Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-11, 04:38   #61
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Baserat på betfair och %-fördelningen så har jag följande uppfattning om matcherna. Jag skriver ner mina åsikter i grupper om 10 matcher.

Match 1-10:
1, 7 och 10 är troligast att bli över 3,5 mål enligt betfair. Men samtliga är även väldigt flitigt streckade. Jag tycker att dessa borde vara med, dock bör vi avstå match 3 (Finland - Grekland) som är den målsnålaste matchen av dom alla enligt betfair, men ändå streckad till hela 28%. Match 5 (Danmark - Armenien) kan vi också avstå tycker jag, låg sannolikhet för över enligt betfair men ändå mer streckad än flera andra matcher med liknande sannolikhet. Jag ger även avslag på match 9 då den är streckad till lika många procent som match 10. Men över oddset på 9 3.95 och bara 3.2 på match 10.
Match 2, 4, 6, 7 och 8 tycker jag vi kan ha med på ramen, men där gillar jag match 8 lite mer än de andra 4. (Störst sannolikhet enligt betfair att gå över av de 5, men ändå minst streckad)

Match 11-20
Match 14 (Port Vales) ser ut som överlägset bästa matchen i den här gruppen, näst minst streckad men högsta sannolikheten att gå över enligt betfair. Match 11 och 16 gillar jag också. Vill absolut inte ha med match 18 eller 19 på raden.

Match 21-30
Match 29 är den troligaste övermatchen på hela kupongen, men dock har den ju ett väldigt högt nummer så den kommer i många fall ryka på tiebreaker.. Men om vi ska ha någon av matcherna mellan 26-30 så tycker jag helt klart att 29 ska vara vårt val. 25 är också intressant.

Min 12 matcher ram blir således:
1, 2, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 14, 16, 25, 29

De 8 bästa matcherna tycker jag är: 1, 2, 7, 8, 10, 11, 14, 29.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 10:39   #62
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Det var ingen större skillnad mot våra idéer. Någon av dina kanske inte kommer med, men i övrigt lär du bli nöjd. Tack för input.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 10:49   #63
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Baserat på betfair och %-fördelningen så har jag följande uppfattning om matcherna.
Var på Betfair hittar jag denna %-fördelning på över/under samt 1X2...
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 10:53   #64
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Var på Betfair hittar jag denna %-fördelning på över/under samt 1X2...
Procentfördelningen hittar du på SVT Text bland annat, och vet inte om jaroiten har gått igenom matcherna för sig för att hitta oddsen på Betfair!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+1)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 11:15   #65
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Procentfördelningen hittar du på SVT Text bland annat, och vet inte om jaroiten har gått igenom matcherna för sig för att hitta oddsen på Betfair!
På SVT-text är det ju %-fördelning enligt Svenska Spel, knappast något att ha jämfört med Betfair som är världsledande & har en avsevärt större omsättning än "lille-bror" Svenska Spel...
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 11:21   #66
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
På SVT-text är det ju %-fördelning enligt Svenska Spel, knappast något att ha jämfört med Betfair som är världsledande & har en avsevärt större omsättning än "lille-bror" Svenska Spel...
Så som jag förstår det så är det Måltipsets procentfördelning som Jaroiten syftar på vilket är det som avgör om det blir hög utdelning på just måltipset eller inte. Och sen för att bestämma matcher så kollar h*n på oddset hos Betfair och väljer ut de som har lägst odds på Ö3.5..

Vet inte om jag missförstår dig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 11:23   #67
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
På SVT-text är det ju %-fördelning enligt Svenska Spel, knappast något att ha jämfört med Betfair som är världsledande & har en avsevärt större omsättning än "lille-bror" Svenska Spel...
Den %-fördelningen är givetvis mkt viktig att ha så man vet vilka matcher som är mkt/lite spelade. På betfair så kollade jag bara på ö/u 3.5 mål oddsen, sen kan man ju räkna om de till procent om man orkar. Men det orkade inte jag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 12:30   #68
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2014-10-11 klockan 12:34.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 12:46   #69
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Alla har fått mail med en länk till Liverättning, detta för att belasta så lite som möjligt så att vi kan fortsätta att ha liverättning utan att hemsidan som statistiken tas ifrån säger stopp!
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 13:04   #70
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Jag kollar aldrig på procenten på måltipset, 8 rätt betalar som alltid. Klart att det finns omgångar där vissa rader kanske skulle innebära att dussintals får 8 rätt, men jag har nog aldrig sett mer än 5st rader med 8 rätt.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 13:34   #71
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Jag kollar aldrig på procenten på måltipset, 8 rätt betalar som alltid. Klart att det finns omgångar där vissa rader kanske skulle innebära att dussintals får 8 rätt, men jag har nog aldrig sett mer än 5st rader med 8 rätt.
Visst procenten är kanske inte lika viktiga som på Stryktipset, men jag har svårt att köpa att man ska strunta i dom.

Det är ju en enorm skillnad om man är ensam med alla rätt eller behöver dela med 4 andra. Dessutom så påverkas ju även utdelningen på de andra vinstkategorierna (inte enbart 8 rätt) av att lågt streckade matcher går in.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 13:46   #72
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Visst procenten är kanske inte lika viktiga som på Stryktipset, men jag har svårt att köpa att man ska strunta i dom.

Det är ju en enorm skillnad om man är ensam med alla rätt eller behöver dela med 4 andra. Dessutom så påverkas ju även utdelningen på de andra vinstkategorierna (inte enbart 8 rätt) av att lågt streckade matcher går in.
Ja, men det är långt ifrån säkert att fler får 8 rätt bara för att två matcher med 28% ersätter två matcher med 23% på raden i slutet. På stryk/europatipset så påverkar ofta en enstaka match utdelningen på 13 rätt enormt mycket, på måltipset kan det rentav bli högre utdelning om en högre streckad match ersätter en mindre streckad match eftersom att det är så många experten-system i farten. Att det påverkar mer på 6-7 rätt är jag däremot helt överens om, hur som helst så är det inte ofta det är rättfärdigat att anpassa ett system efter procenten.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 14:48   #73
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Poängen är väl främst att det redan är så pass skev procentfördelning och att det är tillräckliga värden genom att bara fokusera på att få så många rätt som möjligt, att börja försöka optimera utifrån streckfördelning skulle bara krångla till allt och skapa jobbiga situationer. Det känns ännu mer onödigt när man inte ens vet hur saker kommer att slå på samma sätt som man gör på stryktipset. Detta är i alla fall min filosofi, får vi 8 rätt och 10 andra har det så får jag väl kapitulera...
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-18, 06:20   #74
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Vi hoppar denna vecka?
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-18, 09:44   #75
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 11433 Visa inlägg
Vi hoppar denna vecka?
Yes jackpotten gick förra veckan
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td