Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-11, 15:36   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Solna
Inlägg: 103
Sharp$: 1084
Standard

Sure bet - 106% tillbaka


Melodifestivalen: Vilken av följande artister får bäst slutplacering?

Jessica Andersson 1,70 hos PAF
Peter Jöback 2,80 hos Betsafe
BraOdds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-11, 20:16   #2
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tackar!

Senast redigerad av bftrader den 2010-03-11 klockan 20:23.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-15, 11:41   #3
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Får man fråga hur mycket ni satsar på dessa. Jag menar 6% tillbaka....

Man får ju satsa 10 lax för 600:-

Jag har frågat innan men utan svar (antar att det kanske är svar nog...) på ex oddsportal.com finns det massor med surebets varje dag. Men är det någon som under en lång period gått vinnande med hjälp av surebets?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-15, 11:51   #4
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Får man fråga hur mycket ni satsar på dessa. Jag menar 6% tillbaka....

Man får ju satsa 10 lax för 600:-

Jag har frågat innan men utan svar (antar att det kanske är svar nog...) på ex oddsportal.com finns det massor med surebets varje dag. Men är det någon som under en lång period gått vinnande med hjälp av surebets?
Det undrar jag också, låter sjukt slitigt för lite avkastning. Och hur många satsar ens 10k liksom?
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-15, 13:29   #5
 
Isht4r-SWEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 40
Sharp$: 43
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Det undrar jag också, låter sjukt slitigt för lite avkastning. Och hur många satsar ens 10k liksom?
Jag gör det nån gång ibland... När jag ser något riktigt bra... Kan man tjäna gratis pengar, so why not!? Och slitigt? Hur kan det vara slitigt? Är ju bara att lägga in rätt insatser, sen sitter man där och njuter och väntar på pengarna...
Isht4r-SWE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-15, 13:42   #6
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Isht4r-SWE Visa inlägg
Jag gör det nån gång ibland... När jag ser något riktigt bra... Kan man tjäna gratis pengar, so why not!? Och slitigt? Hur kan det vara slitigt? Är ju bara att lägga in rätt insatser, sen sitter man där och njuter och väntar på pengarna...
No offense, men det märks att du inte känner till riskerna med arbitrage/sure bets

Någon som håller på med detta långsiktigt som sagt?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-15, 14:08   #7
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har flera bekanta som tjänar stora pengar på arbitrage varje år. Jag har själv suttit mycket det senaste halvåret och jobbat med arbitrage. Det går helt klart att tjäna pengar i längden. Visst, det finns risker men man gör inte om samma misstag flera gånger.
Och det kan ju tyckas ganska tråkigt att vinna 0.5% på ett bet. Men många bäckar små...

Och har man bra rabatt på Betfair blir det ännu roligare!
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-15, 14:19   #8
 
Mr.Bettings avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 195
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
No offense, men det märks att du inte känner till riskerna med arbitrage/sure bets

Någon som håller på med detta långsiktigt som sagt?
är inte så insatt i detta, men vad skulle riskerna vara?
__________________
”Jag gjorde av med massor av pengar på sprit, brudar och snabba bilar – resten slösade jag bort.” - George Best
Mr.Betting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-15, 14:25   #9
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

limitering, totala felodds av spelbolagen som dem ändrar efteråt. Men det är lätt att känna igen när man hållit på ett tag.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-15, 14:36   #10
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Hur är det med limiteringen, måste man skicka ett brev till sidan i fråga för att veta hur mycket man kan lägga på ett specifikt bet. Vore ju sugigt om man la en stor peng på ena alternativet på ex. Pinnacle för att sedan bli megalimiterad på Bet365.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 11:27   #11
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
limitering, totala felodds av spelbolagen som dem ändrar efteråt. Men det är lätt att känna igen när man hållit på ett tag.
Dels detta. Jag vet att folk som surebettar på Tennis måste ha stenkoll på vilka regler som gäller vid voidning av spelen.

Jag läste en person som höll på med detta att det mest problematiska var just att risken för fel var stor, och när det gäller stora pengar och snabba beslut och tid är felmarginalen högre.

Visst, klantigt att bränna in två st fetta bets på samma spel som förlorar. DÅ har man ju flera månaders förlust bara där.

Nej, tills jag hör någon som har ett system där eventuella risker är minimerade tror jag inte detta är något att satsa på.

EDIT: du får gärna skriva något om detta eftersom du verkar ha koll. Är intresserad av hur det går till och som sagt...om det verkligen går...

Går det att ex. backa- och laya på samma marknad på betfair?

Senast redigerad av Portugisen den 2010-03-16 klockan 11:33.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 11:28   #12
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Warg Visa inlägg
Hur är det med limiteringen, måste man skicka ett brev till sidan i fråga för att veta hur mycket man kan lägga på ett specifikt bet. Vore ju sugigt om man la en stor peng på ena alternativet på ex. Pinnacle för att sedan bli megalimiterad på Bet365.
Ännu ett problem. Och Bet365 kan du ju glömma att använda som bolag i dessa sammanhang. Har du lagt 2 vinnarspel i rad i 5000:- klassen kan du räkna med att bli ordentligt limiterad redan där.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-05, 15:26   #13
 
sollentuna_slamtilts avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 276

Tennis in-play värdespel
Stats: 48 - 15 - 0
ROI: 117.74%
Vinstprocent: 76.19%

Standard

Om arbitrage även innefattar att ta positioner på båda sidor exakt samtidigt under in-play så har jag kört mycket arbitrage, dock ej prematch då det verkar sjukt slitigt för usel avkastning och även snabba limiteringar på det.

Skulle vara kul att veta om någon gör vinster nuförtiden på pre-match arbitrage (surebets). Om någon på Sharps verkligen gör det, berätta gärna. Det är intressant att höra tycker jag då jag skulle vilja veta om dessa oddsjämförelsesidor verkligen har ett rimligt skäl nuförtiden att ta ut dyra avgifter, eller om de bara lurar folk på pengar. Har så svårt att se att det ska vara lönsamt (hyfsad timlön) på det.

MVH
Sollentuna

Senast redigerad av sollentuna_slamtilt den 2012-05-05 klockan 15:33.
sollentuna_slamtilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td