Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-12-16, 11:40   #1
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

BERGSÅKER ikväll


Åkern kör en vanlig travkväll.Sätter fokus på V3;an. Senast gick det ju bra då mitt drag/tips Ove A med Coriano Ås seglade hem V3:1 till 7 gånger pengarna och sänkte till 13.8 Roligt att några följde mitt råd. Tack lopparkivet! Tvillingen var usel 7 och 15 oddsare och den gav ynka 21 ggr när dom två stora favoriterna gjorde bort sig.

Den här gången har jag fastnat för 9 Ocean Face i V3;2. Daniel Wäjersten interjuvas i Börjes video på banans hemsida och är full av tillförsikt. Lugn start och sedan kör han till.

I V3:1 ska normalt 5 Leif vara huvudet högre än sina konkurrenter. Helena Johansson kör dessutom riktigt bra. Motbudet (enda?) 2 Global Owner är struken. Perfekt inne på pengarna. Allt ser bra ut!??! Men jag garderar med 9 Todays Shotgun. Kunde inte ta sig förbi 38 oddsaren Newman Tuna (med Ove A) och kan säkert bättre med den genomköraren-
Skulle Leif svikta så bör det vara hygglig chans. Kan säkert 14. Och kanonbra rens,

Så blir det alla i avd 3 där Zätabubben är jättefavorit och ska alltså sänkas. Mitt minne av hästen är att den inte ger järnet sista biten, Gjort mig besviken några gånger. Motståndet dessutom inte iskallt. Det är kanske för tidigt att analysera V3;an på detta sätt eftersom strykningar och spel kan förändra det hela. men detta är grundtanken och första tanken är väl alltid bäst.. Återkommer kanske om V4/V5.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+10)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-16, 11:58   #2
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Åkern kör en vanlig travkväll.Sätter fokus på V3;an. Senast gick det ju bra då mitt drag/tips Ove A med Coriano Ås seglade hem V3:1 till 7 gånger pengarna och sänkte till 13.8 Roligt att några följde mitt råd. Tack lopparkivet! Tvillingen var usel 7 och 15 oddsare och den gav ynka 21 ggr när dom två stora favoriterna gjorde bort sig.

Den här gången har jag fastnat för 9 Ocean Face i V3;2. Daniel Wäjersten interjuvas i Börjes video på banans hemsida och är full av tillförsikt. Lugn start och sedan kör han till.

I V3:1 ska normalt 5 Leif vara huvudet högre än sina konkurrenter. Helena Johansson kör dessutom riktigt bra. Motbudet (enda?) 2 Global Owner är struken. Perfekt inne på pengarna. Allt ser bra ut!??! Men jag garderar med 9 Todays Shotgun. Kunde inte ta sig förbi 38 oddsaren Newman Tuna (med Ove A) och kan säkert bättre med den genomköraren-
Skulle Leif svikta så bör det vara hygglig chans. Kan säkert 14. Och kanonbra rens,

Så blir det alla i avd 3 där Zätabubben är jättefavorit och ska alltså sänkas. Mitt minne av hästen är att den inte ger järnet sista biten, Gjort mig besviken några gånger. Motståndet dessutom inte iskallt. Det är kanske för tidigt att analysera V3;an på detta sätt eftersom strykningar och spel kan förändra det hela. men detta är grundtanken och första tanken är väl alltid bäst.. Återkommer kanske om V4/V5.
Skönt att se dig på "bettet", när det nalkas Norrlandstrav! Om det går att köra utan skor går jag på 7 Pride Dreamcatcher i V3:3. Jagar den skolös i lämpliga breddlopp!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+10)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-16, 12:23   #3
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Skönt att se dig på "bettet", när det nalkas Norrlandstrav! Om det går att köra utan skor går jag på 7 Pride Dreamcatcher i V3:3. Jagar den skolös i lämpliga breddlopp!
Jag tror säkert att det går att köra utan skor, det är ju en del plusgrader. Pride D är bäst brfota som det syns och föredrar kort lopp där den gjort häpnadsväckande goda tioder (12.9) Är ju tippad etta i ronden. Eftersom jag är inne på alla så hoppas Zätabubben blir stor favorit . Verkar så. 66% mot 14%. Så kolla skoinformationen!

jag spelar ju bara på norrlandstrav sedan kanske 10-talet åt tebaks. Visserligen v75 givetvis men jag är glad att jag en gång bestämde mig. Ser inte heller övrigt trav. För noga anteckningar på nästagångare och det är nog nyckeln till framgångarna.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-16, 14:43   #4
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Skönt att se dig på "bettet", när det nalkas Norrlandstrav! Om det går att köra utan skor går jag på 7 Pride Dreamcatcher i V3:3. Jagar den skolös i lämpliga breddlopp!
Du kan nog börja fundera på din dreamcatcher. Från Svantes hemsida fann jag

Zätabubben: (Lopp 10) Nöter på hyggligt för dagen utan att ha den rätta formen. Insatsen senast var i alla fall ett fall framåt och förhoppningsvis är han lite på gång igen. Med tanke på motståndet så ska han inte räknas bort men i första hand är det en vettig platschans. Inga ändringar, skor runt om.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-16, 18:09   #5
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Bergsåker V5 och V4


Spelmässigt mycket intressant omgång på båda spelformerna. Här är några analyser som jag gjort och kanske kan vara till nytta.

V5:1 Naturligtvis en tvåhästarsduell mellan 2 Saxo Holmsminder och 4 Electrifying, 18 resp 57% på strecken. Det finns 2 skrällbud om det häxar för mycket för favoriterna. det är 10 Navaroone (9%) som Jessica skryter väldeliga om just nu. Fick ju alldeles för tuff resa senast i v75 (mest dödens). Senast på B cirkulerade hysch-hysch info om att 1 Cuba Cohiba hade kraftig uppåtform och skulle allvarligt passas i nästa start (Nu!) För min del hade jag tagit allvarligare på det om det varit ett kortlopp, men man vet ju aldrig.

V5:2 Här trodde jag att 2 Lill Maria (Brunlöf) skulle vara klar. 5,30 just nu och 38%. Men så såg jag Börjes video och han sa att norsken 8 Moe Kringsjå 13% skulle vara vinnaren. Tycker hästen har för många galopper för att bli så hårt betrodd. Favorit nu är 6 Dans Emil (6%). Visserligen bra 2;a plats senast, men jag tror ändå att 4 Latino är före i mål och körs nu av jan Norberg. 5 Grabben (10%) är sista streckmarkeringen från sida i ett lopp som egentligen kan sluta hursomhelst om man inte vill chansspika.

V5;3-V4:1 Jag inte fatta att 2 Jeppas Olivia är favorit (21%) Kanske är jag snett ute men jag tycker att t ex 10 Cliffon endast 6% och duktig 2;a bakom en storfavorit senast på 16.4 full distans visade bra fart på upploppet medan Olivia i samma lopp var rätt så kall på 17.4 i samma lopp, visserligen döds en stor av loppet. Två andra hästar som imponerat lite på mig är 3 danis Carrie som trots stor start galopp (tappade ca 30) gjorde fin upphämtning till 5,e plats
bara nån längd drygt efter TP hästen Hugo Palema. jag tror ännu mer på 10%-aren Cobby Starlord-2;a från 12;e spår på 1640a. Streckar man några i detta lopp kan det vara OK att inte gå efter strecklistan! 12 Lindsey Vonn
har jag spelat vinnare två gånger med John Östman, men har inte räckt ända fram
V5:4-V4:2 Hoppläst svårt att ranka i detta lopp, jag gör det bekvämt för mig öoch streckar 5 st nämligen 3 Philippa 4 sundbo Rubin 5 Karlängs Linda 14 Rikungen och 15 edling. Första häst är 15 edling som var riktigt gedigen vid segern i Umeå, 30.3 och liten galopp. Banan kladdig och blöt, kan säkert under 29 på normala. Kan faktiskt vara rolig chansspik.Men han ska runda hela fältet och det kan bli strul.

V5;5 - V4:3 Jag har att 5 Leif som klar etta och outsidern 9 TOdays Shotgun
5 Höwings Star gjorde ett bra lopp vid delad seger senast men jag tror att Leif har högre kapacitet. 6 Dotcard seabrook har jag aldrig sett och lite svårt att bedöma.

V4:4 Här är min spik 9 Ocean face byggt på Daniel wäjerstens egna ord. Bara 3 Vigo emot. Den fege dubblar systemet

good luck

Good Luck
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td