Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-02, 19:39   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1429
Standard

American football också
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-02, 23:17   #17
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Sportmarket har jag fullt förtroende för .Men det är inte tänkt för spelare som omsätter mindre än 1 mill per år.
Men de har EUlicense och är således trygga ur skattesynpunkt.
Vad händer om man omsätter mindre?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-03, 07:32   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1429
Standard

I div intervjuer har grundarna sagt att om man omsätter 10000 euro i månaden så slipper man avgift på 25 euro i månaden. Omsätter man mindre än 5000 euro i månaden så kanske man ska ta sin business någon annanstans.
Omsättningskrav gäller ej för juni och juli månad.
Jag har omsatt mindre belopp än 5000 andra månader också och ingenting har hänt. Så det är nog lite allmänna riktlinjer med flytande gränser och de ser nog på helheten snarare är enskilda månader.
Men att alltid se och kunna spela på marknadshögsta odds gör att det är väldigt svårt att gå tillbaka till ngn annan site så det är bara att jobba på omsättningen
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-03, 07:37   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1429
Standard

Kanske skulle tillägga att minimi insatsen är 100 euro/vad och det kompromissar dem inte med.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-03, 07:50   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Kanske skulle tillägga att minimi insatsen är 100 euro/vad och det kompromissar dem inte med.
Morgon

Tack för all info!

Har du koll på vad dom har för regler på tennis om en spelare ger upp matchen, voidar dom eller kör dom med 1ball eller 1set.

Hittade inget på deras sida.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-03, 08:26   #21
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1429
Standard

I och med att de lägger ditt vad på det bolag som har högst odds så blir det
lite komplicerat. Du måste själv kontrollera var dina pengar hamnar (det ser man lätt när man klickar på sitt vad) och därmed styr detta bolag vilka regler som gäller. Ibland kan pengarna delas upp och hamna hos tre olika aktörer och därmed kan det bli tre olika regelverk som styr ditt vad. För mig som till 95% spelar på fotboll där i princip alla har samma regler spelar det ingen roll men just i tennis kan det ha stor betydelse.
Mycket av liren i tennis speciellt live hamnar hos betfair.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-08, 16:28   #22
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

Man kan enkelt klicka ur de bolag man inte vill ha matchning på så det är inget problem.
Dessutom så får man 3% komm. på betfair. Dock per spel så går ej att trada. Jag använder pro och är supernöjd med produkten.
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-27, 10:48   #23
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

"Our partners include:

- SBOBET
- Pinnacle Sports
- IBCBET
- ISN
- Singbet
- Matchbook
- Betfair
- Betdaq
- GalaxyBet"

Någon som vet huruvida något av dessa alternativ delar odds med Dafabet/12bet eller 188bet?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-27, 11:02   #24
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
"Our partners include:

- SBOBET
- Pinnacle Sports
- IBCBET
- ISN
- Singbet
- Matchbook
- Betfair
- Betdaq
- GalaxyBet"

Någon som vet huruvida något av dessa alternativ delar odds med Dafabet/12bet eller 188bet?
Någon mera kunnig får gärna rätta mig om jag har fel men tror att Dafabet/12bet köper in sina odds från IBCBET (men med lite lägre payout om jag förstått det hela rätt, typ 97,5% istället för 98%) och 188bet är något liknande fast de får sina odds från Singbet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Galeocerdo cuvier (+5)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-30, 17:04   #25
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Har ytterligare två frågor gällande Sportmarket.

Först och främst, jag flattar 500 SEK på alla spel. Det står att det finns mer "likviditet" än så på alla odds jag spelat, flera tusen kronor har det gått att satsa minst. Men ändå matchas bara 495 - 499 SEK varje gång? Vad beror det på, skitirriterande.

Och spel som lägs på spelbörser likt Betfair, är kommissionen redan dragen i oddset som visas eller om jag ser 2.28 Betfair på Sportmarket, skall jag då räkna det oddset minus kommissionen? Så 2.23 egentligen?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-30, 17:12   #26
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Jag är avstängd en av spelbolagen som Sportmarket sammarbetar med, detta lär väl inte spela någon roll för mitt framtida användande av tjänsten?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-30, 18:26   #27
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Har ytterligare två frågor gällande Sportmarket.

Först och främst, jag flattar 500 SEK på alla spel. Det står att det finns mer "likviditet" än så på alla odds jag spelat, flera tusen kronor har det gått att satsa minst. Men ändå matchas bara 495 - 499 SEK varje gång? Vad beror det på, skitirriterande.

Och spel som lägs på spelbörser likt Betfair, är kommissionen redan dragen i oddset som visas eller om jag ser 2.28 Betfair på Sportmarket, skall jag då räkna det oddset minus kommissionen? Så 2.23 egentligen?
Det oddset du klickar på är det oddset du får.
Men sen brukar det visas ett högre odds längst ner på betbar det är INNAN kommission.

Brukar öppna upp History fliken när man lagt ett spel hos bf, där är det EFTER kommission
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Galeocerdo cuvier (+5)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-30, 22:43   #28
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Har ytterligare två frågor gällande Sportmarket.

Först och främst, jag flattar 500 SEK på alla spel. Det står att det finns mer "likviditet" än så på alla odds jag spelat, flera tusen kronor har det gått att satsa minst. Men ändå matchas bara 495 - 499 SEK varje gång? Vad beror det på, skitirriterande.

Och spel som lägs på spelbörser likt Betfair, är kommissionen redan dragen i oddset som visas eller om jag ser 2.28 Betfair på Sportmarket, skall jag då räkna det oddset minus kommissionen? Så 2.23 egentligen?
Sportmarket finns tillgängligt i SEK nu alltså? Vore ju skönt att slippa euro...
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-30, 23:00   #29
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zorba Visa inlägg
Sportmarket finns tillgängligt i SEK nu alltså? Vore ju skönt att slippa euro...
Jepp! Men jag tror att du som använt annan valuta på ditt konto inte kan ändra. Men maila supporten och fråga.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-31, 01:37   #30
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Anledningen till 495 - 499 SEK varje gång är eftersom kontona som är kopplade till spelbolagen har en annan valuta. Vissa läggs i HKD, andra GBP andra EUR. Därför konverterar den och avrundar.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td