas med att göra mål med det spelarmaterial man har och de ytor som man lär bjudas på. Barca:1,2,3,4,5 Bayern:1,2 Boca Juniors:0,1 Corinthians:1,2,3,4 Gremio:1,2,3,4 Santa Fe:0,1 http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag |
Kan meddela att det är x-tra pengar i potten fredag, lördag & måndag, hockey alla 3 ggr
|
Lika bra att klistra in morgondagens hockey.
Sverige -Schweiz: Har dålig koll på vad Schweiz kommer med för låg, såg att de var rankade som 10-ende lag i aftonbladet, känns väl aningen lågt kan jag tycka, bättre än så är de väl. Men visst ska Sverige vara favoriter, tror dock inte det blir ngt utklassning. 2,3,4,5 -0,1,2 Pittsb. -N.Y Islan: Lite bättre koll nu när det vankas slutspel, även om andra här på sidan garanterat kan det bättre. Nu när det är slutspel känns det inte som man kanske behöver "hål i staketen" längre, lite mer väntade resultat nu. 1-0 i denna serie, Pittsburgh vann 5-0 första matchen. Tror man vinner även här. 2,3,4,5 - 0,1,2 Montreal -Ottawa: Ottawa vann första matchen inatt, 4-2, retur direkt. Tror inte Montreal har råd att torska igen, därför tror jag på en tajt tillställning med lite färre mål. 1,2,3,4 -1,2,3 ca 1800 rader |
Citat:
|
Tror inte jag riktigt fått grepp om hur mycket vi lirar för beroende på vad det är för sport och antal matcher? Om vi nu ens har något sånt bestämt.... :)
Det är 100 kr en del gånger och 150 kr andra gånger eller hur? Kör vi något bestämt att då är det 100 kr och då är det 150 kr eller känner ni av för varje omgång för sig? Tänkte nu när det är 3 gånger ganska tätt så kan det ju vara bra att räkna ut hur mycket man ska sätta in och kan ju även vara bra att ha koll på i framtiden. Dock kan man ju sätta in 450 kr så är man ju säker för de kommande 3 omgångarna men kan ju ändå vara intressant att ha koll på om det finns något bestämt kring insatserna? Det känns som vi borde spela för mer när det är hockey eller 4 matcher eftersom det blir ju sällan någon bra utdelning på 3 matcher i fotboll och jag har fått för mig att det är något sånt vi kör på också eller hur? Jaja, istället för att jag svamlar vidare så kan ju nån bara säga hur det är så vet jag och kanske någon annan som undrar också det. :cheers: |
Citat:
|
Sverige - Schweiz
Premiär på hemmaplan för tre kronor. Sverige ska vara bättre än schweiz men samtidigt första matchen och allt kanske inte klaffar direkt. Jag tror på en rätt målsnål tillställning. Säg 3-1 Sverige. Och om man har råd med många tecken som vi har kan det se ut såhär. Sverige: 2,3,4,5 Schweiz: 0,1,2 Penguins - Islanders 5-0 i första matchen. Islanders var inte bra. Nu när man äntligen tagit sig till slutspel kan man ju inte bara lägga sig och ge upp. Jag tror inte det blir samma siffror i denna som förra. Penguins hemma igen men hoppas Islanders steppar upp och bjuder upp till kamp. Jag tycker 1an på penguins är intressant här till 6%! Så här kan det se ut med lite hål i staketet. Penguins: 1,3,4,5 Islanders: 0,1,3 Montreal - Ottawa Har inte läst något om matchen ännu men vinst 4-2 till Ottawa. Trodde på bra chans för Ottawa att avancera i denna serie innan. Dock måste ju nästan Montreal vinna denna match om de ska lyckas att gå vidare, Spelar hemma igen. Montreal: 1,2,4,5 Ottawa: 1,2,4 |
Här var det dött idag, blir spel va ?
|
Citat:
|
Mindre än 1 h till spelstopp (20.14). Hoppas det blir spel!
Jag har inget att tillägga. Bara hört att Sverige bör vinna över Schweiz, men att det ändå är ett bra lag! Sverige måste steppa upp och spela bra för att vinna. Kan vara kul att ha med nån chans till oavgjort, t.ex 2-2. Står bakom Er, vad ni än kommer fram till. :cheers: |
Andel kvar? Annars skriv upp mig ibland reserverna:)
|
Citat:
|
Vad säger ni andra i tråden, om inget spel är lagt 20.10, ska jag lägga det lir Schtek lagt upp, jag har inget att invända mot det ?? Alla har pengar i bolaget så att lägga spelet är inga problem
|
Sorry boys att det varit dött från min sida idag, men klart det blir spel!
|
Citat:
|
Ligger nere med magsjuka men tycker schteks förslag ser bra ut!
|
Citat:
|
Som sagt va, mycket att stå i sista dagarna men härligt att ni håller igång tugget i tråden i alla fall:) Även underbart att alla sköter insättningarna så exemplariskt:yes:
Inspirerad av schteks hål i "staketet" idag, så såhär blev det: Sverige:3,4,5,6 Schweiz:0,1,2 Pittsburgh:1,3,4,5,6 Islanders:0,1,3 Montreal:2,3,4 Ottawa:1,2,3,4 Tror att det kommer att bli finfin utdelning idag, så hoppas vi är med o delar:popcorn: http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag |
Glöm inte bort att det är ny omgång redan imorgon:cheers:
|
Kört redan i första matchen, usch så tråkigt!!!
Schtek, du har PM:) |
Ny omgång o chans till revansch redan idag! Saknar pengar från ett par stycken, se till att få in pengar så snart ni kan:cheers:
|
Markus gött om du kan pytsa in 29 kr till under eftermiddagen!
|
Ngn som har några tankar om hockeyn ikväll?
|
Just hemkommen från trav v75 Örebro. Sverige imponera ju inte igår, tror man kommer prestera bättre idag, sen om det räcker vet ja inte. 1,2,3 för båda lagen känns rimligt, tror inte på ngn målfest.
nhl kan du bättre än mej, men jag håller de båda hemmalagen som favoriter iaf. Boston:2,3,4,5, Toronto 0,1,2 kanske skulle funka sista matchen har jag svårt att sia om ngt resultat |
var inne på samma spår som dig där robfri.
idag fick jag äran att lägga in raden då one är iväg på roligheter. systemet blev på 1728 kr för att en person inte hade 150 kr inne tyvärr. Tjeckien: 0,1,2,3 Sverige: 1,2,3 Boston: 3,4,5,6 Toronto: 0,1,2 Detroit: 1,3,4,5 Anaheim: 1,2,4 hoppas vi kan vara med inför nattens drabbningar denna gång:KO: http://liverattning.se/bomben/2013-0...llpottsbomben2 |
Citat:
Vet att jag kan vara lite seg men tur nog så har jag Robfri som påminner en :-) |
Citat:
|
One lät mig välja hur jag ville göra. Som robfri säger så var det inte mycket skillnad idag. Ett tecken kan man säga...men man vill ju vara med och hugga. :cheers:
nu får tre kronor hold their horses lite. Räcker med 3an i öppen kasse typ 59.59 :popcorn: |
Citat:
|
Dags o snacka upp morgondagens bomb!
500 000 kr extra i potten. Hockey. 3 matcher: Mina idéer efter att ha fått tips från min hockeykompis. En del frågetecken efter vissa siffo,r då jag tycker dessa hänger mest löst till att eventuellt tas bort. Sverige - Vitryssland 3,4,5,6 - 0?,1,2 Bör vara klassskillnad även om Sverige spelade dåligt i första matchen mot ett bra Schweiz. 6:an intressant på Sve -7% Los Angeles - St Louis 3,4,5 - 2,3,4,5? Jämnt. 5:orna intressanta på båda - 3/1% N.Y Rang - Wahington 1,2,3? - 2?,3,4,5 Tror på bortaseger. 5:an rolig - 1% på washington 1728 kr |
Citat:
Varit en snål matchserie mellan L.A - St Louis, 3 mål som mest, här har jag nog hellre lite färre mål för båda lagen, har svårt att se det dra iväg upp mot 4-5 mål för ngt av lagen. Rangers piskade att vinna idag, ligger under med 2-0 i serien. Tror man har skaplig chans att fixa en seger idag, matchen lär dock som tidigare bli jämn. 1,2,3 kanske räcker för båda lagen, alternativt att man tar med 4an på Rangers i kraft av hemmaplan I dagsläget 2 st som behöver sätta in slantar för att täcka insatsen på 150:-/andel, det som förvånas är att "Sebkar" inte är 1 av dem :) |
Sverige - Vitryssland
Sverige spelade upp sig rejält senast och vann med 2-1 mot Tjeckien. Vitryssland förlorade första med 2-0, 4-3 vinst mot Slovenien igår. Lossnar målskyttet kan Sverige göra en del mål här men inte helt självklart. Kan Slovenien göra 3 så ska väl sverige kunna göra mer, men Vitryssland hade nog tagit ut segern i förskott igår men det gör de inte idag. Sverige: 2,3,4,5 (ev. 6an för o ha ngn % under 10) Vitryssland: 0,1,2 Los Angeles - St. Louis Som sagts, det här varit riktigt tajta matcher. 2-1 OT 2-1 FT för st. Louis innan Kings kunde reducera till 2-1 i matcher genom 1-0 vinst senast. Jag har svårt att se denna match gå över 5 mål totalt. St. Louis spelar tajt o defence och har bra målvakt. Kings har chans att kvitera till 2-2 i serien. Los angeles: 0,1,2,4 St. Louis: 0,1,2 New York Rangers - Washington 2-0 till Washington i matcher efter 3-1 och 1-0 OT hemma. Nu två hemmamatcher på raken för Rangers och de måste nästan vinna denna för att hålla liv i denna serien. Rangers har problem med målskyttet minst sagt. Lunkan håller nere siffrorna. Washington känns som det hetare laget med ovechkin i spetsen. Kanske vi kan få se mer mål i denna match då rangers måste göra mål och gå framåt. I denna match skulle jag kunna tänka mig att båda låg gör mål och ha något högt tecken. Rangers: 1,2,3,4 Washington: 1,2,3,5 |
Citat:
|
Ja, jag låg kanske lite högt överlag i tipset...?
Framför allt på match nr 2, där Robfri och schtek övertygat mig om att det är hög sannolikhet för att det kan bli en tight historia. Men även lite högt i match 1 och 3. OK för mig att gå ner lite i målskörd, tex så som i schteks förslag. |
Har haft fortsatt körigt på jobbet, därför ingen aktivitet från min sida här i tråden. Men det är härligt att ni håller igång det o kommer med förslag i alla fall:) Jag läser noggrant allt som skrivs och skapar systemet utifrån det.
Så här fick det bli idag: Sverige:2,3,4,5 Vitryssland:0,1,2 Matchen får inte sluta oavgjort. LA Kings:0,1,2,4,5 St Louis:0,1,2 Matchen får inte sluta med bortaseger. NY Rangers:1,2,4,5 Washington:1,2,3,5 Nu kör vi! http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag |
Ja nog fan saknas Sverige en sniper....jisses...MEN vi lever till nattens matcher, skönt !
|
Citat:
|
Elakt, 1 mål ifrån....Hade vart fint med påfyllning av bolagskassan nu. Jaja, nya tag, ser att det är x-tra pengar i potten både onsd & torsd, hockey båda tillfällena.
|
Ja. Sverige har problem med målskyttet och svårt för defensiva tråk-lag. Nhl är inte lätt...så typiskt att d blir 7 mål i Kings Matchen. När man fint har kommit fram till att det blir lowscoring igen, ev. Kings göra en del mål...Rangers Matchen var ju på känn iaf att det kunde bli en hel del mål. Nästa omgångarna kanske vi ska spela tvärtom vad vi tror på i Nhl-matcherna:rolleyes:
|
|
|