Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-07-06, 16:11   #16
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Inte alls, det räcker med att veta att det är ett livebet på Brasiliens damer att vinna andra set vid ställningen 0-2 i en damvolleymatch. Mer analys behövs inte.
Eh, vad yrar du om?

Senast redigerad av ChrisWaddle den 2013-07-06 klockan 16:13.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 18:42   #17
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Tror jag kan hoppa in och svara på det.

Bara att söka upp ett dylikt evenemang drar misstankar till sig.

Få se om han ger bifall senare.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zabroder (+10), Semicolon (+25)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 19:38   #18
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Tror jag kan hoppa in och svara på det.

Bara att söka upp ett dylikt evenemang drar misstankar till sig.

Få se om han ger bifall senare.
Exakt så.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 22:42   #19
 
sollentuna_slamtilts avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 276

Tennis in-play värdespel
Stats: 48 - 15 - 0
ROI: 117.74%
Vinstprocent: 76.19%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det stämmer inte helt, limiteringar triggas av spelmönster och inte av resultat. Du kan och blir rätt ofta strypt även som förlorare om du spelar som en vinnare.

Det stämmer det du säger, spelmönstret är givetvis viktigt också. Jag tror bolagen är hårdare idag på live-arbing vad gäller spelmönstret än vad bolagen var runt 2007 när jag började med det.

Senast redigerad av sollentuna_slamtilt den 2013-07-07 klockan 00:34.
sollentuna_slamtilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-07, 09:56   #20
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sollentuna_slamtilt Visa inlägg
Det stämmer det du säger, spelmönstret är givetvis viktigt också. Jag tror bolagen är hårdare idag på live-arbing vad gäller spelmönstret än vad bolagen var runt 2007 när jag började med det.
Det stämmer säkert, de tightar nog till alla hål som går. Men just arbing är ett väldigt tydligt spelmönster och inte särskilt svårt att strypa.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-08, 13:00   #21
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Tror jag kan hoppa in och svara på det.

Bara att söka upp ett dylikt evenemang drar misstankar till sig.

Få se om han ger bifall senare.
Så han tror att exempelvis Bet365 tycker att alla kunder som spelar på obskyra evenemang är potentiella sharps?

Med tanke på att 95% av Bet365s liveutbud är obskyra matcher så vågar jag påstå att han har tokfel.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-08, 14:20   #22
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Så han tror att exempelvis Bet365 tycker att alla kunder som spelar på obskyra evenemang är potentiella sharps?

Med tanke på att 95% av Bet365s liveutbud är obskyra matcher så vågar jag påstå att han har tokfel.
2 kundtyper sitter i Sverige och lirar på den typen av evenemang.

1: Den som är obotligt intresserad av damvolleyboll och gärna följer och spelar på det live av rent intresse för sporten, 2-3 personer i landet?

2: Den som ser en möjlighet att exploatera en dåligt prissatt livemarknad.

Om du inte tror att varningsklockorna börjar ringa här är du mer än lovligt naiv.

Det är ju inte precis så att någon sätter sig och spontanlirar en 1000 - lapp på brasiliansk damvolley bara for the hell of it.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-08, 14:28   #23
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
2 kundtyper sitter i Sverige och lirar på den typen av evenemang.

1: Den som är obotligt intresserad av damvolleyboll och gärna följer och spelar på det live av rent intresse för sporten, 2-3 personer i landet?

2: Den som ser en möjlighet att exploatera en dåligt prissatt livemarknad.
Hela Sverige är ju fullt av mer eller mindre inkompetenta spelare, dagarna då ett svenskt konto var ett stort handikapp är förbi.

Varför tror du Bet365 erbjuder över 100 livematcher i olika sporter en vanlig eftermiddag? Det är knappast för att göra dina två nämnda kundkategorier glada i alla fall.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-08, 16:30   #24
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

För att svara trådskaparen så skulle jag vilja säga att alla bolag utom Bwin lämpar sig för arbitrage. Bwin har för dålig kundservice och annullerar spel till höger och vänster.

Sen måste man förstås ha koll på regler och räkna med att man blir limiterad efter ett tag.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-08, 20:00   #25
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Så han tror att exempelvis Bet365 tycker att alla kunder som spelar på obskyra evenemang är potentiella sharps?

Med tanke på att 95% av Bet365s liveutbud är obskyra matcher så vågar jag påstå att han har tokfel.
Och precis som vanligt så har storleken betydelse.

Givetvis så kommer dom flesta betarna från happy losers och passerar obemärkt förbi radarn. Men den som försöker lägga lite kraft bakom beten, och som dessutom är flaggad som illojal, han har föga glädje av av obskyra marknader som denna.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-08, 21:59   #26
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Och precis som vanligt så har storleken betydelse.

Givetvis så kommer dom flesta betarna från happy losers och passerar obemärkt förbi radarn. Men den som försöker lägga lite kraft bakom beten, och som dessutom är flaggad som illojal, han har föga glädje av av obskyra marknader som denna.
Mitt i prick, känns lite märkligt att ens behöva diskutera detta, men men..
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-07, 07:06   #27
 
sollentuna_slamtilts avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 276

Tennis in-play värdespel
Stats: 48 - 15 - 0
ROI: 117.74%
Vinstprocent: 76.19%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
2 kundtyper sitter i Sverige och lirar på den typen av evenemang.

1: Den som är obotligt intresserad av damvolleyboll och gärna följer och spelar på det live av rent intresse för sporten, 2-3 personer i landet?

2: Den som ser en möjlighet att exploatera en dåligt prissatt livemarknad.

Om du inte tror att varningsklockorna börjar ringa här är du mer än lovligt naiv.

Det är ju inte precis så att någon sätter sig och spontanlirar en 1000 - lapp på brasiliansk damvolley bara for the hell of it.



Sen finns det nog en kategori spelberoende som är redo att spela på vad som helst för att jaga förluster, där har vi nog ytterligare en skara som möjligen kan spela lite vad som helst.

Men drar man en tusenlapp på en U18-match i Ukraina klockan två en tisdag så är man helt klart synlig för spelbolagen på ett dåligt sätt, det fick jag erfara på Unibet för några år sedan då mitt konto limiterades till 20kr per vad efter en dag med kontot, inte så smart av mig där inte



Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
För att svara trådskaparen så skulle jag vilja säga att alla bolag utom Bwin lämpar sig för arbitrage. Bwin har för dålig kundservice och annullerar spel till höger och vänster.

Sen måste man förstås ha koll på regler och räkna med att man blir limiterad efter ett tag.

Håller inte riktigt med där, jag älskar bwin som livearbare och den bookien har varit en av de tre som jag använt allra mest. Så den bör du regga TS enligt mig. Angående att de stryker spel ibland så håller jag med dig om att det är den bookien som stryker flest spel, även betsafe var bra på det har jag för mig. Men efter att ha lagt tusentals spel på bwin så skulle jag säga att ca 1 spel på två eller trehundra spel annuleras, ibland sker det även på ett gynnsamt sätt så att man tjänar en fin hacka. Men jag lirar bara på tennis och fotboll hela tiden så jag vet inte hur det är med deras annuleringar i andra sporter.



Hur går det med lirandet TS?

Senast redigerad av sollentuna_slamtilt den 2013-08-07 klockan 07:25.
sollentuna_slamtilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-09, 18:46   #28
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sollentuna_slamtilt Visa inlägg
Sen finns det nog en kategori spelberoende som är redo att spela på vad som helst för att jaga förluster, där har vi nog ytterligare en skara som möjligen kan spela lite vad som helst.

Men drar man en tusenlapp på en U18-match i Ukraina klockan två en tisdag så är man helt klart synlig för spelbolagen på ett dåligt sätt, det fick jag erfara på Unibet för några år sedan då mitt konto limiterades till 20kr per vad efter en dag med kontot, inte så smart av mig där inte

Lustigt, min strategi har varit att spela en tusenlapp då och då på obskyra ligor just för att framstå som lite av en speltorsk. Har funkat för mig på B365 i alla fall.

Att Unibet skulle limiterat dig till 20 kr efter ett spel på en U18 i Ukraina tror jag inte på, av flera skäl, men det kanske var ett exempel och inte ska tas bokstavligt?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-15, 07:18   #29
 
sollentuna_slamtilts avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 276

Tennis in-play värdespel
Stats: 48 - 15 - 0
ROI: 117.74%
Vinstprocent: 76.19%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Lustigt, min strategi har varit att spela en tusenlapp då och då på obskyra ligor just för att framstå som lite av en speltorsk. Har funkat för mig på B365 i alla fall.

haha, ja, man tänker olika när man filosoferar kring vad spelbolagen kan tänkas gilla, man försöker smöra så gott man kan. Själv tycker jag att bet365 verkar sluka vilka spelmönster som helst på livearbing. Att lägga stora bombmattor med insatser på obskyra dammatcher osv fungerar ju alldeles utmärkt, men sen ligger jag också back typ 30k på bet365.

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Att Unibet skulle limiterat dig till 20 kr efter ett spel på en U18 i Ukraina tror jag inte på, av flera skäl, men det kanske var ett exempel och inte ska tas bokstavligt?
Japp, det var ett bildligt exempel på hur det kan gå när man blir limmad. Det är helt sant att jag blev limmad efter en ynka dag. Det var flera tusenlappar som spelades på obskyra matcher dagtid en vardag.
sollentuna_slamtilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td