Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-09, 01:03   #1
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 2696
Standard

Betfair, inte så fair som namnet anbelangar?


Torskade 1700SEK igår p.g.a. "ful-void" av BF på redan matchade spel(MLB). Det kom ett Void-mail en dryg 1 timme efter spelen, mailade tillbaka men har inte fått något svar ännu. Har ni varit med om någonting liknande?

Mail korrespondens:

Till: ""[email protected]"" <[email protected]>
Skickat: söndag, 9 juli 2012 0:27
Ämne: I want an explanation!

The outcome of my confirmed and matched bet, voided by you without reasonable explanation are now finalized:

I LOST 1735SEK(200€) DUE TO THIS!

"Whilst these bets were all placed in good faith, in order to be fair to all users we have had to void/lapse them"

Well, I definitely NOT feel I have been treated fairly, thats for sure, as I said in earlier E-mail, I have not even got an explanation from you.

/ Anders

----- Vidarebefordrat meddelande ----

Till: ""[email protected]"" <[email protected]>
Skickat: söndag, 8 juli 2012 21:37
Ämne: VB: Voided/Lapsed Bets

Now I see that you actually voided 2 confirmed and matched bets from today.

WHY???

----- Vidarebefordrat meddelande ----

Till: "[email protected]" <[email protected]>
Skickat: söndag, 8 juli 2012 21:25
Ämne: SV: Voided/Lapsed Bets

Hi,

I'm really upset now, Over 1 hour after I placed my confirmed(matched) bets below, you send me an E-mail about they being voided.

Why? You don't even bother to give an reasonable explanation for this.

This kind of business is building on mutual trust, HOW am I supposed to trust you in the future?

/ Anders

Från: "[email protected]" <[email protected]>

Skickat: söndag, 8 juli 2012 18:10
Ämne: Voided/Lapsed Bets

Dear Anders
One or more of your bets, placed on the market has been voided/lapsed by Betfair. Whilst these bets were all placed in good faith, in order to be fair to all users we have had to void/lapse them.
Should you require any further information please do not hesitate to contact us by emailing [email protected] or calling our helpdesk on 0870 0110444 (+44 20 8834 8060 from outside the UK). You will find details of the voided bets in "My Account, Betting History".
Please accept our apologies for any inconvenience, and we hope you continue to use and enjoy the site.
Kind regards
www.betfair.com
Voided/Lapsed Bets
awolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-09, 08:11   #2
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det kan vara tidigt på morgonen för mig men jag hänger inte riktigt med här. Om du har fått ett voidat spel så har du väl inte förlorat några pengar? Du får ju insatsen tillbaka vid en void.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-09, 08:20   #3
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Det kan vara tidigt på morgonen för mig men jag hänger inte riktigt med här. Om du har fått ett voidat spel så har du väl inte förlorat några pengar? Du får ju insatsen tillbaka vid en void.
Antar att han menar att han skulle vunnit 1700 :- om spelet inte hade blivit voidat.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-09, 08:26   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Det kan vara tidigt på morgonen för mig men jag hänger inte riktigt med här. Om du har fått ett voidat spel så har du väl inte förlorat några pengar? Du får ju insatsen tillbaka vid en void.
Jo men om man tradear iväg tex en bonus och får den voidad så förlorar man på det om spelet bommar på andra sidan. Den var trots allt matchad och klar.

Det har inte varit så att de startande pitchersen inte startade och det varit anledningen till att spelet voidats? Vilken match gällde det?


Amerikanska sporter placeras på Pinnacle, Tennis på betfair, fotboll i asien. Slipper man huvudvärk i längden
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-09, 09:19   #5
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 2696
Standard

Tyckte jag hittat ett bra arb(BF&Pinn) som skulle ge 8-10% på MIL@HOU men det blev inte riktigt som jag tänkt mig p.g.a. den SENA BF-voiden..

Det fattades 1 run för att jag skulle bli RIKTIGT glad(win+void istället för lose+void)

Har inte fått något svar från BF ännu.

Det är sätter som BF genomför den här typen av åtgärder som jag vänder mig emot, dessutom så kan man väl förvänta
sig en mer specifik förklaring från deras sida än den här:

"Whilst these bets were all placed in good faith, in order to be fair to all users we have had to void/lapse them"

Senast redigerad av awolf den 2012-07-09 klockan 11:06.
awolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-09, 20:44   #6
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 2696
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jo men om man tradear iväg tex en bonus och får den voidad så förlorar man på det om spelet bommar på andra sidan. Den var trots allt matchad och klar.

Det har inte varit så att de startande pitchersen inte startade och det varit anledningen till att spelet voidats? Vilken match gällde det?


Amerikanska sporter placeras på Pinnacle, Tennis på betfair, fotboll i asien. Slipper man huvudvärk i längden
Fick till slut svar från BF och du var inne på rätt spår. BF&Pinn hade olika starting pitchers i spelet av någon anledning som inte jag uppmärksammade. Så istället för att vinna "säkra" 150-200 så förlorade jag 1400. Jaja, då har jag lärt mig något nytt i alla fall.
awolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td