Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-30, 12:04   #1
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 7
Sharp$: 27
Standard

konto kapat?


Jag hade precis en märklig chat med sportingbet:

Lars B: Welcome to Sportingbet. You are speaking with Lars. How may I assist you?
Lars B: Hi Michael
You: Hi
You: Do you speak swedish?
Lars B: Only English Michael, we no longer have any Swedish speakers with us
You: ok
You: There must have been some weird kind of error with my account
You: I haven't used it for years
You: When I logged in today it says a name, phonenumber and address which are not mine
Lars B: What is you date of birth
You: ** **** 1987
Lars B: The date of birth on the account is 23/08/59
You: haha
You: ?
You: I used this account a lot when I was playing poker 5-6 years ago
You: I googled him, it is a real person living in the same city as me. But what could possibly have happened?
You: It's my email-address
Lars B: The account was open in feb. 2005, and taken in to account your date of birth you would have been under 18 when the account was open. Would you have used others details at that time? The reason that iam asking is that you have the username as password correctly on the account
You: I have the username and password. No I wouldn't use another name than my own, I have even used this account for transactions several times so that should be impossible
Lars B: Ok. I have suspended this account, and I have to ask you to open a new account with your details
You: I could create a new account, because nothing of the details are me
Lars B: Please use a new email insteadt
You: okay


Hur fan kan nån ha ändrat namn / adress / telefonnummer på mitt konto? Verkar ju jävligt märkligt, det var samma användarnamn o lösenord som tidigare. Vad jag vet går det inte att ändra namn, möjligtvis om man skickar identifikationshandlingar då?!

Är det här ett allvarligt misstag från deras sida eller är det nån som kapat kontot på något sätt? Läskigt att det kan hända i alla fall.

EDIT: kom precis på att det är omöjligt att ändra födelsedatum, så det måste vara sportingbet som gjort något galet.

Senast redigerad av tornis den 2013-10-30 klockan 12:17.
tornis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-30, 12:59   #2
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Nja, detta luktar hund - jag misstänker att du lekt med poker innan du blev 18 och fick öppna konto...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-30, 13:00   #3
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornis Visa inlägg
Lars B: What is you date of birth
You: ** **** 1987
Lars B: The date of birth on the account is 23/08/59
------------------------
Lars B: The account was open in feb. 2005, and taken in to account your date of birth you would have been under 18

Detektiv Ockham har på så vis dragit slutsatsen att du antingen själv har skapat kontot för att förbigå åldersförbudet eller tagit över det. Och glömt det.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-30, 13:34   #4
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 7
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Detektiv Ockham har på så vis dragit slutsatsen att du antingen själv har skapat kontot för att förbigå åldersförbudet eller tagit över det. Och glömt det.
För det första skulle jag aldrig sno någon annans identitet. Det var någon annans adress, telefonnummer, personnummer och namn.

Visst spelade jag poker innan jag var 18 (tveksam till att jag spelade på just sportingbet innan jag var 18). Men på de sajter jag gjorde det skrev jag alla uppgifter korrekt förutom födelsedatumet som jag självklart "råkade" skriva fel på.

Drog hem 80k i en turnering på sportingbet för kanske 5 år sen och kunde ta ut pengarna utan problem. Vad jag förstår ska det inte gå att göra uttag om inte namnet på spelkontot och bankkontot överensstämmer.

Mysterium.
tornis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td